Spring naar bijdragen

Een brug van verhalen.


Aanbevolen berichten

Ik vind dat het begrip 'Drie-Eenheid' veel teveel aandacht krijgt. Nergens in de Bijbel staat drie-eenheid. Het begrip kan alleen wel worden afgeleid uit de Bijbel.

Jezus (vzmH) geeft ook aan dat God de Vader aanbeden moet worden. Daar is ook geen discussie over.

Het gaat er alleen om dat Jezus (vzmH) Heer is. Er zijn geen Bijbelteksten die dat weerspreken. Er zijn alleen Bijbelteksten die dat ondersteunen.

Jezus (vzmH) is Degene Die verlossing geeft. God de Vader heeft aan Jezus (vzmH) deze autoriteit gegeven om verlossing te geven aan de mensen die in Hem geloven en Hem als Heer accepteren.

Fil 3

20 Want wíj zijn burgers van een rijk in de hemelen, waaruit wij ook de Here Jezus Christus als verlosser verwachten 21 die ons vernederd lichaam veranderen zal, zodat het aan zijn verheerlijkt lichaam gelijkvormig wordt, naar de kracht, waarmede Hij ook alle dingen Zich kan onderwerpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Van de Christenen die ik heb gesproken, is men niet alleen onwetend over de islam maar zelfs over het eigen geloof. Zo beweren sommigen dat Jezus (vrede zij met hem) god is, terwijl als ik het nieuwe testament lees, ik dit totaal niet terug kan vinden. Een aantal verzen die het een en ander suggereren maar meer dan dat?

Dit vind ik toch wel een beetje hilarisch. widegrin.gif

Je beweert dat christenen hun eigen geloof niet snappen omdat ze beweren dat Jezus God is. Het leuke is echter dat je geen christen bent als je iets anders dan dat beweert. flower.gif

Goed om mee te nemen: bij christenen is Jezus Christus de bron van ons geloof en de Bijbel alleen maar het boek waardoor wij Hem kunnen leren kennen. Jezus Christus is de boodschap, de Bijbel de boodschapper. Dit in tegenstelling tot de Islam, waar de Koran de boodschap is en Mohammed de boodschapper.

Christenen geloven dus niet in de Bijbel. knipoog_dicht.gif Wij geloven in Jezus Christus en de Bijbel is voornamelijk relevant in zoverre zij ons over Jezus/God vertelt. smile.gif

Quote:
Indien de mensen hier zo wel zijn in hun religie en zo wetend over de islam (dit in tegenstelling tot de mensen in het filmpje) dan vanwaar de eenzijdige/kortzichtige opmerkingen? Men beweert dat het filmpje de Christenen doet overkomen alsof ze geheel niet openstaan voor dialoog (en vinden dit gebeuren fout) toch zij die het klein beetje wat wel overeenkomt aan de kant zetten alsof het niets is.

Kom op, er zijn nog wel meer dingen gezegd dan dat. flower.gif

Quote:
Maar goed. Een ieder zijn/haar mening.

Gr.

Als je dawa wilt verrichten, zul je toch iets beter voorbereid moeten zijn. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het 'Onze Vader' kennen we hier best wel hoor.
knipoog_dicht.gif
En verder staan er in het Nieuwe Testament regels die vele malen verder gaan dan er in de Koran staan. Zo zegt Jezus bijvoorbeeld dat wij onze vijanden lief moeten hebben, zelfs net zo lief als onszelf. Daarnaast raad ik je aan om eens vanaf Mattheüs 5 te lezen. Dat is een gedeelte dat ook wel bekend staat als de Bergrede. Als jij daaraan kan tippen hoor ik het graag!

Beste Eli7,

Het "Onze Vader" snap ik niet. Op welke gedeelte reageert u indien ik vragen mag?

"Er staan regels in het Nieuwe Testament die vele malen verder gaan dan in de Koran?" Heeft u de Koran dan gelezen? Hoe bedoelt u veel verder? Is het Nieuwe Testament veel "strenger" dan de Koran? Of volgt u de geboden meer nauw dan de moslims?

In de Koran staat trouwens:

"Het goede en kwade zijn niet gelijk. Daarom weerstaat (het kwade) door hetgeen best is. Dan ziet, degene met wie gij vijandschap hebt, hij zal als uw boezemvriend worden." {De Koran hoofdstuk 41 - vers 34}.

Ik zei u toch, er komt meer overeen dan u denkt. Echter hoe dat de mensen dit moeten weten, zonder te lezen? Zonder te zoeken naar God (Verheven en Geprezen is Hij). Men neemt genoegen met wat gegeven is en klaar.

Quote:

Waarom noemde hij Jezus goed? Wellicht omdat Jezus ook daadwerkelijk goed is. Volgend vraagje, zou Jezus het goedkeuren als zijn vrienden Hem als God zouden aanspreken? Toch zegt Thomas (1 van de 12 discipelen) 'Mijn Heer en mijn God' als hij Jezus voor het eerst ziet nadat Hij uit de dood is opgestaan.

Waarom zei Jezus (vrede zij met hem) "Waarom noemt u mij goed? Er is niemand goed behalve God!" Waarom zegt hij dit? Waarom zegt hij niet "IK"? Indien hij God was? Verder hebben de geleerden gesproken betreft het stukje waar u naar verwijst. Het hoeft niet perse te zijn dat hij Jezus (vrede zij met hem) daarmee aansprak maar uit blijdschap God prijst en hetgeen roept wat u heeft neergezet. Wij zien dit vandaag de dag ook, wanneer iemand "oh my God" roept bij het zien van iets of iemand. Niet zeggen dat dezen God zijn, slechts een reactie.

Verder heeft Jezus (vrede zij met hem) geen 1 keer in het nieuwe testament gezegd, "Ik ben God, Aanbid mij". Nee hij maakte onderscheid tussen zichzelf en God en aanbad God en gaf aan dat niets belangrijker was dan het lief hebben van God. Verder lezen we in het nieuwe testament dat Jezus (vrede zij met hem) niet de macht noch de kennis heeft van wie naast hem zal zitten aan de troon van God. Zo vragen twee van zijn leerlingen of zij naast hem mogen zitten, maar dat is niet aan mij zei hij, slechts aan God!

Quote:

Maar jullie bidden niet het gebed dat Jezus ons leerde.

En wat maakt dit uit? Verder zou ik graag willen dat u inhoudelijk reageert. Men zegt "Hij komt naar benden en haalt ons uit de put" Toch gebood hij u dingen en verbood u dingen en leerde u het gebed en het vragen om vergeving. U bent daarom niet uit de put, u moet het zelf doen en zelf een nieuwe leven beginnen. Gelukkig zijn zij die het woord van God horen en er naar leven!

Quote:

De vrucht van de Geest bestaat dan ook uit liefde, blijdschap vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, trouw, tederheid en zelfbeheersing. Dat zijn inderdaad vruchten die het eeuwig leven waard zijn en die de Farizeeën kennelijk misten. In hoeverre is er bij jou sprake van deze vrucht van de Geest?

De "Geest" waar u naar verwijst kennen wij niet in de Islam. Al het goede komt van God en het is door middel van Zijn Genade dat wij over zulks goede eigenschappen bezitten. De "vruchten" komen van het gehoorzamen van God. Wij lezen in het Nieuwe Testament:

"Wie zich aan zijn geboden houdt blijft in God, en God blijft in hem. Dat hij in ons blijft, weten we door de Geest die hij ons heeft gegeven." { Johannes 3 - 24}

Dus zolang ik me aan de geboden hou dan zal God van Zijn Genade aan mijn schenken en zo de "vruchten".

Het concept van de drie eenheid is erg verwarren in de Bijbel. Ik denk geen mens wie dit gebeuren volledig kan begrijpen. Zo is God, 1 maar toch 3. De Zoon, De Geest en de Vader. Allen 1, toch 3.

Het verbaasde mij heel erg dat de Geest zelfs boven God staat, gezien Jezus (vrede zij met hem) zegt:

"Ik verzeker u: wat voor kwaad de mesnen ook begaan en hoe erg ze God ook lasteren, het zal hun allemaal vergeven worden, maar als iemand de heilige Geest lastert, kan hij nooit meer vergeving krijgen; dat is een schuld voor altijd." {Marcus 3-28 (grote nieuwe bijbel)}

Verder ken ik een broeder (baptist) wie beweert dat de Geest hem overneemt en door middel van hem spreekt met de tongen, etc. Een heel apart gebeuren waarbij dus God door iedereen spreekt/tegen iedereen spreekt en allen volgen de verlangens.

Quote:

Inderdaad, we mogen onze zonden belijden en we mogen erop vertrouwen dat het offer van Jezus voldoende was. Als wij op Jezus Christus vertrouwen, hoeven wij niet te vrezen. Jezus zelf zal dan namelijk voor ons pleiten. En God zal zeker luisteren naar Zijn enige Zoon.

Zoals u wenst beste Eli. Ik moet u wel meedelen dat Adam (in het nieuwe testament) ook de zoon van god is?

"Noach, de zoon van Lamech, de zoon van Metuselach, de zoon van Henoch, de zoon van Jered, de zoon van Mahalalel, de zoon van Kenan, de zoon van Enos, de zoon van Set, de zoon van Adam, de zoon van God." {Lucas 3/34/38}

Dus niet de enige? Verder nogmaals, Jezus (vrede zij met hem)Gebood u zaken en verbood u zaken en in uw gebed vraagt u om vergeving? Waarvoor indien u vergeven bent en hij voor u is gestorven?

Quote:

De Koran schijnt inderdaad te denken dat de christelijke leer aangaande de Drie-eenheid leert dat Vader, moeder (Maria) en Zoon één zijn. Daar gaan ze echter toch behoorlijk de mist in. Maria is namelijk geen deel van de Drie-eenheid. De Heilige Geest is dat echter wel. En uiteraard zijn wij monotheïsten en kunnen wij mij onze broeders de Joden zeggen 'Hoor Israël, de HEERE is uw God, de HEERE is één.'

Kunt u quoten waar de Koran van Marjam (vrede zij met haar) zegt deel te maken van de drie eenheid? Nee maar u zegt 3 toch 1? Wat een moeilijk gebeuren! Terwijl u en uw broeders van de Joden roepen "Hoor de Heer is één"? Toch citeerde u hierboven dat iemand Jezus aanriep met "HEER! God!"? Hoewel Jezus in zijn gebed en of in moeilijke tijden naar de hemel keek en zijn Heer aanriep? Was hij boven en benden? Half mens half god?

Quote:

Leuk dat je het vraagt.
knipoog_dicht.gif
Jezus sprak namelijk steeds over Zijn Vader als Hij het over God had.

Jezus (Vrede zij met hem) noemde God niet alleen "Vader" Maar ook "Mijn Heer!", "God!", etc.

Wij lezen het volgende over welke taal Jezus nu echt sprak in zijn tijd:

"In addition to the strong circumstantial evidence that Jesus spoke Aramaic as his primary language, we find direct evidence for this theory from the New Testament gospels. Though these gospels were written originally in Greek, at several points Jesus' words are given in Aramaic, for example: "Talitha cum" (Mark 5:41, "Little girl, get up!"); "Abba" (Mark 14:36. "Father"); "Eloi, Eloi, lema sabachtani?" (Mark 15:34, "My God, my God, why have you forsaken me?"). In these cases the actual Aramaic words of Jesus were remembered and passed on even by Greek-speaking Christians."

link

Als Jezus (Vrede zij met hem) dan Aramaic sprak, wat is dan het Aramaicse woord voor God?

Translating God from English to Aramaic:

Pronunciation:      (Eastern) AaLaH (Western) AaLoH

link (gaat naar tools >> lexicon en zoekt naar "God").

En wij moslim dus Allah. Zo sprak Jezus (vrede zij met hem) Zijn Heer aan. Net als wij moslims dat doen. Het verandert niet en God heet dus Allah! Zult u dan Jezus volgen of koppig blijven in uw doen? Waarde hechten aan uw verlangen (het gelijke halen)?

Quote:

Ook wat mij betreft graag gedaan. En doe de groetjes aan de rest van de users op
flower.gif

Ik zal ze de groeten doen. Ik bediscussieerde u echter niet aan de hand van mijn boek of de forum maar aan de hand van uw boek en ik ben hier niet om zielen te winnen noch u aan te vallen of anders (vandaar mijn onderwerp over de overeenkomsten). Waarom u dit er dan bijhaalt weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb veel tijd gespendeerd in het lezen van de bijbel en het proberen begrijpen. Voor mij is het geen lollig gebeuren en ik ben hier zeker niet wegens marokko maar om meer te begrijpen van de Bijbel en de Christenen en hopen dat u en anderen meer zullen willen weten van de moslims en hun boek .

Maar een ieder zijn/haar eigen. Dank voor uw reactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zoals u wenst beste Eli. Ik moet u wel meedelen dat Adam (in het nieuwe testament) ook de zoon van god is?

"Noach, de zoon van Lamech, de zoon van Metuselach, de zoon van Henoch, de zoon van Jered, de zoon van Mahalalel, de zoon van Kenan, de zoon van Enos, de zoon van Set, de zoon van Adam, de zoon van God." {Lucas 3/34/38}

Dus niet de enige? Verder nogmaals, Jezus (vrede zij met hem)Gebood u zaken en verbood u zaken en in uw gebed vraagt u om vergeving? Waarvoor indien u vergeven bent en hij voor u is gestorven?

Dus je bent het ermee eens dat God een zoon heeft?

Quote:

Het concept van de drie eenheid is erg verwarren in de Bijbel. Ik denk geen mens wie dit gebeuren volledig kan begrijpen. Zo is God, 1 maar toch 3. De Zoon, De Geest en de Vader. Allen 1, toch 3.

Ieder mens is lichaam, ziel en geest, dus een drie-eenheid. Zo bijzonder is dat niet.

Water is er ook in 3 vormen: vast (ijs), vloeibaar (water) en gasvormig (waterdamp); allemaal H2O.

Quote:

Het verbaasde mij heel erg dat de Geest zelfs boven God staat, gezien Jezus (vrede zij met hem) zegt:

"Ik verzeker u: wat voor kwaad de mesnen ook begaan en hoe erg ze God ook lasteren, het zal hun allemaal vergeven worden, maar als iemand de heilige Geest lastert, kan hij nooit meer vergeving krijgen; dat is een schuld voor altijd." {Marcus 3-28 (grote nieuwe bijbel)}

Dat heeft ermee te maken dat de Geest Degene is door Wie het werk gedaan wordt. Toen de profeet Jezus (vzmH) als mens op aarde was, deed Hij Zijn grote daden door de Heilige Geest. Hij deed ook menselijke daden, zoals eten, lopen, enz., maar als Hij wonderen deed en genezingen, deed Hij dat door de Geest. Dus iemand die de wonderen en genezingen lastert, gaat in tegen de bovennatuurlijke werken van God de Vader, wat Zijn belangrijkste werken zijn. Op die manier wordt dus God Zelf gelasterd.

Quote:

Verder ken ik een broeder (baptist) wie beweert dat de Geest hem overneemt en door middel van hem spreekt met de tongen, etc. Een heel apart gebeuren waarbij dus God door iedereen spreekt/tegen iedereen spreekt en allen volgen de verlangens.

Er zijn miljoenen christenen op aarde die op die manier in tongen spreken. Ik ben daar een nederig voorbeeld van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

@ AbduSalaam

Er zullen vast een heleboel christenen ontwetend zijn wat betreft de islam, maar dit geldt ook voor moslims wat betreft het christendom.

Overigens heb ik in mijn post niet gezegd dat moslims een andere God aanbidden dan Christenen, maar heb ik enkel gezegd dat in de film deze vraag niet aan bod is gekomen.

Overigens denk ik dat het merendeel van de stemmen die Wilders bij de laatste verkiezingen gekregen heeft niet van praktiserende christenen (ik weet even geen betere omschrijving) kwamen.

Beste ...Me...

Er zijn zeker moslims die ook weinig over het Christendom weten. Echter en dit punt is gemaakt door een aantal Christelijke geleerden; De moslims accepteren Jezus (vrede zij met hem) en zijn moeder en de profeten en de boeken voorheen (Thora, Evangelie, bladen van Abraham, David). Dit alles komt aanbod in onze geloof en geen die het mag ontkennen of hij/zij valt buiten het geloof.

Het Christendom echter: Slechts door Jezus is de verlossing. Wie niet in Jezus gelooft (als zijnde zijn/haar redder) dan hij/zij wie niet in de hemel zal komen en vult aan. Verder ontkent men Profeet Mohammad (vrede zij met hem) hoewel zijn naam in het oude testament voorkomt. Mijn doen is slechts om dit gebeuren.

Betreft De God van de Koran en de Bijbel. Dit stukje was niet richting u maar een andere gebruiker.

Betreft Wilders: Wij spraken niet alleen over Christenen maar ook Nederlanders in het algemeen.

Gr.


Samengevoegd:

Quote:

dat er veel verhalen hetzelfde zijn lijkt me nogal wiedes, de koran is dan ook een uit verband gerukte en vervalste versie van de Bijbel...

in mijn optiek dan...

ik koop een boek in de boekenwinkel, verander een aantal namen, haal er wat dingen uit, plak er een nieuwe hoofdrolspeler in, zet mijn naam eronder en mijn boek is beter?

Weinig is het dat u weet en hebt begrepen. De naam van de Profeet Mohammed komt voor in het oude testament! Maar heeft u deze gelezen en onderzocht? Ik zeg u: Het hiernamaals is niet voor de onwetenden! Indien u in India was geboren dan had u nu een koe aanbeden en dan was het u ook wel prima!

Ik kan mij ontzettend opwinden indien men niet weet noch de moeite neemt maar slechts oordeelt.

"mijn boek is beter"? God zegt in de Edele Quraan: Indien u verneemt dat u de hemel zult binnengaan en indien u denkt geliefd te zijn bij God, wenst dan de dood! Wens en roept God aan om dit, als u waarachtig bent! U zult de hemel binnengaan toch? Waarom wenst u het dan niet? Waarom langer hier rond hangen? Maar u zult het niet wensen wegens hetgeen uw handen vooruit hebben gestuurd en u bent waarlijk in twijfel betreft hetgeen u volgt en komen gaat, en God weet wat zich in de harten afspeelt.


Samengevoegd:

Quote:

Hoewel ik geloof dat de bijbel het woord van God is enzo (en de koran waar het dingen zegt in strijd met de bijbel: niet Gods openbaring): ook in de bijbel staan verhalen in die soms geïnspireerd zijn door reeds bestaande verhalen, soms ook feitelijk reeds bestaande verhalen zijn, met kleine veranderingen. Bij dat laatste kun je bijv. denken aan de scheppingsverhalen en Noach.

Vanuit de Islam dienen wij de oude boeken en de de mensen wie dezen volgen te respecteren. Echter gezien de wijzigingen door de tijd heen weten we niet meer wat wel en niet God`s woord is. Wij nemen en verwerpen daarom niets. Hetgeen wat overeenkomt met de Quraan is slechts goed en dat wat tegenspreekt corrigeert.

Niets is ouder of betrouwbaarder dan God`s woord. Hetgeen we lezen komt dus niet van "andere" geloven. Er bestaat slechts 1 ware Godsdienst, die van Abraham (vrede zij met hem) en hij behoorde niet tot de vele goden aanbidders.

Dank voor uw reactie.


Samengevoegd:

Quote:

Alles draait om Jezus Christus. Gods genade werkt door Jezus Christus.

Nee! Alles draait om God! Jezus (vrede zij met hem) is slechts een dienaar van God. Hij aanbad God, vroeg Hem om hulp en deed niet anders dan het roepen tot God! Waar haalt u het weg dat het slechts om Jezus draait? Waar in de Bijbel?

De Schriftgeleerde vraagt hem toch? Wat is het belangrijkste!! Waarom zei hij niet "Ik en mijn verlossing?" Waarom zei hij:

"Een van de schriftgeleerden die naar hen geluisterd had terwijl ze discussieerden, en gemerkt had dat hij hun correct had geantwoord, kwam dichterbij en vroeg: Wat is van alle geboden het belangrijkste gebod?? 29 Jezus antwoordde: Het voornaamste is: Luister, Israël! De Heer, onze God, is Eén; 30 heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht. 31 Het op een na belangrijkste is dit: Heb uw naaste lief als uzelf. Er zijn geen geboden belangrijker dan deze. 32 De schriftgeleerde zei tegen hem: Inderdaad, meester, wat u zegt is waar: Hij alleen is God en er is geen andere god dan Hij," Markus 12:28/33

"Hij alleen is God en er is geen andere god dan Hij!" Leest u dan niet?! Gelooft u dan niet in de woorden van Jezus. Niets is belangrijker dan dit gebod! Het gebod waar alle profeten mee kwamen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vanuit de Islam dienen wij de oude boeken en de de mensen wie dezen volgen te respecteren. Echter gezien de wijzigingen door de tijd heen weten we niet meer wat wel en niet God`s woord is. Wij nemen en verwerpen daarom niets. Hetgeen wat overeenkomt met de Quraan is slechts goed en dat wat tegenspreekt corrigeert.

Bij mij is het zo dat ik niet verwerp waar de koran exact het zelfde zegt als de bijbel. Waar de koran iets in tegenspraak zegt met de bijbel, verwerp ik dat. Dit komt omdat ik de koran niet als correctie beschouw en dat ik niet geloof dat Mohamed het van een engel gekregen heeft. Ik geloof dat Mohamed het geschreven heeft op basis van teksten als de bijbel. Dat waar de koran het woord van God bevat, geloof ik dat omdat ik de bijbel als zodanig erken en de koran daar teksten en parafrasen bevat.

Quote:

Niets is ouder of betrouwbaarder dan God`s woord. Hetgeen we lezen komt dus niet van "andere" geloven. Er bestaat slechts 1 ware Godsdienst, die van Abraham (vrede zij met hem) en hij behoorde niet tot de vele goden aanbidders.

Klopt, één God. Hij heeft de schrijvers van de Bijbelboeken geïnspireerd. De koran bevat slechts het woord van God waar er teksten zijn die uit de bijbel overgenomen zijn. De teksten die in tegenspraak zijn met de bijbel zijn niet het woord van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee! Alles draait om God! Jezus (vrede zij met hem) is slechts een dienaar van God. Hij aanbad God, vroeg Hem om hulp en deed niet anders dan het roepen tot God! Waar haalt u het weg dat het slechts om Jezus draait? Waar in de Bijbel?

De Schriftgeleerde vraagt hem toch? Wat is het belangrijkste!! Waarom zei hij niet "Ik en mijn verlossing?" Waarom zei hij:

"Een van de schriftgeleerden die naar hen geluisterd had terwijl ze discussieerden, en gemerkt had dat hij hun correct had geantwoord, kwam dichterbij en vroeg: ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>˜Wat is van alle geboden het belangrijkste gebod??mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>™ 29 Jezus antwoordde: ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>˜Het voornaamste is: ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>œLuister, Israël! De Heer, onze God, is Eén; 30 heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'> 31 Het op een na belangrijkste is dit: ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>œHeb uw naaste lief als uzelf.?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'> Er zijn geen geboden belangrijker dan deze.?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>™ 32 De schriftgeleerde zei tegen hem: ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>˜Inderdaad, meester, wat u zegt is waar: Hij alleen is God en er is geen andere god dan Hij," Markus 12:28/33

Ik schreef over het verschil tussen de koran en de Bijbel; het verschil tussen moslims en christenen.

Het cruciale verschil is de profeet Jezus Christus (vzmH) en de genade van God die door Hem werkt.

Jezus Christus (vzmH) leert aan mensen hoe God moet worden aanbeden en hoe mensen door Hem kunnen worden verlost.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Van de Christenen die ik heb gesproken, is men niet alleen onwetend over de islam maar zelfs over het eigen geloof. Zo beweren sommigen dat Jezus (vrede zij met hem) god is, terwijl als ik het nieuwe testament lees, ik dit totaal niet terug kan vinden. Een aantal verzen die het een en ander suggereren maar meer dan dat?

LOL, 99% van de christenen beweert dat J6 god is, dat is zo'n beetje het idee achter het christendom. Dat jij het daar niet mee eens bent veranderd daar verder weinig aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

LOL, 99% van de christenen beweert dat Jezus God is, dat is zo'n beetje het idee achter het christendom. Dat jij het daar niet mee eens bent veranderd daar verder weinig aan.

Inderdaad. Sterker nog, volgens Credible definitie van christendom gelooft een christen per dat Jezus God is.

In de hele vroege geloofsbelijdenis geschriften en andere documentatie van de Kerk, staat al bekrachtigd dat Jezus God is. Het dogma is stok oud. Een dogma gebaseerd is op bijbel, aangezien het nieuwe testament leert dat wat later samengevat is met de term 'drie eenheid', dat spreekt over dat De Vader, de Zoon (Jezus Christus) en de Heilige Geest God is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoewel ik de anti-islam-houding van sommigen niet deel, denk ik dat je op die manier toch de dingen een beetje versimpelt, de verschillen zijn toch vrij fundamenteel in mijn ogen. Wat niet wegneemt dat moslims in mijn ogen gewoon de zelfde God aanbidden en, als ze dat met oprechte trouw doen, zeker niet uitgesloten hoeven te zijn van Gods genade.

Die genade is alleen te krijgen door Jezus Christus dus dit gaat niet helemaal op.

Jezus zegt: Niemand komt tot de Vader dan door Mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een vrij essentieel verschil is dat de moslims de Koran zien zoals christenen Jezus zien, namelijk als eeuwig en ongeschapen. En dat moslims Mohammed zien zoals christenen de Schrift zien, namelijk als tijdelijk en geschapen. De moslims hanteren dus criteria voor de Schrift die christenen zelf niet hanteren.

Het idee dat de Bijbel precies door God zou zijn ingefluisterd is een typisch islamitisch idee. Het christendom belijdt immers dat Jezus het Woord van God is en de Schrift het getuigenis ervan, alhoewel je hier en daar protestantse kerkgemeenschappen ziet die een koranitische visie op de Schrift hanteren en de Schrift geheel vereenzelvigen met het Woord van God.

Christenen belijden dat Jezus God is. Moslims zien Hem enkel als belangrijke profeet. Bepaald geen verschil dat je zomaar even wegwuift. De overeenkomsten tussen christendom en islam zijn voornamelijk uiterlijk. Qua geloofsbeleving, manier van redeneren en godsbeeld zijn deze twee godsdiensten bijzonder verschillend. De islam is strikt en puur semitisch, terwijl het christendom zowel semitisch als hellenistisch is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Beste Eli7,

Beste Abdu,

Quote:
Het "Onze Vader" snap ik niet. Op welke gedeelte reageert u indien ik vragen mag?

Je vroeg of Jezus ons heeft leren bidden. Dat heeft hij inderdaad gedaan. En het 'Onze Vader' is het gebed dat Hij ons aanleerde. Het gaat als volgt:

Onze Vader die in de Hemelen zijt,

Uw naam worde geheiligd, Uw koninkrijk kome, Uw wil geschiede, gelijk in de Hemel zo ook op de Aarde.

Geef ons heden ons dagelijks brood en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren.

En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze.

Want van U is het koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid, tot in eeuwigheid.

Amen.

En ook los van dat gebed kennen christenen het gebed. flower.gif

Quote:
"Er staan regels in het Nieuwe Testament die vele malen verder gaan dan in de Koran?" Heeft u de Koran dan gelezen? Hoe bedoelt u veel verder? Is het Nieuwe Testament veel "strenger" dan de Koran? Of volgt u de geboden meer nauw dan de moslims?

In de Koran staat trouwens:

"Het goede en kwade zijn niet gelijk. Daarom weerstaat (het kwade) door hetgeen best is. Dan ziet, degene met wie gij vijandschap hebt, hij zal als uw boezemvriend worden." {De Koran hoofdstuk 41 - vers 34}.

Ik zei u toch, er komt meer overeen dan u denkt. Echter hoe dat de mensen dit moeten weten, zonder te lezen? Zonder te zoeken naar God (Verheven en Geprezen is Hij). Men neemt genoegen met wat gegeven is en klaar.

Ik doel op dit gedeelte.

En dan mag jij me vertellen waar het equivalent hiervan staat in de Koran. Om vast een klein deel ervan te quoten:

33 Jullie hebben ook gehoord dat destijds tegen het volk werd gezegd: “Leg geen valse eed af, voor de Heer gedane geloften moeten worden ingelost.†34 En ik zeg jullie dat je helemaal niet moet zweren, noch bij de hemel, want dat is de troon van God, 35 noch bij de aarde, want dat is zijn voetenbank, noch bij Jeruzalem, want dat is de stad van de grote koning; 36 zweer evenmin bij je eigen hoofd, want je kunt nog niet één van je haren wit of zwart maken. 37 Laat jullie ja ja zijn, en jullie nee nee; wat je daaraan toevoegt komt voort uit het kwaad.

38 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Een oog voor een oog en een tand voor een tand.†39 En ik zeg jullie je niet te verzetten tegen wie kwaad doet, maar wie je op de rechterwang slaat, ook de linkerwang toe te keren. 40 Als iemand een proces tegen je wil voeren en je onderkleed van je wil afnemen, sta hem dan ook je bovenkleed af. 41 En als iemand je dwingt één mijl met hem mee te gaan, loop er dan twee met hem op. 42 Geef aan wie iets van je vraagt, en keer je niet af van wie geld van je wil lenen.

43 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.†44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, 45 alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. 46 Is het een verdienste als je liefhebt wie jou liefheeft? Doen de tollenaars niet net zo? 47 En als jullie alleen je broeders en zusters vriendelijk bejegenen, wat voor uitzonderlijks doe je dan? Doen de heidenen niet net zo? 48 Wees dus volmaakt, zoals jullie hemelse Vader volmaakt is.

Overigens is de tekst uit de Koran die je aanhaalt best anders dan wat er in de Bijbel staat over het liefhebben van je vijanden. De Koran zegt mijns inziens dat je het goede moet doen en dat je vijand dan je vriend zal worden. De Bijbel zegt, heb je vijand lief, zelfs al zou hij altijd je vijand blijven.

Quote:
Waarom zei Jezus (vrede zij met hem) "Waarom noemt u mij goed? Er is niemand goed behalve God!" Waarom zegt hij dit? Waarom zegt hij niet "IK"? Indien hij God was?

Jezus laat de rijke jongeling weten dat hij Hem met God gelijk heeft gesteld. De jongeling komt echter niet op zijn woorden terug. En daarbij klopt hetgeen Jezus zei ook gewoon.

Trouwens, als Jezus had gezegd dat niemand goed was behalve IK, had Hij gelogen. De Vader is namelijk ook goed, net als de Heilige Geest. Toch is God de enige die goed is. knipoog_dicht.gif

Quote:
Verder hebben de geleerden gesproken betreft het stukje waar u naar verwijst. Het hoeft niet perse te zijn dat hij Jezus (vrede zij met hem) daarmee aansprak maar uit blijdschap God prijst en hetgeen roept wat u heeft neergezet. Wij zien dit vandaag de dag ook, wanneer iemand "oh my God" roept bij het zien van iets of iemand. Niet zeggen dat dezen God zijn, slechts een reactie.

Geleerden?

4 Een van de twaalf, Tomas (dat betekent ‘tweeling’), was er niet bij toen Jezus kwam. 25 Toen de andere leerlingen hem vertelden: ‘Wij hebben de Heer gezien!’ zei hij: ‘Alleen als ik de wonden van de spijkers in zijn handen zie en met mijn vingers kan voelen, en als ik mijn hand in zijn zij kan leggen, zal ik het geloven.’ 26 Een week later waren de leerlingen weer bij elkaar en Tomas was er nu ook bij. Terwijl de deuren gesloten waren, kwam Jezus in hun midden staan. ‘Ik wens jullie vrede!’ zei hij, 27 en daarna richtte hij zich tot Tomas: ‘Leg je vingers hier en kijk naar mijn handen, en leg je hand in mijn zij. Wees niet langer ongelovig, maar geloof.’ 28 Tomas antwoordde: ‘Mijn Heer, mijn God!’ 29 Jezus zei tegen hem: ‘Omdat je me gezien hebt, geloof je. Gelukkig zijn zij die niet zien en toch geloven.’

Dit klinkt niet echt als 'oh my God'...

Quote:
Verder heeft Jezus (vrede zij met hem) geen 1 keer in het nieuwe testament gezegd, "Ik ben God, Aanbid mij". Nee hij maakte onderscheid tussen zichzelf en God en aanbad God en gaf aan dat niets belangrijker was dan het lief hebben van God. Verder lezen we in het nieuwe testament dat Jezus (vrede zij met hem) niet de macht noch de kennis heeft van wie naast hem zal zitten aan de troon van God. Zo vragen twee van zijn leerlingen of zij naast hem mogen zitten, maar dat is niet aan mij zei hij, slechts aan God!

Tuurlijk maakt Jezus onderscheid, Hij is zelf immers de Vader niet?

Over macht gesproken (Mattheüs 28, 18):

[/i]Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde.[/i]

Alle macht, dat lijkt toch verdacht dicht in de buurt van almachtig te komen. knipoog_dicht.gif

Quote:
En wat maakt dit uit? Verder zou ik graag willen dat u inhoudelijk reageert.

Je vindt dat ik niet inhoudelijk reageer?

Quote:
Men zegt "Hij komt naar benden en haalt ons uit de put" Toch gebood hij u dingen en verbood u dingen en leerde u het gebed en het vragen om vergeving. U bent daarom niet uit de put, u moet het zelf doen en zelf een nieuwe leven beginnen. Gelukkig zijn zij die het woord van God horen en er naar leven!

Dan mis je hiermee toch de kern van het Christendom. Het idee is juist dat we het niet zelf kunnen doen, daarom hebben we Gods genade juist zo nodig. Gods genade door Zijn Zoon en Zijn Geest.

Want hoe kun je ooit beweren dat je als mens goed genoeg kunt zijn om voor de eeuwige God te verschijnen? Elk mens dat voor God verschijnt, zal verschrompelen en verschroeien vanwege Gods heiligheid. Het is slechts door Gods genade dat dat niet zal gebeuren voor de mensen die geloven in Jezus Christus. Jezus Christus was, is en zal onze plaatsvervanger zijn.

Quote:
De "Geest" waar u naar verwijst kennen wij niet in de Islam.

Bedoel je daarmee te zeggen dat de Heilige Geest er na Mohammed overal bij is geschreven in het Nieuwe Testament? En dat alle oudere geschriften waar de Heilige Geest in staat allemaal vervalsingen moeten zijn?

Quote:
Al het goede komt van God en het is door middel van Zijn Genade dat wij over zulks goede eigenschappen bezitten. De "vruchten" komen van het gehoorzamen van God. Wij lezen in het Nieuwe Testament:

"Wie zich aan zijn geboden houdt blijft in God, en God blijft in hem. Dat hij in ons blijft, weten we door de Geest die hij ons heeft gegeven." { Johannes 3 - 24}

De Heilige Geest inderdaad. smile.gif

Quote:
Dus zolang ik me aan de geboden hou dan zal God van Zijn Genade aan mijn schenken en zo de "vruchten".

Geloof dan in de Zoon. flower.gif Want wie de Zoon niet kent, kan ook de Vader niet kennen.

Quote:
Het concept van de drie eenheid is erg verwarren in de Bijbel. Ik denk geen mens wie dit gebeuren volledig kan begrijpen. Zo is God, 1 maar toch 3. De Zoon, De Geest en de Vader. Allen 1, toch 3.

Wie heeft er dan ook bedacht dat we God volledig zouden moeten willen begrijpen?

Quote:
Het verbaasde mij heel erg dat de Geest zelfs boven God staat, gezien Jezus (vrede zij met hem) zegt:

"Ik verzeker u: wat voor kwaad de mesnen ook begaan en hoe erg ze God ook lasteren, het zal hun allemaal vergeven worden, maar als iemand de heilige Geest lastert, kan hij nooit meer vergeving krijgen; dat is een schuld voor altijd." {Marcus 3-28 (grote nieuwe bijbel)}

Hier trek je een verkeerde conclusie. flower.gif

Om een voorbeeld te geven: een vader kan het heel goed vergeven als er mensen zijn die hem iets aandoen. Maar wee de persoon die aan zijn dochter komt!

Dit betekent toch niet dat de dochter boven de vader staat?

Quote:
Verder ken ik een broeder (baptist) wie beweert dat de Geest hem overneemt en door middel van hem spreekt met de tongen, etc. Een heel apart gebeuren waarbij dus God door iedereen spreekt/tegen iedereen spreekt en allen volgen de verlangens.

Mooi. smile.gif

Quote:
Zoals u wenst beste Eli. Ik moet u wel meedelen dat Adam (in het nieuwe testament) ook de zoon van god is?

"Noach, de zoon van Lamech, de zoon van Metuselach, de zoon van Henoch, de zoon van Jered, de zoon van Mahalalel, de zoon van Kenan, de zoon van Enos, de zoon van Set, de zoon van Adam, de zoon van God." {Lucas 3/34/38}

Dus niet de enige?

Nog steeds de enige. flower.gif

Jezus is namelijk van alle eeuwigheid af de Zoon van God. Adam is slechts een mens, net zoals wij slechts mensen zijn. Overigens worden ook de engelen zonen van God genoemd.

Quote:
Verder nogmaals, Jezus (vrede zij met hem)Gebood u zaken en verbood u zaken en in uw gebed vraagt u om vergeving? Waarvoor indien u vergeven bent en hij voor u is gestorven?

Om de dingen weer goed te maken. Als jij een vriend onrecht hebt aangedaan, zul je het ook altijd weer goedmaken, zelfs als je weet dat die vriend het je al vergeven heeft. Dat is waar je vrienden voor bent.

Quote:
Kunt u quoten waar de Koran van Marjam (vrede zij met haar) zegt deel te maken van de drie eenheid?

Bij deze. flower.gif

En zie, Allah zal zeggen: ‘O Jezus, zoon van Maria! Hebt u tegen de mensen gezegd: ‘Neemt mij en mijn moeder als twee goden naast Allah?’ Hij zal zeggen; ‘U zij de eer! Nooit zou ik dat zeggen!’ (Q. 5:116)

Quote:
Nee maar u zegt 3 toch 1? Wat een moeilijk gebeuren! Terwijl u en uw broeders van de Joden roepen "Hoor de Heer is één"? Toch citeerde u hierboven dat iemand Jezus aanriep met "HEER! God!"? Hoewel Jezus in zijn gebed en of in moeilijke tijden naar de hemel keek en zijn Heer aanriep? Was hij boven en benden? Half mens half god?

Volledig God en volledig mens. smile.gif

En zo moeilijk is het allemaal niet hoor. God is Vader, Zoon en Geest en deze drie zijn één. Zo kort kan het zijn, het begrijpen is inderdaad iets anders. Maar daarom geloven we ook. smile.gif

Quote:
Jezus (Vrede zij met hem) noemde God niet alleen "Vader" Maar ook "Mijn Heer!", "God!", etc.

Wij lezen het volgende over welke taal Jezus nu echt sprak in zijn tijd:

"In addition to the strong circumstantial evidence that Jesus spoke Aramaic as his primary language, we find direct evidence for this theory from the New Testament gospels. Though these gospels were written originally in Greek, at several points Jesus' words are given in Aramaic, for example: "Talitha cum" (Mark 5:41, "Little girl, get up!"); "Abba" (Mark 14:36. "Father"); "Eloi, Eloi, lema sabachtani?" (Mark 15:34, "My God, my God, why have you forsaken me?"). In these cases the actual Aramaic words of Jesus were remembered and passed on even by Greek-speaking Christians."

Als Jezus (Vrede zij met hem) dan Aramaic sprak, wat is dan het Aramaicse woord voor God?

Translating God from English to Aramaic:

Pronunciation:      (Eastern) AaLaH (Western) AaLoH

(gaat naar tools >> lexicon en zoekt naar "God").

En wij moslim dus Allah. Zo sprak Jezus (vrede zij met hem) Zijn Heer aan. Net als wij moslims dat doen. Het verandert niet en God heet dus Allah! Zult u dan Jezus volgen of koppig blijven in uw doen? Waarde hechten aan uw verlangen (het gelijke halen)?

Maar eigennamen mag je toch niet vervoegen? En Jezus zei niet Allah, maar Eloi. Wat duidelijk een vervoeging is, want het betekent 'mijn God'.

Overigens staat de naam van God al behoorlijk duidelijk in de Bijbel aangegeven als zijnde YHWH.

Quote:
Ik zal ze de groeten doen. Ik bediscussieerde u echter niet aan de hand van mijn boek of de forum maar aan de hand van uw boek en ik ben hier niet om zielen te winnen noch u aan te vallen of anders (vandaar mijn onderwerp over de overeenkomsten). Waarom u dit er dan bijhaalt weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb veel tijd gespendeerd in het lezen van de bijbel en het proberen begrijpen. Voor mij is het geen lollig gebeuren en ik ben hier zeker niet wegens marokko maar om meer te begrijpen van de Bijbel en de Christenen en hopen dat u en anderen meer zullen willen weten van de moslims en hun boek .

Dit werd daar inderdaad als de beste tacktiek aangegeven. Maar dat is niet erg, de discussie blijft er even interessant door. smile.gif

Wel jammer dat het topic nu verwijderd/verplaatst is. Weet jij waar ik het nog zou kunnen terugvinden?

Quote:
Maar een ieder zijn/haar eigen. Dank voor uw reactie.

Graag gedaan. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zeg u: Het hiernamaals is niet voor de onwetenden! Indien u in India was geboren dan had u nu een koe aanbeden en dan was het u ook wel prima!

Jij beticht mensen van onwetendheid, en dat terwijl jij degene bent die dingen roept die vrij duidelijk laten zien dat je degene bent die onwetend is. Je uitspraken over de goddelijkheid van Jezus laten zien dat je zelfs de basis van het christendom niet begrijpt. En heel moeilijk is dat niet, de religie is vernoemt naar Jezus Christus

De uitspraak over het aanbidden van koeien maakt mij duidelijk dat je kennis van andere religies ook wel bedroevend zal zijn. Koeien hebben wel degelijk een bijzondere positie bij hindoes, maar ze worden niet aanbeden. De zijn zelfs niet heilig, ze worden beschermt...

Je maakt jezelf vrij belachelijk in mijn nederige opinie. Ik zou me eerst eens verdiepen in religies voor je er uitspraken over doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Beste Wolf,

Kijkt u op de volgende website:

Klikt op de punten daar genoemd, bv: "Schepping", "paradijs verloren", etc.

Ik zeg nogmaals dat het mij slechts verbaast, hoe men al deze overeenkomsten als iets kleins ziet.

Maar goed een ieder zijn/haar mening. Dank voor het reageren.

Gr.

Van het korte testje had ik 9/10 goed. Dus mijn kennis van zowel Koran en de Schrift is best op peil. Dat de Koran overeenstemming heeft met de Schrift is nogal logisch, daar Mohammed pas in 631 werd geboren. De Schrift ging vooraf aan de Koran, alleen Mohammed heeft het nooit helemaal begrepen en heeft ook nagelaten om het na te vragen bij de Dragers van het Boek, terwijl hij dat wel optekent in de Koran. Dat is dan jammer dat nu Moslims komen vertellen dat de Koran de waarheid is, terwijl Mohammed daar niet zo van overtuigd was, immers waarom anders vragen aan de Joden en Christenen hoe het precies zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jij beticht mensen van onwetendheid, en dat terwijl jij degene bent die dingen roept die vrij duidelijk laten zien dat je degene bent die onwetend is. Je uitspraken over de goddelijkheid van Jezus laten zien dat je zelfs de basis van het christendom niet begrijpt. En heel moeilijk is dat niet, de religie is vernoemt naar Jezus
Christus

De uitspraak over het aanbidden van koeien maakt mij duidelijk dat je kennis van andere religies ook wel bedroevend zal zijn. Koeien hebben wel degelijk een bijzondere positie bij hindoes, maar ze worden niet aanbeden. De zijn zelfs niet heilig, ze worden beschermt...

Je maakt jezelf vrij belachelijk in mijn nederige opinie. Ik zou me eerst eens verdiepen in religies voor je er uitspraken over doet.

Op de rest van de reacties kom ik indien het Godbelief vanavond terug. Helaas drukte van het wereldse leven [smile]

Beste Marinus,

Als u een onwetende opmerking maakt dan krijgt u er een terug. Trouwens geen nederig persoon kan van zichzelf zeggen nederig te zijn.. Maar nu ben ik flauw bezig.

U vergist zich betreft de koeien in India. Deze zijn wel heilig, worden niet daadwerkelijk aanbeden. Wij lezen:

"Indian scriptures tell us that the cow is a gift of the gods to the human race. It is a celestial being born of the churning of the cosmic ocean. Guias the cow is called in Hindi, is symbolic of Earth itself (similar to Gaia,the Greek goddess of earth). It follows that the cow represents the Divine Mother that sustains all human beings and brings them up as her very own offspring."

En zo zijn er nog vele teksten, sommige maken van de koe een god/godin en anderen houden het slechts tot een symbool. Net zo met het Christendom. Ik ken sommigen wie Jezus (Vrede zij met hem) slechts zien als de Zoon van god, anderen wie hem zien als god en weer anderen die hem zien voor een engel (Micheal). ((verder was mijn opmerking over de koe puur om een punt te maken. Dat u dit dan neemt en mij hier op aanspreekt is deels..))

Verder zien we dat de oude egyptenaren het zelfde kenden als wat de hindus nu kennen:

Quote:
athor (Hethert, Athyr)

Cow goddess. A goddess of love and motherhood, Hathor was the daughter of Nut and Ra. In early Egyptian mythology she was said to be the mother Horus, but was later replaced with Isis. After being displaced, Hathor became a protectress of Horus. The Greeks identified Hathor with Aphrodite.

Zo ook in het hindusime. Waarin de koe staat voor liefde en the devine mother, etc en het is allemaal pegaans maar goed.

Jezus is niet zijn naam en Christus staat voor "Anointed" of "Massiah" beiden betekenen het zelfde.

In de islam heb je ook mensen wie zichzelf de Mohammadiens noemen of sommige wie niet weten die de moslims zo noemen. Dat wil niet zeggen dat alles draait om de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) maar simpelweg dat men hem volgt.

Nogmaals uw eerste reactie "Mijn god/jouw god, tekst kopieren en plakken" is een opmerking van iemand die onwetend overkomt. Wanneer u inhoudelijker reageert dan zult u van mijn kant ook een nette antwoord terug krijgen en vice versa.

Gr.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als u een onwetende opmerking maakt dan krijgt u er een terug. Trouwens geen nederig persoon kan van zichzelf zeggen nederig te zijn.. Maar nu ben ik flauw bezig.

Als iemand zich kritisch opstelt is hij "onwetend"? Overigens heb je gelijk met die opmerking over nederigheid: ik ben dat inderdaad niet. Dat je mij onwetend noemt, zou ik als een belediging kunnen opvatten, maar aangezien ik gewoon niet onwetend ben, kies ik ervoor om er boven te staan. Ik heb niet de indruk dat jij in de positie verkeerd dat je kan bepalen of ik onwetend ben of niet.

Quote:

U vergist zich betreft de koeien in India. Deze zijn wel heilig, worden niet daadwerkelijk aanbeden. Wij lezen:

"Indian scriptures tell us that the cow is a gift of the gods to the human race. It is a celestial being born of the churning of the cosmic ocean. Guias the cow is called in Hindi, is symbolic of Earth itself (similar to Gaia,the Greek goddess of earth). It follows that the cow represents the
Divine
Mother that sustains all human beings and brings them up as her very own offspring."

En zo zijn er nog vele teksten, sommige maken van de koe een god/godin en anderen houden het slechts tot een symbool.

Ik zou graag een tekst zien waarin aardse koeien goden worden genoemd. Want deze tekst doet dat namelijk niet.

Quote:

Net zo met het Christendom. Ik ken sommigen wie Jezus (Vrede zij met hem) slechts zien als de Zoon van god, anderen wie hem zien als god en weer anderen die hem zien voor een engel (Micheal).

Een minderheid ontkent de goddelijkheid van Jezus, en de meerderheid ontkent de christelijkheid van die minderheid. Over het algemeen dan. Ik heb wat lagere standaarden: iedereen die vind dat hij christen is en niet overduidelijk liegt is wat mij betreft christen.

Quote:

((verder was mijn opmerking over de koe puur om een punt te maken. Dat u dit dan neemt en mij hier op aanspreekt is deels..))

Hetzelfde geld voor mijn "onwetende" opmerkingen... bye.gif

Verder is het mij niet duidelijk wat voor punt je wilt maken. Je opmerking was op zijn best een loze en laatdunkende opmerking over Hindoe's

Quote:

Verder zien we dat de oude egyptenaren het zelfde kenden als wat de hindus nu kennen:

[...]

Zo ook in het hindusime. Waarin de koe staat voor liefde en the devine mother, etc en het is allemaal pegaans maar goed.

En je punt is? Anders dan jou heb ik niet echt een onderverdeling in religies. Ik vind monotheïsme niet automatisch beter dan polytheïsme of atheïsme. Ik kijk meer naar de morele implicaties van een levensbeschouwing. De islam komt daar heel bekaaid vanaf. En voor je weer met dat stopwoordje van je komt (onwetendheid): ik heb die conclusie pas getrokken nadat ik me jaren in de islam heb verdiept. En nee, ik stem ook al niet op Wilders.

Quote:

Jezus is niet zijn naam en Christus staat voor "Anointed" of "Massiah" beiden betekenen het zelfde.

Dat hoef je me niet te vertellen, ik ben 20 jaar christen geweest. Ik weet meer over de religie dan jij ooit bij elkaar zult kunnen knippen en plakken. Hij heette trouwens hoogstwaarschijnlijk ook geen Isa. En de Nederlandse vertaliing is "Gezalfde".

Quote:

In de islam heb je ook mensen wie zichzelf de Mohammadiens noemen of sommige wie niet weten die de moslims zo noemen. Dat wil niet zeggen dat alles draait om de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) maar simpelweg dat men hem volgt.

Ja en? Dat betekent niet dat het voor christenen hetzelfde moet zijn. Als het al iets betekend, dan is het dat Moslims de boodschap verkeerd begrepen hebben. Christenen waren een stuk eerder weet je nog?

Quote:

Nogmaals uw eerste reactie "Mijn god/jouw god, tekst kopieren en plakken" is een opmerking van iemand die onwetend overkomt. Wanneer u inhoudelijker reageert dan zult u van mijn kant ook een nette antwoord terug krijgen en vice versa.

Het is vrij makkelijk te achterhalen of iemand knipt en plakt. En van wat jij in dit topic hebt bijgedragen is het overgrote deel knip en plak werk. Ik heb wel sterk de indruk dat je wilt doen geloven dat het allemaal jouw eigen tekst is. En al is dat niet zo: het is op dit forum gebruikelijk om bronvermeldingen bij knip en plakwerk te doen.

Ik voel niet de neiging om inhoudelijk te reageren op lappen tekst die niet eens van jou zijn. Dat kun je onwetend vinden, maar ik ben degene hier die in ieder geval zelf nog iets kan tikken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind dat het begrip 'Drie-Eenheid' veel teveel aandacht krijgt. Nergens in de Bijbel staat drie-eenheid. Het begrip kan alleen wel worden afgeleid uit de Bijbel.

Jezus (vzmH) geeft ook aan dat God de Vader aanbeden moet worden. Daar is ook geen discussie over.

Het gaat er alleen om dat Jezus (vzmH) Heer is. Er zijn geen Bijbelteksten die dat weerspreken. Er zijn alleen Bijbelteksten die dat ondersteunen.

Beste Eulogía,

Als ik jou was zou ik dat niet te hardop zeggen dat er geen bijbelteksten te vinden zijn die dat weerspreken.

In de bijbel staat duidelijk dat onze Heer nooit slaapt, terwijl Jezus sliep.

Dat Hij almachtig is, Jezus was zoals mensen ook weleens zwak (denk aan een baby).

Onze Heer kan niet door de kwade verleid worden zoals in de bijbel staat.En in de bijbel staat weer dat Jezus voor 40 dagen verleid werd door de duivel.

In de bijbel staat ook duidelijk dat je de Heer niet gezien kan hebben, Jezus was een mens die door andere mensen gezien werd.

Ik hou het maar hierbij met voorbeelden noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus was dan ook mens en God tegelijkertijd, Hij noemt Zichzelf ook vaak genoeg de Mensenzoon, waarin dat besloten ligt. God in de persoon van de Vader slaapt niet, als Jezus op aarde niet sliep was Hij geen mens. Ook werd Jezus niet verleid, maar in verleiding gebracht en weerstond de verleiding. Jezus was wel te zien naar zijn menselijkheid, maar als God niet, alleen te opebaren als God.

Voorbeelden, dat wel, maar geïsoleerd uit de hele bijbel zonder context en zo span je al snel het paard achter de wagen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jezus was dan ook mens en God tegelijkertijd, Hij noemt Zichzelf ook vaak genoeg de Mensenzoon, waarin dat besloten ligt. God in de persoon van de Vader slaapt niet, als Jezus op aarde niet sliep was Hij geen mens. Ook werd Jezus niet verleid, maar in verleiding gebracht en weerstond de verleiding. Jezus was wel te zien naar zijn menselijkheid, maar als God niet, alleen te opebaren als God.

Voorbeelden, dat wel, maar geïsoleerd uit de hele bijbel zonder context en zo span je al snel het paard achter de wagen.
knipoog_dicht.gif

En wie riep Jezus aan toen hij een mens was?

God toch?

Riep hij zichzelf dus toen aan?

En toen hij weer 'God' werd.

Was de andere God toen gelijk verdwenen, of waren er toen twee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet eens wat geloofsbelijdenissen lezen. God de Zoon riep God de Vader aan, want Jezus is de eniggeboren Zoon van God, geboren uit de Vader voor alle eeuwen, God uit God, Licht uit Licht, waarachtig God uit waarachtig God; geboren, niet geschapen, één van wezen met de Vader. Snappez-vous?


Samengevoegd:

Quote:

Ik vind het altijd wel vermakelijk als mensen met de bijbel proberen aan de tonen dat zaken die in de bijbel staan onjuist zijn.

* MC zit weer aan de popcorn

* Andere Jas geeft MC dan ook maar een lekker koel biertje, omdat het zo'n mooi weer is. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je moet eens wat geloofsbelijdenissen lezen. God de Zoon riep God de Vader aan, want Jezus is de eniggeboren Zoon van God, geboren uit de Vader voor alle eeuwen, God uit God, Licht uit Licht, waarachtig God uit waarachtig God; geboren, niet geschapen, één van wezen met de Vader. Snappez-vous?


Samengevoegd:

[...]

* Andere Jas geeft MC dan ook maar een lekker koel biertje, omdat het zo'n mooi weer is.
smile.gif

God de zoon riep God de vader aan.

Oke ik begrijp wat je ermee bedoelt.

Wij mensen roepen onze schepper aan.

Jezus is niet de eniggeboren zoon zoals in de bijbel staat.

Jezus geboren uit de heilige maagd Maria.

p.s. Drink se

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid