Spring naar bijdragen

[Algemeen] Trouwtopic [2]


Aanbevolen berichten

Oooh, jurken passen, moet fijn zijn.^^

En ik was wat aan het zoeken naar wat ik fijn zou vinden als verlovingsring. Maar dat is allemaal met zo'n giga steen, of zo veel te breed. Ik wil dat allemaal niet.

Een verlovingsring is een angelsaksische gewoonte en dat hoort dan een solitair gezette ring te zijn met een diamant. Hoe groter de diamant, hoe groter de liefde en portomonnee...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 439
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Maar uiteraard kun je van die gewoonte afwijken als je dat wilt, en een andere verlovingsring kiezen. Genoeg ringen in alle soorten en maten, die niet speciaal een verlovingsring zijn, maar wie zegt dat er geen andere ring gebruikt kan worden?

Tenzij je natuurlijk traditioneel bent ingesteld en graag een "echte" verlovingsring wilt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar uiteraard kun je van die gewoonte afwijken als je dat wilt, en een andere verlovingsring kiezen. Genoeg ringen in alle soorten en maten, die niet speciaal een verlovingsring zijn, maar wie zegt dat er geen andere ring gebruikt kan worden?

Tenzij je natuurlijk traditioneel bent ingesteld en graag een "echte" verlovingsring wilt.

of iets anders geven

mijn zus gaf aan haar man geen ring maar een mooi fototoestel

hijzelf gaf wel een ring.

het is maar waar je voor kiest. ring of geen ring, je kiest voor elkaar

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn lief en ik hadden simpele geelgouden ringen zonder steen als verlovingsringen. Moet ik vermelden dat mijn schoonzus een goudsmid is en ons dus goed kon adviseren. Zij heeft ook onze trouwringen gemaakt, daar heeft de mijne wel een steentje. Geheel anders dan ettiquette vereist, maar ach, zo vonden wij het mooi :)

@nath: inderdaad op een vreemde manier ook jammer dat je zo snel je jurk vond. Ik had hem ook met de eerste keer zoeken, haha. Maar toch wel fijn als je jouw jurk voor jouw prijs hebt gevonden, toch weer een zorg minder en een vreugd meer!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een fototoestel als "verlovingsring"?

Grappig, ik ken iemand die is chirurg en kan nooit een ring om. Die kreeg destijds een horloge ipv een ring. Ben benieuwd of ie het na al die jaren nog doet eigenlijk. Ze zijn al minstens 15 jaar getrouwd.

mijn zwager draagt dus ook geen ring(en), vandaar.

ik zie het probleem eerlijk gezegt niet.

waarom altijd srandaart, vrouw in wit, en man in zwart, en ze geven elkaar een ring?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar ben ik wel mee bezig, maar goed. Dat gaat op het moment niet zo heel soepel. Wel een gesprek gehad vandaag, maar daar hoor ik in de loop van volgende week pas wat van.

Heel onze toekomst ligt nu ook op z'n kop. Het appartement dat in november opgeleverd zal worden heeft vertraging opgelopen met de bouw. Nu kunnen we er waarschijnlijk pas in januari/februari in. Dus moeten we in onze witte broods weken bij paps en mams of op een camping. :(

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid