Spring naar bijdragen

sentimentele ouwe zak


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 87
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ook ik ben nieuwsgierig naar je inzichten, Cornelius. Misschien begrijp ik niet altijd (meteen) wat je hier schrijft, maar ik lees en overweeg je wel heel graag en je hebt me al verschillende inzichten gegeven in het geloof. Dus als je mij ook zou willen mailen, dan zou ik dat heel mooi vinden. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Alle begrip, mocht je het op kleinere schaal willen verspreiden mag je ook mijn email gebruiken.

je hebt mail


Samengevoegd:

Quote:

Mijn mailbox staat ook open.
knipoog_dicht.gif

je hebt mail


Samengevoegd:

Quote:

Als het mag, zou ik het ook graag willen lezen.

(en offtopic: waar komt het citaat uit je signature vandaan? Koning Arthur en ik herken het niet, schandalig!
knipoog_dicht.gif
)

je hebt mail


Samengevoegd:

Quote:

Ook ik ben nieuwsgierig naar je inzichten, Cornelius. Misschien begrijp ik niet altijd (meteen) wat je hier schrijft, maar ik lees en overweeg je wel heel graag en je hebt me al verschillende inzichten gegeven in het geloof. Dus als je mij ook zou willen mailen, dan zou ik dat heel mooi vinden.
smile.gif

je hebt mail


Samengevoegd:

(en vrienden: jullie hebben geen mail, maar weten het toch wel te vinden)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk dat hij oprecht geloofde wat hij zei te geloven. Maar ik denk ook dat 99% van de mensen niet gelezen hebben wat hij werkelijk schreef, of gehoord wat hij zei. Of het gewoon niet hebben willen of kunnen begrijpen.

Voor atheïsten zal het al snel zijn genegeerd als "gelovig gelul", en voor christenen zal het al snel zijn gerelateerd aan hun eigen geloofsvoorstellingen.

In beide gevallen kom je dan makkelijk tot de conclusie dat het geavanceerde ironie was. Maar zoals hij zelf schreef (ik citeer uit mijn hoofd en dus fout): wie denkt dat ik hierover grapjes maak mogen ze meteen dood schieten, want ik heb geen gevoel voor grapjes.

Vind je het erg als de vrouw met wie Gerard Reve 10 jaar getrouwd is geweest en waar hij altijd kontakt mee gehouden heeft, over dat laatste iets anders denkt?

Niet dat ik weet hoe het zit of zo, hoewel ik daar natuurlijk wel ideeën over heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Vind je het erg als de vrouw met wie Gerard Reve 10 jaar getrouwd is geweest en waar hij altijd kontakt mee gehouden heeft, over dat laatste iets anders denkt?

Of ik het erg vind als de ex van Reve meent dat Reve ironisch was over zijn geloof, terwijl Reve zelf vond van niet, en talloos herhaalde dat zijn ex, om het maar vriendelijk te zeggen, hier totaal geen benul van had?

Nee hoor, ik vind het zelden erg als mensen iets vinden. Maar het boeit me ook niet altijd. Wat me wel boeit is waarom je deze vraag stelt.

Quote:
Niet dat ik weet hoe het zit of zo, hoewel ik daar natuurlijk wel ideeën over heb.

Ik weet niet of dat natuurlijk is. Maar wellicht wil je je ideeën hier delen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ja, is goed, ik zal dat doen. We mochten hier toch een beetje oudehoeren? Je moet het niet te serieus opvatten hoor wat ik schrijf en ik bedoel dat niet ironisch. Ik ben zo bang dat je dat denkt. Ik was er benieuwd naar hoe anderen die hem goed kenden daarover dachten en kwam een citaat ergens tegen. Ik zal het straks even opzoeken.


Samengevoegd:

dit was het

Quote:

(...) een schrijver als Reve die er, aangespoord door een barokke fantasie en een niet minder barok gevoel voor humor, een bijna satanisch behagen in schept, mensen op een dwaalspoor te brengen door zich te omspinnen met een web waarin feiten en verzinsels kunstig zijn verweven tot een moeilijk te ontraadselen geheel'

en het stond op deze site.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Ja, ja, is goed, ik zal dat doen. We mochten hier toch een beetje oudehoeren?

maar zeker!

Quote:
Je moet het niet te serieus opvatten hoor wat ik schrijf en ik bedoel dat niet ironisch. Ik ben zo bang dat je dat denkt.

niet zo bang zijn. Ik mag je graag, en ik heb je, volgens mij, hier en elders, nooit anders dan positief en serieus benaderd.

Quote:
Ik was er benieuwd naar hoe anderen die hem goed kenden daarover dachten en kwam een citaat ergens tegen. Ik zal het straks even opzoeken.


Samengevoegd:

dit was het [...]

en het stond op

Dat is van Hanny M.? Noch uit de biografie, noch uit het werk van Reve, krijg ik de indruk dat zijn geloof iets anders dan serieus was. En evenmin dat Hanny M., hoe lief en zorgzaam ook, Reve werkelijk goed aanvoelde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

tu quoque, Lupus.

Om maar te illustreren dat ik mijn Latijn niet meer beheers. Maar je hebt mail dus.

Volgens mij is het Lupe. Vocatief enzo. Maar mijn Latijn zit ver, ver weg. Desalniettemin zeur ik er toch maar even over. clown.gif

Ik wil anders ook wel een mailtje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Volgens mij is het Lupe. Vocatief enzo. Maar mijn Latijn zit ver, ver weg.

Nee, het was 'kai su'. Meneer sprak op dat moment Grieks. En ik ken het Griekse woord voor wolf niet. puh2.gif

Quote:

Desalniettemin zeur ik er toch maar even over.
clown.gif

En ik ook nog even en dan ben ik weer heel snel weg. Het niet hebben van een profiel is werkelijk waar een gemis!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid