Spring naar bijdragen

De hoer van Babylon


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

De hoer van Babylon, dat is Europa.

Europa, de gebouwen van het Europese parlement e.d. zijn allemaal bewust voorzien van de symboliek van de hoer van babylon en de tekenen van het beest. En geen christen stelt er politieke vragen over of laat van zich horen. Ik heb er in elk geval nooit een SGP of een CDA over gehoord.....

Hier een documentarie van David Hathaway over Eurpa vanuit Bijbels perspectief:

http://www.youtube.com/watch?v=zaR-YiLmgKQ

Deze documentaire is ook te koop, met Nederlandse ondertiteling. De titel is dan "Europa ontwricht".

Beschrijving van de video op Youtube:

Geupload op 24 mrt 2011

The Rape of Europe - David Hathaway.

The whole question of the European Union is creating much interest and debate in England and worldwide, which leads David Hathaway to ask why this pressure has come at this time in the 21st century to create a European Empire, which has never existed previously? Of course that does not mean it should not exist, but David Hathaway asks what is the reason behind it? Is there some hidden purpose in creating it? Watch the live evidence to prove the fulfillment of Bible prophecy. The Tower of Babel rebuilt in Europe ? the Woman on the Beast (Rev 17) in Europe ? the last empire of Daniel's vision ? the seat of Satan and the Gate to Hell in Berlin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Wat mij wel zorgen baart is dat het Vaticaan banden schijnt te hebben met hezbollah en met Iran. Ik weet niet of het waar is, de tijd zal het leren.

Je kunt daar o.a. hier over lezen: http://brabosh.com/2012/12/01/pqpct-lei/

Wat mij ook niet zint is dat de paus steeds haatdragender boodschappen over homofilie de wereld in helpt. Je mag over homofilie denken hoe je wilt, ik heb daar zo mijn eigen gedachten over, en ik ken ook wat de bijbel erover zegt. Dat betekent nog niet dat men het recht heeft om homofielen als de bron van kwaad en oorlog neer te zetten. Dit is wat islamitische landen doen, en als de paus dit nu ook gaat doen, dan vrees ik toch dat het vaticaan tot het rijk van de antichrist zal gaan behoren.

Wat mij ook zorgen heeft gebaard is dat veel christenen zo kritiekloos staan tegenover de islam. De godheid van de koran KAN niet de God van de bijbel zijn, niet de God van Israël. De koran roept op tot de moord op joden, christenen en ongelovigen. Men hoeft (en mag) geen moslimhaat ten toon te spreiden, maar kan wel een stuk kritischer staan tegenover de koran. doch islamcritici worden ook door christenen soms het liefst monddood gemaakt.

De boodschap van die 'profeet' van de koran staat haaks op die van de bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met deze thread schoot me een citaat van de woestijnvader Antonius binnen:

"Eens kwamen ouderen naar abba Antonius en onder hen was abba Jozef. Hij wou hen testen en stelde een stuk uit de Schrift voor, en, beginnende met de jongste, vroeg hen wat het stuk betekende. En iedereen gaf zo goed hij kon een antwoord. De oudere zei tegen ieder: "Je hebt het niet begrepen". De laatste van allen zei tegen abba Jozef: "Hoe leg jij dit stuk uit?". Hij antwoordde: "Ik weet het niet". Abba Antonius zei dus: "Zeker, abba Jozef heeft het door, want hij zei dat hij het niet weet (Apopht. Patr. Ant. 17.)"

Met zulke passages in Openbaringen is het zowat onmogelijk om de betekenis te raden, dus mijn uitleg wie de hoer van Babylon is, dat is "Ik weet het niet".

Vergeef me mijn ietwat vrije vertaling uit het Grieks.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Wat mij ook niet zint is dat de paus steeds haatdragender boodschappen over homofilie de wereld in helpt.

Dat is niet best! Wele haatdragende boodschappen bedoel je precies?

http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=24197

Paus wil religies bundelen tegen homohuwelijk

MA 24 dec 2012 | 08.05

Paus Benedictus XVI wil dat zijn kerk de krachten bundelt met andere religies tegen het homohuwelijk. Hij liet dat doorschemeren tijdens een kersttoespraak voor medewerkers van het Vaticaan.

Volgens de paus bedreigt "een verkeerd begrip van vrijheid" het traditionele huwelijk tussen man en vrouw. Benedictus XVI prees in dat kader een werk van Gilles Bernheim, filosoof en opperrabijn van Frankrijk. De rabbijn voert in Frankrijk een controversiële campagne tegen het homohuwelijk.

In sommige landen heeft de Rooms-Katholieke Kerk de krachten al gebundeld met moslims, joden en andere geloven tegen wetgeving over het homohuwelijk. Soms worden dan juridische, sociale en antropologische argumenten gebruikt in plaats van religieuze.

De paus haalde vorige week ook al hard uit naar het homohuwelijk tijdens een boodschap ter gelegenheid van de Werelddag van de Vrede.

Bron: ANP

--------------------------------------------------------------

http://www.nu.nl/buitenland/2982826/paus-noemt-homohuwelijk-bedreiging-vrede.html

Paus noemt homohuwelijk 'bedreiging voor vrede'

VATICAANSTAD - Euthanasie, abortus en homohuwelijk zijn zware bedreigingen voor de vrede.

Foto: AFP

Dit schrijft paus Benedictus XVI in een boodschap ter gelegenheid van de Werelddag van de Vrede, die op 1 januari wordt gevierd.

Volgens de kerkvorst brengt abortus ''onherstelbare schade toe aan de ontwikkeling, de vrede en het milieu''.

En als in een wet ''een vermeend recht op euthanasie'' wordt geregeld, wordt daarmee het ''basisrecht op leven bedreigd'', stelt de paus volgens de krant la Repubblica van vrijdag.

Door: ANP

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik ben overigens niet voor euthanasie. Ook niet voor abortus. Wat betreft homofilie vind ik dat hij haatzaaiende uitspraken doet, omdat hij het een 'bedreiging voor de vrede' noemt en daarmee mensen aanzet tot haat jegens homo's.

Dat de paus toenadering zoekt tot de islam vind ik het allerergste. Hij kan geen 2 heren dienen. Heel simpel. Het lijkt de richting op te gaan dat het vaticaan gaat kiezen voor wereldse macht.

Niet door macht, noch door kracht maar door Gods geest.......... (bijbel).....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jazeker gaat het Vaticaan voor wereldse macht. Ik heb laatst op Xandernieuws vernomen dat de Zwitserse Garde dit jaar vervijfvoudigd gaat worden en dat er naast een Zwitserse ook een Frans, Duitse, Mexicaanse en Braziliaanse Garde wordt opgericht. Aan het eind van dit jaar moet er een legermacht van gardisten klaarstaan om met behulp van Venetiaanse transportschepen Japan over te nemen om van daaruit de nieuwe (katholieke) wereld orde te stichten. Japan schijnt de persoonlijke keuze van de paus geweest te zijn omdat hij zo van zijn 3DS houd en de ontwikkeling daarvan in eigen handen wil hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Volgens de gereformeerde emeritus hoogleraar dokter D. Holwerda is de hoer van Babel niet Rome maar het Jeruzalem van de eerste eeuw. Ik kan iedereen zijn boek van harte aanbevelen.

Ik denk, net als Hendrik-NG, dat het niet een land, stad of instituut is, maar een geest (dat is dan mijn eigen verwoording even). Van die geest is dan in elk geval in Europa wel veel symboliek te vinden. Wat ik alleen niet begrijp is waarom voor al die gebouwen van de Europese Unie steeds weer bewust voor de bijbelse symboliek van de hoer van Babylon is gekozen. En om die gebouwen heen ook. Waarom kiest men daar dan voor? Je zou denken dat men dit geheim zou willen houden en dus niet openlijk als standbeelden, munten en gebouwen zou willen tonen.

Hoewel..... het zou kunnen zijn als in het boek "Biedermann und die Brandstifter" van Max Frisch, die als boodschap heeft dat men de waarheid open en bloot kan laten zien, omdat de mensen die toch niet geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ook op de Griekse Euromunt schijnt die symboliek te staan. Het is dan toch vreemd dat men daar zo bewust voor heeft gekozen?

De afbeelding op de Griekse euromunt van 2 Euro heeft niets met "de hoer van Babylon" te maken . De afbeelding stelt een scene voor uit de Griekse mythologie : Zeus die het meisje Europa ontvoert .

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ook op de Griekse Euromunt schijnt die symboliek te staan. Het is dan toch vreemd dat men daar zo bewust voor heeft gekozen?

De afbeelding op de Griekse euromunt van 2 Euro heeft niets met "de hoer van Babylon" te maken . De afbeelding stelt een scene voor uit de Griekse mythologie : Zeus die het meisje Europa ontvoert .

Ik ben niet zo simpel als dat jij denkt "Credo"........

Maar ik weet nu hoe het er hier aan toe gaat, en ik pas daarvoor. Dus veel plezier gewenst op dit 'forum'.

Als het onderwerp je interesse heeft, ga dan maar eens onderzoek doen naar de relatie tussen Zeus, Europa en de hoer van Babylon.

Ik houd het hier voor gezien.

Mocht jij het niet zo onoprecht bedoelen als sommige overige types hier, dan alvast excuses. Ik heb geen vertrouwen meer in de meeste lieden hier (behalve in sommigen die aangeven hun geloof te verlizen, zij zijn in mijn ogen het meest oprecht) en vind jouw antwoord verdacht. Het is goed mogelijk dat dat onterecht is, als dat zo is, daarvoor alvast excuses dan. Ik ben te simpel van hart (niet van verstand) voor de slinksheid hier en dat wil ik graag zo houden.

Dit is overigens geen kritiek op de organisatoren van het forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Dat je geoordeeld mag worden zoals jij anderen oordeelt. Het gaat je goed.

Lieve jongen, ik ben gerechtvaardigd in Christus en heb je werken gezien. Eveneens die van een aantal anderen.

Ik wens je oprechtheid en nederigheid toe in je hart en waarheid in je verstand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat je geoordeeld mag worden zoals jij anderen oordeelt. Het gaat je goed.

Lieve jongen, ik ben gerechtvaardigd in Christus en heb je werken gezien. Eveneens die van een aantal anderen.

Ik die van jou ook. De eerste twee reacties van jou begonnen al gelijk goed met allerlei beschuldigingen naar christenen en de derde was al een persoonlijke aanval op RobertF. Gerechtvaardigd? Tot op heden is dat niet gebleken uit je reacties.

Ik wens je oprechtheid en nederigheid toe in je hart en waarheid in je verstand.

Hartelijk dank en insgelijks.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is voor ons van belang dat het Griekse woord dat in de bijbel voor „beoefening van spiritismeâ€, „tovenarij†of „hekserij†is gebruikt, pharmakia is, dat nauw verwant is aan ons woord „farmacieâ€. Pharmakia betekent letterlijk „drogerij†of „genees- of tovermiddel†(Engels: „druggeryâ€). Waarom wordt dit woord voor spiritisme of tovenarij gebruikt? Eén autoriteit zegt:

„PHARMAKIA . . . (Eng., pharmacy, etc.) had voornamelijk betrekking op het gebruik van medicijnen, drogerijen (Engels: drugs), toverformules; vervolgens, vergiftiging; vervolgens, tovenarij, . . . Zie ook Openb. 9:21; 18:23. . . .

Die "ene autoriteit" baseert zich ook gewoon op 2 van de 3 bijbelplaatsen waar dat woord "φαÏμακεία" (pharmakeía) gebruikt wordt (t.w. Openb 9:21, 18:23 en Gal 5:20). Een smalle basis, dus...

Dan te stellen dat "het bijbelse woord voor "beoefening van spiritisme" pharmakeía is, komt neer op het hanteren van een cirkelredenering: we vertalen het woord pharmakeía met "beoefening van spiritisme" en dus is het bijbelse woord voor "beoefening van spiritisme" pharmakeía... En dus vertalen we dat woord vervolgens altijd met "beoefening van spiritisme"...

Maar zo makkelijk kom je er niet van af! De Griekse toehoorder van deze Apokalyps wist heel goed de betekenis van het woord φαÏμακον (pharmakon) in zijn volledige breedte. En die loopt van "geneesmiddel" via "gifmengsel" tot "tovermiddel"... ("autoriteit": het "Wörterbuch zum Neuen Testament" van Walter Bauer)

Waarbij die laatste twee betekenissen de negatieve lading hebben die passen in de context waarin dat woord pharmakeía in de Apokalyps gebruikt wordt. Ik zie nog steeds niet in waarom in logischerwijs meteen aan „beoefening van spiritisme†MOET denken, alleen omdat men (o.a. het WTG) in de vertaling van deze teksten deze keuze heeft gemaakt... De betekenis "bedwelming" past veel beter bij de directe context waarin gewezen wordt op "dronkenschap uit wellust" (ook al van die beeldende taal, trouwens!).

Ergo: de harde conclusie dat die "Hoer" een religieus rijk MOET zijn is op los zand gebaseerd en leidt af van de keiharde veroordeling van onrechtvaardigheid in "handel en wandel" waar deze tekst m.i. over gaat... Bovendien leidt deze interpretatie er in de praktijk toe dat "lieden" gelovigen oproepen de Kerk te verlaten. En dus is die eerste interpretatie op zijn zachtst gezegd gewoon "verdacht"...

Een oproep om uit een valse kerk te gaan en een goede te zoeken vind ik niet verdacht, maar dan denk ik niet aan de gereformeerde kerk, eerder aan dwaling in de charismatische hoek, waar het Woord wordt verworpen en het draait om engelenveren en andere nonsens en alles maar zonder het aan het Woord te toetsen 'van de Geest' is.

De koningen der aarde hadden met haar gehoereerd, dat slaat meer op vrijmetselarij of een andere valse religie, ja toch wat eclammers zegt, zou best kunnen. Mystery Babylon een plaats of rijk en de hoer van Babylon de valse eindtijdreligie-aanhangers.

Handel: het zou kunnen slaan op Amerika, heb ik uit betrouwbare conspiracy-bron vernomen, ook omdat er meer dingen instonden, dat het nooit overwonnen was en een wereldmacht en Rome is wel overwonnen en geen wereldmacht, maar de kerk zou ook kunnen met valse megapastors/tvdominees die hun leden als koopwaar behandelen.

Voor wat betreft toverij, moest ik ook denken aan: 23 Voorwaar, weerspannigheid is zonde der toverij en ongezeggelijkheid is afgoderij en dienen van terafim. Omdat gij het woord des HEREN verworpen hebt, heeft Hij u verworpen, zodat gij geen koning meer zult zijn.

En ik las ergens dat Izebel een hoer van Babylon was, het zal iets zijn wat de heiligen vervolgt. Izebel in Openbaringen zat in de kerk, is een macht. Dezelfde die de vrouw van Herodus ertoe aanzette om Johannes de Doper te vermoorden (vgl Johannes de Doper en Elia). Ze verleidt mijn knechten om te hoereren en afgodenoffers te eten. Izebel diende Baal en de koningin des hemels: dat is die geest van Izebel/Isis/ moeder aarde.

Er is ook een theorie dat het New York is, o.a. vanwege het vrijheidsbeeld, wat deze macht voorstelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een oproep om uit een valse kerk te gaan en een goede te zoeken vind ik niet verdacht, maar dan denk ik niet aan de gereformeerde kerk, eerder aan dwaling in de charismatische hoek, waar het Woord wordt verworpen en het draait om engelenveren en andere nonsens en alles maar zonder het aan het Woord te toetsen 'van de Geest' is.

....

Handel: het zou kunnen slaan op Amerika, heb ik uit betrouwbare conspiracy-bron vernomen, ook omdat er meer dingen instonden, dat het nooit overwonnen was en een wereldmacht en Rome is wel overwonnen en geen wereldmacht, maar de kerk zou ook kunnen met valse megapastors/tvdominees die hun leden als koopwaar behandelen.

Voor wat betreft toverij, moest ik ook denken aan: 23 Voorwaar, weerspannigheid is zonde der toverij en ongezeggelijkheid is afgoderij en dienen van terafim. Omdat gij het woord des HEREN verworpen hebt, heeft Hij u verworpen, zodat gij geen koning meer zult zijn.

En ik las ergens dat Izebel een hoer van Babylon was, het zal iets zijn wat de heiligen vervolgt.

Misschien bestaat er helemaal geen ware kerk tegenover valse kerk... Maar slechts één (gebroken!!) katholieke kerk waarin graan en dolik samen op de akker groeien (Mat 13:24 e.v.)...

Zijspoor m.b.t. Izebel en handel: Izebel kwam uit Sidon en niet uit Babylonië...

1 Kon 16:30 Achab deed wat slecht is in de ogen van de HEER; zijn gedrag was nog erger dan dat van zijn voorgangers. 31 Alsof het nog niet erg genoeg was dat hij het voorbeeld volgde van Jerobeam, de zoon van Nebat, nam hij Izebel tot vrouw, de dochter van koning Etbaäl van Sidon, en begon hij Baäl te vereren.

De "Babylonconnectie" zou dan enkel via "de handel" lopen:

Jesaja 23:2 Schreeuw het uit, bewoners van de kuststreek. Kooplui van Sidon, jullie hebben de zeeën bevaren en zijn van het grote water rijk geworden; het graan van Sichor, geoogst aan de Nijl, hebben jullie met winst verkocht. Sidon was de handelaar onder de volken.

Maar in die context (langs de lijnen zoals ik Openbaringen lees) zou je best eens gelijk kunnen hebben... Die hele geschiedenis van "de wijngaard van Nabot" (1 Kon 21) is één ten hemel schreiend voorbeeld van het "dronken zijn van het bloed van de heiligen" waar Johannes over spreekt (al heeft deze het in dezelfde zin ook over "het dronken zijn van het bloed van hen die van Jezus hadden getuigd" - en dat kunnen we van Izebel alleen in figuurlijke zin zeggen...)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Babylon de Grote is gevallen maar nog niet vernietigd door de ware God maar dat dat zeker gaat gebeuren staat vast........

(Openbaring 18:2, 3) . . .Ze is gevallen! Babylon de Grote is gevallen, en ze is een woonplaats geworden van demonen en een schuilplaats van elke onreine uitwaseming en een schuilplaats van elke onreine en gehate vogel! 3 Want wegens de wijn van de toorn van haar hoererij zijn alle natiën [het slachtoffer] geworden, en de koningen der aarde hebben hoererij met haar bedreven, en de reizende kooplieden der aarde zijn rijk geworden ten gevolge van de kracht van haar schaamteloze weelde.â€

(Openbaring 18:7, 8) . . .Want in haar hart blijft ze zeggen: ’Ik zit als koningin, en ik ben geen weduwe, en ik zal nooit rouw zien.’ 8 Daarom zullen op één dag haar plagen komen, dood en rouw en hongersnood, en ze zal geheel verbrand worden met vuur, want Jehovah God, die haar heeft geoordeeld, is sterk.

(Openbaring 18:20, 21) . . .Wees vrolijk over haar, o hemel, ook GIJ heiligen en GIJ apostelen en GIJ profeten, want God heeft voor U de gerechtelijke straf van haar geëist!†21 En een sterke engel hief een steen op gelijk een grote molensteen en slingerde hem in de zee en zei: „Zo zal Babylon, de grote stad, met een snelle worp worden neergeslingerd, en ze zal nooit meer gevonden worden. 

Het bloed van allen die op aarde geslacht zijn (burgers, heiligen, profeten, apostelen, etc.) is in Babylon de Grote gevonden.

Deze bloeddorstige dame kan niet 1 kerk/religie betreffen maar alle valse religie die een collectieve bloedschuld hebben.

Er is echter wel een prominente rol voor alle religies die christelijk zeggen te zijn, maar velen van hun eigen lidmaten de dood hebben ingejaagd aan beide zijden van de landgrens.

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Alles en iedereen, behalve ons clubje.

Was dat wat Noach zei toen de hele wereld werd weggevaagd en alleen hij en 7 anderen over waren? Of zei Lot dat toen alleen hij en z'n gezin gespaard werden?

Of was dat wat de 1e christenen zeiden toen Jeruzalem vernietigd werd en alleen zij geluisterd hadden en op tijd gevlucht waren? Of waren dat de woorden van Rachab toen alleen haar gezin de val van Jericho overleefde?

Of zei Jeremia dat die met een handjevol getrouwe aanbidders zo'n 40 jaar heeft gewaarschuwd tot dat Jeruzalem vernietigd werd door Babylon? Of zeiden Jozua en Kaleb dat tegen elkaar toen de andere 10 verspieders geen geloof toonden en de massa hen zelfs wou doden?

Of zei Petrus dat tegen de andere apostelen toen bijna al Christus' volgelingen wegliepen en Jezus vroeg of zij ook niet weggingen? Of zeiden Sadrach,Mesach en Abednego dat toen alleen hun clubje van 3 personen niet bogen voor het gouden beeld van Nebukadnezar? Of waren het de woorden van het clubje dat weigerde Heil Hitler te zeggen?

De bijbel staat vol kleine clubjes. Bij God hoef je je niet te schamen als je klein bent.

Uiteindelijk bepaalt alleen God wie gered wordt, geen enkel clubje kan zeggen dat alleen zij het zijn. Ze kunnen hoogsten menen dat zij de ware religie hebben gevonden.

Maar wacht... "alleen ons clubje"....is dat niet juist wat die Grote Bekende Kerk al eeuwen beweert terwijl ze links en recht mensen levend verbrandde en andersdenken vervolgde?

"Alles en iedereen, behalve onze kerk. Nee onze kerk is zo heilig en ver verheven boven de rest van de minderwaardige kerkjes. God mag maar bij zijn met onze kerk, dat wij Hem waardig genoeg achtten om te volgen."

Mattheus 7:13,14 Johannes 15:19 Jakobus 4:4

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid