Spring naar bijdragen

Hoe denk jij over de Islam ?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Nee, niet omdat de koran rammel van alle kanten is allah een afgod. Maar omdat allah niet de God van Israel is.

[...]

Laat je dopen en geloof in de opgestane Heer!

[...]

Waar is mijn vooroordeel? En op welke vermoeden is deze gebaseerd? En wat zou ik dan moeten weten?

Heilig is Hij boven wat u Hem aanzegt !

De Heer is opgestaan ? Stel jij de Schepper gelijk aan Zij schepselen.

Ik laat mij onmiddelijk dopen als juliie willen stappen uit dat ONlogische, en gewoon met redelijke argumenten komen. Jezus= een mensgeworden God. Jezus= zoon van God. Jezus= een Profeet. Zelfs voor zo`n groot fundament is meningsverschil, hoe kan God de mens nog belasten met iets, terwijl Hij het onduidelijk nederzend in Zijn boek: de Bijbel. Wij hebben één recht tegenover God, en dat is dat Hij DUIDELIJK is in wat Hij nou wil van ons.. Dit vind ik tot nu toe alleen terug in de Islam, waar alles zo duidelijk als een zon op klaarlichte dag ! ''Aanbid Mij alleen(vereenzelvig niemand met Mij), en gehoorzaam Mij tot zo ver u kan'' Makkelijk zat..: ).

Dus mensen, kom met logische beredenering, ik sta open voor de Waarheid, enigste wat ik wens is leven onder de Tevredenheid leven van de Levende, Almachtige, Alziende, Alwetende, Liefdevolle God.

Vrede.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las hier net een topic waarin uitgebreid de gruwelijkheden van de islamitische hel wordt omschreven. Als je zulke gruwelbeelden nodig hebt om mensen aan je te binden, dan mag je je werkelijk afvragen of je wel zoveel macht hebt. Is dat dan wat Allah wil? Geen liefde, maar enkel mensen die Hem uit pure angst aanbidden? Die niet Hém centraal stellen, maar puur hun eigen lijfsbehoud?

Knielen voor een grote, vreesachtige koning, dat is geen liefde. Dat is gewoon ervoor zorgen dat je hoofd er niet af wordt gehakt. Je bent dan gewoon met jezelf bezig, net zoals iemand die niet rookt om geen kanker te krijgen. Daar is in feite niets echt religieus aan. Het is wel verstandig, maar niet per se verstandiger dan bijvoorbeeld rattengif vermijden.

Maar knielen voor een onschuldige, jonge Maagd met een klein Kindje, dat kan alleen maar uit liefde zijn, uit pure vertedering, omdat je tot tranen geroerd bent, omdat je juist in dat Kindje God herkend. Maar als Allah dat blijkbaar niet wil en liever met de hel dreigt, in hoeverre is Allah zelf dan echt voldoende voor de mens? Waarom is Allah zelf niet al de reden om Hem te beminnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ok, als jullie god zo duidelijk is en koran ook, geeft mij dan een volledige lijst van de reine en onreine dieren uit de koran. Netjes opgesomd in één soera.

Een kameel is ook een oreine dier volgens volgens de Bijbel. Ik denk niet dat veel moslims dat weten aangezien ze dat dier eren in Arabische Landen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Koning-1,

Uit de Koran kan ik je niets uitleggen, want ik kan alleen vertellen uit Gods Woord zoals Dat in de Bijbel staat.

Inderdaad heeft God veel autoriteit gedelegeerd aan mensen van vlees en bloed. Zo heeft God de grootste autoriteit aan Jezus Christus gegeven, maar God heeft aan elke christen een grote autoriteit gegeven.

Jezus Christus had ervoor gekozen om een hele zware lijdensweg te gaan, waarbij Hij zelfs de relatie met God tijdelijk opgaf. Dit was Zijn manier om de zonden van alle mensen te dragen, zodat gelovigen voor eeuwig zouden kunnen leven, als deze gelovigen Jezus Christus als Heer aannemen.

Hopelijk zul je het neit beledigent opvatten...

Ik vraag je voerigens hier eens goed over an te denken...

Zoals jij, ik en vele andere weten hebben heeft iedere stroming in de Christendom wel zijn eigen Bijbel die op zijn buurt wer verschilt met de andere (bv de protestanten ehbben een andere dan de katholieken etc)

Maan vraag is, hoe weet jij dat wat jij hebt nou Godswoord is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hopelijk zul je het neit beledigent opvatten...

Ik vraag je voerigens hier eens goed over an te denken...

Zoals jij, ik en vele andere weten hebben heeft iedere stroming in de Christendom wel zijn eigen Bijbel die op zijn buurt wer verschilt met de andere (bv de protestanten ehbben een andere dan de katholieken etc)

Maan vraag is, hoe weet jij dat wat jij hebt nou Godswoord is?

De bijbels zijn praktisch het zelfde. Protestanten hebben een paar oud testamentische boeken minder, maar het nieuwe testament is volledig gelijk. Sterker nog, de nieuwste bijbelvertaling is gezamenlijk door protestanten en katholieken vertaald.

Het verschil zit hem in enkele boeken, in het oude testament. Die boeken zijn in het Jodendom in bepaalde tijden door groepen erkent en door anderen in andere tijden weer niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Ik las hier net een topic waarin uitgebreid de gruwelijkheden van de islamitische hel wordt omschreven. Als je zulke gruwelbeelden nodig hebt om mensen aan je te binden, dan mag je je werkelijk afvragen of je wel zoveel macht hebt. Is dat dan wat Allah wil? Geen liefde, maar enkel mensen die Hem uit pure angst aanbidden? Die niet Hém centraal stellen, maar puur hun eigen lijfsbehoud?

Knielen voor een grote, vreesachtige koning, dat is geen liefde. Dat is gewoon ervoor zorgen dat je hoofd er niet af wordt gehakt. Je bent dan gewoon met jezelf bezig, net zoals iemand die niet rookt om geen kanker te krijgen. Daar is in feite niets echt religieus aan. Het is wel verstandig, maar niet per se verstandiger dan bijvoorbeeld rattengif vermijden.

Maar knielen voor een onschuldige, jonge Maagd met een klein Kindje, dat kan alleen maar uit liefde zijn, uit pure vertedering, omdat je tot tranen geroerd bent, omdat je juist in dat Kindje God herkend. Maar als Allah dat blijkbaar niet wil en liever met de hel dreigt, in hoeverre is Allah zelf dan echt voldoende voor de mens? Waarom is Allah zelf niet al de reden om Hem te beminnen?

Beste vriend...

Mijn bedoelingen van het plaatsen over de bestraffing over het Hellevuur is slechts om een schets te geven van wat de mens daar te wachten staat.

Jij zegt: "Maar knielen voor een onschuldige, jonge Maagd met een klein Kindje"

Geprezen en Verheven is Hij, de Allerhoogste. Hij de enige die het Waarachtig is om voor te prosteneren (d.w.z; knielen)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Alles wat in de Bijbel staat, wordt bevestigd door de realiteit. Mensen die ziek zijn, worden genezen door de kracht van God. Moslims die kanker hebben, worden hersteld door de genezing van Jezus Christus.

Juist inderdaad en dat vergeten veel Christenen. Het gaat niet om het boek of om het omhulsel of om welk stroming religie je aanhangt het gaat om de inhoud, het gaat om het woord van God zelf en zijn woorden komen inderdaad uit. Goed gezegd.

Matteüs 7

17 Zo draagt elke goede boom goede vruchten, maar een slechte boom draagt slechte vruchten. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, evenmin als een slechte boom goede vruchten dragen kan. 19 Elke boom die geen goede vruchten draagt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen. 20 Zo kunnen jullie hen dus aan hun vruchten herkennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Abu_7udhayfa, het Kindje is Christus onze Heer en God, en de heilige Maagd Maria is zijn Moeder. Zó onschuldig is God, dat Hij als een écht kind, écht zo kwetsbaar tot ons komt. En een lieve vrouw als zijn Moeder aanvaardt en haar met al zijn liefde overstelpt. En wij, en in dit geval vooral de katholieken en orthodoxen, dus ook. smile.gif

En waarom zouden we per se precies moeten weten hoe de hel er wel of niet uitziet? Voor mij is het voldoende te weten dat het een plaats is waar God niet is, waar ik mijn grootste Beminde, mijn liefste Schat voor eeuwig zou moeten missen. God moeten missen, dat is al zó erg, dat het heetste en zwartste vuur er volledig bij in het niet valt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tuurlijk weten ze dat wel, de koran is heel duidelijk. Zo heb ik vernomen. Ze zondigen alleen bewust.

Ze doen alsof ze het weten allemaal wel weten maar ze weten niet. En ook al zullen beseffen dat ze fout bezig zijn zullen ze toch doorgaan met hun traditie.

Want je mag als Moslim niet bekeren tot Christen heb ik begrepen namelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mijn bedoelingen van het plaatsen over de bestraffing over het Hellevuur is slechts om een schets te geven van wat de mens daar te wachten staat.

Ik heb het met veel belangstelling gelezen, en mij valt op dat veel van die straffen vooral erg pijnloos zijn. Als je iemand in een vuur van 69 x 600 graden gooit dan verbrand zijn lichaam sneller dan pijnsignalen door de zenuwen kunnen reizen. pijnloos dus.

En dan die sandalen waar je hersens van gaan koken: a) hersenen kunnen geen pijn voelen B) rond de 42 C raak je in coma.

Dan brand er nogal wat daar beneden = geen zuurstof = bewusteloosheid (ik heb niets gelezen over zuurstofflessen, maar bij 69 x 600 graden C zouden die boem doen en ook dat is snel en pijnloos.)

Jammer dat het topic dicht is, want ik had een hoop vragen over die hel van jullie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Ik las hier net een topic waarin uitgebreid de gruwelijkheden van de islamitische hel wordt omschreven. Als je zulke gruwelbeelden nodig hebt om mensen aan je te binden, dan mag je je werkelijk afvragen of je wel zoveel macht hebt. Is dat dan wat Allah wil? Geen liefde, maar enkel mensen die Hem uit pure angst aanbidden? Die niet Hém centraal stellen, maar puur hun eigen lijfsbehoud?

Doen christenen in feite ook. Er is altijd een stukje eigenbelang.

God heeft zoveel macht dat Hij net zo goed ons allen gelovigen had kunnen laten zijn, maar Hij kiest daar niet voor. Hij kiest voor een eigen wil, en een combinatie van beloningen en straffen. Dat zegt niks over de macht die Hij heeft.

Quote:

Knielen voor een grote, vreesachtige koning, dat is geen liefde. Dat is gewoon ervoor zorgen dat je hoofd er niet af wordt gehakt.

voor mezelf sprekend; zo begon het inderdaad. Maar uiteindelijk is die oprechte liefde voor God er wel gekomen. Je kunt dus beginnen uit eigenbelang en gaandeweg liefde voor God ontwikkelen.

Quote:

Maar knielen voor een onschuldige, jonge Maagd met een klein Kindje, dat kan alleen maar uit liefde zijn, uit pure vertedering, omdat je tot tranen geroerd bent, omdat je juist in dat Kindje God herkend. Maar als Allah dat blijkbaar niet wil en liever met de hel dreigt, in hoeverre is Allah zelf dan echt voldoende voor de mens? Waarom is Allah zelf niet al de reden om Hem te beminnen?

Humm uit vertedering aanbidden. Ik vind het niks, bovendien is dit ook heel gevoelsmatig.. die vertedering zal je vast niet altijd voelen.

Moslims kunnen God aanbidden om vier redenen; liefde voor God, dankbaarheid tonen aan God, angst voor de hel, verlangen naar het paradijs. Het is een combinatie dus, juist perfect zoals de mens is.. elk mens is anders, elk mens heeft te maken met veranderende omstandigheden. Soms kan de liefde voor God op een heel laag pitje staan, maar dan kun je altijd nog doorzetten omdat je verlangd naar het paradijs. Of misschien win je de loterij en heb je zowat niks meer te wensen, dan zal het verlangen naar het paradijs je weinig meer doen. Maar dan zijn er dus altijd nog de andere drie motivaties.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Luxuria, juist die pure Liefde voor God hebben is inderdaad het moeilijkste wat er is. Hem liefhebben puur om het liefhebben. In de Bijbel zie je dan ook hoe Israël eerst gewoon een soort stamgod aanbidt, maar steeds meer begint in te zien dat God liefde is. Maar ze leert dat met horten en stoten, waardoor uiteindelijk God zelf mens wordt om zo écht naast de mens te staan. Maar inderdaad, dan nóg begrijpen mensen het soms niet.

God liefhebben, het kan zo moeilijk zijn als je dat stamgod-denken zo gewend bent. Maar door Christus kan het wél. Hij kan je die genade geven, die verrukking als je Hem schouwt, of in elk geval de zekerheid dat Hij jou liefheeft en jij Hem, ook al zou je niets voelen. Hij wil die angst voor hel en verdoemenis uiteindelijk wegnemen en enkel jou beminnen, lang en veel.

Maar om zover te komen, moet je je steeds meer écht aan Hem overgeven, in Hem de volmaakte Onschuld, de meest zuivere Liefde zien. Gelukkig heeft God alle tijd om je daarin te heiligen en ook te beminnen. Dus als je aanvankelijk eerst uit vrees aanbidt, dan is dat niet zo erg, dat wordt dan wel beter. Ja, die liefde is het moeilijkste wat er is, omdat het totale zelfgave vereist, maar het heeft wel eeuwigheidswaarde. Het is de grootste schat die je kunt krijgen, hoe verborgen soms misschien ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sagesse, ik zal het voor je proberen uit te leggen.
smile.gif

God is inderdaad Verheven, Alwetend, Almachtig, Albeheersend en meer Genadevoller dan een moeder met haar kind. Geen christen die je daarin zal tegenspreken en de Koran staat dan ook vol met zulke lofuitingen. Tóch durf ik te beweren dat de islam van God een kleine God gemaakt heeft. Hoe kan dat dan?

Wij belijden dat God liefde is. Liefde is dus niet goddelijk, maar God zelf. En échte liefde behelst gelijkwaardigheid, vrije wil en absolute overgave aan elkaar. Ik heb regelmatig moslims horen beweren dat God niet zou kunnen sterven, dat Hij niet zou kunnen verliezen. Hij kan zich niet kwetsbaar opstellen, omdat Hij God is.

"Hun God," om het maar even zo te zeggen, want christenen en moslims belijden dezelfde God, is daarom volgens het christelijke geloof een kleine God. Want christenen meten grootheid niet af aan al die koninklijke, heersende eigenschappen, maar puur aan de Liefde. Dat hebben ze immers van Christus geleerd, van God de Zoon.

Om het even heel banaal te zeggen: de baas spelen, mensen overheersen en verkondigen dat je geweldig en machtig bent, dat kan iedere koning met een groot rijk wel. Daar ben je immers koning voor. Maar een koning die zich vernedert, verlaagt, om zo écht bij zijn volk te zijn, die zelfs bereid is om voor zoiets laags als zijn volk te sterven, dát is pas een koning.

Wij belijden een God die liefde is en daarom zichzelf volmaakt aan ons geeft en zelfs mens wordt omwille van ons. Want wij kunnen niet God worden, dús wordt Hij mens om zo écht naast ons te staan. Niet dat God ons nodig heeft, want Hij is liefde, dús is Hij gemeenschap in zichzelf en dus nooit alleen, maar Hij wíl ons. En dát is echte liefde: liefde om de liefde en niet uit noodzaak.

De God van de islam kan niet sterven. Hij kan uitsluitend via een Boek en via engelen spreken. Hij zal zich nooit zó aan de mens overgeven in liefde, dat Hij tot aan de dood naast de mens zal staan, om hem zo te laten zien: wees niet bang, ik ben hier, overal waar jij bent, tot in de dood. Wees niet bang, ik sta naast je, ik doe je niets, ik stel me helemaal voor je open.

Een god die zich niet kwetsbaar kan opstellen uit die geheel zelfgevende Liefde is een kleinere, veel kleinere God dan Christus onze Heer. Wat God door Christus gedaan heeft, overtreft álles en iedereen. In de dood schiep Hij het leven, in het lijden schept Hij genezing, in zijn open Hart slaat Hij een wond om het verder te openen. Een God die in ons lijden wil delen, die omwille van ons zijn almacht wel aan de kant wil zetten: kan het nóg grootser, nóg koninklijker?

Voor de Koran is dat ónbestaanbaar. Genade en liefde is prima, maar wel op afstand. God moet wel vooral God blijven en niet zomaar naar beneden komen. Je moet vooral niet met Hem in discussie kunnen gaan en vooral niet denken dat je ooit fysieke gemeenschap met Hem kan hebben. Een prachtige God, precies volgens de God-etiquêtte, maar Christus is groter.

Mooie tekst, vooral deze citaat:

Wij belijden een God die liefde is en daarom zichzelf volmaakt aan ons geeft en zelfs mens wordt omwille van ons.

Ik ben het absoluut met je eens als je zegt dat God het beste voor Zijn dienaren heeft. Hij is onze Beschermer tegen het kwade: de Satan. Hij is de Levende, die ons dagelijks voorziet van onderhoud, Hij is de Levende met de hoofdletter L omdat Hij geen einde kent, kortom: Hij is de Almachtige.

Maar ik vind toch dat je rationeel moet blijven denken, en de Bijbel in haar geheel moeten, want als iedereen zijn eigen denkbeeld gaat creeëren dan zal het Ware Denkbeeld nooit tevoorschijn komen.

Wat betreft de Islam; deze religie beschrijft God als zijnde de Enige Die geen deelgenoten kent in Zijn Koningschap, Degene Die geen naaste heeft, noch rivaal, noch vizier, noch adviseur. Ook kent Hij geen bemiddelaar, behalve met Zijn uitdrukkelijke toestemming. Hij heeft geen ouders, kind, gelijke of tegenstander. Hij is de Zelfgenoegzame Die niet eet noch drinkt. Hij heeft aan werkelijk niets behoefte. De tand des tijds eist zijn tol niet op Hem. Ouderdom, ziekte, vermoeidheid, vergeetachtigheid, spijt en vrees treffen Hem niet.

Hij is niet gelijk aan Zijn schepping. Niets is namelijk aan Hem gelijk, niet aan Zijn Wezen, noch aan Zijn Eigenschappen, noch aan Zijn Verrichtingen. Hij is groter dan wie dan ook, Verhevener dan wie dan ook, staat boven alles en iedereen. Hij is Omnipotent, niets reikt buiten Zijn Kunde. Zijn Kennis omvat alles, het heimelijke en verborgene, wat geweest is en wat gaat komen. Hem komt de ultieme volmaaktheid en rechtvaardigheid toe. In geen enkel opzicht wordt hij in verband gebracht met een tekortkoming.

Is het bedenkelijk dat wij een God aanbidden die pijn lijdt, moe wordt, slaap nodig heeft ? Of is het logische dat wij een God aanbidden die als Beschermheer boven Zijn Schepels staat met Zijn Alziendheid en Almachtigheid, die Zijn Dienaren dagelijks opzoekt door op de 3de deel van de nacht met de boodschap: Is er iemand die Mij aanroept, die Ik kan vergeven ? Dit Hij heeft ons kenbaar gemaakt, en ons verplicht gesteld om er geen hoedanigheid aan te geven, of te vergelijken met een dalende vogel, om maar een voorbeeld te geven. Dit is onze God, dit is de God die wij aanbidden, dit is de God die het dichtsbij het verstand staat.

Verder vind ik dat er veel Christenen een eigen mening er op na houden, en zich laten inspireren door de Bijbel i.p.v baseren. Dat is jammer, want God had moeten duidelijk maken WIE Hij nou is en wat Hij van ons vraagt.

“Waarachtig, ik verzeker jullie: een slaaf staat niet boven zijn heer, noch een gezant boven zijn zender.â€

(Johannes 13: 16)

“Allen werden vervuld van ontzag en loofden God met de woorden: ,,Een groot profeet is onder ons opgestaan,†en: ,,God heeft zich om zijn volk bekommerd!â€

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Doen christenen in feite ook. Er is altijd een stukje eigenbelang.

Ja maar veel minder als de Moslims. Mensen bang maken en eeuwige verdoemenis prediken om de gemeenschap angst aan te jangen zodat ze niet weglopen. Overigens zijn de meeste helbewoners in de Islam vrouwen, geloof je daarin?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Koning-1, als katholiek belijdt ik één ware, heilige, katholieke en apostolische Kerk, het Lichaam van Christus, waardoor Christus zélf zich aan ons openbaart, onze zonden vergeeft, het Evangelie verkondigt, et cetera. De belangrijkste dingen doet men immers graag met het lichaam, dus zo Christus ook. Ik baseer mijn verhaal dus niet enkel op de Schrift, maar op de gehele katholieke geloofstraditie, waar de Schrift een belangrijk onderdeel van is.

God is niet in ratio te vangen. Hij kan rustig één God in drie Personen zijn, zowel God als mens zijn, Maria als Moeder hebben, et cetera. De rede is goed als het om morele en wetenschappelijke zaken gaat, maar als je dieper wilt doordringen in het mysterie, in God zelf, dan dien je de taal van de Liefde te spreken. Dan raak je aan de hogere poëzie, waar enkel de hoogstaande Liturgie nog aan kan raken en dan nog slechts maar heel eventjes.

En hoe mooi is het een God te aanbidden die hevige pijn geleden heeft, die getwijfeld heeft in de tuin van Getsename, die honger heeft geleden, die de hitte van de dag verdragen heeft, die beproefd werd door Satan en van hem won, die de mens naar zijn beeld geschapen heeft en zelf ook als mens op aarde kwam en die zich klein en kwetsbaar opstelt om liefde met ons te bedrijven. Een God die je kunt aanraken, omhelzen welhaast, met wie je kunt kletsen over van alles en nog wat.

God is nu juist zo almachtig groot in dat kleine, in dat menselijke, waarin Hij volmaakt is en waarin wij Hem dus kunnen ontmoeten. Wie de Menswording van God, van Christus niet begrijpt, wie daar niet aankan, zal het Evangelie nooit echt kunnen begrijpen. Gelukkig is voor God alles mogelijk en kan Hij ook jou aanraken met die échte, pure en eenvoudige liefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja maar veel minder als de Moslims. Mensen bang maken en eeuwige verdoemenis prediken om de gemeenschap angst aan te jangen zodat ze niet weglopen.

Ach, we moeten ook niet naïef doen en beweren dat dat onder christenen niet voorkomt. Het is jammer en het zou niet moeten, maar het gebeurde en gebeurt nog steeds.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ach, we moeten ook niet naïef doen en beweren dat dat onder christenen niet voorkomt. Het is jammer en het zou niet moeten, maar het gebeurde en gebeurt nog steeds.

Ja het komt wel voor maar niet zo erg als bij de Moslims ik zeg het alleen hoor. smile.gif We moeten zeker opletten en niet naief zijn. Daarom is het christelijke prediking gewoon veel beter in dat opzicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Luxuria, juist die pure Liefde voor God hebben is inderdaad het moeilijkste wat er is. Hem liefhebben puur om het liefhebben. In de Bijbel zie je dan ook hoe Israël eerst gewoon een soort stamgod aanbidt, maar steeds meer begint in te zien dat God liefde is. Maar ze leert dat met horten en stoten, waardoor uiteindelijk God zelf mens wordt om zo écht naast de mens te staan. Maar inderdaad, dan nóg begrijpen mensen het soms niet.

God liefhebben, het kan zo moeilijk zijn als je dat stamgod-denken zo gewend bent. Maar door Christus kan het wél. Hij kan je die genade geven, die verrukking als je Hem schouwt, of in elk geval de zekerheid dat Hij jou liefheeft en jij Hem, ook al zou je niets voelen. Hij wil die angst voor hel en verdoemenis uiteindelijk wegnemen en enkel jou beminnen, lang en veel.

Maar om zover te komen, moet je je steeds meer écht aan Hem overgeven, in Hem de volmaakte Onschuld, de meest zuivere Liefde zien. Gelukkig heeft God alle tijd om je daarin te heiligen en ook te beminnen. Dus als je aanvankelijk eerst uit vrees aanbidt, dan is dat niet zo erg, dat wordt dan wel beter. Ja, die liefde is het moeilijkste wat er is, omdat het totale zelfgave vereist, maar het heeft wel eeuwigheidswaarde. Het is de grootste schat die je kunt krijgen, hoe verborgen soms misschien ook.

Mooi geschreven en ben het ook (als je in de tweede alinea het woord 'christus' door God vervangt) in grote mate met je eens. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja het komt wel voor maar niet zo erg als bij de Moslims ik zeg het alleen hoor.
smile.gif
We moeten zeker opletten en niet naief zijn. Daarom is het christelijke prediking gewoon veel beter in dat opzicht.

Ik vind het nogal veralgemenend, ik denk dat je moeilijk kan bepalen hoe dat zit bij "de moslims" en "de christenen" aangezien zo'n dingen volgens mij ook behoorlijk cultuur- en sociaal milieu-bepaald zijn. Maar goed, dat gaat behoorlijk off topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik vind het nogal veralgemenend, ik denk dat je moeilijk kan bepalen hoe dat zit bij "de moslims" en "de christenen" aangezien zo'n dingen volgens mij ook behoorlijk cultuur- en sociaal milieu-bepaald zijn. Maar goed, dat gaat behoorlijk off topic.

Het heeft niks met cultuur te maken. Want alle Korans en Bijbel zijn het zelfde maakt niet uit wat voor vertaling je leest. Het staat zo letterlijk in onze boeken en hun boeken vermeld. Als je afstand doet van je geloof als christen, oke geen probleem dat kan je kan altijd nog terugkomen maar wanneer je dat doet als moslim dan mag je gestraft worden. Islam rechtvaardigt dat. En dat is bij ons niet het geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid