Spring naar bijdragen

Hoe denk jij over de Islam ?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Als God in de bijbel zegt dat Homo's gedood dienen te worden (wat in de bijbel staat), ga jij dan zeggen NEE homo's hoeven niet dood? Ga je tegen het gebod van jou Heer in?

Ik zeg onomwonden dat ik niet geloof dat homo's niet dood moeten. Laat ik het scherper stellen: ik vind het moreel uitermate verwerpelijk om mensen omwille van hun geaardheid fysiek of psychisch geweld aan te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet van ervaring dat Christelijke mensen makkelijk omgaan met bepaalde wetten. Als God iets zegt dienen we niet het tegenovergestelde te zeggen, we dienen niet tegen zijn geboden in te gaan, we dienen zijn geboden te accepteren. Jullie zijn het blijkbaar niet eens met de wetten die in de bijbel staan, en met de wetten die God gegeven heeft. Ach ja is bekend van de Christenen.


Samengevoegd:

Zeg dat maar tegen God. Dat je niet eens bent met Zijn wetten. Staat nota bene in je bijbel.

Quote:

[...]Ik zeg onomwonden dat ik niet geloof dat homo's niet dood moeten. Laat ik het scherper stellen: ik vind het moreel uitermate verwerpelijk om mensen omwille van hun geaardheid fysiek of psychisch geweld aan te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als God in de bijbel zegt dat Homo's gedood dienen te worden (wat in de bijbel staat), ga jij dan zeggen NEE homo's hoeven niet dood? Ga je tegen het gebod van jou Heer in?

Dat zou jij graag willen? Dat homo's vermoord worden? Jezus had de overspelende vrouw ook kunnen laten stenigen. Als Jezus een steen had gegooid zou het zelfs gerechtvaardigd zijn, maar Hij handelde anders.

Wettische joden kwamen vaak met net zulke spitsvondigheden als jij bij Jezus.

Toch ownde Jezus deze wettisch lui door te zeggen: "wie zonder zonde is werpe de eerste steen"

Dus Barbara als jij zonder zonden of gebreken bent aan jou de eer om de eerste homo om te leggen muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zeg dat maar tegen God. Dat je niet eens bent met Zijn wetten. Staat nota bene in je bijbel.

Of zou het kunnen zijn dat jij niet begrepen hebt wat voor boek de bijbel is?

Het komt op mij over alsof je denkt dat de bijbel een soort koran is maar dan met een andere inhoud.

En dat is dus niet zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus vrede zij met hem, zei dat hij niet gekomen was om de wet te ontbinden maar om te vervullen.

Was de vrouw schuldig of onschuldig. smile.gif

We kunnen natuurlijk niet zomaar homo's gaan doden, zitten voorwaarden aan.

Maar goed, laat het hierbij. En weet dat het doden van een onschuldige gelijk staat of je de gehele mensheid gedood heb, we kunnen niet zomaar mensen doden, er zitten voorwaarden aan.

Quote:

[...]

Dat zou jij graag willen? Dat homo's vermoord worden? Jezus had de overspelende vrouw ook kunnen laten stenigen. Als Jezus een steen had gegooid zou het zelfs gerechtvaardigd zijn, maar Hij handelde anders.

Wettische joden kwamen vaak met net zulke spitsvondigheden als jij bij Jezus.

Toch ownde Jezus deze wettisch lui door te zeggen: "wie zonder zonde is werpe de eerste steen"

Dus Barbara als jij zonder zonden of gebreken bent aan jou de eer om de eerste homo om te leggen
muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

We kunnen natuurlijk niet zomaar homo's gaan doden, daar zijn regels, voorwaarde voor en weet ik veel nog veel meer waar ik niet bekend mee ben.

Dus onder bepaalde omstandigheden zou je het doden van homoseksuelen vanwege hun geaardheid goedkeuren? Ik weet het antwoord al hoor, maar ik wil het even expliciet van jou horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

God zegt in de bijbel dat homo's gedood dienen te worden, als God dan vervolgens ons oplegt dat homo's gedood dienen te worden vind je het raar als ik het eens ben met de wetten van God? Als mijn Schepper iets zegt dan ben ik het met alles eens wat hij voor ons besloten heeft en met al zijn wetten en regels, ik mag niet tegen zijn wetten en regels ingaan. Dat is toch logisch, ik ga niet zoals de joden doen die de wetten niet accepteerden destijds, blijkbaar accepteren jullie de wetten en regels niet die God toen of nu besloten heeft. Heel erg vreemd. Of die wetten nu wel of niet meer gelden in jullie geloof neemt het feit niet weg dat ooit God besloten heeft dat homo's gedood dienen te worden, ga maar tegen God zeggen dat je het niet eens bent met zijn wetten die hij gaf in de bijbel. God zegt in de bijbel homo's dienen gedood te worden en jullie zeggen heel leuk nee ben het er niet mee eens, hoe kan je nou tegen de regels van de schepper van de hemelen en aarde ingaan, is dat normaal ofzo bij jullie?

Weetje wat God met het volk van Lot heeft gedaan die homo's waren, ga maar nachecken, ja gedood doormiddel van stenen. Staat vast ook wel iets over in de bijbel denkik.

Quote:

[...]

Dus onder bepaalde omstandigheden zou je het doden van homoseksuelen vanwege hun geaardheid goedkeuren? Ik weet het antwoord al hoor, maar ik wil het even expliciet van jou horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

God zegt in de bijbel dat homo's gedood dienen te worden, als God dan vervolgens ons oplegt dat homo's gedood dienen te worden vind je het raar als ik het eens ben met de wetten van God? Als mijn Schepper iets zegt dan ben ik het met alles eens wat hij voor ons besloten heeft en met al zijn wetten en regels, ik mag niet tegen zijn wetten en regels ingaan. Dat is toch logisch, ik ga niet zoals de joden doen die de wetten niet accepteerden destijds, blijkbaar accepteren jullie de wetten en regels niet die God toen of nu besloten heeft. Heel erg vreemd. Of die wetten nu wel of niet meer gelden in jullie geloof neemt het feit niet weg dat ooit God besloten heeft dat homo's gedood dienen te worden, ga maar tegen God zeggen dat je het niet eens bent met zijn wetten die hij gaf in de bijbel. God zegt in de bijbel homo's dienen gedood te worden en jullie zeggen heel leuk nee ben het er niet mee eens, hoe kan je nou tegen de regels van de schepper van de hemelen en aarde ingaan, is dat normaal ofzo bij jullie?

Weetje wat God met het volk van Lot heeft gedaan die homo's waren, ga maar nachecken, ja gedood doormiddel van stenen. Staat vast ook wel iets over in de bijbel denkik.

[...]

Tsja en onder zo'n islamitische heilsstaat die toestaat om homo's en overspelende vrouwen te doden zou jij graag willen leven?

Ik weet genoeg landen waar je naartoe kan emigreren als je dit soort ideeën zo verheerlijkt, wellicht zou je je thuisvoelen in Saoedie Arabië of Iran?

Daar dragen ze ongeveer hetzelfde gedachtegoed uit als jij. Ik denk dat we de middeleeuwen een beetje voorbijgestreeft zijn inmiddels.

wellicht kan ik ook een aantal wetten noemen uit de koran die jij niet letterlijk uitvoert. Anders had je waarschijnlijk al achter de tralies gezeten. Dus klaarblijkelijk doe jij niet alles wat Allah van je vraagt.( gebruik jouw manier van redeneren maar eens)

Uiteraard is het in moslimlanden de normaalste zaak van de wereld. Overspelige vrouwen stenig je gewoon, en homo's leg je gewoon om.

Ben ik blij dat ik daar niet woon, en God moge het verhoeden dat hier ooit een sharia wordt ingevoerd door gestoorde moslimfundamentalisten want dan ben ik hier weg.

Waarom leg jij zelf eigenlijk geen homo om? Jij beschuldigd ons christenen er immers van Gods wetten niet goed uit te voeren. Geef dan zelf maar eerst even het goede voorbeeld als moslim als jij zo goed weet hoe je Gods wetten moet naleven!! Jij weet dat ons namelijk zo goed te vertellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij heb je me tekst niet goed gelezen er zitten voorwaarden aan verbonden. Helaas lees je net wat je lezen wil.

Waarom ben je tegen de Shari'a, als in amerika iemand vermoord wordt krijgt die ook vaak de doodstraf. Als er in nederland de shari'a zou zijn, zou het een netjes nederland worden, geen diefstallen, geen hoeren, geen moorden, geen mannen die vreemd gaan, geen rente,geen geld-crissisen, geen ongelukken door toedoen van drank gebruik, en zo kan ik nog even doorgaan. Maar goed. Als je weet dat er bepaalde straf is op bepaalde dingen dat weerhoud de persoon om bepaalde dingen te doen, daarom zal Nederland er alleen op vooruit goed. Niemand zal meer durven bepaalde dingen te doen omdat ze weten dat het bestraft zal worden.. maar goed ik begrijp datdegene die er liever op los leven geen shari'ah willen want dan kunnen ze niet meer derop losleven en vervolgens zeggen, Jezus heeft onze zonde vergeven : )

Laat ik het maar hier bij houden, mensen denken dat je zomaar bepaalde acties kan uitvoeren zijn strenge regels aan verbonden maar goed. Kan niet zomaar iemand gaan doden.

Rare blijft dat op vele zaken de doodstraf staat in de bijbel, maar dat wordt nou net over het hoofd gelezen en wordt afgedaan als middeleeuws.

Jullie gaan wel apart om met de wetten van God hoor. Terwijl er in de bijbel staat dat geen enkele nota zal vergaan tot het eind der tijden en dat Jezus niet gekomen was om de wet te ontbinden maar om te vervullen.

Dat God een volk het volk van Lot vernietigde omdat zij homo's waren, hoe praten jullie dit dan goed, hier gaan jullie niet tegenin? Of wordt dat allemaal met een korreltje zout genomen, en als dezelfde God later nogsteeds zegt dat Homo's gedood dienen te worden wordt het opeens niet meer geaccepteerd. Vreemde zaak.

Quote:

[...]

Tsja en onder zo'n islamitische heilsstaat die toestaat om homo's en overspelende vrouwen te doden zou jij graag willen leven?

Ik weet genoeg landen waar je naartoe kan emigreren als je dit soort ideeën zo verheerlijkt, wellicht zou je je thuisvoelen in Saoedie Arabië of Iran?

Daar dragen ze ongeveer hetzelfde gedachtegoed uit als jij. Ik denk dat we de middeleeuwen een beetje voorbijgestreeft zijn inmiddels.

wellicht kan ik ook een aantal wetten noemen uit de koran die jij niet letterlijk uitvoert. Anders had je waarschijnlijk al achter de tralies gezeten. Dus klaarblijkelijk doe jij niet alles wat Allah van je vraagt.( gebruik jouw manier van redeneren maar eens)

Uiteraard is het in moslimlanden de normaalste zaak van de wereld. Overspelige vrouwen stenig je gewoon, en homo's leg je gewoon om.

Ben ik blij dat ik daar niet woon, en God moge het verhoeden dat hier ooit een sharia wordt ingevoerd door gestoorde moslimfundamentalisten want dan ben ik hier weg.

Waarom leg jij eigenlijk geen homo om dan als jij ons christenen ervan beticht Gods wetten niet uit te voeren. Geef dan zelf maar eerst even het goede voorbeeld als moslim als jij zo goed weet hoe je Gods wetten moet naleven!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens mij heb je me tekst niet goed gelezen er zitten voorwaarden aan verbonden. Helaas lees je net wat je lezen wil.

Waarom ben je tegen de Shari'a, als in amerika iemand vermoord wordt krijgt die ook vaak de doodstraf. Als er in nederland de shari'a zou zijn, zou het een netjes nederland worden, geen diefstallen, geen hoeren, geen moorden, geen mannen die vreemd gaan, geen rente,geen geld-crissisen, geen ongelukken door toedoen van drank gebruik, en zo kan ik nog even doorgaan. Maar goed.

Laat ik het maar hier bij houden, mensen denken dat je zomaar bepaalde acties kan uitvoeren zijn strenge regels aan verbonden maar goed. Kan niet zomaar iemand gaan doden.

[...]

ik ben even zo vrij om een en ander aan te vullen:

Geen homosexuelen, deze moeten gedood worden.

Geen transsexuelen, deze zullen gelijk behandeld worden als homo's.

Overspelige vrouwen worden gestenigd.

de vrouw die geheel ondergeschikt is aan de man en moet gehoorzamen.

Een verkrachte vrouw mag ook wel dood, om de eer van de familie te redden.

verdacht van diefstal? hand eraf, beetje lullig als je achteraf onschuldig blijkt.

een vrouw wordt verkracht en er zijn 2 mannen die beweren dat het vrijwillig was, de man is meer dan de vrouw, dus de vrouw wordt gestenigd.

echt een vooruitgang zijn die barbaarse wetten uit die woestijnideologie niet nee.

mensen die graag de sharia willen, adviseer ik dan ook om zo snel mogelijk op te zouten naar een land waar men is blijven steken ver voor de middeleeuwen en dit toepast.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal maar niet op in gaan of dit klopt of niet, wat me opvalt is dat je het barbaarse wetten noemt en woestijnidiologie, zeg je dat ook over de wetten in het oude-testament.

Vind je dit ook barbaars??? Of dan opeens niet meer??? Enkele verzen.

(Leviticus 20:13) Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

(Numeri 31:17) Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.

(Jeremia 13:14) En Ik zal hen in stukken slaan, den een tegen den ander, zo de vaders als de kinderen te zamen, spreekt de HEERE; Ik zal niet verschonen noch sparen, noch Mij ontfermen, dat Ik hen niet zou verderven.

(Genesis 3:16) Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.

(Exodus 22:18) Heksen dienen gedood te worden.

(Kolossensen 3:18) Vrouwen moeten onderdanig zijn.

(Exodus 21:15) Zo wie zijn vader of zijn moeder slaat, die zal zekerlijk gedood worden.

(Exodus 21:17) Wie ook zijn vader of zijn moeder vloekt, die zal zekerlijk gedood worden.

(Exodus 22:19) Al wie bij een beest ligt, die zal zekerlijk gedood worden.

(Leviticus 20:10) Een man ook, die met iemands huisvrouw overspel zal gedaan hebben, dewijl hij met zijns naasten vrouw overspel gedaan heeft, zal zekerlijk gedood worden, de overspeler en de overspeelster.

(Leviticus 20:15-16) Daartoe als een man bij enig vee zal gelegen hebben, hij zal zekerlijk gedood worden; ook zult gijlieden het beest doden. Alzo wanneer een vrouw tot enig beest genaderd zal zijn, om daarmede te doen te hebben, zo zult gij die vrouw en dat beest doden; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

(Leviticus 20:27) Als nu een man en vrouw in zich een waarzeggenden geest zal hebben, of een duivelskunstenaar zal zijn, zij zullen zekerlijk gedood worden; men zal hen met stenen stenigen; hun bloed is op hen.

(Leviticus 21:9) Als nu de dochter van enigen priester zal beginnen te hoereren, zij ontheiligt haar vader; met vuur zal zij verbrand worden.

(Exodus 31:14) Onderhoudt dan den sabbat, dewijl hij ulieden heilig is! Wie hem ontheiligt, zal zekerlijk gedood worden;

(Exodus 31:15) Wie op den sabbatdag arbeid doet, zal zekerlijk gedood worden.

(Deuteronomium 13:6-9) Wanneer uw broeder, de zoon uwer moeder, of uw zoon, of uw dochter, of de vrouw van uw schoot, of uw vriend, die als uw ziel is, u zal aanporren in het heimelijke, zeggende: Laat ons gaan, en dienen andere goden, die gij niet gekend hebt, gij noch uw vaderen; Maar gij zult hem zekerlijk doodslaan;

(Leviticus 20:14) En wanneer een man een vrouw en haar moeder zal genomen hebben, het is een schandelijke daad; men zal hem, en diezelve met vuur verbranden, opdat geen schandelijke daad in het midden van u zij.

(Deuteronomium 22:20-21) Maar indien ditzelve woord waarachtig is, dat de maagdom aan de jonge dochter niet gevonden is; Zo zullen zij deze jonge dochter uitbrengen tot de deur van haars vaders huis, en de lieden harer stad zullen haar met stenen stenigen, dat zij sterve........

(Romeinen 1:27-32) En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende. En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen; Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid; Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam; Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen; Dewelken, daar zij het recht Gods weten, namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.

Quote:

[...]

ik ben even zo vrij om een en ander aan te vullen:

Geen homosexuelen, deze moeten gedood worden.

Geen transsexuelen, deze zullen gelijk behandeld worden als homo's.

Overspelige vrouwen worden gestenigd.

de vrouw die geheel ondergeschikt is aan de man en moet gehoorzamen.

Een verkrachte vrouw mag ook wel dood, om de eer van de familie te redden.

verdacht van diefstal? hand eraf, beetje lullig als je achteraf onschuldig blijkt.

een vrouw wordt verkracht en er zijn 2 mannen die beweren dat het vrijwillig was, de man is meer dan de vrouw, dus de vrouw wordt gestenigd.

echt een vooruitgang zijn die barbaarse wetten uit die woestijnideologie niet nee.

mensen die graag de sharia willen, adviseer ik dan ook om zo snel mogelijk op te zouten naar een land waar men is blijven steken ver voor de middeleeuwen en dit toepast.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik zeg onomwonden dat ik niet geloof dat homo's niet dood moeten.

niet niet?


Samengevoegd:

@Barbara: snap je wat Olorin en Dannyr zeggen? Toen Jezus zei 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen' betekende dat niet dat de vrouw niet zondig was. Nadat de schriftgeleerden zijn afgedropen zegt Jezus tegen de vrouw: 'gaat heen en zondig niet weer'. Het christendom is het geloof van de tweede kans. Mensen die in de fout gaan tegenover God kunnen beroep doen op zijn genade. Dat wil niet zeggen dat God niet oordeelt. Nu is Hij nog geduldig, maar er zal een moment komen dat God oordeelt en vergeldt.

Regels uit het OT opzeggen heeft dus niet veel nut.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Opvallend dat Qua wetten de Islam veel overkomt met oude-testament maar dat het Christendom opeens zegt wetten gelden niet meer. Jezus kwam niet om te ontbinden maar om te vervullen. Dus die regels gelden gewoon nog, of geld de wet, jullie zullen geen andere Goden naast mijn aangezicht nemen ook niet meer is die zogenaamd ook opgeheven? Vast wel want jullie zijn Jezus gaan aanbidden....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Opvallend dat Qua wetten de Islam veel overkomt met oude-testament maar dat het Christendom opeens zegt wetten gelden niet meer. Jezus kwam niet om te ontbinden maar om te vervullen. Dus die regels gelden gewoon nog, of geld de wet, jullie zullen geen andere Goden naast mijn aangezicht nemen ook niet meer is die zogenaamd ook opgeheven? Vast wel want jullie zijn Jezus gaan aanbidden....

De wetten van Oude Testament gelden inderdaad niet meer. Het hoe en waarom kun je bijvoorbeeld in de brief aan de Hebreeën lezen. En als jij het concept van de Drie-eenheid niet begrijpt wil dat niet zeggen dat christenen meerdere goden zijn gaan aanbidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zal maar niet op in gaan of dit klopt of niet, wat me opvalt is dat je het barbaarse wetten noemt en woestijnidiologie, zeg je dat ook over de wetten in het oude-testament.

Vind je dit ook barbaars???

Of dan opeens niet meer???

jawel hoor, vind ik ook barbaars, bovendien niet meer van deze tijd, gelukkig heeft het christendom zich verder ontwikkeld en zijn ze niet blijven steken ergens 1500 jaar geleden, dat is het grote verschil.

met de islam en de sharia, ga je gewoon 1500 jaar terug in de tijd, zoals ik al schreef, degene die dat graag wil, moet vooral verkassen naar een plek waar men liever achteruit gaat dan vooruit, Iran ofzo, lijkt je dat niks?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Opvallend dat Qua wetten de Islam veel overkomt met oude-testament maar dat het Christendom opeens zegt wetten gelden niet meer. Jezus kwam niet om te ontbinden maar om te vervullen. Dus die regels gelden gewoon nog, of geld de wet, jullie zullen geen andere Goden naast mijn aangezicht nemen ook niet meer is die zogenaamd ook opgeheven? Vast wel want jullie zijn Jezus gaan aanbidden....

Tsja, dus Jezus had die vrouw toch moeten stenigen volgens jou???

En eindelijk komt de aap uit de mouw!

Je doet alsof je uit interesse een topic start over hoe wij christenen Jezus als God beschouwen. En overtuigd mij op een ander topic er nog van dat het dit slechts puur uit interesse was, en vervolgens beschuldig je ons dat wij Jezus als God aanbidden.!(meestal stap 2 bij moslimdiscussies, een discussie verloopt bij hen altijd volgens een bepaald herkenbaar en vast patroon namelijk!!!)

Tsja en dat uit de mond van iemand die de drie-eenheid niet snapt of niet wil snappen, en steeds zijn onvermogen laat zien om daar een goed onderbouwd weerwoord op te geven.

Zoals ik al zei en heb gewaarschuwd in het andere topic heb ik al vaker van dit soort lieden langs zien komen, met name betweterige moslims die denken wat 'foutjes' in de bijbel ontdekt te hebben en ons dat wel even komen uitleggen.

Meestal zijn het geen foutjes, maar merk ik dat men gewoon weinig snapt van de samenhang van bepaalde schriftplaatsen en de betekenissen van verschillende woorden.

En nu weer je wijzende vingertje terwijl ik vrij uitvoerig heb uitgelegd dat Jezus weldegelijk als God wordt aangeduid in de bijbel. Als je daar nou eens op ingaat ipv hard te roepen hoe fout wij wel niet zijn om Jezus als God te aanbidden, wellicht zou je wat meer in achting stijgen als je dat deed.

En als je dan geen goed onderbouwd tegenargument geeft kom je met loze beschuldigingen. Tsja een laatste stuiptrekking zal ik maar denken omdat je verder ook weinig zinnigs ertegen inbrengt. Als het enigzins nog onderbouwd was wat je allemaal roept zou er nog wat zinnigs uit voort kunnen komen. Ofwel wat jullie geloven is niet waar...PUNT!! Is dit de manier waarop moslims discusseren en hun gelijk willen halen??..lekker is dat not_happy.gif

Sorry maar ik ben meestal niet zo onder de indruk van mensen die alleen maar hard schreeuwen en roepen, je zult toch echt met meer moeten komen op een forum waar je op inhoud met elkaar van gedachte wisselt.

Admins als ik niet vriendelijk overkom bij voorbaat excuses maar ik wordt soms moe van dit soort mensen, het eindigd altijd op deze manier. Eerst zogenaamde belangstelling van een moslim over hoe wij Jezus als God zien. Eindigend in een soort vingertje dat we dat vooral niet mogen geloven en dat het blasfemie is. Tsja vanaf de eerste posting van Barbara rook ik al onraad en dat wordt hoe langer hoe meer bewaarheid!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

respectvol naar elkaar toe.

Het lijkt me lastig om als homo zijnde respectvol te blijven naar Barbara toe. Ik wens haar namelijk precies toe wat ze mij toewenst. Zonder Barbara zou de wereld voor mij een klein beetje beter zijn.

De basis voor respect is dus een beetje weg, zeg maar.

Barbara, lieve meid, gefeliciteerd, ik weet weer waarom ik een hekel aan moslims heb. (Alsof je dat zo makkelijk zou vergeten als beschaafd mens.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het lijkt me lastig om als homo zijnde respectvol te blijven naar Barbara toe. Ik wens haar namelijk precies toe wat ze mij toewenst. Zonder Barbara zou de wereld voor mij een klein beetje beter zijn.

De basis voor respect is dus een beetje weg, zeg maar.

Barbara, lieve meid, gefeliciteerd, je bent weer een reden extra om een hekel te hebben aan jouw soort.

Op zich is de islam erg mild:

Voor overspel krijgen een man en vrouw slechts 100 zweepslagen. soera 24:2

Maar volgens soera 4:15 gaat alleen de vrouw bij overspel levenslang de nor in....maar voor de man die berouw heeft en het goed heeft gemaakt is er geen straf.

Wat overspelige mannen betreft wordt het naarmate je de koran verder leest het steeds soepeler(wellicht niet voor homo's) Wel jammer voor de vrouw uiteraard want die blijft de pineut widegrin.gif

Maar als Jezus milder reageert op een overspelige vrouw door haar niet meteen dood te stenigen dan is voor Barbara de wereld te klein muur.gif

Tsja dus als men de wet van Allah opeens niet meer volgt omdat de man eerst nog zweepslagen krijgt en in soera 4:15 niet meer als hij berouw heeft dan is dat geen enkel probleem voor Barbara. Alleen als Barbara in de bijbel een dergelijk concept tegenkomt grijpt hij dat aan om eens lekker op ons te vitten!

En toch vind hij of dat wij wel homo's van een dak af moeten keilen als we ons echte christenen willen noemen!!

Barbara ga naar een homobar en voer Allah's bevelen dan ook meteen uit als goed moslim, jij schijnt nogal goed te weten hoe je God het beste kan volgen in woord en in daad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het lijkt me lastig om als homo zijnde respectvol te blijven naar Barbara toe. Ik wens haar namelijk precies toe wat ze mij toewenst. Zonder Barbara zou de wereld voor mij een klein beetje beter zijn.

De basis voor respect is dus een beetje weg, zeg maar.

Barbara, lieve meid, gefeliciteerd, je bent weer een reden extra om een hekel te hebben aan jouw soort.

Het verzoek om respectvol te zijn, geldt voor alle deelnemers hier dus ook voor Barbara. Het is ook het signaal dat als dit zo door gaat dat er flink gesnoeid gaat worden in posts.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vind je dit ook barbaars???

Ieder beschaafd mens vind dat barbaars, denk ik....


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Het verzoek om respectvol te zijn, geldt voor alle deelnemers hier dus ook voor Barbara. Het is ook het signaal dat als dit zo door gaat dat er flink gesnoeid gaat worden in posts.

Ik zal me inhouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch kan ik me als christen inleven in wat Barbara zegt over ontzag voor God. Ze laat in ieder geval zien dat het niet primair haar keuze is maar dat ze de wil van God volgt. Daar heb ik respect voor. Ik heb het er zelf ook wel eens moeilijk mee hoe er in de Bijbel over homofilie/homoseksualiteit wordt gesproken. En dan vooral het waarom. Meestal zijn christenen erg goed in het vertalen van het 'waarom', maar in het geval van 'wanneer twee mannen slapen zoals een man en een vrouw is dat de Here een gruwel' weet ik dat niet zo gauw. Misschien moet ik het maar eens vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Toch kan ik me als christen inleven in wat Barbara zegt over ontzag voor God. Ze laat in ieder geval zien dat het niet primair haar keuze is maar dat ze de wil van God volgt. Daar heb ik respect voor. Ik heb het er zelf ook wel eens moeilijk mee hoe er in de Bijbel over homofilie/homoseksualiteit wordt gesproken. En dan vooral het waarom. Meestal zijn christenen erg goed in het vertalen van het 'waarom', maar in het geval van 'wanneer twee mannen slapen zoals een man en een vrouw is dat de Here een gruwel' weet ik dat niet zo gauw. Misschien moet ik het maar eens vragen.

Ik weet het niet. Bij zaken als het vermoorden van mensen op grond van hun geaardheid denk ik dat het toch niet slecht is om de ratio ook een woordje mee te laten spreken in het onderzoeken van "Gods wil".knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid