Spring naar bijdragen

kleding bij warm weer


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Er zijn inderdaad bepaalde redenen waarom ik liever niet naar het strand ga...

Zwemmen moet je inderdaad gewoon doen in badkleding. En het handige daarvan is, dat niemand daar iets van ziet. Je bent immers aan het zwemmen en dan is als het goed is alleen je hoofd boven water zichtbaar. Punt is dan ook dat de meeste mensen niet zozeer komen om te zwemmen. puh2.gif

Wat betreft de kleding die je aantrekt, is het niet zo relevant wat allemaal wel en niet zou mogen. Doe wat goed is.

En tsja, ik kan het erg waarderen als mensen er wat netter bijlopen. Dat maakt ze niet aantrekkelijker, maar wel mooier. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk niet dat het zo'n probleem is om een bikini of zwempak te dragen. Net als wat anderen al zeiden, je hebt nogal verschil tussen en extreem blote bikini en gewoon een net exemplaar.

Hier in Australië dragen veel meisjes een zwemshort. Niet zo'n baggy boardshort, maar een kort broekje dat gemaakt is van sneldrogend materiaal. En vaak zie je ook dat meiden een boardshirt dragen. Volgens mij in de eerste plaats om verbranding tegen te gaan, maar het ziet er ook best hip uit. Ik draag dat nu ook als ik hier ga zwemmen omdat ik me er lekkerder in voel (ben sowieso nooit zo'n bikinigirl geweest) en tja, je kunt het misschien ook als een 'kuisere' vorm van zwemkleding zien knipoog_dicht.gif

Hier is het dus normaal om zoiets te dragen en zie je er niet anders uit dan de rest. Dat is in Nederland denk ik wel zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hier is het dus normaal om zoiets te dragen en zie je er niet anders uit dan de rest. Dat is in Nederland denk ik wel zo.

Waarschijnlijk vanwege de dunne ozonlaag down-under ... maar hier zijn ze nu ook aan het hameren op het huidkankeraspect, met zonkrachtwaarschuwingen enz. Dus als je zo bedekt op het strand ligt en je krijgt een opmerking, dan zeg je gewoon: "Heb je het nieuws niet gehoord, dan? Zonkrachtwaarschuwing, red alert, shields up, enz!" knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

maja, als je dat niet wilt wens ik je veel succes met je burka
puh2.gif
)

U vraagt, wij draaien knipoog_dicht.gif

burkini.jpg

(zoiets heet overigens een burkini)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf draag ik standaard een shirt buiten, ook op het strand, tenzij ik natuurlijk zwem. Maar na het zwemmen droog ik me meteen af en doe mijn shirt weer aan (en mijn hoed op). Gewoon, als bescherming tegen de zon. Nu ben ik niet echt een strandliefhebber, en zit ik buiten liever in de schaduw.

Aardiger is dan weer de discussie over hoe je je ook in deze hitte kleedt naar de kerk, of naar een andere nette aangelegenheid. Mijn vader vindt dat je niet met een korte broek naar de kerk gaat en dat vind ik nu ook. Ook zal ik altijd een net jasje proberen te dragen over mijn shirt (en ben ik blij dat het in een grotere kerk vaak wel iets koeler is knipoog_dicht.gif). Hoe doen de anderen hier dat dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Aardiger is dan weer de discussie over hoe je je ook in deze hitte kleedt naar de kerk, of naar een andere nette aangelegenheid. Mijn vader vindt dat je niet met een korte broek naar de kerk gaat en dat vind ik nu ook. Ook zal ik altijd een net jasje proberen te dragen over mijn shirt (en ben ik blij dat het in een grotere kerk vaak wel iets koeler is
knipoog_dicht.gif
). Hoe doen de anderen hier dat dan?

Geen sleeveless (en al helemaal geen strapless) shirtjes, broek of rok minimaal tot over de knie. Wat overigens betekent dat ik voor mijn trouwjurk ook nog een extra 'gadget' heb aangeschaft om netjes in de kerk te zitten smile.gif (een nepbonten bolero; het is dan oktober en vást niet zo warm als nu knipoog_dicht.gif) Als ik moet voorlezen, doe ik wat nettere kleren aan dan als dat niet hoeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Aardiger is dan weer de discussie over hoe je je ook in deze hitte kleedt naar de kerk, of naar een andere nette aangelegenheid. Mijn vader vindt dat je niet met een korte broek naar de kerk gaat en dat vind ik nu ook. Ook zal ik altijd een net jasje proberen te dragen over mijn shirt (en ben ik blij dat het in een grotere kerk vaak wel iets koeler is
knipoog_dicht.gif
). Hoe doen de anderen hier dat dan?

Dat 'probleem' had ik laatst ook. Ik moest een koor begeleiden in de kerk met 25 graden dus ik had een dunne linnen lange broek aan en een hemdje met spagetti bandjes. Maar dat vond ik toch nog wat te bloot dus toen had ik nog zo'n bolero ding voor om je schouders omgeknoopt. Zag er netjes uit en was ook prima te doen met het weer.

Ik denk wel dat ieder het voor zich een beetje moet bepalen. Ik vond het op dat moment zelf een beetje te bloot, maar dat kwam onder anderen omdat ik een koor moest begeleiden dus dan moet ik er sowieso representatief uitzien. Maar ik denk niet dat ik het iemand in de kerk kwalijk zou nemen als hij/zij een korte broek zou dragen.

Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je het draagt. Ik zou bijv. eerder een 'bloot' hemdje aantrekken met spagetti bandjes dan een t-shirt met enorme inkijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, het is inderdaad soms wel moeilijk... In onze kerk is het enorm warm, de ventilatie is niet echt geweldig ofzo. Ik voel me erg ongemakkelijk wanneer ik denk dat ik er te bloot uitzie, dus ik kies vaak voor dunne stofjes die lekker wijd vallen. Beetje wapperen met je shirtje en het gaat weer wat beter puh2.gif

Ik zie wel meisjes in de kerk die zich veel te bloot kleden (maargoed, dat is mijn mening dan weer...) Strakke shirtjes die, wat niet bedekt is, weinig aan de verbeelding overlaat omdat ze zo strak zijn. Ik kan me daar wel aan ergeren, in de kerk vind ik het gewoon niet gepast om je zo te kleden. Maargoed, mijn mening is niet de maatstaf he.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Natuurlijk gebeurt dat, maar toch he.. en misschien is dat maar een gevoel, want ik kan het niet wetenschappelijk onderbouwen, heb ik toch het idee dat mannen met meer lust kijken naar vrouwen dan andersom. En dat vind ik irritant.

Dat gevoel van je.... kan je juist WEL heel goed wetenschappelijk onderbouwen!

Maar beschaving zorgt ervoor dat zowel mannen als vrouwen daar goed mee om kunnen leren gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jalikaatje, je mening is misschien niet de maatstaf, maar je mening is ook bepaald niet uitzonderlijk. In verreweg de meeste kerken is het normaal dat je je netjes of in elk geval gepast kleedt in de kerk. Dus geen strakke, welvormende kleding en geen blote schouders, rug en of buik. Je leidt daarmee immers alleen maar onnodig de aandacht af. Mijns inziens is het daarom ook niet meer dan normaal dat je je in de kerk ingetogener en kuiser kleedt dan daarbuiten. En dat geldt voor zowel mannen als vrouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@RobertF

Ik draag dus wel rustig redelijk strakke kleding naar de kerk. Ik kan me voorstellen als mensen zich eraan storen maar ik vind dat ik er toch ook wel leuk uit mag zien. Of ik moet speciaal naar de kerk kleren aantrekken die te groot zijn ofzo. Dan is er niks te zien. Maar dat lijkt me ook weer zo... vaag ofzo. En dat staat dan ook weer niet netjes. widegrin.gif

Maar mijn strakkere kleding is dan wel weer lang genoeg. En ook mijn broeken. Die zijn strak, maar niet laag. Want het moet toch ook niet zo zijn dat je als vrouw maar in te wijde dingen moet gaan lopen ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zelf draag ik standaard een shirt buiten, ook op het strand, tenzij ik natuurlijk zwem. Maar na het zwemmen droog ik me meteen af en doe mijn shirt weer aan (en mijn hoed op). Gewoon, als bescherming tegen de zon. Nu ben ik niet echt een strandliefhebber, en zit ik buiten liever in de schaduw.

Aardiger is dan weer de discussie over hoe je je ook in deze hitte kleedt naar de kerk, of naar een andere nette aangelegenheid. Mijn vader vindt dat je niet met een korte broek naar de kerk gaat en dat vind ik nu ook. Ook zal ik altijd een net jasje proberen te dragen over mijn shirt (en ben ik blij dat het in een grotere kerk vaak wel iets koeler is
knipoog_dicht.gif
). Hoe doen de anderen hier dat dan?

Rok tot minstens op de knie (maar dat is nu ook niet zo'n uitdaging want ik draag eigenlijk vrijwel nooit korter dan dat), als ik een spaghettibandje aanheb doe ik er gauw een bolero of sjaaltje over dat ik makkelijk in mijn handtas kwijt kan als ik weer buiten kom, een gewoon shirtje of bloesje met korte mouwen vind ik prima kunnen dus als ik dat draag doe ik er niets speciaals boven aan. Eigenlijk kleed ik me niet speciaal voor de kerk, ik draag gewoon wat ik anders zou aantrekken, behalve dus die schouderbedekking als ik iets aanheb zonder mouwen. Ik zie overigens in onze kerk bij dit weer wel andere vrouwen in spaghettibandjes zitten en ik stoor me er ook niet aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met dit weer ga ik 's morgens vaak voor dag en dauw zwemmen. Het is zo mooi als je in een stil meer zwemt en er circa anderhalve meter voor je neus een vis uit het water springt, op jacht naar een lekker vliegje. Ik kwam ook een keer de hele familie Meerkoet tegen (baby-meerkoetjes zijn echt lelijk!*). Dan dank ik God. Ik ervaar het als een mooie manier van de Schepping vieren. En als ik daar zin in heb, doe ik dat zelfs zónder badpak. Dat interesseert me niets.

*) Zo lelijk.

100608meerkoeten.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Benedictus17, niet om te oordelen, maar uit nieuwsgierigheid: is het dan niet mogelijk om zonder strakke kleding er netjes en of leuk uit te zien? Ik bedoel, ik ken genoeg dames die nauwelijks tot geen strakke kleding aantrekken, maar er wél gewoon leuk uitzien.

Ik denk dat het wel mogelijk is maar dat is dan ook net weer een kledingstijl waar je van moet houden.

En het is volgens mij ook mogelijk om er netjes en niet al te bloot uit te zien als je wel strakke kleding aan hebt. Tenminste, dat denk ik dus. Ik ervaar het zelf niet als uitdagend als ik iets straks aan heb. Tenminste, ik heb er nooit zo bij stil gestaan en ik draag het ook niet met die bedoeling. Ik draag het omdat ik er netjes en verzorgd uit wil zien en ik let er dus ook wel op of het dan niet te uitdagend is etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe doen de anderen hier dat dan?

Ik draag doorgaans wat past bij de temperatuur in de kerk. Soms draag ik iets nettere kleding als ik daar zin in heb, maar heeft niet te maken met onzedelijkheid ofzo. Ik zou zelf geen bezwaar hebben met een korte broek naar de kerk, maar ik draag betrekkelijk weinig korte broeken (of het moet zo idioot heet zijn als nu). Ontbloot boven lichaam vind ik ook niet zo gepast in de kerk, maar eerlijk gezegd zul je me ook niet zo op straat, op de universiteit of op een terras zo zien. Ontblote schouders bij vrouwen heb ik geen enkele moeite mee in de kerk. Maar qua kledingkeuze zou ik wel een beetje letten op wat geaccepteerd en gangbaar is in de kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ontbloot boven lichaam vind ik ook niet zo gepast in de kerk, maar eerlijk gezegd zul je me ook niet zo op straat, op de universiteit of op een terras zo zien.

Ik vind sowieso dat veel mannen te snel hun shirt uittrekken op straat. Niet omdat het een erotische lading heeft (dat heeft het voor mij helemaal niet), maar ik heb er geen behoefte aan om bezwete lichamen te zien nooo.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@RobertF

Ik draag dus wel rustig redelijk strakke kleding naar de kerk. Ik kan me voorstellen als mensen zich eraan storen maar ik vind dat ik er toch ook wel leuk uit mag zien. Of ik moet speciaal naar de kerk kleren aantrekken die te groot zijn ofzo. Dan is er niks te zien. Maar dat lijkt me ook weer zo... vaag ofzo. En dat staat dan ook weer niet netjes.
widegrin.gif

Maar mijn strakkere kleding is dan wel weer lang genoeg. En ook mijn broeken. Die zijn strak, maar niet laag. Want het moet toch ook niet zo zijn dat je als vrouw maar in te wijde dingen moet gaan lopen ofzo.

Hoezo, niet-strakke kleding te groot? Als je gewoon een wijder model van iets draagt in je eigen maat, zit het toch prima? En dat er minder te zien is, is ook wel fijn voor de andere kerkgangers smile.gif Ik ben zelf een vrouw en heb er wel eens last van als een man met een net iets te strakke spijkerbroek voor me zit (of beter gezegd: wanneer hij knielt). Dan denk ik ook 'man, trek toch iets anders aan naar de kerk'.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik denk dat het wel mogelijk is maar dat is dan ook net weer een kledingstijl waar je van moet houden.

En het is volgens mij ook mogelijk om er netjes en niet al te bloot uit te zien als je wel strakke kleding aan hebt. Tenminste, dat denk ik dus. Ik ervaar het zelf niet als uitdagend als ik iets straks aan heb. Tenminste, ik heb er nooit zo bij stil gestaan en ik draag het ook niet met die bedoeling. Ik draag het omdat ik er netjes en verzorgd uit wil zien en ik let er dus ook wel op of het dan niet te uitdagend is etc.

Bij donkere kleding en niet al te diep uitgesneden valt het inderdaad meestal wel mee. Maar blijf er rekening mee houden, dat het irritant kan zijn voor anderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De enige wijdere kleren die ik heb zijn slobber kleren en dat is dus echt niet netjes. Ik heb me er echt nog nooit aan gestoord bij een ander eerlijk gezegd.

Maar het is ook niet zo dat ik SUPERstrakke kleren aan heb he. Het sluit alleen gewoon goed aan op mijn lichaam. Als ik echt met die insteek wat wijdere kleren zou moeten kopen zou ik echt het idee hebben dat ik in de kerk moet verhullen dat ik een vrouw ben. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, je hebt strak en je hebt strak... Op zich is 'normaal aansluitend op je lichaam' niet storend strak. Zoals een gewoon t-shirt, iets wat nog een beetje kan schuiven. Maar zodra je moet trekken en hijsen om je kledingstuk te verplaatsen vind ik het wel te strak.

Qua bikini's kun je het ook zo gek maken als je wil. Een touwtje waar een lapje stof aan bungelt, of een kledingstuk waarin je kunt duiken zonder onder water meteen alles weer op z'n plek te moeten zetten. Zeg maar iets wat gewoon bedekt, in plaats van alleen het écht hoognodige.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik draag over het algemeen ook passende kleding waarmee mijn lichaamsvormen naar buiten komen, om het zo maar uit te drukken. Maar ik heb absoluut niet het idee dat ik uitdagend gekleed ben, zeker niet als ik het vergelijk met hoe sommige anderen gekleed gaan smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Jalikaatje: nee zulke extreme strakke kleren draag ik niet. Dat vind ik ook helemaal niet lekker zitten. puh2.gif En met bikini's ben ik het er totaal mee eens. Bikini's scoren vind ik een ramp want ik moet er zeker van zijn dat het goed zit en dat het genoeg bedekt en dat je ook nog kan gaan zitten, bukken, zwemmen, etc zonder dat je je bikini weer op de juiste plaats moet schuiven. Ik ben een groot voorstander van boardshorts. smile.gif

@Skippy: dat idee heb ik dus ook niet, dat ik te uitdagend gekleed ben. Ik heb er verder overigens ook nog nooit iemand over gehoord dus het zal wel goed zijn. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En met bikini's ben ik het er totaal mee eens. Bikini's scoren vind ik een ramp want ik moet er zeker van zijn dat het goed zit en dat het genoeg bedekt en dat je ook nog kan gaan zitten, bukken, zwemmen, etc zonder dat je je bikini weer op de juiste plaats moet schuiven. Ik ben een groot voorstander van boardshorts.
smile.gif

Wat je zegt! Ik haal altijd de meeste onhandige capriolen uit in de paskamer om te kijken of zo'n ding wel op z'n plek blijft zitten. Ik wil namelijk wel dattie een beetje strak zit (dan vliegt ie niet alle kanten op als ik een duik neem) maar ook weer niet te strak (dat je vel erover heen valt ofzo, jakkes). Ik wil dit jaar ook zo'n kort broekje van sneldrogende stof over mijn bikinibroekje gaan dragen, dat lijkt me heel fijn. Ik ben toch al niet zo happig op onderbroek-modellen, ik wil altijd zo'n broekje dat nog een klein beetje pijpjes heeft anders is het zo naakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid