Spring naar bijdragen

Band- en Artiestennamen


Aanbevolen berichten

Het valt mij de laatste tijd op dat er zoveel bandjes zijn die een geweldige naam hebben. Het is bij mij zelfs zo erg dat ik een aantal platen en cd's enkel heb gekocht omdat de bandnaam, artiestennaam, coverart of albumnaam zo prachtig was.

A Secret Wish van Propaganda valt in de categorie 'fantastische cover, kopen'.

Orchestral Manoeuvres In The Dark, Notorious B.I.G, Professor Longhair, Thelonious Monk, Scroobius Pip en Tenacious D vallen in de categorie 'prachtige artiesten/bandnaam' en ben ze deels daarom gaan luisteren.

Natuurlijk zijn er ook nog meer komische bandnamen, die niet perse ook goede muziek maken. Een T-Shirt met daarop 'Five Finger Death Punch', 'Drop Dead, Gorgeous', 'Austrian Death Machine' of 'Arsonist Get All The Girls' vind ik hilarisch knipoog_dicht.gif

En U?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

- Captain Beefheart and his Magic Band

- The Mothers of Invention

Afgelopen vrijdag was ik bij een Virginstore in Parijs en daar stonden (je ziet dat overigens in veel muziekwinkels) de CD's van de band 'Eagles of Death Metal' bij de Death Metal..

Het is niet eens metal..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tijd om weer eens de band Paracoccidioidomicosisproctitissarcomucosis van stal te halen. Eerlijk gezegd vond ik de muziek ook fijn toen ik het luisterde, een band die het beste tot zijn recht komt over de koptelefoon die in de nacht achter de computer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Doet me eraan denken, andersom heb ik het ook wel, ik heb de band Begging For Incest laten schieten vanwege de bandnaam desondanks de muziek het neusje van de slam death zalm was. Maar echt, die bandnaam...
nosmile.gif

Ik vind de muziek echt ruk..

Godspeed You! Black Emperor blijft ook mooi, qua naam en muziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik vind de muziek echt ruk..

Godspeed You! Black Emperor blijft ook mooi, qua naam en muziek.

Sowieso hebben postrockgezelschappen vaak toffe namen en maken ze toffe muziek: Sigur Ros, Explosions In The Sky, God Is An Astronaut, 65daysofstatic.

Andere toffe bandnamen na een korte blik op mijn digitale muziekcollectie (gescheiden door een streepje omdat sommige bandnamen een komma bevatten): A Place To Bury Strangers - Becoming The Archetype - Black Rebel Motorcycle Club - Blonde Redhead - Boef En De Gelogeerde Aap - Capain, Your Ship Is Sinking - Chase & Status - The Cooper Temple Clause - Cymbals Eat Guitars - Death In Vegas - The Dillinger Escape Plan - Face Tomorrow - Flying Lotus - Fuck Buttons - Funeral For A Friend - Get Well Soon - Girls - Handsome Furs - HEALTH - I Am Kloot - Iwrestledabearonce - Kasabian - Kings Of Convenience - The Libertines - Massive Attack - Motorpsycho - Norma Jean - The Pains Of Being Pure At Heart - Portishead - The Psyke Project - Queens Of The Stone Age - Retribution Gospel Choir - Reverend And The Makers - Schotel Van De Dag - Silence Is Sexy - Silence The Foe - Skream - Smashing Pumpkins - Soulsavers - The Spirit That Guides Us - Stairs To Nowhere - These Arms Are Snakes - This Beautiful Mess - We Fell To Earth - Why? - XTC - Yeasayer - Yourcodenameis:milo - zZz.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dogs Die In Hot Cars

Pig Destroyer

Intense hammer rage

Tragically Hip

Ik ken er niks van.. maar kwam ze tegen puh2.gif

En er schijnt ook een band te zijn met de naam:

Fgrdstrktbnkrk Hgorgosdlooofighlkoroth


Samengevoegd:

Verder 1 van mn favo bands:

Nizlopi

Alleen van de naam wordt je al vrolijk yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid