Spring naar bijdragen

graag naar school?


Ga/ging jij graag naar school?  

2 leden hebben gestemd

  1. 1. Ga/ging jij graag naar school?

    • Ja, echt wel!
      5
    • Meestal wel, maar soms was het toch wel met tegenzin.
      7
    • Dat wisselt, soms wel, soms niet.
      2
    • Meestal niet echt, maar soms is het wel ok.
      5
    • Echt niet!
      5
    • Neutraal/ik weet het niet.
      0


Aanbevolen berichten

Ik las net een interessant nieuwsberichtje over een onderzoek naar hoe graag leerlingen naar school gaan. Dat blijkt bij ons in het zuiden wel even tegen te vallen zeg, pfoeh. knipoog_dicht.gif

Vier op vijf Belgische jongeren gaat niet graag naar school

11/10/10 05u58

Slechts een op de vijf Belgische jongeren (21,6 procent) verklaart graag naar school te gaan. Dat blijkt uit een enquête van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) bij 11-, 13- en 15-jarigen, zo melden de kranten van de groep Sud Presse.

Bij het verlaten van de basisschool zijn het vooral jongens die niet graag naar school gaan, maar eens ze 15 zijn zegt bijna 90 procent van de jongeren dat ze niet graag naar school gaan.

In andere Europese landen is er een ander geluid te horen: in Nederland gaan vier op de tien jongeren graag naar school, in Groot-Brittannië is dat zelfs meer dan een op de drie.

Zorgwekkend is dat 12,2 procent van de Belgische jongeren toegeeft gepest te worden op school. (belga/mvl)

link

Interessant bericht, maar daarvoor alleen open ik dit topic niet. Dat bericht was voor mij wel de aanleiding om me af te vragen hoe jullie school ervaren (hebben), en meer nog, wat maakt voor jullie dat je graag of niet graag naar school gaat? Zijn het de vakken, de leraren, de klasgenoten, iets helemaal anders? Merk je ook dat dat doorheen de jaren veranderd is, of niet zo? En wat breder bekeken dan alleen jezelf: heb je de indruk dat jongeren tegenwoordig liever of minder graag naar school gaan dan vroeger, en hoe zou dat kunnen komen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zat op geen leuke school vond ik, waarbij met er suf deed met regels. Ik ben ook enorm blij dat ik daar van af ben.

Toen ik een opleiding ging doen, werd het alleen erger.

Nu zit ik op een andere school waar men je als volwassene behandeld, en dus ook de consequenties kunt krijgen wanneer je geen vooruitgang boekt. Het is erg vrij wat voor mij voor veel levensvreugd zorgt knipoog_dicht.gif

Ik ga nog steeds niet graag naar school, helemaal niet, maar heb nu wel zoiets van: Het is maar even, en dan ben ik er van af smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind naar school gaan algemeen genomen eigenlijk wel leuk, hoewel ik me al gauw erger aan te strikt en te schools, ik heb er wel nood aan om een beetje vrij gelaten te worden in hoe ik mijn schoolwerk aanpak en niet alles te moeten doen volgens één op voorhand vastgelegde en driehonderd keer tussendoor gecontroleerde methode. Dat vond ik echt zo zalig aan naar de universiteit gaan, was voor mij echt wel een verademing dat het allemaal wat losser werd, had ik rond die tijd echt nood aan. Ik merk wel dat mijn huidige universitaire studie terug een stuk schoolser is dan de vorige (andere universiteit, ander land, ander systeem) en soms heb ik daar wel moeite mee, maar anderzijds is het misschien na een jaar niet studeren wel weer goed om op die manier even terug te wennen aan de discipline van het studieleven dus misschien moet ik niet te veel zeuren. knipoog_dicht.gif Ik merkte trouwens wel dat ik eigenlijk relatief weinig belang hechtte aan leuke klasgenoten ofzo, ik vond het natuurlijk wel fijn als ze er waren maar als ze er niet waren vond ik het ook best, ik had sowieso buiten de klas mijn vrienden dus dat zat wel goed, ik ging niet minder graag naar school als ik in mijn eigen klas minder sociale contacten had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tot nu toe ben ik de enige die echt graag naar school gaat. Ik vind het echt heel leuk en interessant. En soms ga ik zelfs nog terwijl ik geen college of zo heb.

Haha, ja, op universitair niveau heb ik dat ook wel, ik ging in Leuven geregeld colleges volgen bij vrienden in andere studierichtingen enzo, gewoon omdat ik het wel leuk vond eens iets mee te krijgen uit hun vakgebied, en nu in Leiden volg ik een half semester aan extra vakken gewoon voor de leuk. widegrin.gif Maar dat is voor mij wel echt pas begonnen op universitair niveau, daarvoor vond ik school meestal ook wel leuk maar nu ook niet geweldig ofzo, ik dacht er niet over om te gaan als het niet hoefde, en nu nog steeds vind ik vakantie altijd iets om naar uit te kijken hoor. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat vind je er eigenlijk precies zo verschrikkelijk aan?

Daar probeer ik al een paar jaar achter te komen, maar ik denk dat ik het nu door begin te krijgen: docenten die domme taalfouten maken in de uitleg, medeleerlingen die niet opletten en gaan vragen wat er net uitgelegd is, docenten die geen orde kunnen houden, en het feit dat ik me meestal maar een half uur per les kan concentreren en me elke les dus zeker een uur verveel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Daar probeer ik al een paar jaar achter te komen, maar ik denk dat ik het nu door begin te krijgen: docenten die domme taalfouten maken in de uitleg, medeleerlingen die niet opletten en gaan vragen wat er net uitgelegd is, docenten die geen orde kunnen houden, en het feit dat ik me meestal maar een half uur per les kan concentreren en me elke les dus zeker een uur verveel.

Behalve dat laastest stuk, keer twee. Maar het allerergste zijn docenten die fouten maken in de lesstof. Oh en die die gewoon les geven op het gemiddelde van het klas zijn over het algemeen ook niet boeiend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op het moment zit ik in de het laatste jaar van een mbo4 opleiding. Ik vind ook dat school zuigt, teminste onze school dan. Ik hou er van nieuwe dingen te leren en we hebben het heel gezellig op school maar het is bij ons op school zo erg met de organisatie dat alles verpest wordt. Denk dan aan leeraren die elkaar alsmaar tegenspreken, tegen ons gaan klagen hoe slecht de andere leeraren het doen en dat we al voor het 3e jaar achter elkaar, de eerste 3/4 weken niets konden doen omdat ze de opdrachten nog niet klaar hadden. En zo kan ik nog een uurtje (waarschijnlijk veel langer) door typen (A) maar dat gaat weinig toevoegen XD Op het moment zit ik iedere dag maar uit en probeer alles zo snel mogenlijk af te ronden zodat ik eeeeindelijk een echt vak kan gaan leren...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hield niet van school en spijbelde meer dan dat ik in de schoolbanken zat. De universiteit vind ik dan wel weer leuk, maar dat is anders, en ik heb nu maar zes uur college in de week.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

101: Waarom belgen dom zijn.

puh2.gif

Haha.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naar de middelbare school ging ik niet graag. Ik ging liever zelf met mijn vrije tijd bezig en met school voelde ik me toch al een soort van buitenbeentje. En bepaalde vakken vond ik ook niet zoveel aan. Maar goed, heb ook tijdje moeite gehad met leren enzo.

Maar mijn huidige studie is fantastisch!

Link naar bericht
Deel via andere websites

De basisschool was niet echt fantastische. Werd gepest en was sowieso een buitenbeentje. VWO was wel tof, ook omdat ik er veel leuke dingen naast deed en het goed kon vinden met heel wat docenten en de conciërge. Jaartje MBO was een rampenplan, zelfs ik sloeg aan 't spijbelen. Maar goed, dat was 1 dag pw en zwaar onder mijn niveau (maar verplicht om stufi en ovkaart te krijgen).

HBO is leuk. Opleiding zelf is fantastisch, invulling van de opleiding atm wat minder. Ik houd gewoon niet zo van tv. Maar de CHE is een gezellige school en ik heb nog niet veel dagen gehad dat ik echt geen zin had. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohja: wat ik ook niet leuk vind is dat ik grof geld betaal om les te krijgen en vervolgens de helft van een film te zien krijg zonder vragen whatsoever erbij waardoor ik dus net zo goed thuis had kunnen blijven, de film helemaal kijken met een pak popcorn erbij en vervolgens ook nog eens geld bespaard zou hebben. Maar dat speelt pas de laatste maand..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ohja: wat ik ook niet leuk vind is dat ik grof geld betaal om les te krijgen en vervolgens de helft van een film te zien krijg zonder vragen whatsoever erbij

Hea ! Dat is precies wat ik op school heb gedaan vandaag. :o

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mwoah, basisschool vond ik best leuk, middelbaar vond ik vreselijk (maar da's meer omdat ik een buitenbeentje was, studeren zelf vind ik wel leuk) en naar de EH ging ik zelfs als ik vrij was puh2.gif Nu met HBO rechten moet ik mezelf af en toe een schop onder de kont geven, maar studeren ligt me gewoon dus ik ga graag naar school.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid