Spring naar bijdragen

Hoe fundamentalistisch ben je?


Hoe fundamentalistisch ben je?  

  1. 1. Hoe fundamentalistisch ben je?

    • Weinig
      5
    • Erg
      12


Aanbevolen berichten

Hoe fundamentalistisch ben je?

Doe de Funditest smile.gif

Mijn overall-score: 75%

Fundamentalisme - 65% - Fundi Light

U bent zeker geen geharnaste fundamentalist. Maar als u eerlijk bent, dan weet u dat u aan de buitenkant wel tolerant lijkt, maar vanbinnen wel erg overtuigd bent van uw eigen gelijk.

Religieus fundamentalisme - 100% - Doorgewinterde Fundamentalist

U bent de prototypische religieuze fundamentalist. Uw opvattingen zijn godsdienstig en u gunt anderen weinig ruimte voor een afwijkende visie. Het liefst legt u uw overtuiging op aan iedereen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Fundamentalisme      55%      

Fundi Light

U bent zeker geen geharnaste fundamentalist. Maar als u eerlijk bent, dan weet u dat u aan de buitenkant wel tolerant lijkt, maar vanbinnen wel erg overtuigd bent van uw eigen gelijk.

Religieus fundamentalisme 75%      

Doorgewinterde Fundamentalist

U bent de prototypische religieuze fundamentalist. Uw opvattingen zijn godsdienstig en u gunt anderen weinig ruimte voor een afwijkende visie. Het liefst legt u uw overtuiging op aan iedereen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fundamentalisme 80% Doorgewinterde Fundamentalist

U bent een doorgewinterde fundamentalist. Uw levensvisie zou u het liefst opleggen aan iedereen. U beziet de dingen graag zwart-wit, grijs is niet jouw kleur. U leeft niet ontspannen, de buitenwereld zet u voortdurend onder druk.

214 Religieus fundamentalisme 50% Fundi Light

Hoewel u enigszins gematigd bent in uw denken, bent u nog steeds een religieuze fundamentalist. U vindt dat anderen hun eigen overtuiging mogen hebben, maar u houdt tegen de stroom in vast aan uw eigen religieuze opvattingen

Wat een volstrekt onzinnige test en een behoorlijk onzinnige uitslag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Categorie      Score      Commentaar

215      Fundamentalisme      25%      Relativist

U bent een tolerant en ruimdenkend mens. Laat duizend bloemen bloeien, u stoort zich niet gauw aan een ander.

214      Religieus fundamentalisme      25%      Fundi Light

Hoewel u enigszins gematigd bent in uw denken, bent u nog steeds een religieuze fundamentalist. U vindt dat anderen hun eigen overtuiging mogen hebben, maar u houdt tegen de stroom in vast aan uw eigen religieuze opvattingen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overall: 54%

Fundamentalisme 55%

Fundi Light

U bent zeker geen geharnaste fundamentalist. Maar als u eerlijk bent, dan weet u dat u aan de buitenkant wel tolerant lijkt, maar vanbinnen wel erg overtuigd bent van uw eigen gelijk.

Religieus fundamentalisme 50%

Fundi Light

Hoewel u enigszins gematigd bent in uw denken, bent u nog steeds een religieuze fundamentalist. U vindt dat anderen hun eigen overtuiging mogen hebben, maar u houdt tegen de stroom in vast aan uw eigen religieuze opvattingen

Dus eh, ik denk dat ik niet onder 'erg' maar ook niet onder 'weinig' val puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

79%, Toutatis akbahr!


Samengevoegd:

Fundamentalisme75%Doorgewinterde Fundamentalist

U bent een doorgewinterde fundamentalist. Uw levensvisie zou u het liefst opleggen aan iedereen. U beziet de dingen graag zwart-wit, grijs is niet jouw kleur. U leeft niet ontspannen, de buitenwereld zet u voortdurend onder druk.

Religieus fundamentalisme87%Doorgewinterde Fundamentalist

U bent de prototypische religieuze fundamentalist. Uw opvattingen zijn godsdienstig en u gunt anderen weinig ruimte voor een afwijkende visie. Het liefst legt u uw overtuiging op aan iedereen.

widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weinig verassende uitslag:

Fundamentalisme      60%      Fundi Light:

U bent zeker geen geharnaste fundamentalist. Maar als u eerlijk bent, dan weet u dat u aan de buitenkant wel tolerant lijkt, maar vanbinnen wel erg overtuigd bent van uw eigen gelijk.

Religieus fundamentalisme 0% Relativist:

Uw opvattingen staan relatief los van godsdienstige overtuigingen. Als uw opvattingen fundamentalistisch zijn, zijn deze niet religieus van aard.

(geeft een overall-score van 43%)

Het mag bekend zijn dat ik omwille van de aarde, het voortbestaan van de mensheid èn de ecosystemen die haar omringen, heel belangrijk vind dat méér mensen mijn waarden delen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Funditest

50%

Fundamentalisme      55%      Fundi Light

U bent zeker geen geharnaste fundamentalist. Maar als u eerlijk bent, dan weet u dat u aan de buitenkant wel tolerant lijkt, maar vanbinnen wel erg overtuigd bent van uw eigen gelijk.

Religieus fundamentalisme      38%      Fundi Light

Hoewel u enigszins gematigd bent in uw denken, bent u nog steeds een religieuze fundamentalist. U vindt dat anderen hun eigen overtuiging mogen hebben, maar u houdt tegen de stroom in vast aan uw eigen religieuze opvattingen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fundamentalisme60%Fundi Light

U bent zeker geen geharnaste fundamentalist. Maar als u eerlijk bent, dan weet u dat u aan de buitenkant wel tolerant lijkt, maar vanbinnen wel erg overtuigd bent van uw eigen gelijk.

Religieus fundamentalisme63%Doorgewinterde Fundamentalist

U bent de prototypische religieuze fundamentalist. Uw opvattingen zijn godsdienstig en u gunt anderen weinig ruimte voor een afwijkende visie. Het liefst legt u uw overtuiging op aan iedereen.

Er waren vaak antwoorden waarvan ik wist dat ze dat antwoord anders interpreteren dan ik doe. In mijn eigenwijsheid dan toch dat antwoord gedaan met mijn idee erachter widegrin.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aaargh! Ok, dat ze boeddhisme en hindoeïsme in één optie samen zetten, tot daar aan toe, ik kan me voorstellen dat die groep in Nederland gewoon te klein is om twee categorieën van te maken. Maar het is niet "boedhist", dat schrijf je met twee d's verdorie, en "hindoeïst" vind ik toch ook een beetje een raar woord.

Maar goed, de uitslag:

Funditest

64%

Fundamentalisme      65%      

Fundi Light

U bent zeker geen geharnaste fundamentalist. Maar als u eerlijk bent, dan weet u dat u aan de buitenkant wel tolerant lijkt, maar vanbinnen wel erg overtuigd bent van uw eigen gelijk.

Religieus fundamentalisme      63%      

Doorgewinterde Fundamentalist

U bent de prototypische religieuze fundamentalist. Uw opvattingen zijn godsdienstig en u gunt anderen weinig ruimte voor een afwijkende visie. Het liefst legt u uw overtuiging op aan iedereen.

Oh ja, ik ben echt het type dat haar overtuigingen aan iedereen wil opleggen. De test maakt niet echt onderscheid tussen geloven dat je overtuigingen de waarheid zijn, en dat aan anderen willen opdringen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oh ja, ik ben echt het type dat haar overtuigingen aan iedereen wil opleggen. De test maakt niet echt onderscheid tussen geloven dat je overtuigingen de waarheid zijn, en dat aan anderen willen opdringen.

Tja, Trouw. Ze hebben daar een dusdanig trauma aan hun gereformeerde achtergrond overgehouden dat elke vaste overtuiging eng is en wat eng is moet wel een verborgen agenda hebben om anderen alles op te leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het mag bekend zijn dat ik omwille van de aarde, het voortbestaan van de mensheid èn de ecosystemen die haar omringen, heel belangrijk vind dat méér mensen mijn waarden delen!

Dus eigenlijk is dit fundamentalistisch in het niet fundamentalistisch zijn..? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Funditest: 79%

Fundamentalisme: 90% Doorgewinterde Fundamentalist

U bent een doorgewinterde fundamentalist. Uw levensvisie zou u het liefst opleggen aan iedereen. U beziet de dingen graag zwart-wit, grijs is niet jouw kleur. U leeft niet ontspannen, de buitenwereld zet u voortdurend onder druk.

Religieus fundamentalisme: 50% Fundi Light

Hoewel u enigszins gematigd bent in uw denken, bent u nog steeds een religieuze fundamentalist. U vindt dat anderen hun eigen overtuiging mogen hebben, maar u houdt tegen de stroom in vast aan uw eigen religieuze opvattingen

flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Tja, Trouw. Ze hebben daar een dusdanig trauma aan hun gereformeerde achtergrond overgehouden dat elke vaste overtuiging eng is en wat eng is moet wel een verborgen agenda hebben om anderen alles op te leggen.

Wel fijn dat ik dat nu zelf ook weet, was ik zomaar even fundamentalistisch zonder het zelf te beseffen, stel je voor. Nu ik eindelijk op de hoogte gebracht ben van mijn ware aard, zal ik de brandstapel maar alvast gaan opstoken. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Funditest

36%

Categorie      Score      Commentaar

Fundamentalisme      45%      Fundi Light

U bent zeker geen geharnaste fundamentalist. Maar als u eerlijk bent, dan weet u dat u aan de buitenkant wel tolerant lijkt, maar vanbinnen wel erg overtuigd bent van uw eigen gelijk.

Religieus fundamentalisme      12%      Relativist

Uw opvattingen staan relatief los van godsdienstige overtuigingen. Als uw opvattingen fundamentalistisch zijn, zijn deze niet religieus van aard.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Funditest

36%

Categorie      Score      Commentaar

Fundamentalisme      45%      Fundi Light

U bent zeker geen geharnaste fundamentalist. Maar als u eerlijk bent, dan weet u dat u aan de buitenkant wel tolerant lijkt, maar vanbinnen wel erg overtuigd bent van uw eigen gelijk.

Religieus fundamentalisme      12%      Relativist

Uw opvattingen staan relatief los van godsdienstige overtuigingen. Als uw opvattingen fundamentalistisch zijn, zijn deze niet religieus van aard.

Ik had een dergelijke uitslag, maar niet opgeslagen.

Quote:
Maar als u eerlijk bent, dan weet u dat u aan de buitenkant wel tolerant lijkt, maar vanbinnen wel erg overtuigd bent van uw eigen gelijk.

Dit laat zien dat het een fluttestje is. Je kunt namelijk overtuigt van je eigen gelijk zijn en tevens tolerant zijn. Ik ben er bijvoorbeeld van overtuigt dat bidden zinloos is, maar ik zie niet waarom ik biddende mensen niet zou tolereren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even wat zitten verderlezen bij hun artikelen over het fundamentalisme. Daar wordt duidelijk wat zij met fundamentalisme bedoelen:

Hoofdkenmerken zijn verzet tegen moderniteit, sterke nadruk op onfeilbaarheid van de geloofsgeschriften, terug willen naar de bron – de fundamenten – en de overtuiging dat deze leerstellingen de enige juiste zijn en voor iedereen moeten gelden.

Moderniteit is vooral de géést van moderniteit, van de Verlichting, de vooruitgang, zegt Stoffels: „Fundamentalisten verzetten zich tegen de scheiding van kerk en staat, religie en wetenschap. De hele samenleving moet onder het hemels baldakijn vallen, doordrongen zijn van het goddelijke.â€

Interessant dat ze mensen zo'n etiketje opplakken op basis van een vragenlijst waarin de eigenschappen die ze hier noemen, nauwelijks aan bod komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

* RobertF heeft echter geen zin om zijn e-mailadres achter te laten voor één of ander testje waarvan hij de uitslag toch wel weet: natuurlijk is hij fundamentalistisch en hij is er nog dankbaar voor ook.
clown.gif

same here... mailadresje achterlaten, doodgegooid worden met flauwekul van dat roddelblad... meer is t niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid