Spring naar bijdragen

Barack Obama


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hey allemaal,

Ik weet niet of hier al eerder een topic over is geplaatst op dit forum maar ik post het maar gewoon.

Ik vond namelijk dit op internet:

Quote:

In Lucas 10 heeft Jezus het over de eindtijd en dan zegt Hij tegen zijn discipelen in vers 18: "Ik zag satan als bliksem uit de hemel." En zoals je waarschijnlijk wel weet werd in die tijd Hebreeuws gesproken. Eigenlijk Aramees maar dat is een vorm van Hebreeuws.

"Bliksem" is in het Hebreeuws: "Baraq" (spreek uit: Barak).

"Uit de hemel" werd mee bedoelt: "uit de grote hoogten"; daarvan is de vertaling: "Bam mah". (spreek uit: Bama)

"Bliksem" wordt gekoppeld aan "de hemel" met een koppelstukje: de vav. En de vav is de vertaling van 1 letter: namelijk "U" of "O".

Dus wat Jezus letterlijk zei in die tijd was:

"Ik zag satan als Barak o Bama."

Ik heb deze vertaling nagecheckt bij een online vertaalmachine en nagevraagd bij mijn vader (die heeft Hebreeuws gestudeerd) en volgens beiden klopt het.

Dus wat denken jullie???

Is dit echt puur (maar wel grappig) toeval?? Of zou er misschien toch een geheime boodschap inzitten??

Graag reacties!

`Lord Mcgold

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is sneu dat racisme en xenofobie nog zo diep geworteld zijn bij een deel van de Amerikaanse bevolking waardoor er tienduizenden van die websites zijn, maar die Obama= antichrist verhaaltjes hebben echt het niveau van: "Aliens Kidnapped my....... "

tip aan TS: Denk zelf na!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Barack Obama's naam heeft een arabische en een joodse betekenis. In het Joods betekent het "Bliksem"
en in het arabisch "de Gezegende".

... zoals de Joodse naam Baruch (ja, ook Arabisch en Hebreeuws zijn verwant aan elkaar smile.gif).

Dan mijn mening over dit geheel: er zijn zoveel 'klinkt-als'-toevalligheden in verschillende talen - zeker in verwante talen. Zo zie je bijvoorbeeld dat woorden met eenzelfde etymologische achtergrond in verschillende talen iets heel anders zijn gaan betekenen (soms zelfs bijna het tegenovergestelde). Bijv 'raar' (vreemd) in het Nederlands en 'rar' (beleefd) in het Zweeds. Aangezien de naam van de Amerikaanse president Arabisch is, is het niet zo moeilijk Hebreeuwse woorden te vinden die ook zo klinken. Het is puur toeval, als je 't mij vraagt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Belgisch en Nederlands ook. Toch zullen beide volken elkaar heel vreemd aankijken als men niet begrijpt wat de ander bedoelt als deze zegt te gaan poepen..
knipoog_dicht.gif

hehehe, ik heb idd wel eens een rare reactie gehad van een Belg toen ik zei te gaan poepen... niet wetend wat het over de grens voor betekenis had...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goh, ik dacht dat president Bush al de antichrist was. Of de paus. Of Mohammed. Of Sadam Hoessein. We krijgen nog serieuze knokpartijen hier, van mensen die allemaal beweren de antichrist te zijn. Of nee, zoals een echte antichrist betaamd: die allemaal beweren vooral níét de antichrist te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mwah, daarvoor hoef je niet de grens over. Groningers bedoelen heel wat anders met nuver dan Friezen (Ja, Groningen is ook van oorsprong Friesland)

Wat ik weet van meneer Obama's achtergrond is de arabische betekenis hier de geldende. Waarop complot denkers natuurlijk roepen dat de duivel zich niet beter kan verstoppen dan met zo'n naam widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 Joh 2

18 Kinderen, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat er een antichrist komt, zijn er nu ook vele antichristen opgestaan, en daaraan onderkennen wij, dat het de laatste ure is. 19 Zij zijn van ons uitgegaan, maar zij waren uit ons niet; want indien zij uit ons geweest waren, zouden zij bij ons gebleven zijn: maar aan hen moest openbaar worden, dat niet allen uit ons zijn. 20 Gij echter hebt een zalving van de Heilige en gij weet dat allen. 21 Ik heb u niet geschreven, omdat gij de waarheid niet weet, maar omdat gij haar weet en omdat geen leugen uit de waarheid is. 22 Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent.

1 Joh 4

1 Geliefden, vertrouwt niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn in de wereld uitgegaan. 2 Hieraan onderkent gij de Geest Gods: iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; 3 en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld.

2 Joh 1,7

Want er zijn vele misleiders uitgegaan in de wereld, die de komst van Jezus Christus in het vlees niet belijden. Dit is de misleider en de antichrist.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, maar had dat niet te maken met de ontwikkeling van internet? Ik denk wel dat je wat racisten en xenofoben heb zitten ergens, sterker nog, die waren wel eens te zien in dat programma van Jamie Oliver toen die door Amerika tourde en bij een ietwat eng aandoende gemeenschap zat ergens, maar ik denk toch ook dat de grote meerderheid gewoon ongeacht de huidskleur een religieuze stok zoekt om de progressieve president te slaan omdat hij zich de o zo gekoesterde Amerikaanse manier van leven ondersteboven haalt. Dat omdat de Amerikaanse manier van leven volgens sommige mensen het dichtst staat bij hoe Adam en Eva leefden in het paradijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het met je eens dat het deels te maken heeft met de verdere ontwikkeling van het internet bij de grote massa. Maar die rare ideeën, vaag gebaseerd op numerologie en taal (kabbala achtig) bestaan al eeuwenlang en ook tijdens het grootste deel van Clinton was er al internet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat Obama zo goed de publieke opinie wist te bespelen tijdens de verkiezingen en dat zijn tegenstanders hem daarom meer wantrouwen, aangezien mensen ook denken dat er een antichrist komt die mensen kan betoveren door zijn uitstraling. (Ik deel die mening overigens niet.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid