Spring naar bijdragen

Hoe denk jij over de Islam ?


Aanbevolen berichten

Quote:

Toch kan ik me als christen inleven in wat Barbara zegt over ontzag voor God. Ze laat in ieder geval zien dat het niet primair haar keuze is maar dat ze de wil van God volgt. Daar heb ik respect voor.

Ook als dat neerkomt op mensen doodmaken zonder je verder iets af te vragen? Tja, ik zal maar niet beginnen met Godwinnetjes maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Tja, ik denk dat je er niet om heen kunt dat de wetten in het OT wel degelijk stelden dat 'zulke mensen' ter dood gebracht dienden te worden.

Ik geef trouwens nadrukkelijk aan één aspect, namelijk het ontzag voor God an sich, te waarderen. Niet per se de consequenties die Barbara er aan verbindt. Wat de christelijke visie is heb ik al uiteengezet. Als christen heb je het iets makkelijker, minder gewetenswroeging (zeg ik niet zonder cynisme).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom ben je tegen de Shari'a, als in amerika iemand vermoord wordt krijgt die ook vaak de doodstraf.

Ik ben tegen de doodstraf, maar er zit wel een verschil tussen het doden van een moordenaar en een homoseksueel. Ik denk niet dat jij erg veel zelfstandig moreel vermogen hebt, en ik moet toegeven dat ik je sowieso al aan het dehumaniseren ben, maar ik hoop dat je inziet dat homo's niemand kwaad doen dan zichzelf, mocht homosex slecht zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ook als dat neerkomt op mensen doodmaken zonder je verder iets af te vragen? Tja, ik zal maar niet beginnen met Godwinnetjes maken.

Uitschakelen van je verstand en je geweten kan ik niet zien als eerbiedig voor God. David neemt de toonbroden aan van de hogepriester, voor hem en zijn mannen als hij op de vlucht slaat voor Saul. Hij zou daar strikt volgens de wet van Mozes voor gedood moeten worden maar dat wordt hij niet, integendeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tja, ik denk dat je er niet om heen kunt dat de wetten in het OT wel degelijk stelden dat 'zulke mensen' ter dood gebracht dienden te worden.

Ik geef trouwens nadrukkelijk aan één aspect, namelijk het ontzag voor God an sich, te waarderen. Niet per se de consequenties die Barbara er aan verbindt. Wat de christelijke visie is heb ik al uiteengezet. Als christen heb je het iets makkelijker, minder gewetenswroeging (zeg ik niet zonder cynisme).

Ben ik blij dat het christendom de nodige eeuwen van verlichting heeft doorgemaakt.

Je moet er toch niet meer aan denken anno 2010 in Nederland:

-Overspelige vrouwen stenigen

-homo's omleggen om hun geaardheid.

brrrrrr

Maar als je dit soort dingen verafschuwd wordt je ook nog kwalijk genomen dat je dit als christen verafschuwd en dat je eigenlijk als christen in dit soort praktijken zou moeten meeparticiperen(Gods Wil!!??)

Even genoeg islam voor mij voor vandaag!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom ben je tegen de Shari'a,

Ik persoonlijk om dezelfde reden als waarom jij voor de sharia bent. De Sharia heeft een aantal dingen op het oog, en een van die zaken is het toekennen van privileges aan moslims waardoor ze effectief boven de rest staan. Zoals ik al eerder zei, ik zal geen Godwinnetjes maken.


Samengevoegd:

Oh en on topic. Nu is een erg slecht moment om aan mij te vragen hoe ik over de islam denk. Dan weten jullie dat. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben jij Christen? Zoja ben je dan ook tegen jou bijbel? Zo nee waarom wel tegen de Islam.

Omdat jij homo bent komen die regels jou niet goed uit, net zo als dat iemand er van houd om alcohol te drinken het niet leuk vind als ergens een alcohol verbod is. Maar moslims die homo zijn accepteren de regel in de Islam, verrichten berouw en gaan verder met hun leven. Het wordt nu eenmaal niet geaccepteerd door de Schepper en dat dienen we te accepteren en te respecteren. We kunnen niet tegen een gebod in gaan van onze Schepper nogmaals.

Ik weet niet zeker maar wordt het verhaal van Lot in de bijbel verteld, dat zij homo's waren en het volk vernietigd werd door stenen? Waarom ben je nu specifiek tegen de Islam, dan moet je ook tegen Joden zijn, en tegen de bijbel.

En op de andere reacties van overige personen zal ik maar niet in gaan want die vind ik gewoon onzin.

Voor degene die het nog niet helemaal begrijpen, ik zeg niet dat nu bijv. hier in Nederland massaal de Homo's gedood dienen te woorden. Er zijn VOORWAARDES LEES VOORWAARDES verbonden voordat iemand gedood wordt.

Je kan niet zomaar het recht in eigen hand gaan nemen.

Als een Moslim homo gevoelens heeft, houd hij dat voorzich, vraagt vergeving aan de schepper verricht goede daden en Allah zal hem vergeven als hij dat wil. Hij is barmhartig en vergeeft degene die hem om vergeving vragen. Jullie moeten de Islam niet als iets zien wat barbaars is of oproept tot het slechte, overal zit een wijsheid achter.

Ik heb 15jaar als een atheïst geleefd en bewust de keuze gemaakt voor de Islam, omdat het voor mij de waarheid is, en ik ga niet af op bepaalde uitspraken af maar ik onderzoek dingen nauwkeurig en dan kom ik altijd tot de conclusie dat de islam een rechtvaardig en mooi geloof is. Ik heb me niet bekeerd tot het Christendom omdat de Islam gewoon een logisch gevolg is vanhetgeen dat er al was, en het enige geloof wat nog de eenheid van God benadrukt en komt met hetgeen waar alle profeten naar uitnodigde namelijk het alleen aanbidden van de schepper en het verwerpen van afgoden. Dus ja, leer de ware islam kennen en niet van horen,zeggen of via de media.

Bedankt voor alle haat-reacties ik zal er maar overheen lezen.

Quote:

[...]

Ik persoonlijk om dezelfde reden als waarom jij voor de sharia bent. De Sharia heeft een aantal dingen op het oog, en een van die zaken is het toekennen van privileges aan moslims waardoor ze effectief boven de rest staan. Zoals ik al eerder zei, ik zal geen Godwinnetjes maken.


Samengevoegd:

Oh en on topic. Nu is een erg slecht moment om aan mij te vragen hoe ik over de islam denk. Dan weten jullie dat.
knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Wij respecteren alle gezonden profeten en boodschappers.

(al-ahzaab)33.56. Allah en Zijn engelen zenden zegeningen over de profeet. O, gij die gelooft, zendt zegeningen over hem en wenst hem vrede met alle eerbied toe.

Vandaar o.a

Quote:

Even iets anders... waarom zeggen/schrijven moslims altijd 'vrede zij met hem' achter namen als Mohammed en Mozes? Hebben ze daar nog wat aan waar ze nu zijn dan?


Samengevoegd:

Nieuwe testament:

Romeinen 1:

25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.

28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.


Samengevoegd:

Oude-testament

Leviticus 20

13 Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen.

De bijbel spreekt heldere taal. Teksten uit de bijbel. En toch wordt de Islam aangevallen. Hoe vreemd is dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bedankt voor alle haat-reacties ik zal er maar overheen lezen.

Ik zal even iets voor je uitspellen. Teger beter weten in, maar ik heb te veel koffie op vandaag. Goed, gaan we.

Ik ben homo, en jij zegt dat ik, omdat ik homo ben, onder bepaalde omstandigheden gedood mag worden. Wat verwacht je dan, dat ik je overstelp met liefde? Natuurlijk haat ik je, al vind ik niet dat ik je daarom zou mogen doden of iets aandoen. Als je zegt dat bepaalde mensen dood moeten, dan kun je verwachten dat (bijvoorbeeld) die bepaalde mensen enigzins gepikeerd gaan reageren. Verrast je dat echt? Ik ben bang van wel, trouwens.

En begin niet weer over voorwaardes, dan begin ik niet over plekken waar de zon niet schijnt. Die voorwaardes interesseren me niets, ik geloof niet in God en al helemaal niet in jouw God en zijn "voorwaarden".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet niet zeker maar wordt het verhaal van Lot in de bijbel verteld, dat zij homo's waren en het volk vernietigd werd door stenen? Waarom ben je nu specifiek tegen de Islam, dan moet je ook tegen Joden zijn, en tegen de bijbel.

Je bedoelt het verhaal van Sodom en Gomorra. Dat kun je terugvinden in Genesis 18 en 19. Hoewel homofilie in het westen nog wel eens werd aangeduid als 'sodomie' vallen de inwoners van Sodom vooral op door hun perversiteit en wetteloosheid.

In de verzen die je aanhaalt uit Romeinen 1 staat dat zondige mensen de dood verdienen. Dat betekent echter niet dat ze gestenigd moeten worden of op andere wijze ter dood gebracht; het gaat er om dat iedere zondaar (oftewel: iedereen) de dood heeft verdiend. Ik stelde zelf eerder dat het een mooie weergave was van Nero's hof, toen iemand anders aangaf dat Paulus zijn lezers er ook een spiegel mee voorhield: die zondaars, dat zijn niet (alleen) die perverse Romeinen, dat zijn jullie zelf!

"1 Natuurlijk, u veroordeelt dit alles. Maar u bent evenmin te verontschuldigen. Het oordeel dat u over anderen velt, velt u over uzelf, want de dingen die u veroordeelt doet u zelf ook. 2 Wij weten dat God hen die dergelijke dingen doen terecht veroordeelt. 3 Of denkt u soms dat u, die zelf doet wat u in anderen veroordeelt, de straf van God kunt ontlopen? 4 Veracht u dan zijn onbegrensde goedheid, geduld en verdraagzaamheid, en weet u niet dat zijn goedheid u tot inkeer wil brengen? 5 Doordat u zo hardleers bent en niet tot inkeer wilt komen, maakt u dat de straf waartoe God u veroordeelt op de dag dat hij zijn rechtvaardig vonnis uitspreekt en uitvoert, alleen maar zwaarder wordt. 6 God beloont ieder mens naar zijn daden. 7 Aan wie het goede doet en daarin volhardt, aan wie glorie, eer en onsterfelijkheid zoekt, schenkt hij het eeuwige leven. 8 Maar wie handelt uit geldingsdrang, de waarheid niet eerbiedigt en zich laat leiden door onrecht, straft hij met zijn toorn en woede." (Rom. 2:1-8 NBV)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok nou jij mag mij best haten, dan haat jij God blijkbaar ook want ik erken gewoon zijn wetten.

Ik haat jou niet maar ik haat jou daad. Ik haat dat jij tegen de wetten ingaat van de schepper. Als de straf voor het hebben van gemeenschap met een man, besloten is dat dat de dood is, dan heeft God daar een wijsheid achter zitten. Waarschijnlijk kun je er zelf wel een paar bedenken. Weetje wat het is, mensen die echt geloven, en die bepaalde zonde begaan hebben zij wensen liever dat zij bestraft worden in dit wereldse leven, weet je waarom? Omdat zij weten dat door de straf die zij krijgen in dit leven , verlost zijn van de straf die ze zouden krijgen in het hiernamaals en geloof mij de straf van het hiernamaals is VEEL erger. Dus je kan het dan beter zien dat de schepper barmhartig met jou is dat hij je inplaats van in het hiernamaals straft, hier in dit wereldse leven straft. Maar hij vergeeft alle zonde van wie hij wil. Hij kan ook vergeven zonder bestraffing : )

Er was een vrouw vroeger die had overspel gepleegd, ze wou persee gestenigd worden weetje waarom omdat ze oprecht haar schepper vreesde. Zij geloofde oprecht in het paradijs en in de hel, en wenstte liever de bestraffing in dit wereldse leven dan de ERGERE bestraffing in het hiernamaals.

Tis maar hoe je het ziet, maar jij als atheist gaat dat niet begrijpen die willen niet zoiets als regeltjes en wetten.. Moge de schepper van hemelen en aarde je ogen openen en je hart openen voor de waarheid. ameen.

Verschil tussen mij en jou is, jij haat vanuit jouzelf ik haat jou daad omdat degene die alles geschapen heeft die daad haat.

Quote:

[...]

Ik zal even iets voor je uitspellen. Teger beter weten in, maar ik heb te veel koffie op vandaag. Goed, gaan we.

Ik ben homo, en jij zegt dat ik, omdat ik homo ben, onder bepaalde omstandigheden gedood mag worden. Wat verwacht je dan, dat ik je overstelp met liefde? Natuurlijk haat ik je, al vind ik niet dat ik je daarom zou mogen doden of iets aandoen. Als je zegt dat bepaalde mensen dood moeten, dan kun je verwachten dat (bijvoorbeeld) die bepaalde mensen enigzins gepikeerd gaan reageren. Verrast je dat echt? Ik ben bang van wel, trouwens.

En begin niet weer over voorwaardes, dan begin ik niet over plekken waar de zon niet schijnt. Die voorwaardes interesseren me niets, ik geloof niet in God en al helemaal niet in jouw God en zijn "voorwaarden".


Samengevoegd:

Het volk van Lot werd toch gedood?

Het verhaal over Lot bij ons in bekend dat het volk een volk was dat sodomie pleegde en God heeft hen bestraft doormiddel van stenen die neervielen.

Verhaal in de Quran is als volgt, maar weetje misschien of het ook in de bijbel staat, heb het over het volgende verhaal;

Al hud: 78. Zijn volk kwam haastig naar hem toe. Ook voordien plachten zij kwaad te doen. Hij (Lot) zeide: "O, mijn volk, dit zijn mijn dochters, zij zijn te rein voor u. Vrees daarom Allah en onteer mij niet wegens mijn gasten. Is er onder u geen weldenkend man?"

79. Zij antwoordden: "Gij weet wel, dat wij geen recht hebben op uw dochters en gij weet ook, wat wij wensen."

80. Hij zeide: "Ach, had ik slechts de macht u weerstand te kunnen bieden of tot een machtige steun toevlucht te nemen."

81. Zij (de boodschappers) zeiden: "O Lot, Wij zijn de boodschappers van uw Heer, zij zullen u stellig niet bereiken. Vertrek met uw familie gedurende de nacht, laat niemand uwer omkijken dan uw vrouw. Zeker zal haar overkomen wat hun gaat overkomen. Voorwaar, de vastgestelde tijd is de ochtendstond. Is de morgen niet nabij?"

82. Toen Ons gebod kwam, keerden Wij die stad ondersteboven en Wij deden er brokken klei laag boven laag op regenen;

83. Die volgens de verordening van uw Heer waren gemerkt. En zulk een straf is niet ver verwijderd van de onrechtvaardigen.

Staat er niets over in de bijbel? Over de bestraffing zegmaar.

Quote:

[...]

Je bedoelt het verhaal van Sodom en Gomorra. Dat kun je terugvinden in Genesis 18 en 19. Hoewel homofilie in het westen nog wel eens werd aangeduid als 'sodomie' vallen de inwoners van Sodom vooral op door hun perversiteit en wetteloosheid.

In de verzen die je aanhaalt uit Romeinen 1 staat dat zondige mensen de dood verdienen. Dat betekent echter niet dat ze gestenigd moeten worden of op andere wijze ter dood gebracht; het gaat er om dat iedere zondaar (oftewel: iedereen) de dood heeft verdiend. Ik stelde zelf eerder dat het een mooie weergave was van Nero's hof, toen iemand anders aangaf dat Paulus zijn lezers er ook een spiegel mee voorhield: die zondaars, dat zijn niet (alleen) die perverse Romeinen, dat zijn jullie zelf!

"1 Natuurlijk, u veroordeelt dit alles. Maar u bent evenmin te verontschuldigen. Het oordeel dat u over anderen velt, velt u over uzelf, want de dingen die u veroordeelt doet u zelf ook. 2 Wij weten dat God hen die dergelijke dingen doen terecht veroordeelt. 3 Of denkt u soms dat u, die zelf doet wat u in anderen veroordeelt, de straf van God kunt ontlopen? 4 Veracht u dan zijn onbegrensde goedheid, geduld en verdraagzaamheid, en weet u niet dat zijn goedheid u tot inkeer wil brengen? 5 Doordat u zo hardleers bent en niet tot inkeer wilt komen, maakt u dat de straf waartoe God u veroordeelt op de dag dat hij zijn rechtvaardig vonnis uitspreekt en uitvoert, alleen maar zwaarder wordt. 6 God beloont ieder mens naar zijn daden. 7 Aan wie het goede doet en daarin volhardt, aan wie glorie, eer en onsterfelijkheid zoekt, schenkt hij het eeuwige leven. 8 Maar wie handelt uit geldingsdrang, de waarheid niet eerbiedigt en zich laat leiden door onrecht, straft hij met zijn toorn en woede." (Rom. 2:1-8 NBV)


Samengevoegd:

oh Genesis 18 en 19 zeg je even kijken of dat is wat ik bedoel.


Samengevoegd:

Ok ja dat is wat ik bedoel het volk dat sodomie pleegde werd bestraft. Verhaal komt niet helemaal overeen, de dingen die daarna over lot worden gezegd dat hij incest gedaan zou hebben dat verloochen wij en letterlijk zijn eigen dochters aanbood. Maar goed ja dit bedoelde ik, nou dit bewijst dus dat God zelfs een heel volk bestraft heeft omdat zij sodomie pleegde.

bijbel:

Genesis 19:

24 Toen liet de HERE zwavel en vuur op Sodom en Gomorra regenen, van de HERE, uit de hemel; 25 en Hij keerde die steden om, benevens de gehele Streek, met al de inwoners der steden en het gewas van de aardbodem.

Als een homo tegen mij zegt dat hij homo is ga ik niet zeggen je moet dood, ik ga zeggen dat hij zijn schepper moet vrezen en oprecht berouw moet tonen als eerst als hij ongelovig is voor het feit dat hij ongelovig is en daarna voor het feit dat hij sodomie pleegt. Allah kan een persoon altijd vergeven. Zelfs als hij andere goden naast hem aanbid en berouw toont voordat hij sterft kan hij vergeven worden. Dat wou ik nog even vermeld hebben.

En nu ga ik slapen want het is to late. Gr, Barbara.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet van ervaring dat Christelijke mensen makkelijk omgaan met bepaalde wetten. Als God iets zegt dienen we niet het tegenovergestelde te zeggen, we dienen niet tegen zijn geboden in te gaan, we dienen zijn geboden te accepteren. Jullie zijn het blijkbaar niet eens met de wetten die in de bijbel staan, en met de wetten die God gegeven heeft. Ach ja is bekend van de Christenen.

Ik vind het vrij opmerkelijk en grof dat je alle christenen over 1 kam scheert en veroordeelt. Mogen wij nu zeggen dat alle moslims terrorist en liefdeloos zijn? Dat lijkt me niet echt de oplossing tot een dialoog, eerlijk gezegd..

Hoe kom je trouwens aan die verhelderende informatie? Is er een bron voor of komt het vanuit jezelf?

Link naar bericht
Deel via andere websites

vooruitgang:

men is op een bepaald niveau, (oude testament) waar de straffen nogal barbaars zijn, vervolgens gaat met vooruit, de straf wordt gedragen door het Lam (nieuwe testament) opdat mensen niet verloren gaan, Jezus bracht geen doodstraf.

Daar komt Mo, Mo denkt dat hij door een egel is benaderd om de islam te stichten, wie die engel was, hij zelf beweert Gabriël, maar het lijkt me eerder een demon of gewoon zijn eigen hersenspinsel.

Vervolgens als antwoord op de brenger van liefde, brengt Mo zijn boodschap met het kromzwaard, iedereen die er niet aan wil, ziet zijn/haar kop rollen.

Ook wordt steniging weer ingevoerd en andere barbaarse methodes.

Jezus zei: "laat de kinderen tot mij komen"

Mo zei ook zoiets, laat het kleine meisje tot mij komen, vervolgens verkrachtte hij haar, maar dat was niet erg, hij trouwde namelijk eerst met haar en als je binnen de islam met ene kind trouwt, mag je haar verkrachten.

lijkt me niet meer dan logisch dat beschaafde mensen toch wel een misselijk worden als de islam ter spraken komt.

Bovendien Barbara, blijf je als men het heeft over de achterlijke straffen binnen de islam, verwijzen naar het oude testament en de straffen daarin, maar men heeft je hier misschien wel al 100X uitgelegd hoe het zit met het oude en het nieuwe testament.

Ja de meesten zullen die straffen in het OT ook barbaars vinden, ik in ieder geval wel, maar deze straffen GELDEN NIET MEER!!! maar om eerlijk te zijn heb ik niet het idee dat dit bij jou aankomt, jij bent hier enkel bezig met islampropaganda en je wilt mensen laten zien hoe goed jij bent met je islam en hoe slecht anderen zijn met hun christendom. Dit gaat je toch niet lukken, dus je kunt er beter gewoon me stoppen, het begint langzaam vervelender te worden dan de mensen van het wachttorengenootschap die hun voet tussen de deur zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Ik weet niet zeker maar wordt het verhaal van Lot in de bijbel verteld, dat zij homo's waren en het volk vernietigd werd door stenen?

Klopt, je weet het niet zeker. Als alle inwoners van Sodom homo's waren, hoeveel generaties zou die stad dan bestaan hebben denk je?

De zonde van Sodom was de zonde tegen de gastvrijheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ben jij Christen? Zoja ben je dan ook tegen jou bijbel? Zo nee waarom wel tegen de Islam.

Omdat jij homo bent komen die regels jou niet goed uit, net zo als dat iemand er van houd om alcohol te drinken het niet leuk vind als ergens een alcohol verbod is. Maar moslims die homo zijn accepteren de regel in de Islam, verrichten berouw en gaan verder met hun leven. Het wordt nu eenmaal niet geaccepteerd door de Schepper en dat dienen we te accepteren en te respecteren. We kunnen niet tegen een gebod in gaan van onze Schepper nogmaals.

Wellicht als je de bijbel wat beter gelezen zou hebben veroordeeld God geen homo's maar slechts homosexualiteit zo je wil de daad die homo's plegen.

Wat ik alleen opmerkelijk vind is dat jij als zondaar ons christenen er van beticht dat we Gods wetten niet uitvoeren omdat christenen bijvoorbeeld hier in Nederland geen homo's omleggen.

Voel jij je dan zoveel beter om een dergelijke wet van God uit te voeren? Jij liegt nooit? Je hebt nog nooit wat lelijks over iemand gezegd. Want dan ben je zelf namelijk al een zondaar. Het zou erg hypocriet zijn namelijk als je een homo stenigd en hem van zonde beticht terwijl je de dag ervoor tegen iemand hebt staan liegen, want dat maakt jou dan ook tot een zondaar en verdien je voor God ook net zoveel straf.

Dus vandaar dat Jezus zei: Wie zonder zonde is werpe de eerste steen!

Quote:

Ik weet niet zeker maar wordt het verhaal van Lot in de bijbel verteld, dat zij homo's waren en het volk vernietigd werd door stenen? Waarom ben je nu specifiek tegen de Islam, dan moet je ook tegen Joden zijn, en tegen de bijbel.

Groot verschil is dat God in dit geval zelf deze steden strafde, het concept wat jij aanhangt is dat jij namens God wel even een praktiserende homo mag stenigen terwijl je zelf geen haar beter bent, want ook jij bent met andere zonden die je pleegt een zondaar.

Quote:

En op de andere reacties van overige personen zal ik maar niet in gaan want die vind ik gewoon onzin.

Wellicht doel je ook op mij. Weet dat dit alleen je eigen onvermogen laat zien om inhoudelijk te reageren. Wordt het te moeilijk dan ga je roepen dat wij meergodendienaars zijn en dat soort onzinnige dingen. Waarom onzin? Omdat je keer op keer bewijst niks van de drie-eenheid te begrijpen. Als je zegt dat christenen meer goden dienen moet je eerst eens het boek: christendom voor dummies doorlezen, en dan pas iets zeggen op een christelijk forum.

En niet als je geen antwoord meer kan geven opeens zeggen dat het allemaal onzin is. Als moslims allemaal op een dergelijke manier discusseren ziet het er somber uit.

Quote:
Voor degene die het nog niet helemaal begrijpen, ik zeg niet dat nu bijv. hier in Nederland massaal de Homo's gedood dienen te woorden. Er zijn VOORWAARDES LEES VOORWAARDES verbonden voordat iemand gedood wordt.

Je kan niet zomaar het recht in eigen hand gaan nemen.

Aha,

Onder welke voorwaarden ben jij bereid een homo te doden?

Quote:

Als een Moslim homo gevoelens heeft, houd hij dat voorzich, vraagt vergeving aan de schepper verricht goede daden en Allah zal hem vergeven als hij dat wil.

Maar waarom moet een homo vergeving vragen voor zijn gevoelens? Die heeft hij nu eenmaal. Net zoals jij waarschijnlijk hetrogevoelens hebt, moet je daar dan ook vergeving voor vragen?

Nogmaals de God van de bijbel veroordeeld geen homo's en hun gevoelens, maar keurt homosexualiteit af, dus de daad zelf. Dat is wat ik uit de bijbel haal. En voor de rest kan ik er zelf niet over oordelen want dat zou betekenen dat ik mezelf meer voel dan een homo.

Quote:

Hij is barmhartig en vergeeft degene die hem om vergeving vragen. Jullie moeten de Islam niet als iets zien wat barbaars is of oproept tot het slechte, overal zit een wijsheid achter.

Jammer dat ik daar maar weinig van terug zie in landen waar men pretendeert de zuivere vorm van de islam aan te hangen. Landen waar men vrouwen stenigd en homo omlegt. Allemaal even barmhartig en vergevingsgezind muur.gif

Quote:

Ik heb 15jaar als een atheïst geleefd en bewust de keuze gemaakt voor de Islam, omdat het voor mij de waarheid is, en ik ga niet af op bepaalde uitspraken af maar ik onderzoek dingen nauwkeurig en dan kom ik altijd tot de conclusie dat de islam een rechtvaardig en mooi geloof is.

Hoe je daar ooit toe gekomen bent is mij een raadsel maar niettemin je hebt het recht om moslim te worden. Zelf denk ik niet dat dit het ware geloof is. Maar dat even terzijde, daar kan je over van mening verschillen.

Quote:

Ik heb me niet bekeerd tot het Christendom omdat de Islam gewoon een logisch gevolg is vanhetgeen dat er al was, en het enige geloof wat nog de eenheid van God benadrukt en komt met hetgeen waar alle profeten naar uitnodigde namelijk het alleen aanbidden van de schepper en het verwerpen van afgoden. Dus ja, leer de ware islam kennen en niet van horen,zeggen of via de media.

Wellicht dat je verkeerde voorstelling van de drie-eenheid hiertoe bijgedragen heeft. Had een christen jou de juiste uitleg gegeven over hoe de drie-eenheid inelkaar steekt dan was je erachter gekomen dat christenen niet 3 goden aanbidden, zoals de islam ten onrechte beweerd. Vaak is het onwetenheid. Maar als je je gelukkig voelt binnen de islam moet je het vooral niet laten. Ik zou zelf nooit moslim worden om een heleboel redenen. Maar dat is voor ieder zijn eigen keus.

Quote:

Bedankt voor alle haat-reacties ik zal er maar overheen lezen.

Tsja je zou ook wat inhoudelijker kunnen reageren, zo werkt dat meestal op een discussieforum. Dan hebben mensen meer respect voor jou dan als je steeds met de staart tussen de benen wegloopt als het je te moeilijk wordt. Ik wacht namelijk nog op een reactie op een bijdrage in het topic over of Jezus God is. Je vroeg om teksten waarin Jezus letterlijk God werd genoemd, die heb ik geciteerd en tot nu toe heb ik niks meer van je vernomen, maar ben je wel weer andere topics gaan openen allemaal over de islam.

Quote:
Romeinen 1:

25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.


Samengevoegd:

Oude-testament

Leviticus 20

13 Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen.

De bijbel spreekt heldere taal. Teksten uit de bijbel. En toch wordt de Islam aangevallen. Hoe vreemd is dat.

Daarom vraag ik je als je zoveel commentaar hebt op christen omdat ze geen homo's ter dood brengen waarom je zelf als goed moslim niet begint??

Niets is makkelijker dan een ander geloof aanvallen. Maar zelf voer je als moslim ook niet alle wetten van Allah uit, of heb jij een overspelige vrouw al eens 100 zweepslagen gegeven? Nee he?

Dus waarom voer je Allah's wetten eerst niet zelf uit is mijn wedervraag? want zulke wetten staan ook in de koran. Je valt christenen namelijk op dit punt aan, dat is prima, maar dan moet je eerst zelf hebben laten zien dat je deze wetten van Allah respecteert.

Dus mijn vraag is:

Wanneer heb je voor het laatst een overspelige vrouw 100 zweepslagen gegeven?

- Wanneer heb je een homo gedood zoals Allah jou heeft opgedragen?

Als je antwoord is: Geen enkele keer....wie ben jij dan om ons christenen dan te beschuldigen dat we Gods wetten niet uitvoeren????

Het staat toch echt allemaal in de koran!!Wellicht kunnen we daarna verder praten!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Fijn. Dan kunnen we ook gewoon ontopic blijven..

Dat is het zo te zien al een hele tijd niet meer. Het onderwerp van het topic is hoe christenen tegen de islam aankijken.

Wat versta je dus onder on- en offtopic. Pas als dat weer helemaal helder is kunnen we ontopic verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Barbara, de reden waarom ik een hekel heb aan moslims is het gedachtegoed wat jij laat zien. In mijn ervaring ben je niet eens een extremistische moslim, dit is typisch voor de main-stream-islam. Ik denk dat je inderdaad geen hekel hebt aan homo's, je volgt gewoon bevelen op. Het Godwinnetje mag iedereen hier zelf invullen.

Verder denk je dat ik als atheïst weinig begrijp over jouw religie. De grap is dat jij degene bent die niet lijkt te begrijpen wat een atheïst is. Je beweert dat atheïsten boos zijn op God en niet van regels houden. Dat zijn vrij onzinnige beweringen van iemand die zelf niet veel snapt.

Ik probeer beleeft te blijven, maar weet dat ik vindt dat mensen als jij bestreden dienen te worden. Het is verleidelijk om te denken dat ik hetzelfde ben als jij, maar in tegenstelling tot jou heb ik een goede reden om je te haten. Onder bepaald voorwaarden vind ik het trouwens acceptabel om je te doden. Als je in mijn huis je verhaal zou houden zou je merken dat mijn haat zich niet tegen je god richt, maar toch echt tegen jou.

Mensen als jij verdienen geen menselijke behandeling van mij. Ik zal me houden aan de morele regels van mijn cultuur. Dat wil zeggen dat ik je niet zal doden of iets aandoen tenzij het niet anders kan. Wat mij betreft is dat al meer dan een inferieur iemand als jij verdient.

Ergens vind ik het jammer dat mijn ethiek en mijn emotie wat afwijken hier. Ik vind het namelijk bijzonder aangenaam als mensen als jij iets overkomt. Zonder mensen als jij zou de wereld een betere plek zijn denk ik. Dat is wederzijds vermoedt ik, alleen heb ik daadwerkelijk een echte reden om dat te vinden en jij niet. Ik ben een beter mens dan jij ooit zult zijn. Dat is niet jouw schuld, het komt door je inferieure religie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Barbara, de reden waarom ik een hekel heb aan moslims is het gedachtegoed wat jij laat zien. In mijn ervaring ben je niet eens een extremistische moslim, dit is typisch voor de main-stream-islam. Ik denk dat je inderdaad geen hekel hebt aan homo's, je volgt gewoon bevelen op. Het Godwinnetje mag iedereen hier zelf invullen.

Verder denk je dat ik als atheïst weinig begrijp over jouw religie. De grap is dat jij degene bent die niet lijkt te begrijpen wat een atheïst is. Je beweert dat atheïsten boos zijn op God en niet van regels houden. Dat zijn vrij onzinnige beweringen van iemand die zelf niet veel snapt.

Ik probeer beleeft te blijven, maar weet dat ik vindt dat mensen als jij bestreden dienen te worden. Het is verleidelijk om te denken dat ik hetzelfde ben als jij, maar in tegenstelling tot jou heb ik een goede reden om je te haten. Onder bepaald voorwaarden vind ik het trouwens acceptabel om je te doden. Als je in mijn huis je verhaal zou houden zou je merken dat mijn haat zich niet tegen je god richt, maar toch echt tegen jou. Mensen als jij verdienen geen menselijke behandeling van mij. Ik zal me houden aan de morele regels van mijn cultuur en wat mij betreft is dat al meer dan een inferieur iemand als jij verdient. Dat wil zeggen dat ik je niet zal doden of iets aandoen tenzij het niet anders kan. Ergens vind ik het jammer dat mijn ethiek en mijn emotie wat afwijken hier. Ik vind het namelijk bijzonder aangenaam als mensen als jij iets overkomt.

Zoals je ziet heb ik ook weinig op met dit gedachtegoed van Barbara.

Beleefd blijven is dan ook lastig. Ik heb moeite om niet cynisch te worden als ik zo de bijdragen van Barbara lees.

Ook ik heb als christen zo mijn ideeën over bijvoorbeeld homosexualiteit, maar geen haar op mijn hoofd om een homo aan te vallen. En daarna beweren dat je religie zo vredelievend en vergevingsgezind is.

Ik heb weinig op met het gedachtegoed wwat Barbara hier uitdraagt, en gelukkig behoort hij/zij tot een minderheid, anders zou ik meteen emigreren naar een ander land ook als niet-homo, want als christen zou ik net als een homo ook geen fijn leven hebben in een land waar moslimfundamentalisten het voor het zeggen zouden hebben.

Als ik soms te scherp ben vergeef het me(admins), maar zoals jij ook al zei een dergelijk gedachtegoed moet je met alle middelen die je hebt bestrijden.

Alleen het toewensen dat Barbara iets overkomt zou ik niet doen en gaat ook mij te ver. Al begrijp ik je boosheid wel als ik in jouw schoenen stond. Als iemand wel zegt dat je homo's mag doden dan snap ik je boosheid wel. Maar door de ander ook iets dergelijks toe te wensen schiet je niks op denk ik. Ik snap dat dit voor mij makkelijk kletsen is, want ik ben niet tot op het bot beledigd. Maar ik zie in veel conflicten dat als je kwaad met kwaad vergeld je per saldo niet veel opschiet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

en gelukkig behoort hij/zij tot een minderheid,

Is dat zo? Ik denk namelijk dat dit gedachtegoed onder moslims vrij normaal is.

Quote:

Alleen het toewensen dat Barbara iets overkomt zou ik niet doen en gaat ook mij te ver.

Waarom niet? Barbara wil mij dood hebben, dus als haar iets overkomt, dan is dat voor mij een bedreiging minder. Het enige wat niet goed is, is het feit dat ik het oprecht leuk zou vinden. Daar schuilt het grote gevaar....

Quote:

want ik ben niet tot op het bot beledigd.

Ik denk niet dat B. me echt zou kunnen beledigen. Ze mist simpelweg de capaciteiten ervoor, en door haar uitspraken voel ik me sowieso superieur aan haar.

Quote:

Maar ik zie in veel conflicten dat als je kwaad met kwaad vergeld je per saldo niet veel opschiet.

In veel conflicten klopt dat, maar als je op een punt kont dat een van de partijen de andere dood wil, ben je dat stadium wat mij betreft al lang en breed voorbij. Uiteindelijk is het dan "Oog om oog" wat mij betreft. Je vijanden liefhebben is een christelijk ding, het is verstandiger om dit soort vijanden gewoon te haten. Mensen als Barbara bevestig je alleen maar in hun achterlijkheid als je begrip toont. Want begrip is er ergens zeker wel. Zij is niet de enige die iemand liever dood ziet.

Overigens vindt ik het verbazingwekkend dat moslims niet begrijpen waar de haat jegens hen vandaan komt. Heel veel vraagt het niet van je intellect denk ik. Ik ben de laatste tijd aan het overwegen of het niet toch moreel verantwoordt is om aanhangers van dit moslimgedachtengoed uit de maatschappij te verwijderen. Het is me wel allang duidelijk dat moslims niet in mijn land horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid