Spring naar bijdragen

Retroseksueel


Aanbevolen berichten

In een maatschappij waarin vrouwen zijn gaan werken en mannen achter het fornuis zijn beland en meer zijn gaan scheren dan hun baard is er langzaamaan een contracultuur aan het ontstaan.

Het is geen beweging als het feminisme dat meer anti man is dan pro-vrouw. Het is een beweging die Pro-man is. Je zou het gezond chauvinisme kunnen noemen.

Retroseksueel zijn hoeft niet perse te betekenen dat je een onbehouwen boer bent, ondanks dat je als retro wel onbehouwen mag boeren. Het is ook teruggrijpen en verlangen naar tijden waarin meer ontberingen waren waardoor er sterke karakters en persoonlijkheden ontstonden.

Als retro doe je aan stichtende activiteiten als:

- Scheren met open scheermes of kapmes.

- Scheren met ouderwetse verzorgingsproducten en een krabbertje.

- Niet scheren.

- Kwaliteitsbier drinken.

- Sigaren/pijp roken.

- Het nuttigen van sterke drank.

- Get shit done!

- Old Spice gebruiken.

Wie durft zichzelf hier tot deze unieke groep authentieke mannen te rekenen en heeft nog aanvullingen voor de bovenstaande lijst. Staat op en spreekt!

Ps: Voor het bespreken van het nuttigen van alcohol moet je natuurlijk wel de gerechtigde leeftijd hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Een goede pijp of sigaar roken is zeker mannelijk en retro. In de eerste instantie omdat het daadwerkelijk lekker is en in tweede instantie omdat een van onze stichters dat goede voorbeeld gaf.

Ik vind dit in één woord zwak.

Retrozwak zou ik zeggen.

Sullig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik vind dit in één woord zwak.

Retrozwak zou ik zeggen.

Sullig.

Ik heb geen behoefte in al die linkse propaganda op mijn Pro-Real-Life topic. Een ieder mag bepalen waar hij zij van geniet en of gelukkig van wordt en voldoening mee behaalt. Dit topic is niet tegen maar voor. Als er mensen zijn die voor dezelfde geneugten en de tendens van dit topic zijn wil ik een gezellig gesprek met ze voeren en ideeen uitwisselen. Maar je azijn mag je in blaas laten zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

harige barbaren. Ik spiegel mezelf dan liever aan deze lui:

Ik denk dat je de eerste 2 punten van mijn lijstje nog een keer mag overlezen. Of je moet natuurlijk refereren naar het scheren van lichaamshaar. Je moet van erg goede huize komen om dat te kunnen doen en retro te blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb geen behoefte in al die linkse propaganda op mijn Pro-Real-Life topic. Een ieder mag bepalen waar hij zij van geniet en of gelukkig van wordt en voldoening mee behaalt. Dit topic is niet tegen maar voor. Als er mensen zijn die voor dezelfde geneugten en de tendens van dit topic zijn wil ik een gezellig gesprek met ze voeren en ideeen uitwisselen. Maar je azijn mag je in blaas laten zitten.

In sommige dictaturen mag je inderdaad je azijn in je blaas laten zitten.

Veel succes met je egotripje!

Link naar bericht
Deel via andere websites

- Scheren met open scheermes of kapmes.

Nope

- Scheren met ouderwetse verzorgingsproducten en een krabbertje.

Nope

- Niet scheren.

Somtijds

- Kwaliteitsbier drinken.

Grolsch, check dus.

- Sigaren/pijp roken.

Pijp inderdaad. Geen waterpijp overigens.

- Het nuttigen van sterke drank.

De Bokma Jonge Jenever vliegt er hier door.

- Get shit done!

Get wat done?

- Old Spice gebruiken.

Nope.

Ik heb wel wat andere bezigheden. Het bespreken van goede literatuur en de politiek onder genot van een pijpje, een biertje of een glaasje sterk met je kameraden.

En ik gebruik Brylcreem. Oh en de winter komt er weer aan, leve de coltrui en de ribbroek. Nu ben ik alleen nog op zoek naar een leuke trenchcoat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Get shit done?

Nee, maar serieus, wat bedoel je daarmee?


Samengevoegd:

[...]

Haha.

Omdat het stropen van de mouwen en het verrichten van (zware)arbeid voldoening oplevert en stichtend is. Des te meer een factor die bepaald in welke waard je van de andere punten kan genieten.

- In plaats van je fiets naar de fietsenmaker brengen gewoon eens jezelf de vaardigheden eigen maken het te repareren.

Ouderwets vakmanschap in elke vorm is helemaal retro. Dat bedoel ik ermee.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik voldoe aan vijf van de genoemde punten. Ik ben blijkbaar een retroseksuele man.

Ik voel mij verward nu.

Misschien dat je de mannelijke rol vervult in je relatie? En je vrouw/vriendin de spreekwoordelijke vrouwelijke rol voor haar rekening neemt?

Ps: Ik ga er vanuit dat je dit wel kan hebben, als je tolerantie wat lager ligt haal ik het evt. zelf wel weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik moet zeggen dat ik de term retroseksueel echt rampzalig vind. Doet me bijna denken aan mensen zicht graag bezig houden met retro radio's, microfoons en oude tv's of zo.

Maar er is niets mis met een
manly man!

Specifieke onderklasse van deze vorm van retroseksualiteit is het retroga[y]men.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik moet zeggen dat ik de term retroseksueel echt rampzalig vind. Doet me bijna denken aan mensen zicht graag bezig houden met retro radio's, microfoons en oude tv's of zo.

Maar er is niets mis met een
manly man!

Jaaa! Leuk! Steampunk! Klassiek mubilair! Flirten met historische stuff! Muziek van voor je tijd luisteren! Victoriaans kleden! Etc. Epic!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jaaa! Leuk! Steampunk! Klassiek mubilair! Flirten met historische stuff! Muziek van voor je tijd luisteren! Victoriaans kleden! Etc. Epic!

Nee Olorin, dat is niet retroseksueel dat is goffik. Misschien is dat wel een paraseksuele vorm van retroseksualiteit maar dan nog.

Victoriaanse kleding nee. Je kunt je wel laten inspireren door, maar ik neem aan dat Ol Moth ook niet zijn eigen everzwijn gaat jagen met een donderbus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid