Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 314
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik vind straatmuzikanten fantastisch, ik betoon ook een bijna religieus fanatisme in ze allemaal toch altijd iéts te geven, zelfs al moet ik mijn laatste geld verdelen onder drie concurrerende accordeon-Roemenen. knipoog_dicht.gif

En ach, ik wil niet ontkennen dat er in sommige buurten echt problemen zijn maar mensen moeten ook niet doen alsof je algemeen genomen in Nederland niet gezellig kan gaan winkelen zonder lastiggevallen te worden door vervelende migrantenjochies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
maar mensen moeten ook niet doen alsof je algemeen genomen in Nederland niet gezellig kan gaan winkelen zonder lastiggevallen te worden door vervelende migrantenjochies.

dat is wel precies de reden waarom mijn vrouw en ik niet meer met onze dochter in Assen gaan winkelen... dus het is niet doen alsof, het is het benoemen van feiten, in plaats van je ogen ervoor dichtknijpen...

lang niet iedere migrant is verkeerd, dat beweer ik niet, maar FEIT is gewoon, dat leert de ervaring, dat daar waar veel marokkaanse jongeren bij elkaar zijn, zij de regie in handen hebben... wie dat ontkent leeft in een fantasiewereld...

wat betreft die "straatmuzikanten" bij de supermarkt... heeft ooit iemand gezien met wat voor dikke wagen ze aan het eind van de dag worden opgehaald? daar zit namelijk een hele organisatie achter, in plaats van die mensen geld te geven, wat ze dan meteen moeten inleveren, kan men beter dit achterwege laten, dan houdt die organisatie vanzelf op te bestaan, of ze vinden nieuwe manieren...

bovendien, als een straatmuzikant geluid produceert dat als een getalenteerd kan worden bestempeld, dan wil ik soms ook nog wel eens wat geven, maar op 1 toonhoogte op een accordeon zitten rammen, of de vogeltjesdans op 1 toonhoogte op een saxofoon spelen, zie ik niet als talent, dat kan mijn dochter ook straks als ze een jaar of 5 is...

overigens iemand een idee hoeveel een saxofoon kost? of andere muziek instrumenten? dat verklaart die organisatie weer, die kan investeren, een straat arm persoon niet, die het moet hebben van stuivers bij de winkel...

bovendien, als er iemand illegaal in Nederland is, dan heet dat niet voor niets illegaal, dan hoort deze dus eigenlijk in land van herkomst thuis... heeft dan sowieso niks te zoeken voor de supermarkt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind straatmuzikanten fantastisch, ik betoon ook een bijna religieus fanatisme in ze allemaal toch altijd iéts te geven, zelfs al moet ik mijn laatste geld verdelen onder drie concurrerende accordeon-Roemenen.
knipoog_dicht.gif

En ach, ik wil niet ontkennen dat er in sommige buurten echt problemen zijn maar mensen moeten ook niet doen alsof je algemeen genomen in Nederland niet gezellig kan gaan winkelen zonder lastiggevallen te worden door vervelende migrantenjochies.

Ik ben blij met Marokkanen, Turken, Antillianen, Surinamers, Molukkers, Roemenen, Polen enz. in ons land. Ik zou (dus) ook niet op de PVV stemmen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar Marokkanen zijn toch geen immigranten meer? We zitten nou toch met 3de en 4de generatie Marokkanen, dat noem ik geen migranten meer. Sowieso hebben we weinig last van migranten, wat laatst weer voor last zorgde waren groepjes Ieren, ook hier in Amersfoort, die hier ook niet heen immigreren, maar voor een paar maanden in Nederland werken en daarna weer terugvliegen naar Ierland. Een echte immigrant kom je weinig tegen tegenwoordig volgens mij, het gaat mij te ver om alle buitenlanders als immigrant te bestempelen. Zo zouden we de nakomelingen van de gevluchte Hugenoten ook immigranten kunnen noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar Marokkanen zijn toch geen immigranten meer?

hoe kan het dan dat velen van deze mensen gebrekkig nederlands spreken?

hoe kan het dat ze groepjes vormen met hun eigen soort? (ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen)

hoe kan het dat deze groepjes ons als nederlanders moeten naroepen, bespugen en bedreigen? omdat ze zich zo nederlands voelen?

Wat betreft die Ieren die hier tijdelijk komen werken, ik denk dat ik het probleem wel al zie, flink zuipen en dan matten, maar ook voor deze lui zou moeten gelden: niet gedragen? eruit!

ik zie echt niet in wat er mis is met die gedachte, immers, iemand die zich netjes gedraagt heeft niets, maar dan ook niets te vrezen van een dergelijke regel, mocht deze er ook komen, degenen die zich daar nu zo stellig tegen verzetten zijn oftewel het tuig zelf, of mensen die sympathiseren met tuig... ik sympathiseer liever met mensen die wel weten hoe het netjes kan...


Samengevoegd:

bovendien, als een marokkaan een dubbel paspoort heeft, is deze net zoveel marokkaan als nederlander, dus kan heel gemakkelijk retour afzender worden gestuurd...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Retour afzender, heb je het over postpakketjes of over mensen? noparty.gif

Als jij zegt dat je in die stad vaak lastiggevallen wordt geloof ik dat, zoals ik al zei zijn er buurten waar dat problematisch is, maar algemeen genomen lijkt het me reuze mee te vallen, jij gaf zo'n beeld alsof heel Nederland geterroriseerd wordt door migrantentuig waardoor de brave blanke man niet meer buiten kan komen met vrouw en kind en dat vind ik wel heel dramatisch hoor.

Trouwens, wie zegt dat straatmuzikanten arm moeten zijn? Ik ken zat straatartiesten, sommigen zijn migranten, anderen niet, sommigen zijn arm, anderen niet. Het is gewoon een legitieme bron van inkomsten waar sommige mensen voor kiezen. Ik heb het trouwens ook wel eens gedaan om de financiën wat te spekken tijdens een liftreis door Frankrijk, op gezellige pleintjes en straathoekjes staan busken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

dat is wel precies de reden waarom mijn vrouw en ik niet meer met onze dochter in Assen gaan winkelen... dus het is niet doen alsof, het is het benoemen van feiten, in plaats van je ogen ervoor dichtknijpen...

Dat is gek, ik zie hier in mijn woonplaats, (en ik heb ook in Utrecht en Amsterdam gewoond) eigenlijk vooral veel Marokkanen die mij gewoon passeren op weg naar de winkels.

Quote:
lang niet iedere migrant is verkeerd, dat beweer ik niet, maar FEIT is gewoon, dat leert de ervaring, dat daar waar veel marokkaanse jongeren bij elkaar zijn, zij de regie in handen hebben... wie dat ontkent leeft in een fantasiewereld...

Groepjes jongeren hebben sowieso de neiging om zich dominant te gedragen.

Quote:
wat betreft die "straatmuzikanten" bij de supermarkt... heeft ooit iemand gezien met wat voor dikke wagen ze aan het eind van de dag worden opgehaald? daar zit namelijk een hele organisatie achter, in plaats van die mensen geld te geven, wat ze dan meteen moeten inleveren, kan men beter dit achterwege laten, dan houdt die organisatie vanzelf op te bestaan, of ze vinden nieuwe manieren...

bovendien, als een straatmuzikant geluid produceert dat als een getalenteerd kan worden bestempeld, dan wil ik soms ook nog wel eens wat geven, maar op 1 toonhoogte op een accordeon zitten rammen, of de vogeltjesdans op 1 toonhoogte op een saxofoon spelen, zie ik niet als talent, dat kan mijn dochter ook straks als ze een jaar of 5 is...

overigens iemand een idee hoeveel een saxofoon kost? of andere muziek instrumenten? dat verklaart die organisatie weer, die kan investeren, een straat arm persoon niet, die het moet hebben van stuivers bij de winkel...

bovendien, als er iemand illegaal in Nederland is, dan heet dat niet voor niets illegaal, dan hoort deze dus eigenlijk in land van herkomst thuis... heeft dan sowieso niks te zoeken voor de supermarkt...

Veel straatmuzikanten zijn zigeuners, die al eeuwenlang op zo'n manier hun brood verdienen. Verder is het een weinig lucratieve investering voor zo'n 'organisatie'.

Die paar honderd euro die zo'n straatmuzikant hooguit(!) ophaalt lijkt me wat schraal voor een hele complottheorie. Ik zie vooral veel xenofobie in je post. Zou jij wellicht niet degene zijn met dichtgeknepen ogen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik zie vooral veel xenofobie in je post. Zou jij wellicht niet degene zijn met dichtgeknepen ogen?

ik denk eerder dat jij het woord xenofobie graag papegaait van een ander...

nogmaals, ik heb niets maar dan ook niets tegen allochtonen, mits deze zich hier gewoon netjes gedragen...

je verhaal over degenen die jij tegenkomt, maak ik een beetje op dat je het feit dat ik noem, een beetje weg wuift als zijnde onzin, of overtrokken, moet je helemaal zelf weten, ik weet wat ik heb beleefd en als er een of ander figuur is die dat niet gelooft is dat niet mijn probleem....


Samengevoegd:

Quote:

Retour afzender, heb je het over postpakketjes of over mensen?
noparty.gif

Als jij zegt dat je in die stad vaak lastiggevallen wordt geloof ik dat, zoals ik al zei zijn er buurten waar dat problematisch is, maar algemeen genomen lijkt het me reuze mee te vallen, jij gaf zo'n beeld alsof heel Nederland geterroriseerd wordt door migrantentuig waardoor de brave blanke man niet meer buiten kan komen met vrouw en kind en dat vind ik wel heel dramatisch hoor.

ik heb ook aan de andere kant van het land gewoond, ook in een buurt waar veel marokkanen wonen, met veel van deze mensen heb ik geen problemen, ken ik nog vanuit mijn schooltijd, maak er ook altijd een praatje mee, no problem, altijd beleefd, interesse ook naar mijn vrouw en kind.. maar dan de generatie erna... zo crimineel als maar kan, brutaal, gewelddadig, dominant... geen lol meer aan...

Quote:
Trouwens, wie zegt dat straatmuzikanten arm moeten zijn? Ik ken zat straatartiesten, sommigen zijn migranten, anderen niet, sommigen zijn arm, anderen niet. Het is gewoon een legitieme bron van inkomsten waar sommige mensen voor kiezen. Ik heb het trouwens ook wel eens gedaan om de financiën wat te spekken tijdens een liftreis door Frankrijk, op gezellige pleintjes en straathoekjes staan busken.

niks mis mee, als je ook nog muziek kunt maken, niet zoals ik al aangaf, op 1 toonhoogte de vogeltjesdans doen, van te weining ervaring is ook geen sprake, kom je dezelfde persoon een jaar later weer tegen, speelt ie nog steeds op 1 toonhoogte de vogeltjesdans...

straatmuzikanten hoeven zeker niet arm te zijn, maar dat geschooi bij die supermarkten, tja, das gewoon irritant...

laatst in Emmen wezen winkelen, werd er niet goed van, bij iedere supermarkt staat er wel eentje te schooien, op iedere hoek van de straat staat er wel een student? een abonnement te verkopen op een cd club, of krant, op de andere hoeken staan er tal van mensen met allerlei goede doelen... dat als het aan hen ligt, je straks aan zowat iedere ontwikkelingshulp stichting meedoet die er bestaat, je iedere nepmuzikant aan het eten houdt en iedere dag 5 kranten op je deurmat hebt liggen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ik denk eerder dat jij het woord xenofobie graag papegaait van een ander...

Welja, ik ben de papegaai muur.gif Je doet net alsof er een heel complot achter de straatmuzikanten zit. Achterdocht is verwant aan angst.

Quote:
nogmaals, ik heb niets maar dan ook niets tegen allochtonen, mits deze zich hier gewoon netjes gedragen...

Prima.

Quote:
je verhaal over degenen die jij tegenkomt, maak ik een beetje op dat je het feit dat ik noem, een beetje weg wuift als zijnde onzin, of overtrokken, moet je helemaal zelf weten, ik weet wat ik heb beleefd en als er een of ander figuur is die dat niet gelooft is dat niet mijn probleem....

Dat mag je eruit opmaken. Ik doelde erop dat die groepjes jongeren in het oog springen en alle aangepaste buitenlanders gewoon passeren zonder dat men daar erg in heeft. Ik heb ook wel is last gehad van een groepje Marokkanen, ook wel is van Nederlanders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

dat is wel precies de reden waarom mijn vrouw en ik niet meer met onze dochter in Assen gaan winkelen... dus het is niet doen alsof, het is het benoemen van feiten, in plaats van je ogen ervoor dichtknijpen...

lang niet iedere migrant is verkeerd, dat beweer ik niet, maar FEIT is gewoon, dat leert de ervaring, dat daar waar veel marokkaanse jongeren bij elkaar zijn, zij de regie in handen hebben... wie dat ontkent leeft in een fantasiewereld...

wat betreft die "straatmuzikanten" bij de supermarkt... heeft ooit iemand gezien met wat voor dikke wagen ze aan het eind van de dag worden opgehaald? daar zit namelijk een hele organisatie achter, in plaats van die mensen geld te geven, wat ze dan meteen moeten inleveren, kan men beter dit achterwege laten, dan houdt die organisatie vanzelf op te bestaan, of ze vinden nieuwe manieren...

bovendien, als een straatmuzikant geluid produceert dat als een getalenteerd kan worden bestempeld, dan wil ik soms ook nog wel eens wat geven, maar op 1 toonhoogte op een accordeon zitten rammen, of de vogeltjesdans op 1 toonhoogte op een saxofoon spelen, zie ik niet als talent, dat kan mijn dochter ook straks als ze een jaar of 5 is...

overigens iemand een idee hoeveel een saxofoon kost? of andere muziek instrumenten? dat verklaart die organisatie weer, die kan investeren, een straat arm persoon niet, die het moet hebben van stuivers bij de winkel...

bovendien, als er iemand illegaal in Nederland is, dan heet dat niet voor niets illegaal, dan hoort deze dus eigenlijk in land van herkomst thuis... heeft dan sowieso niks te zoeken voor de supermarkt...

Goh, wat vreemd, ik woon al jaren in Assen, doe overal mijn boodschappen (centrum, diverse wijken)en heb nooit last van hangjongeren, uitenlands of anderzins. Maar misschien ligt dat ook aan mij, ik loop rustig midden door zo'n groepje heen en krijg echt gewoon respect en wordt vriendelijk gegroet. Ook met mijn dochter loop ik niet met een grote boog om groepjes jongeren heen.

Goed, ik moet wel eerlijk blijven, ik ben een keer onheus bejegend door zo'n groepje jongens met van die kaal geschoren koppies, bomberjacks met Nederlandse vlaggen erop e.d. Maar die waren straalbezopen en enig beleefd toespreken op moederlijke toon maakte er weer makke schapen van widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien heeft het ook met een houding te maken. Een Turk zei eens tegen mij dat hij moeite had met hoe sommige Nederlanders tegen Turken doen, maar hij zei dat ik een 'goeie' was smile.gif Hij merkte dat ik zelf respect heb voor allochtonen en dan krijg je dat respect waarschijnlijk ook terug. (Er was een tijd dat ik me begaf onder criminele allochtonen, maar ik heb nooit problemen met hen gehad.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, elke groep van jonge jongens die ergens rondhangen is niet altijd even sociaal bezig en dat is van alle tijden. Moet je de verhalen van mijn vader horen over zijn jeugd en hangjongeren van toen (hij is van 1934 en opgegroeid op het platteland van Groningen)en hoe de voetbalclub van zijn dorp regelmatig zonder publiek moest spelen vanwege het wangedrag van supporters (knokpartijen tussen rivaliserende dorpen met messen en knuppels kwam soms voor)

Maar om weer op het onderwerp terug te komen, ik zou hte voor mijn zwager wel leuk vinden als het CDA ging regeren, dan komt hij waarschijnlijk weer in de 2e kamer en is daarna oud genoeg om hetmet wachtgeld uit te zingen tot zijn pensioen (verzorgingsstaat is voor de minderverdienenden en laagopgeleiden echt geen vetpot, maar voor de "hoge heren" pakt die soms wel eens erggoed uit knipoog_dicht.gif )

Maar mijn voorkeur gaat echt niet uit naar een minderheidskabinet met gedoogsteun van de PVV. Kan de PVV lekker ongenuanceerd blijven roepen en heben ze niet echt de verantwoordelijkheid voor beleid.

Ik ben geen fan van de PVV, maar roepen of regeren dat zijn twee verschillende zaken.

Helaas is er ontzettend verdeeld gestemd en is geen enkele combi gemakkelijk of geloofwaardig.

De verzorgingstaat is ook niet zo gemakkelijk. Een goede vriendin van mij heeft jarenlang gewerkt voor een minimum loon, ernstig ziek geworden op 49-jarige leeftijd (leeft elke dag met veel pijn)en heeft jarenlang zeer minimalistisch moeten leven. Geen geld voor wat dan ook, nooit op vakantie, geen krant, geen telefoon, kleding uit de 2e handswinkel en toch, met huursubsidie (ze woont in een kleine bejaardenwoning met 1 slaapkamer)en kwijtschelding van gemeentelijke belastingen, kwam ze aan het eind van de maand toch geld tekort. Later toen ze kleinkinderen had, kon ze alleen heel goedkope cadeautjes kopen (een doosje kleurpotloden, een kleurboek, dat soort dingen)Nu ze 65 is, heeft ze een klein pensioentje erbij en zowaar, ze kan nu aan het eind van de maand nog groente kopen ipv alleen op rood te leven. Ze leeft echt heel sober en verspilt geen cent. Nee, zo soepel is de verzorgingstaat echt niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

hoe kan het dan dat velen van deze mensen gebrekkig nederlands spreken?

Een immigrant is iemand die vanuit het buitenland hier is komen wonen, alle dingen die jij noemt kunnen gevolg zijn. Gebrekkig Nederlands spreken hoort daar natuurlijk wel bij, het grappige is dat ik ergens ook heb gehoord dat de Berbers hier in Nederland slechter Tarafit(het dialect van de stam Berbers die hier in Nederland de meerderheid van de Marokkanen vormt), dan de Berbers in Marokko, gevolg van laag opgeleide bevolkingsgroep

Quote:
hoe kan het dat ze groepjes vormen met hun eigen soort? (ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen)

Lijkt me logisch, zeker met mensen die bij hetzelfde volk horen ga je bij elkaar groepen. Dat heb je hier in Nederland eigenlijk alleen met mensen die dezelfde muziek luisteren, zelfde interesses of vakgebied hebben. Maar Friezen zitten ook altijd bij elkaar bijvoorbeeld

Quote:
hoe kan het dat deze groepjes ons als nederlanders moeten naroepen, bespugen en bedreigen? omdat ze zich zo nederlands voelen?

Aan de ene kant komen we dan weer op de laagopgeleide ouders terecht, ook Nederlandse kinderen van laagopgeleide ouders hebben een neiging tot rebellie, brutaal gedrag en minder respect voor anderen door een andere opvoeding. Aan de andere kant wordt het versterkt door wat wij allemaal als kind leren, pestkoppen gewoon negeren dan gaat het vanzelf weg, wat eigenlijk een raar idee is en overduidelijk in de praktijk niet werkt. Niet dat dat de oorzaak is, maar als Nederlanders vanaf het begin af aan niet hadden gepikt in plaats van hun kop in het zand gestoken hadden we deze problemen minder.

Quote:
Wat betreft die Ieren die hier tijdelijk komen werken, ik denk dat ik het probleem wel al zie, flink zuipen en dan matten, maar ook voor deze lui zou moeten gelden: niet gedragen? eruit!

Ik weet niet of dat kan omdat Ierland wel bij de EU zit.

Quote:
ik zie echt niet in wat er mis is met die gedachte, immers, iemand die zich netjes gedraagt heeft niets, maar dan ook niets te vrezen van een dergelijke regel, mocht deze er ook komen, degenen die zich daar nu zo stellig tegen verzetten zijn oftewel het tuig zelf, of mensen die sympathiseren met tuig... ik sympathiseer liever met mensen die wel weten hoe het netjes kan...

ja, ik ook. Maar dan niet op basis van simplificaties van het niveau lik me vestje.

Quote:
Samengevoegd:

bovendien, als een marokkaan een dubbel paspoort heeft, is deze net zoveel marokkaan als nederlander, dus kan heel gemakkelijk retour afzender worden gestuurd...

Is ook wel leuk om over na te denken, wat als er oorlog uitbreekt bij Israël na dat Gaza convooi en Marokko kiest de kant van Turkije en Nederland de kant van Israël? Dan is zo'n dubbel paspoort toch mooi lastig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Staat geregeld in boek 1 van het Burgerlijk Wetboek, wat ik helaas niet op vakantie heb meegenomen (en de online versie vind ik te onhandig...). Het komt er in ieder geval op neer dat echtgenoten jegens elkaar een onderhoudsplicht hebben. En die plicht gaat ook na het huwelijk door, wat je ziet in het verplicht zijn van het betalen van alimentatie.

Verder zijn ouders verplicht hun kinderen te onderhouden tot hun 21'ste (vanaf hun 18e beperkt). En ook dat gaat door na het uiteenvallen van een gezin. Ouders kunnen door de rechter verplicht worden om die kinderbijdrage over te maken aan de ouder die voor de kinderen zorgt.

En verder is er nog een veel algemenere zorgplicht tussen familieleden. Dus van ouders naar kinderen, kleinkinderen tot grootouders en ooms en tantes. Verschil met de vorige twee plichten is echter dat deze plichten niet afdwingbaar zijn (zeg ik even uit mijn blote hoofd).

Nu kun je mensen zonder gewetenswroering in een bejaardentehuis stoppen en er verder geen omkijken meer naar hebben. Mogelijk zullen mensen dan wel sneller de morele verplichting voelen om voor hun familieleden te zorgen. Het zal sowieso een mentaliteitsverandering nodig hebben zoals al eerder werd opgemerkt.

Overigens betekent het feit dat je familieleden verantwoordelijk voor je zijn, niet direct dat zij ook de personen zijn die je direct zullen verzorgen. Als liefhebbende familieleden zullen zij dat waarschijnlijk eerder doen. Mocht er haat en nijd zijn, zorgen ze daar maar op een andere manier voor. Maar mensen moeten gewoon met elkaar in contact blijven staan.

Maar wat bedoel je nou precies met dat je mensen meer verantwoordelijk maakt voor hun familieleden? Want als ik het goed begrijp, heb je het niet over bijv. mantelzorg.

Als het gaat om geld, dan vind ik het niet goed om mensen te verplichten voor hun familieleden te zorgen. Want veel mensen hebben nu eenmaal niet de financiële middelen om voor hun familie te zorgen, dus kun je de zorg beter via de belasting betalen.

Als het je er enkel om gaat dat mensen de verantwoordelijkheid dragen voor hun familieleden, dan denk ik dat het geen zin heeft om iets te verplichten.

Je hebt namelijk twee mogelijkheden:

A) In een normale situatie zorgen familieleden vrijwillig voor elkaar. Over het algemeen kijken kinderen bijvoorbeeld heus wel om naar hun bejaarde ouders. Die 'morele verplichting' voelen de meeste mensen wel, en daar heb je geen wettelijke verplichting voor nodig.

B) Soms komt het voor dat familieleden niet voor elkaar zorgen. Dan is er iets aan de hand (of de familiebanden zijn heel slecht, of de familieleden zijn onredelijk, enz.). Maar wat schiet je er dan mee op door mensen te verplichten voor anderen te zorgen, terwijl ze dat zelf niet willen? Ik denk niet dat je die morele verplichting kunt creëren. Als mensen dat niet hebben, is er iets goed mis in een familie, en daar kan de overheid niets aan veranderen.

Quote:
Maar je bent geen staat met elkaar, je bent een samenleving. En voor een samenleving is het noodzakelijk dat je ook daadwerkelijk samen leeft. Een staat is een kunstmatig iets, een samenleving heb je altijd als er mensen bij elkaar in de buurt wonen.

Precies, en een samenleving kun je niet maken.

Dat is het probleem. Het zou heel mooi zijn als we een samenleving hebben waarin iedereen naar elkaar omziet, maar zo zit het niet in elkaar. En dat kan je ook niet creëren.

Het enige waar we invloed op hebben, is de staat. Dus je kunt er helaas niet voor zorgen dat mensen naar elkaar omzien. Je kunt de gevolgen daarvan wel tegengaan, door een verzorgingsstaat te maken.

Quote:
Dat zou vooral mooi zijn met het oog op de grote achterban die de CU dan klaarblijkelijk heeft. Maar het interessante punt is, als er zoveel sociale christenen in NL zijn, hebben we waarschijnlijk geen verzorgingsstaat meer nodig.
flower.gif

Zoveel vertrouwen heb ik niet in mijn medechristenen knipoog_dicht.gif.

Quote:
D66 is in mijn ogen gewoon links liberaal. Deze twee partijen zijn wel het ergste, maar de PvdA kan er af en toe ook wat van...

Het gekke is dat ik van heel veel christenen hoor dat ze links maar niks vinden, juist om die medisch-ethische dingen en punten als het bijzonder onderwijs en subsidie aan christelijke organisaties. Maar de VVD (rechts!) is ook liberaal, en doet op deze punten echt niet onder voor GroenLinks en D66 (D66 vind ik overigens meer een middenpartij, en niet uitgesproken links of rechts). En de SP, die best wel links is, valt juist wel mee. Dus volgens mij heeft dat weinig met links/rechts te maken, maar meer met liberaal/niet-liberaal.

Quote:

Als je de mensheid liefhebt, betekent dat niets. Het wordt pas interessant als je je buren liefhebt.

Mensen die pleiten voor rechtvaardigheid in de politiek, respect voor iedereen en die opkomen voor de zwakken, verrichten volgens mij ook daden van naastenliefde Het gaat erom dat je verder kijkt dan je eigenbelang, en zorg draagt voor andere mensen. En volgens mij maakt het dan weinig uit of die 'andere mensen' je buren zijn, of asielzoekers die je nog nooit hebt ontmoet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

laatst in Emmen wezen winkelen, werd er niet goed van, bij iedere supermarkt staat er wel eentje te schooien, op iedere hoek van de straat staat er wel een student? een abonnement te verkopen op een cd club, of krant, op de andere hoeken staan er tal van mensen met allerlei goede doelen... dat als het aan hen ligt, je straks aan zowat iedere ontwikkelingshulp stichting meedoet die er bestaat, je iedere nepmuzikant aan het eten houdt en iedere dag 5 kranten op je deurmat hebt liggen...

Jij wordt gauw niet goed van dingen zeg. Ja, ik ben zo'n type dat inderdaad zowat aan elk goed doel dat me aanspreekt iets geeft en altijd wel wat muntgeld heeft voor straatmuzikanten, zelfs als ze belabberd spelen, maar niemand dwingt jou toch om het zelfde te doen? Je houdt je kleingeld gewoon op zak en als iemand je aanspreekt voor een krant of een goed doel zeg je vriendelijk "nee danku, geen interesse". Zo moeilijk is dat toch allemaal niet? Maar goed, nu begin ik wel OT te gaan he. bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jij wordt gauw niet goed van dingen zeg.

je hebt je oordeel kennelijk al klaar zonder mij te kennen... maargoed, dat mag..

als ik ga winkelen, ga ik om te winkelen, niet om op iedere hoek van de straat aangesproken te worden door een irritant studentje die je een abonnement wilt opdringen, hun ding is altijd het beste, anders dan anderen, maar hey, dat beweren ze allemaal...

loop je er 10x langs, spreken ze je ook 10x aan...

wat ik ermee wil aangeven, dat ze ergens staan, prima, maar het wordt steeds meer en meer en meer...

wat betreft krantenverkopers daar zeg ik meestal dat ik niet kan lezen, werkt heel goed...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wat betreft krantenverkopers daar zeg ik meestal dat ik niet kan lezen, werkt heel goed...

Die is wel sterk. smile.gif

Ikzelf zeg tegen alle verkopers op straat. Nee dank je, geen interesse, prettige dag. Oid.

Hebben zij dan nog behoefte om met mij mee te lopen en door te praten dan moeten zij dat zelf weten, ik negeer ze echter en loop gewoon door.

Maar ook ik vind straatverkopers (en daaronder vallen voor mij ook goede doelen) erg vervelend. Evengoed heb ik een hekel aan zo'n draaiorgel wat midden in de binnenstad de hele winkelstraat blokkeert en een takkeherrie maakt op het deuntje je van de 'hit' van Sieneke. En dan dat geschud met zo'n bakkie waar men dan verwacht dat je er geld in doet. Ik wil er wel geld in doen hoor, maar met de belofte dan dat het uit gaat. En waarom doen die mensen dat? Zo'n orgel kost een klein vermogen en dan smeken om kleingeld. Als het je financieel zo zwaar valt doe de mensheid dan een plezier en verkoop dat orgel.

(en nu vraag ik me eigenlijk af wat een draaiorgel met VVD, PVV of CDA te maken heeft.....)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En wat kunnen het CDA, de VVD en PVV daar dan aan doen?
knipoog_dicht.gif

Ik heb begrepen dat het draaiorgel oorspronkelijk uit België komt en dus niet uit onze Wodan georiënteerde Germaanse cultuur. Wellicht kan de PVV een nationale draaiorgelverbrandingsdag houden waarbij wij ferm afstand kunnen nemen van deze uitheemse invloeden op onze maatschappij? Dat zal de draaiorgel bezittende straatterroristen (want dat zijn het!!) een les leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ChristenUnie zal geen rechtse bezuinigingen accepteren

De ChristenUnie staat niet toe dat het huidige kabinet-Balkenende IV alvast bezuinigingen inboekt die uit de koker komen van het aanstaande rechtse minderheidskabinet. De kleinste regeringspartij gaat dwarsliggen als er voorstellen komen om te bezuinigen op bijvoorbeeld uitkeringen (door ze los te koppelen van de loonstijgingen) en Ontwikkelingssamenwerking. Dat zei vicefractievoorzitter van de ChristenUnie Arie Slob zaterdag in het Nederlands Dagblad.

CDA-minister van Financiën Jan Kees de Jager overlegde vrijdag met informateur Ivo Opstelten over de op handen zijnde bezuinigingen. Het nieuwe rechtse kabinet in wording wil jaarlijks 18 miljard euro bezuinigen, terwijl De Jager over zeven weken, op Prinsjesdag, nog 2,5 miljard euro moet ombuigen om recent ontdekte tegenvallers op te vangen. De bewindsman wil dat proces naar zijn zeggen afstemmen om te voorkomen dat posten dubbel worden ingeboekt.

Wat de situatie gecompliceerd maakt, is dat De Jager van CDA-huize is en zijn partij ook deelneemt aan de onderhandelingen voor het rechtse minderheids-kabinet. Dat geldt niet voor de andere partij in het huidige kabinet, de ChristenUnie.

Gecompliceerd

Slob heeft er geen problemen mee dat de beoogde nieuwe coalitie van VVD, CDA en PVV betrokken wordt bij de komende begroting, zegt hij. Hoewel hij erkent dat er een spanningsveld kan ontstaan. Het overleg mag er niet toe leiden dat het huidige demissionaire kabinet vooruitlopend op het nieuwe kabinet maatregelen gaat nemen waar de ChristenUnie zich niet in kan vinden. ,,Wij gaan als regeringspartij geen dingen doen waar we geen verantwoordelijkheid voor kunnen nemen.''

Hij wil niet zeggen of de drie bewindslieden van de ChristenUnie uit Balkenende IV stappen als het CDA alvast een voorschot neemt. ,,Het heeft niet onze voorkeur om dan uit het kabinet te stappen, maar het kan gecompliceerd worden.''

[...]

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ChristenUnie zal geen rechtse bezuinigingen accepteren

Zo heb ik net even de buikspieroefeningen van vandaag weer gehad. Lekker belangrijk wat de CU allemaal wel of niet accepteert. Ze hebben namelijk helemaal niets te vertellen in de komende regering. En om dan de mogelijkheid te opperen om bij dit kabinet al weg te gaan.... dan doen ze dat toch fijn, er zal geen traan om gelaten worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid