Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Zo heb ik net even de buikspieroefeningen van vandaag weer gehad. Lekker belangrijk wat de CU allemaal wel of niet accepteert. Ze hebben namelijk helemaal niets te vertellen in de komende regering.

Als je het artikel goed lees, zie je dat het ook niet gaat om komende regering, maar om de huidige regering (Balkenende IV). De mensen van de CU weten heus wel dat ze niets te zeggen hebben over het komende regeerakkoord, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat het huidige kabinet, waar de ChristenUnie nog wél inzit, en waar de ChristenUnie dus wél wat over te zeggen heeft, niet alvast maatregelen moet nemen voor het volgende kabinet.

Ik vind het terecht dat de CU zegt dat ze niet voor het karretje van de nieuwe coalitie gespannen wil worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 314
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

de Christenunie slaakt nog een diepe zucht, alvorens om te vallen en afgevoerd te worden...

Ze laat principieel weten niet misbruikt te willen worden door het volgende kabinet. Lijkt me een logische keuze.

Quote:
dat zij zich maar bezig houden met koopzondagen, dat lijkt een van de belangrijkste programmapunten te zijn van ze...

En waar baseer je deze weldoordachte, supergenuanceerde mening op?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Als je het artikel goed lees, zie je dat het ook niet gaat om
komende
regering, maar om de
huidige
regering (Balkenende IV). De mensen van de CU weten heus wel dat ze niets te zeggen hebben over het komende regeerakkoord, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat het
huidige
kabinet, waar de ChristenUnie nog wél inzit, en waar de ChristenUnie dus wél wat over te zeggen heeft, niet alvast maatregelen moet nemen voor het volgende kabinet.

Ik vind het terecht dat de CU zegt dat ze niet voor het karretje van de nieuwe coalitie gespannen wil worden.

Het huidige kabinet zit er voor spek en bonen. Dus wat willen ze dan? Uit een kabinet stappen wat er toch niet meer toe doet. Dat lijkt me een beetje symboolpolitiek. Maar goed, ze gaan hun gang maar, het zal alleen 0,0 invloed hebben op verdere ontwikkelingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het huidige kabinet zit er voor spek en bonen. Dus wat willen ze dan? Uit een kabinet stappen wat er toch niet meer toe doet. Dat lijkt me een beetje symboolpolitiek.

Ze zitten er niet voor spek en bonen. Ze zijn wel demissionair, maar ze houden het land draaiende. Bovendien moeten ze alvast werken aan de komende begroting (Prinsjesdag nadert met rasse schreden). Balkenende IV doet er wel degelijk nog toe, en ik zou het heel stom vinden van het CDA als ze nu de CU uit het kabinet trapt, omdat er toch een nieuwe coalitie zit aan te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het huidige kabinet zit er voor spek en bonen. Dus wat willen ze dan? Uit een kabinet stappen wat er toch niet meer toe doet. Dat lijkt me een beetje symboolpolitiek. Maar goed, ze gaan hun gang maar, het zal alleen 0,0 invloed hebben op verdere ontwikkelingen.

Symbolen hebben anders een zeer krachtige en fundamentele waarde. Dat zou je als katholiek vast wel begrijpen. knipoog_dicht.gif

Ik vind het een goede zaak dat je je als partij niet leent voor beleid waar je niet achter staat en instemming voor hebt gegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Symbolen hebben anders een zeer krachtige en fundamentele waarde. Dat zou je als katholiek vast wel begrijpen.
knipoog_dicht.gif

En nochthans is de CU een protestantse partij. En dit is symboolpolitiek die op niemand enige indruk maakt en zelfs bij de achterban niet meer dan wat goedkeurende knikjes zal opleveren.

Al levert het wellicht linkse scenepunten op zodat de CU en GL wat nauwer kunnen gaan samenwerken, zodat ze de lijstverbinding met de SGP helemaal kunnen opgeven.

Quote:

Ik vind het een goede zaak dat je je als partij niet leent voor beleid waar je niet achter staat en instemming voor hebt gegeven.

Ik vind het een futiele zaak om te pogen de overgang te frustreren, alleen omdat de richting van het nieuwe kabinet je niet bevalt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik vind het een futiele zaak om te pogen de overgang te frustreren, alleen omdat de richting van het nieuwe kabinet je niet bevalt.

precies, ze tonen zich hiermee alleen maar een slechte verliezer...

wat betreft de christelijke partijen, is naar mijn mening de enige die echt nog vasthoudt aan haar standpunten de SGP, ondanks het feit dat ze daardoor niet bij de meute in de smaak vallen...

dat is nogal wat anders dan die andere zogenaamde "christelijke" partijen, die gewoon aardig gevonden willen worden en schouderklopjes willen krijgen... (en natuurlijk hun zakken vullen)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat niet om het frustreren van de overgang. Het gaat erom dat je je niet voor het karretje laat spannen van een andere coalitie waarmee je het principieel oneens bent. Dat lijkt me niet meer dan logisch, en bovendien wel zo democratisch. Ik heb niet op de CU gestemd met de bedoeling dat ze gaan meewerken aan een kabinet met de PVV.

Als dat symboolpolitiek is, so be it. Maar volgens mij kan het CDA ook niet zomaar de CU aan de kant schuiven (de ministers van de CU zijn hard nodig om het land draaiende te houden, tot er een nieuw kabinet is).


Samengevoegd:

Quote:

[...]

precies, ze tonen zich hiermee alleen maar een slechte verliezer...

wat betreft de christelijke partijen, is naar mijn mening de enige die echt nog vasthoudt aan haar standpunten de SGP, ondanks het feit dat ze daardoor niet bij de meute in de smaak vallen...

En waar baseer je dat op?

Quote:

dat is nogal wat anders dan die andere zogenaamde "christelijke" partijen, die gewoon aardig gevonden willen worden en schouderklopjes willen krijgen... (en natuurlijk hun zakken vullen)

Eerlijk gezegd vind ik dit soort opmerkingen niet kunnen. Vooral niet dat je suggereert dat mensen in de politiek zitten om hun zakken te vullen.

Mensen die in de Kamer zitten of in het kabinet, werken kei en keihard. Ze maken ontzettend lange werkdagen (een werkweek van 80 uur schijnt normaal te zijn), hebben nauwelijks vakantie (want in tegenstelling tot wat veel mensen denken, is een reces geen vakantie), worden beschimpt door de helft van de bevolking, dragen enorme verantwoordelijkheid, en moeten altijd oproepbaar zijn.

En dat allemaal voor een vrij laag salaris. Want als je dit soort werk doet in het bedrijfsleven, met hetzelfde aantal uren en dezelfde mate van verantwoordelijkheid, verdien je ontzettend veel meer.

Je hoeft het echt niet eens te zijn met politici. Maar om nou te doen alsof ze daar zitten om geld te verdienen, vind ik heel ongefundeerd en kwalijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het gaat niet om het frustreren van de overgang.

Nee, opeens heeft de CU een rechte rug en principes? Puh-lease...

Quote:

Het gaat erom dat je je niet voor het karretje laat spannen van een andere coalitie waarmee je het principieel oneens bent. Dat lijkt me niet meer dan logisch, en bovendien wel zo democratisch. Ik heb niet op de CU gestemd met de bedoeling dat ze gaan meewerken met een kabinet met de PVV.

'Wij hopen dat u het verblijf in fantasialand als prettig heeft ervaren en dat u nog eens terug komt. Wij komen nu weer de werkelijke wereld binnen.'

Er gaat voor 18 miljard bezuinigd worden, of de CU dat nu leuk vind of niet, en dat is meer op de conto van de VVD te schrijven dan op die van de PVV. Daar kun je al wat voorbereidend werk voor doen om te voorkomen dat je dubbel boekt en om het zo soepel mogelijk te regelen of je kunt als een jengelend kind 'nee!' blijven roepen, maar die bezuinigingen komen er en het enige wat de CU nu bereikt is dat de overgang minder aangenaam uitpakt, zeker ook voor de zwakkeren in de samenleving.

En het is gotspe om te spreken over het democratisch gehalte hiervan als je weigert mee te werken vanwege de gedoogsteun van de grootste winnaar van de afgelopen verkiezingen.

Quote:

Als dat symboolpolitiek is, so be it. Maar volgens mij kan het CDA ook niet zomaar de CU aan de kant schuiven (de ministers van de CU zijn hard nodig om het land draaiende te houden, tot er een nieuw kabinet is).

Zou de CU eruit stappen, dan is het een kwestie van staatssecretarissen promoveren. Die ministirues blijven wel draaien hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Al levert het wellicht linkse scenepunten op zodat de CU en GL wat nauwer kunnen gaan samenwerken, zodat ze de lijstverbinding met de SGP helemaal kunnen opgeven.

Staat 'GL' voor GroenLinks? Ik zie de CU niet gauw met GL samenwerken. Misschien wel bij stemmingen op bepaalde punten, maar verder niet. Niet wat betreft partij-samenwerking.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heleen Mees, niet beslist een 'softe' schrijfster, is teleurgesteld in Mark Rutte:

Lol. Alleen de eerste zin al:

"Voor Maxime Verhagen is een kabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV zijn natuurlijke habitat: ultrarechts, pro-Israël en achterbaks. "

Mevrouw schijnt deels in de VS te wonen. Dan weet ze zelf ook wel dat datgene wat wij hier rechts noemen daar nog steeds links is. Om dan met een term als utrarechts te gaan strooien vind ik ronduit lachwekkend. Het ontneemt mij in zijn geheel de behoefte om de rest van het artikel te lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Eerlijk gezegd vind ik dit soort opmerkingen niet kunnen. Vooral niet dat je suggereert dat mensen in de politiek zitten om hun zakken te vullen.

Mensen die in de Kamer zitten of in het kabinet, werken kei en keihard. Ze maken ontzettend lange werkdagen (een werkweek van 80 uur schijnt normaal te zijn), hebben nauwelijks vakantie (want in tegenstelling tot wat veel mensen denken, is een reces geen vakantie), worden beschimpt door de helft van de bevolking, dragen enorme verantwoordelijkheid, en moeten altijd oproepbaar zijn.

En dat allemaal voor een vrij laag salaris. Want als je dit soort werk doet in het bedrijfsleven, met hetzelfde aantal uren en dezelfde mate van verantwoordelijkheid, verdien je ontzettend veel meer.

Je hoeft het echt niet eens te zijn met politici. Maar om nou te doen alsof ze daar zitten om geld te verdienen, vind ik heel ongefundeerd en kwalijk.

yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het gaat niet om het frustreren van de overgang. Het gaat erom dat je je niet voor het karretje laat spannen van een andere coalitie waarmee je het principieel oneens bent. Dat lijkt me niet meer dan logisch, en bovendien wel zo democratisch. Ik heb niet op de CU gestemd met de bedoeling dat ze gaan meewerken aan een kabinet met de PVV.

Als dat symboolpolitiek is, so be it. Maar volgens mij kan het CDA ook niet zomaar de CU aan de kant schuiven (de ministers van de CU zijn hard nodig om het land draaiende te houden, tot er een nieuw kabinet is).


Samengevoegd:

[...] En waar baseer je dat op?

[...]

Eerlijk gezegd vind ik dit soort opmerkingen niet kunnen. Vooral niet dat je suggereert dat mensen in de politiek zitten om hun zakken te vullen.

Mensen die in de Kamer zitten of in het kabinet, werken kei en keihard. Ze maken ontzettend lange werkdagen (een werkweek van 80 uur schijnt normaal te zijn), hebben nauwelijks vakantie (want in tegenstelling tot wat veel mensen denken, is een reces geen vakantie), worden beschimpt door de helft van de bevolking, dragen enorme verantwoordelijkheid, en moeten altijd oproepbaar zijn.

En dat allemaal voor een vrij laag salaris. Want als je dit soort werk doet in het bedrijfsleven, met hetzelfde aantal uren en dezelfde mate van verantwoordelijkheid, verdien je ontzettend veel meer.

Je hoeft het echt niet eens te zijn met politici. Maar om nou te doen alsof ze daar zitten om geld te verdienen, vind ik heel ongefundeerd en kwalijk.

doe nou niet net alsof ze er voor een hongerloontje zitten, het wordt inderdaad tijd dat je eens wakker gaat worden...

als je alleen al ziet hoe lokale politici het goed hebben... kijk naar de CDA ex burgemeester Gerd Leers, iedereen vind het een sympathieke man, omdat hij zelf is afgetreden, echter hij heeft wel van te voren even geregeld dat hij tot aan zijn pensioen wachtgeld krijgt ter waarde van 250.000 per jaar!! dat is dan een lokale politicus, waarschijnlijk hebben landelijke politici het beter voor elkaar...

dat de SP hun salaris in de partijkas stort, omdat Marijnissen van de SP ooit in een interview aangaf dat hij een belachelijk hoog salaris heeft van 6000 euro per maand (hij is/was niet eens minister) dus bespaar me die onzin over het slechte loon...

dat jij die uitspraak niet vindt kunnen, tja, daar kan ik me niet echt druk over maken, ik vind zo veel niet kunnen...

bovendien doe je nu net alsof ze er onder dwang zitten, maar ze hebben er toch echt zelf voor gekozen...

ik heb veel meer respect voor een vuilnisman die iedere week onze troep ophaalt door weer en wind tegen een schijtloontje...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...] En waar baseer je dat op?

Je hebt de afgelopen jaren wél wat gemerkt van de CU als het om medisch-ethische zaken ging? Of het bijzonder onderwijs?

Come on, de grootste prestatie van de CU is een nog bemoeizuchtigere overheid die nog meer ingrijpt in het gezinsleven. Vroeger had men iets meer principes.

Oh, en als je het echt over principes wilt hebben, lees dan eens art. 36 van de Nederlandse Geloofsbelijdenis, één van de drie documenten waar de CU zich, volgens haar uniefundering, op baseert. Er staat daar iets over de taak van de overheid en dat is onverenigbaar met het gelijkheidsdenken van de ChristenUnie en er is ook helemaal niets van terug te vinden in haar verkiezingsprogramma.

Ondertussen loopt ze wel de SGP te vermanen als die, geheel in lijn met de door CU en SGP gedeelde beginselen, gelooft dat de overheid haar taak niet alleen is om zorg te dragen voor de openbare orde en daarover te waken, maar ook de heilige dienst van de kerk te beschermen, en te bevorderen dat het koninkrijk van Jezus Christus komt en het Woord van het evangelie overal gepredikt wordt, zodat God door ieder geëerd en gediend wordt, zoals Hij in zijn Woord gebiedt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

doe nou niet net alsof ze er voor een hongerloontje zitten, het wordt inderdaad tijd dat je eens wakker gaat worden...

als je alleen al ziet hoe lokale politici het goed hebben... kijk naar de CDA ex burgemeester Gerd Leers, iedereen vind het een sympathieke man, omdat hij zelf is afgetreden, echter hij heeft wel van te voren even geregeld dat hij tot aan zijn pensioen wachtgeld krijgt ter waarde van 250.000 per jaar!! dat is dan een lokale politicus, waarschijnlijk hebben landelijke politici het beter voor elkaar...

dat de SP hun salaris in de partijkas stort, omdat Marijnissen van de SP ooit in een interview aangaf dat hij een belachelijk hoog salaris heeft van 6000 euro per maand (hij is/was niet eens minister) dus bespaar me die onzin over het slechte loon...

dat jij die uitspraak niet vindt kunnen, tja, daar kan ik me niet echt druk over maken, ik vind zo veel niet kunnen...

bovendien doe je nu net alsof ze er onder dwang zitten, maar ze hebben er toch echt zelf voor gekozen...

ik heb veel meer respect voor een vuilnisman die iedere week onze troep ophaalt door weer en wind tegen een schijtloontje...

Een vuilnisman draagt niet de verantwoordelijkheid op zijn schouders voor honderdduizenden of miljoenen mensen. Misschien is hij alleen verantwoordelijk voor het vuil van honderden mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Een vuilnisman draagt niet de verantwoordelijkheid op zijn schouders voor honderdduizenden of miljoenen mensen. Misschien is hij alleen verantwoordelijk voor het vuil van honderden mensen.

dus?


Samengevoegd:

als het een politicus te heet onder de voeten wordt, willen ze ineens tijd doorbrengen met hun gezin en stappen ze eruit...

goh, wat een verantwoordelijkheidsgevoel...

hoe zou het eruitzien zonder mensen als de vuilnisman? zal me toch een smeerbende worden overal...

hoe zou het eruitzien zonder die vele politici?

waarschijnlijk ook een bende, maar misschien ook niet, misschien krijgt de koningin dan weer de macht, who knows...

maar dat politici een erg hoog inkomen hebben, is gewoon een keihard feit... ook de wachtgeldregeling is te gek voor woorden, waarom niet gewoon de ww net als ieder ander die zonder werk komt te zitten?

een tijd geleden een stuk gelezen over een fonds dat er moest komen, zodat EU functionarissen ook eens met hun gezin erop uit konden, want met een salaris van "slechts" 6000 euro per maand was dat erg moeilijk...

voor de SGP heb ik respect, zij houden vast aan hun standpunten en geloofsovertuiging, in plaats van mee te waaien met de wereld...

Link naar bericht
Deel via andere websites

De reden dat Kamerleden wachtgeld krijgen, is omdat ze in theorie elke dag hun baan kunnen kwijtraken. Iemand die eenmaal een normale, goede baan heeft, heeft redelijke zekerheid dat hij die baan ook behoudt, tenzij natuurlijk wanneer het slecht met de organisatie gaat. Een Kamerlid heeft die zekerheid nooit. Sowieso heeft hij voor hoogstends vier jaar, misschien wel acht jaar werk, maar het kan bij wijze van spreken morgen al afgelopen zijn.

Die onzekerheid, in combinatie met de grote verantwoordelijkheid en behoorlijk zware werkdruk, wordt dus gecompenseerd met de wachtgeldregeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
De reden dat Kamerleden wachtgeld krijgen, is omdat ze in theorie elke dag hun baan kunnen kwijtraken.

net als ieder andere nederlander tegenwoordig dus...

Quote:
Iemand die eenmaal een normale, goede baan heeft, heeft redelijke zekerheid dat hij die baan ook behoudt, tenzij natuurlijk wanneer het slecht met de organisatie gaat.

dat was misschien vroeger zo...

Quote:
Een Kamerlid heeft die zekerheid nooit. Sowieso heeft hij voor hoogstends vier jaar, misschien wel acht jaar werk, maar het kan bij wijze van spreken morgen al afgelopen zijn.

als je het zo bekijkt, zou een uitzendkracht dus ook recht moeten hebben op wachtgeld, en uiteraard een fors hoger salaris... immers, die voldoet ook aan het beschreven beeld.

Quote:
Die onzekerheid, in combinatie met de grote verantwoordelijkheid en behoorlijk zware werkdruk, wordt dus gecompenseerd met de wachtgeldregeling.

waar blijft dan de wachtgeldregeling voor flexwerkers in de zorg? of bijvoorbeeld brandweerlieden?

er zijn zoveel beroepen te noemen, die minstens net zo zwaar zijn, terwijl mensen die dat beroep uitoefenen gewoon de ww in gaan als ze eruitvliegen...

of ze worden ziek, zitten een tijd in de ziektewet, daarna in de ww, vervolgens in de bijstand... waar is voor deze mensen de wachtgeldregeling dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vraag me af of je dan jaloers bent op politici..

Waar slaat dat nou weer op?

omdat ik het feit bij de naam noem dat politici zichzelf beter vinden dan anderen ben ik jaloers?

dat ik vragen stel bij de wachtgeldregeling, die gewoon vervangen kan worden door de WW, omdat de zogenaamde risico's die kamerleden hebben mbt behoud van hun baan niet enkel hen treft, maar IEDERE nederlander??

als je geen zinnig commentaar kunt leveren, kun je er ook voor kiezen niets te schrijven Eulogia knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je vat het denk ik iets te negatief op. Ik zeg niet dat je jaloers bent, ik vroeg het me alleen af. En misschien heeft het met jaloezie niets te maken; als je dat zegt, neem ik dat gewoon van je aan flower.gif Verder sluit ik me aan bij de post van RobertF en tot slot wens ik iedereen een vorstelijk salaris toe smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb verder geen volledig zicht op wat Kamerleden nu allemaal doen, ik trachtte enkel een beetje uit te leggen waarom die wachtgeldregeling er is. Kan dus verder weinig zeggen over of het salaris van een Kamerlid nu te hoog of te laag is. Aan uitspraken als dat het zakkenvullers zouden zijn die vooral niets uitvoeren waag ik me echter niet. Vooral omdat we over heel veel verschillende mensen hebben (honderdvijftig in het geval van Tweede Kamerleden) en niet over één groep. Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn met het in één keer oordelen over meer dan honderdvijftig politici.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid