Spring naar bijdragen

Barack Obama


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik ben het met je eens dat het deels te maken heeft met de verdere ontwikkeling van het internet bij de grote massa. Maar die rare ideeën, vaag gebaseerd op numerologie en taal (kabbala achtig) bestaan al eeuwenlang en ook tijdens het grootste deel van Clinton was er al internet.

Het internet heeft zich ook ontwikkeld en een blik op de recente jaren en de agenda en uitstraling van Obama is genoeg om het te verklaren. Daar hoeft racisme niet met de haren bijgeslepen te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het internet heeft zich ook ontwikkeld en een blik op de recente jaren en de agenda en uitstraling van Obama is genoeg om het te verklaren. Daar hoeft racisme niet met de haren bijgeslepen te worden.

In het geval van huidskleur en presidentskandidaten hoef je Racisme er echt niet aan zijn* haren erbij te slepen hoor.... Als je gewoon de deur opendoet dan zie je hem* vriendelijk glimlachend in de deuropening staan.

Dat is overigens geen verwijt aan de amerikanen, wij europeanen zijn net zo erg of erger.

* of is Racisme een meisje? In dat geval lees 'haar'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

In het geval van huidskleur en presidentskandidaten hoef je Racisme er echt niet aan zijn* haren erbij te slepen hoor.... Als je gewoon de deur opendoet dan zie je hem* vriendelijk glimlachend in de deuropening staan.

verbaasd.gif Dus omdat Obama een neger is, is de kritiek op hem af te doen als racisme? Dat is ook een manier van met kritiek omgaan ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hhe, ja ik heb wel eens van die websites gezien, dat zijn groepjes christenen die zelf de waarheid kennen en alle andere groepjes met een website en argumenten als in de beginpost beschuldigen van de ergste ketterijen. Ik vind het altijd wel vermakelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

verbaasd.gif
Dus omdat Obama een neger is, is de kritiek op hem af te doen als racisme? Dat is ook een manier van met kritiek omgaan ja.

Nee hoor, ik zeg nergens dat alle kritiek op meneer Obama racistisch is. Er zijn vast ook een heleboel mensen, partijen, journalisten en instanties die inhoudelijk kritiek op Obama uiten. En zo hoort het ook.

Maar we hadden het hier over van die fantasten die met de rekenmachine en het alfabet aan de slag gaan. De achtergrond daarvan heeft wel met Racisme en Xenofobie te maken. Waar ik ook NIET claim dat dat de enige redenen zijn....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Niet alles draait om racisme maar bakerpraatjes over Barak als satan of als bliksem is vaak wel afkomstig van bronnen die hem niet bepaald objectief bekijken.

Uiteraard, maar dat is de Amerikaanse politiek, kijk naar wat er over Bush werd beweerd of de praatjes over Palin en haar kind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee hoor, ik zeg nergens dat alle kritiek op meneer Obama racistisch is. Er zijn vast ook een heleboel mensen, partijen, journalisten en instanties die inhoudelijk kritiek op Obama uiten. En zo hoort het ook.

Maar we hadden het hier over van die fantasten die met de rekenmachine en het alfabet aan de slag gaan. De achtergrond daarvan heeft wel met Racisme en Xenofobie te maken. Waar ik ook NIET claim dat dat de enige redenen zijn....

Je zegt niks en je claimt ook niets, wat zeg je dan eigenlijk wel als je zo'n opmerking maakt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Hoe zou je dan de tekenen aan prins Charles van Engeland verklaren? Veel dingen die in de Bijbel zijn gegeven herken je in hem (over de antichrist), waaronder in zijn wapen.

Dit is ook iets wat mij nog steeds onduidelijk is. Vroeger zwoor men dat Hitler de antichrist was. Iedereen kan het zijn, en ik denk zelf de persoon waarvan je het het minst zou verwachten, een klap in je gezicht.

Aangezien both gentlemen herkenbare dingen hebben denk ik dat het toeval is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het idee dat de antichrist maar één persoon zou zijn die vlak vóór de wederkomst de boel zou verstieren, is dan ook een vrij modern en jong idee, dat nauwelijks tot geen weerklank vindt in oudere, traditionele kerken en kerkgemeenschappen en ook niet in de kerkgeschiedenis, beginnende bij Handelingen.

Daar wordt over het algemeen beleden dat de antichrist staat voor elk persoon die zegt christen te zijn, doch een antichristelijke leer verkondigt. Om zo de christenen van het ware, christelijke geloof te proberen af te brengen. Er zijn dus verschillende "anti-christenen," ook nu.

Wel wordt er vaak beleden dat de Kerk, of de Gemeente, vóór de wederkomst een laatste beproeving zal moeten ondergaan. De leer van een plotselinge opname der gelovigen vóór de verdrukking wordt afgewezen en door bijvoorbeeld de katholieke Kerk zelfs als anti-christelijk gezien.

In hoeverre in dat "laatste pasen voor de Kerk" echter een charismatische, invloedrijke leider als "anti-christ" een rol zal spelen, is in de meeste traditionele kerken of kerkgemeenschappen volgens mij niets of niet echt veel op leerstellig niveau vastgelegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid