Spring naar bijdragen

Chr. black metal documentaire


Aanbevolen berichten

Voor de mensen die dat wel interessant vinden. Een documentaire over de black metal met Christelijke teksten.

Waarom zij de stijl spelen, en hoe ze het geloof willen overbrengen.

Hun visie over satanische metal en ook de kerkbrandingen die waarschijnlijk leden van satanische black metalbands hebben gesticht.

Een goede documentaire, en voor de mensen die deze stijl wel kunnen waarderen misschien wel interessant. En misschien ook wel mensen die wat meer willen weten over de stijl en gedachte erachter ook wel interessant

Je kunt de link hier aanklikken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb 'm gezien. Een matige, slecht gemaakte, saaie docu die niet eens echt interessant is. Terwijl het onderwerp wél boeiend is. Bovendien is het Engels van diverse geïnterviewden abominabel, dat had de maker wel 's mogen ondertitelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ben het er mee eens dat het beter kan, maar echt slecht vind ik hem niet.

Je krijgt wel een duidelijk beeld wat ze bedoelen en waar ze over schreeuwen en spelen.

En vooral Pilgrim geeft duidelijk aan waar het bij hem om draait en een uitgesproken mening over de kerkbranden (ridicolous)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb 'm gezien. Een matige, slecht gemaakte, saaie docu die niet eens echt interessant is. Terwijl het onderwerp wél boeiend is. Bovendien is het Engels van diverse geïnterviewden abominabel, dat had de maker wel 's mogen ondertitelen.

Er wordt inderdaad niet heel veel vernieuwends in verteld, maar los daarvan is het toch interessant. Ik hoor iig nooit van de visie van de mensen achter de bands. Het Engels is inderdaad niet van een hoogstaand niveau, maar dat maakt het des te makkelijker om te luisteren. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Er wordt inderdaad niet heel veel vernieuwends in verteld, maar los daarvan is het toch interessant. Ik hoor iig nooit van de visie van de mensen achter de bands. Het Engels is inderdaad niet van een hoogstaand niveau, maar dat maakt het des te makkelijker om te luisteren.
knipoog_dicht.gif

Het zou beter zijn geweest om die beste vrinden gewoon Noors en Zweeds te laten spreken en dat te ondertitelen. Ik vond het leuk en boeiend. Mijn enige probleem is die screams.. Ik vind dat dus echt best wel lelijk.

Oh en die gast van Pantokrator lijkt op AndereJas big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha, lijken me trouwens wel relaxte gasten, relaxte gasten die lompe muziek maken vindt het eigenlijk ook wel komisch.

Zelf herken ik me daar ook wel in, ben ook rustig tenminste dat vind ik wel, maar die muziekvoorkeur haha.

Ik wist trouwens niet dat dat album van Pantokrator black metal was, heb alleen een death metal album van ze, ff opzoeken dat blod album klonk wel lekker.

Hoop trouwens dat Crimson Moonlight en Frosthardr weer wat op gaan nemen, van Crimson Moobnlight weet ik dat ze problemen hebben met de line up, en Frosthardr zit een gast nu in Amerika en speelt ook bij a hill to die upon < trouwens een aanrader

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het thema heel interessant - sowieso vind ik de black metalscene interessant -, maar de uitwerking belabberd. Totaal niet boeiend uitgewerkt, niet erg kritische vraagstelling (dat merkte je aan de antwoorden), een musicoloog die weinig boeiends en nieuws te melden had (en bovendien nog belabberder Engels sprak dan de bandleden), een aaneenreiging van clichématigheden die allang bekend zijn, et cetera. Ik had liever een veel duidelijkere documentaire gehad over de black metalscene (de oorspronkelijke) en het ontstaan van de christelijke scene daaruit. En de tegenstellingen zou ik meer uitgewerkt willen zien. Ik vind het zeer mager allemaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja eigenlijk zijn admonish en antestor de twee eerste black metal bands met christelijke teksten, maar Horde en eigenlijk eerst Mortification kwamen als eerste bij een echt grote label, zodoende krijgt het steeds meer bekendheid.

Momenteel komen er steeds meer bands mij, mogen er van mij nog wel meer wezen xd.

Aangezien Antestor weer een full line up heeft verwacht ik dat we daar weer wat moois van krijgen. Slechtvalk breng nieuw album uit binnenkort, en Grave Declaration in November. Horde geeft weer ergens een concert smile.gif

Maar ja zoals ik al zei het had wat beter gekunt, maar over het ontstaan ja vanaf Horde heeft het landelijke bekendheid opgeleverd, en eigeniljk ook vanaf dan zijn er nogal haters geweest die van allerlei kerkbrandingen hebben gedaan etc. Vaag mja

Ik vind black metal ook interessant, maar veel bands gaan mij veel te ver met hun ideologie dan kunnen ze wel aangeven dat het puur scene is maar lol, sommige teksten zijn zo depri en satanisch wat moet je ermee.

Ik luister niet die bands, die die thema's behandelen ik ervaar dan ook een leeg gevoel en soms zelfs wat beangstigend, sommige bands hebben echt kwetsende lyrics jegens het hart van mij dat Christus heeft aangenomen.

En of je het serieus moet nemen of niet ik luister liever de black metal bands die of Christelijk of andere topics gebruiken

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid