Spring naar bijdragen

trance/ dance


Aanbevolen berichten

trance is een heel alledaags verschijnsel. Iedereen die wel eens helemaal verdiept is in een boek kent het - of althans maakt het mee. Want ook dan treden trance-verschijnselen op: je hebt even wat minder aandacht voor je omgeving, en ben je helemaal geconcentreerd op jezelf. Ook als je vaak dezelfde weg aflegt per auto of fiets treedt soms als vanzelf trance op: je merkt dan ineens dat je een heel stuk weg "gemist" hebt. Terwijl je ook weet dat als er zich iets ongewoons zou hebben voorgedaan je meteen weer helemaal alert geweest zou zijn.

Een lange rechte weg omzoomd door bomen is mede gevaarlijk omdat de eentonige rit gecombineerd met de door de bomen schijnende zon een automobilist in een lichte trance kan brengen. Deze trance kan gevaarlijk zijn door de verminderde aandacht op de weg.

Als je de muziek gevaarlijk vindt, omdat je in een trance zou kunnen geraken, dan zou ik ook niet meer langs eentonige wegen rijden, te zeer verdiept raken in een boek of serieus studeren. Want ja, ook bij geconcentreerd studeren kan een trance optreden en dan zou er in zo'n studieboek wel eens een stukje kunnen staan dat niet christelijk verantwoord is en hoepla, de duivel heeft zijn klauwen in je gezet.

Studeren is volstrekt onverantwoord voor een weldenkend christen! widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal, is het slecht om muzieksoorten als Trance en Dance te luisteren? Ik heb het dus niet om de eventuele teksten die er in zouden kunnen zitten, maar misschien meer de snelle beats...? Alvast bedankt!

gr. mackie

Als je gelooft dat trance niet verkeerd is, kun je er naar luisteren.

Als je twijfelt of trance goed is, kun je er beter niet naar luisteren.

Een christen maakt beslissingen op basis van geloof, niet op basis van twijfel.

Als je ergens de vrede van God over ervaart, is er geen probleem. Als je onrust ervaart, kun je het beter uit de weg gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

Misschien is dit iets om naar te luisteren

Laat weten of je het vind kunnen of dat je zoiets heb

dit kan echt niet!

Je linkt werkt niet, ik kom op mijn eigen youtube filmjes... hij verwijst dus niet maar een vaste plek, maar naar een variabele ( hier dus 'my videos....' )

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb

"Christelijke" Trance:

Een cover van Hillsong London - Above All. De remix is van Noadja en Hadassa. Volgens mij is het vrij eenvoudig: God heeft alle schoonheid geschapen en de Satan heeft deze gejat. Om dan meteen te denken dat iets fout is is te veel eer voor hem. Het wordt tijd dat we het goed gaan gebruiken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid