Spring naar bijdragen

Hoe denk jij over de Islam ?


Aanbevolen berichten

Quote:

75% van wat Koning heeft bijgedragen aan dit topic is copy-paste. Ik zou niet te veel tijd verdoen aan een copy-paste internetmuhadjeen

Gelukkig stelt hij verder wel gewoon normale vragen, toont interesse en gaat in op wat wij zeggen. Als je kijkt naar Eulogía is 90% van wat hij post gecopy-paste vanuit de bijbel en toch zijn zijn reacties nuttig. Als je je ergert aan een Moslim die een dialoog probeert aan te gaan, lees dit topic dan niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Gelukkig stelt hij verder wel gewoon normale vragen, toont interesse en gaat in op wat wij zeggen. Als je kijkt naar Eulogía is 90% van wat hij post gecopy-paste vanuit de bijbel en toch zijn zijn reacties nuttig. Als je je ergert aan een Moslim die een dialoog probeert aan te gaan, lees dit topic dan niet.

Als je denkt dat hij een dialoog probeert aan te gaan ben je heel erg naïef. Dit slag wil alleen maar je geloof onderuit halen, en is nog te beroerd om daar moeite voor te doen.

Niet de eerste keer dat ik dit type op het internet aantref. Dit is het gevorderde type wat zijn copy-pastes een beetje aanpast om net te doen alsof de tekst van hem is.

Eulogia copypaste kilometers aan Bijbelteksten, maar de rest is van hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als je denkt dat hij een dialoog probeert aan te gaan ben je heel erg naïef. Dit slag wil alleen maar je geloof onderuit halen, en is nog te beroerd om daar moeite voor te doen.

Niet de eerste keer dat ik dit type op het internet aantref. Dit is het gevorderde type wat zijn copy-pastes een beetje aanpast om net te doen alsof de tekst van hem is.

Eulogia copypaste kilometers aan Bijbelteksten, maar de rest is van hem.

Nevermind...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nevermind...

Vraag aan Morpho even dat linkje wat hij mij ook heeft gestuurd, da kun je zelf zien hoe die mosliminvasie in elkaar steekt. Erg vermakelijk moet ik zeggen. Maar goed, als jij je tijd wil verdoen met iemand die niet veel meer doet dan cntrl+C cntrl+V..... prima joh.

Link naar bericht
Deel via andere websites

en daarbij, dit topic gaat toch over hoe jijzelf over de islam denkt en niet wat er over in de koran staat ?


Samengevoegd:

dat je een tekst uit de bijbel haalt kan ik nog wel begrijpen, maar de koran is eigenlijk een ''onderdeel'' van de islam dus zal het weinig nut hebben daaruit te kopieren lijkt mij

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Vraag aan Morpho even dat linkje wat hij mij ook heeft gestuurd, da kun je zelf zien hoe die mosliminvasie in elkaar steekt. Erg vermakelijk moet ik zeggen. Maar goed, als jij je tijd wil verdoen met iemand die niet veel meer doet dan cntrl+C cntrl+V..... prima joh.

zijn ook wel wat leden die het niet eens zijn met de manier waarop het gisteren ging.. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit topic gaat over hoe je denkt over de islam, niet over hoe je denkt over moslims op credible en hun poststijl. Commentaar daarover kan eventueel via een feedbacktopic als je dat nodig vindt. Nu weer BOT.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ten eerste:

Jullie beweren dat God neergedaald is naar deze aarde en hier heeft geleefd, terwijl jullie Boek stelt:

“Zou God werkelijk op aarde kunnen wonen? Zelfs de hoogste hemel kan u niet bevatten, laat staan dit huis dat ik voor u heb gebouwd.â€

(1 Koningen 8: 27)

En: “Hoor Gij dan in de hemel, de vaste plaats uwer woning, en vergeef…â€

(1 Koningen 8: 39)

God is een allesverterend vuur, Zijn licht straalt zo hevig dat een ieder die Hem zou zien, direct zou verteren.

Daarom heeft Hij juist Zijn Zoon, die ook volledig mens was, gestuurd.

Daarbij kan God als alleen goddelijk wezen niet voor onze zonden sterven en moest daarom volledig mens zijn.

Quote:
Ten tweede:

Jullie Evangeliën vertellen het verhaal van de terechtstelling van Jezus voor de hogepriester, Herodus en Pilatus. Dit terwijl de Heer ons het volgende voorhoudt:

“Want wie is aan mij gelijk, wie kan mij ter verantwoording roepen, wie kan tegen mij op?â€

(Jeremia 49: 19)

Op wiens woord moeten wij nu afgaan?

Hij is ook niet te verantwoording geroepen.

Ze erkenden dat Hij totaal onschuldig was, ze wisten daarom ook niet wat ze met Hem aanmoesten.

Quote:
Ten derde:

Hoe kan het zijn dat God aangesterkt wordt door een Engel? Zo staat er namelijk:

“Hij ging de stad uit naar de Olijfberg, zoals gewoonlijk. Zijn leerlingen volgden hem. Daar aangekomen, zei hij tegen hen: ‘Bid dat je niet bezwijkt in de beproeving.’ Hij liep van hen weg tot op een steenworp afstand, knielde neer en begon te bidden: ‘Ik smeek u, Vader, neem deze beker van mij weg! Maar niet wat ik wil, maar wat u wilt, moet gebeuren.’ En uit de hemel verscheen er een engel om hem kracht te geven.â€

(Lucas 22: 39-43)

Jullie stellen dat Jezus de belichaming is van God op aarde, hoe is het dan te verklaren dat hij behoeftig is aan de hulp van een Engel? Was deze Engel dan niet op de hoogte van de goddelijkheid van Jezus?

Waarom heeft God uberhaupt engelen?

Zou Hij ze nodig hebben? Ik denk het niet!

Waarom gebruikt God mensen om Zijn heerlijk Evangelie te verkondigen, zou Hij ze nodig hebben? Ik denk het niet!

Waarom gebruikt Allah Imams?

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.

Quote:

Ten vierde:

Jullie heilige Boek geeft te kennen dat God niet onderhevig is aan veranderingen in gedaante, zoals valt op te maken uit de volgende passages:

“De almachtige Heer zegt: ‘Ik ben de Heer, ik verander niet.â€

(Maleachi 3: 6)

En:

“Hij kent geen verandering en vertoont geen schaduwzijde…â€

(Jakobus 1: 17)

Als de Almachtige God niet verandert, hoe kan het dan zijn dat Hij een mens is geworden, zoals Paulus te kennen geeft?

Zoals in Johannes 1 te vinden is:

1 In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. 2 Het was in het begin bij God. 3 Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. Noot [sluiten]

(1:3-4) en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. In het Woord was leven – Ook mogelijk is de vertaling: ‘en zonder dit was er niets. Wat bestaat, had leven in het Woord’.4 In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. 5 Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen.

Wat dit betekent is dat God niet verandert is, maar eeuwig is!

Jezus is ook eeuwig, want Jezus IS het Woord!

(eeuwig = geen begin en geen eind)

Quote:

Ten vijfde:

Lucas verhaalt:

“Jezus begon zijn verkondiging toen hij ongeveer dertig jaar was.â€

(Lucas 3: 23)

Jezus is op zijn dertigste begonnen met zijn predicatie, nu rijst de vraag op: “Als Jezus God is, wat heeft hij dan in de voorliggende jaren gedaan?â€

Hij was bezig met het werk van God, dus het was goed.

Quote:

Ten zesde:

In de Evangelie van Marcus lezen wij:

“Meteen dreef de Geest hem vandaar weg, de woestijn in. Daar bleef hij veertig dagen. Al die tijd stelde Satan hem op de proef; hij leefde te midden van de wilde dieren, en engelen kwamen hem verzorgen.â€

(Marcus 1: 12-13)

Als Jezus de Heer van de werelden zou zijn, hoe valt het dan te verklaren dat Hij voor de duur van veertig dagen door de satan op de proef is gesteld? Als de christenen beweren dat de satan hem als mens beproefde, dan herinneren wij hen eraan dat uit een andere passage duidelijk valt op te maken dat de satan hem in zijn goddelijke hoedanigheid beproefde:

“Op dat ogenblik kwam de duivel hem verzoeken: ‘Als u de Zoon van God bent, zeg dan dat deze stenen veranderen in brood.â€

(Matteüs 4: 3)

Omdat Hij hier de satan heeft verslagen.

Omdat Hij hier een voorbeeld is geweest voor ons allen.

Zo heeft Hij ons geleerd om ons te wapenen met de Bijbel om zo de satans verzoekingen te kunnen weerstaan.

Dat Jezus dus werd verzocht betekend dat hij volledig mens was en om onze zonden te kunnen dragen moest Hij volledig mens zijn.

Quote:

Ten zevende:

Toen Jezus werd gevraagd over het aanbreken van het Uur, antwoordde hij:

“Wanneer die dag of dat uur komt, weet niemand; de engelen in de hemel niet en ook de Zoon niet, alleen de Vader weet het.â€

(Marcus 13: 32)

Wij vragen ons dan af: “Als de zoon nu de tweede is van drie - zoals de christenen beweren - hoe kan hij dan aangeven zelf geen kennis te hebben over het Uur en kennis hierover slechts toekennen aan de Vader?†Als er gezegd wordt dat hij dit met zijn menselijke natuur ontkende, dan is dit incorrect, want de ontkenning geldt in zijn algemeenheid voor de Zoon, zoals uit de tekst valt op te maken.

Voorts levert het voorbehoud van kennis over het Uur aan de Vader bewijs voor het feit dat de Heilige Geest geen goddelijkheid toekomt en dat de drie entiteiten niet met elkaar te vereenzelvigen zijn.

Zou ter verklaring hiervoor gezegd worden: “Jezus wenste zijn discipelen en volgelingen af te houden van het verdoen van hun tijd met het stellen van vragen over het Uur, maar wilde hen juist leiden naar het treffen van voorbereidingen hiervoor, vandaar dat hij dit antwoord gaf.†Wij zeggen dan: “Wordt Jezus hier nu beschuldigd van het vertellen van een leugen? En met welke reden? Om zijn discipelen niet hun tijd te laten verdoen?†Stel dat men iemand wil behoeden voor het verdoen van zijn tijd met iets, zal hij dan liegen en zeggen: “Ik weet het niet?†Is het niet dichter bij de waarheid om te zeggen: “Houd je daar niet mee bezig, je hebt hier namelijk geen kennis over.�

Toen iemand eens onze Profeet Mohammed (vrede zij met hem) vroeg: “Wanneer breekt het Uur aan?â€, antwoordde hij: ,,Wat voor voorbereidingen heb je hiervoor getroffen?†Zonder dat hij zich wendde tot een leugen om de man zodoende te leiden naar datgene wat voornamer is, namelijk het treffen van voorbereidingen voor het aanbreken van het Uur.

Jezus vertrouwd de Vader hierin.

Wat denk jij dat mensen zouden gaan doen wanneer ze de laatste dag zouden weten?

Het doet er voor ons niets toe

Quote:

Ten achtste:

De volgende woorden uit Johannes worden toegeschreven aan de Messias:

“Ik heb in het openbaar en tot iedereen gesproken,’ antwoordde Jezus. ‘Ik heb steeds onderricht gegeven in een synagoge of in de tempel, waar alle Joden bij elkaar komen. Ik heb nooit iets in het geheim gezegd.â€

(Johannes 18: 20)

Beste Eulogía, weet je wat deze woorden betekenen? Het houdt in dat alle voorschriften van Jezus helder en openlijk zijn verkondigd, niet heimelijk. De volgende vragen werpen zich nu op:

Waar geeft Jezus onomwonden te kennen dat hij God is?

Waar geeft Jezus onomwonden te kennen dat hij aanbeden dient te worden?

Waar geeft Jezus onomwonden te kennen dat hij de belichaming is van God?

Waar geeft Jezus onomwonden te kennen dat hij gekomen is om de erfzonde op te heffen?

Waar geeft Jezus onomwonden te kennen dat hij de zoon van God is?

Lees Johannes nog maar eens (zoals ik eerder al aangehaald heb)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@wateengedoe2; ik heb altijd begrepen dat ziekte een test is , de ziekte wordt dus gewoon erkend. En juist de beste gelovigen krijgen de moeilijkste testen

Dat is inderdaad één van de aspecten van ziekte.

Quote:
dus dat moslims blijven volhouden dat er geen ziekte is voor hen die maar genoeg geloven kan ik me niet zo goed voorstellen.

Dat bedoelde ik ook niet. Het zijn namelijk niet moslims, maar bepaalde christenen (zoals Eulogía) die beweren dat er geen ziekte is als je maar genoeg gelooft. Je ziet het alweer aan zijn antwoorden op mijn post. Al diegenen die ziek worden/blijven, zijn volgens hem mensen met te weinig geloof...

Voor Eulogía: ik kan alleen maar hopen voor jou dat je niet van je geloof afvalt als je er een keer 'the hard way' achterkomt (bijvoorbeeld door een zwaar ongeluk of ernstige ziekte).


Samengevoegd:

Quote:

[...]In de praktijk werkt dat niet anders, alleen werkt het anders voor degenen die niet of onvoldoende geloven in Gods woord tot genezing enz.

Dit bedoel ik, 'we' geloven weer eens niet genoeg. Wat ik vooral triest vind, is dat er mensen in een rolstoel enz. zijn, die zo uit charismatische gemeentes zijn weggepest vanwege hun 'gebrek aan geloof'. Echt laag!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als Koning-1 aangeeft hoe menselijk wij God zouden omschrijven, dan gaat hij zomaar er vanuit dat emoties en vrije wil typisch menselijk zijn. Alleen, wie zegt dat? Wie zegt dat blijdschap, woede, angst, spijt en verdriet menselijk zijn? Ze komen bij de mens voor, dat moge duidelijk zijn, maar zijn ze dan ook meteen menselijk? Eigenlijk best wel een wat aanmatigende aanname. Alsof wij iets hebben wat God niet heeft.

Ik geloof dat onze menselijke emoties en ook onze talenten slechts flauwe afspiegelingen zijn van goddelijke manifestaties. Wat wij in ons ervaren, is maar een fractie van Gods liefde. Blijdschap, woede, angst, spijt en verdriet zijn slechts omschrijvingen van goddelijke uitingen, die niet eens echt te omschrijven zijn. Het zijn uitingen van Gods vuur, van Gods liefde.

En die goddelijke uitingen heeft God ons ook meegegeven, maar dan slechts in zeer milde vorm. Zouden wij die uitingen ook ten volle kennen, dan zouden we ogenblikkelijk sterven, omdat onze lichaam en geest dat niet zouden kunnen verwerken. Ook als God zich door ons laat ervaren, is dat in milde vorm en weet ons lichaam dan al eigenlijk niet echt wat daarmee te doen.

Soms doet ze zelfs maar niets en lijkt het alsof je je leeg voelt en God er niet is. Andere keren lijkt het alsof je straalbezopen bent, of soms kan het zijn dat je plotseling overdreven veel huilt om de kleinste zonden, of dat je te fel in je bewoordingen wordt. Je lichaam raakt dan al als het ware overstuur, raakt in vervoering. Daarom gebeurt het ook niet bij iedereen en ook lang niet altijd.

De mens is geschapen naar Gods beeld. God wordt daarom niet menselijk omschreven door christenen, maar de mens wordt juist nogal goddelijk omschreven. De mens met een vrije wil, met de rede, met vurige uitingen en zelfs nog met de mogelijkheid écht te scheppen uit het niets, het is nogal wat. En wie vooral de sacramenten herkent en ontvangt, zal ontdekken dat het nog véél verder gaat dan ik hier omschrijf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat ik vooral triest vind, is dat er mensen in een rolstoel enz. zijn, die zo uit charismatische gemeentes zijn weggepest vanwege hun 'gebrek aan geloof'. Echt laag!

Van zoiets heb ik nog nooit gehoord. Misschien dat je in mijn profiel ofzo daar iets over wil schrijven? (Ik wil overal wel op reageren, maar dan wordt Morpho boos.) Dat je zo'n voorbeeld gebruikt is overigens net zo laag als een zeker misbruik in jouw kerk te veralgemeniseren voor die hele kerk.

Quote:

Als Koning-1 aangeeft hoe menselijk wij God zouden omschrijven, dan gaat hij zomaar er vanuit dat emoties en vrije wil typisch menselijk zijn. Alleen, wie zegt dat? Wie zegt dat blijdschap, woede, angst, spijt en verdriet menselijk zijn? Ze komen bij de mens voor, dat moge duidelijk zijn, maar zijn ze dan ook meteen menselijk? Eigenlijk best wel een wat aanmatigende aanname. Alsof wij iets hebben wat God niet heeft.

Ik geloof dat onze menselijke emoties en ook onze talenten slechts flauwe afspiegelingen zijn van goddelijke manifestaties. Wat wij in ons ervaren, is maar een fractie van Gods liefde. Blijdschap, woede, angst, spijt en verdriet zijn slechts omschrijvingen van goddelijke uitingen, die niet eens echt te omschrijven zijn. Het zijn uitingen van Gods vuur, van Gods liefde.

En die goddelijke uitingen heeft God ons ook meegegeven, maar dan slechts in zeer milde vorm. Zouden wij die uitingen ook ten volle kennen, dan zouden we ogenblikkelijk sterven, omdat onze lichaam en geest dat niet zouden kunnen verwerken. Ook als God zich door ons laat ervaren, is dat in milde vorm en weet ons lichaam dan al eigenlijk niet echt wat daarmee te doen.

Soms doet ze zelfs maar niets en lijkt het alsof je je leeg voelt en God er niet is. Andere keren lijkt het alsof je straalbezopen bent, of soms kan het zijn dat je plotseling overdreven veel huilt om de kleinste zonden, of dat je te fel in je bewoordingen wordt. Je lichaam raakt dan al als het ware overstuur, raakt in vervoering. Daarom gebeurt het ook niet bij iedereen en ook lang niet altijd.

De mens is geschapen naar Gods beeld. God wordt daarom niet menselijk omschreven door christenen, maar de mens wordt juist nogal goddelijk omschreven. De mens met een vrije wil, met de rede, met vurige uitingen en zelfs nog met de mogelijkheid écht te scheppen uit het niets, het is nogal wat. En wie vooral de sacramenten herkent en ontvangt, zal ontdekken dat het nog véél verder gaat dan ik hier omschrijf.

In aansluiting daarop: van de 'goden' van de oude Grieken en Germanen werd ook beweerd dat deze allerlei emoties hadden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk een vraagje over de Koran/Islam. Ik heb al een aantal keer een poging gewaagd om online wat stukken uit de Koran te lezen (iets dat me niet echt makkelijk afgaat, en waarbij ik tot de conclusie kwam dat de Bijbel in vergelijking daarmee nog best wel leesbaar isknipoog_dicht.gif) En ik had een vraagje n.a.v. de volgende tekst:

2 de koe 87

Wij hebben aan Moesa het boek gegeven en Wij hebben na hem de gezanten laten navolgen en Wij hebben 'Isa, de zoon van Marjam de duidelijke bewijzen gegeven en hem gesterkt met de heilige geest. Maar telkens als er een gezant tot jullie komt met iets wat jullie niet zint, zijn jullie dan niet hoogmoedig? Dan betichten jullie sommigen van leugens en anderen doden jullie.

Het gaat in deze tekst over de Heilige Geest(in een andere vertaling kwam ik geest der heiligheid tegen), en ik vroeg me af wie/wat dat binnen de Islam is. Is dat de Geest van God, of hoe moet ik dat zien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Bedankt voor u bericht aanzie!

Inderdaad, is het niet zo dat we geloven in 1 Allaah/God.

Jammer dat men niet eens opzoek gaat naar de betekenis van Allaah. Ik vind het persoonlijk nonchalant dat men zomaar beweerd dat Allaah een afgod is terwijl hij/zij niet eens opzoek gaat naar de betekenis.

Vrede

Sagesse

Als je op die toer wilt gaan. Oospronkelijk was Allah de hoofdgod van het pantheon van afgoden dat de arabieren aanbaden voordat Mohammed kwam. Mohammed maakte daar handig gebruik van door dezelfde Godsbenaming te gebruiken; en de overigen af te schaffen.

NEt als de kabbalah al vóór Mohammed een plek van verering van geesten en afgoden was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:

[...]

Hooh lol.

Ik bedoel die zwarte steen waar men elk jaar heen gaat
puh2.gif

De Kaaba was het jah. Ik zat dus vrij dichtbij mijn punt staat nog, ookal kun je dat negeren
puh2.gif
.

wat doen ze bij die steen dan? steengrillen ofzo?

ik snap de meerwaarde echt niet van die steen... evenmin ik de klaagmuur snap bij de Joden, maar dat terzijde...

Link naar bericht
Deel via andere websites

De ka'aba bevat een steen die volgens de islam rechtsstreeks uit de hemel is gevallen en waar Adam een witte kubus omheen heeft gebouwd als een soort tempel. Door elke zonde kreeg het gebouw echter een zwart plekje, totdat uiteindelijk de hele ka'aba zwart werd. De steen is in één der hoeken van de ka'aba verwerkt en kan ook door de gelovigen aangeraakt en gekust worden.

Nu is het de meest heilige plaats van moslims. Het vijfdaagse rituele gebed, dus de salaat, dient in de richting van de ka'aba te worden gebeden en elke moslim dient éénmaal in zijn of haar leven een rituele pelgrimage naar de ka'aba te hebben volbracht, zodra het mogelijk is. Men ervaart het als een plaats waar Allah het meest dicht aanwezig is op aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het gaat in deze tekst over de Heilige Geest(in een andere vertaling kwam ik geest der heiligheid tegen), en ik vroeg me af wie/wat dat binnen de Islam is. Is dat de Geest van God, of hoe moet ik dat zien?

Ik denk niet in de zin van de 'christelijke' Heilige Geest, als God samen met Vader en Zoon.

Niet dat ik er veel vanaf weet, maar ik denk dat de heilige geest in de Islam de geest of inspiratie van God is, en niet een 'entiteit' op zich - net als bij de JG's.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

wat doen ze bij die steen dan? steengrillen ofzo?

ik snap de meerwaarde echt niet van die steen... evenmin ik de klaagmuur snap bij de Joden, maar dat terzijde...

Die muur is het laatste overblijfsel van de grote Joodse tempel als ik me niet vergis? het laatste overblijfsel van hun grootste culturele schat; plaats waar de HEER aanwezig was; waar vaak in de Tenach naar wordt verwezen als plaats van heil maar ook bron van smart als hij ontbreekt.

Dusja, dat kan ik me wel wat inbeelden.

Als ik overigens in de war ben en de klaagmuur niet daar weg kwam; feel free to correct me.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid