Spring naar bijdragen

"Ik zoek een bijbeltekst" algemeen


Aanbevolen berichten

Op verzoek het topic:

"Ik zoek een bijbeltekst". Hier kan je je verzoekjes plaatsen m.b.t. het vinden van een bijbeltekst. Weet je niet meer waar het staat maar weet je ongeveer nog wel waar de tekst over gaat? Plaats het dan hier.

Het is niet aan te raden dit topic te misbruiken voor het zoeken van een persoonlijke bijbeltekst voor iemand die zich laat dopen etc.. Laat God tot je hart spreken...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 463
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik ben op zoek naar de tekst, waarin (volgens mij door Paulus) wordt geschreven, dat diegene die wel het woord van God horen, maar er niet naar leven verloren gaan.

Wie weet waar die staat, want ik wil dat stuk uit de bijbel nader bestuderen. Kan het alleen niet vinden verbaasd.gifboosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Michiel, bedoel je niet de uitspraak van Jezus in Lucas 6:49: 'Doch wie hoort en het niet doet, is gelijk aan iemand, die een huis op de grond bouwt zonder fundament. Toen de stroom daar tegenaan sloeg, stortte het tersond in en het huis werd één grote bouwval.'

Hoewel, misschien ook wel Hebreeën 2:1-4: 'Daarom moeten wij te meer aandacht schenken aan hetgeen wij gehoord hebben, opdat wij niet afdrijven. Want indien het woord, door bemiddeling van engelen gesproken, van kracht is gebleken, en elke overtreding en ongehoorzaamheid rechtmatige vergelding heeft ontvangen, hoe zullen wij dan ontkomen, indien wij geen ernst maken met zulk een heil, dat allereerst verkondigd is door de Here, en door hen, die het gehoord hebben, op betrouwbare wijze ons is overgeleverd, terwijl ook God getuigenis daaraan geeft door tekenen en wonderen en velerlei krachten en door de heilige Geest toe te delen naar zijn wil. '

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij je vraagstelling moet ik meteen aan de gelijkenis van de zaaier denken: Mtt 13, Mar 4, Luc 8.

Via de OnlineBijbel heb ik echter ook de volgende tekst gevonden in Rom 2:13.

"Want niet zij, die de Wet horen, zijn rechtvaardig voor God; maar zij, die de Wet volbrengen, zullen gerechtvaardigd worden."

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Quote:
Op zondag 26 september 2004 14:20:42 schreef MiekieMow het volgende:

Ja, ik zoek dringend een tekst. (als tie bestaat
smile.gif
)

Ergens kan ik me herinneren gelezen hebben dat als je zelf niet begrijpt hoe het geloof in elkaar steekt, hoe kan je het dan anderen leren/overtuigen.

iig iets in die trend

bvd

greetz Moi

Bedoel je de tekst uit Romeinen 10:14-16. Deze geeft de gedachte wel een beetje weer.

Of bedoel je de tekst uit Rom 2:17-21, geeft de gedachte vanuit een negatieve kant weer.

Ik hoop dat je hiermee snel genoeg geholpen bent.

Gabriël

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm ik heb dacht ik ooit een keer een tekst gelezen dat hier ongeveer over gaat:

Je kan zelf wel alles vragen en bidden ervoor, maar als je het dan niet zelf probeerd heeft het weinig zin.

Aangezien je niet weet of iets direct in Gods wil ligt moet je het proberen en kom je er vanzelf achter of het Gods wil is..

Ik meende me te herinneren dat dit ergens in een van Paulus brieven stond, maar ik kan het nergens in het NT terugvinden.

Uiteraard stond het anders verwoord, dit hierboven is nog wat ik me er ongeveer over kan herinneren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan me niet herrineren dat dit in de bijbel staat, waarschijnlijk is het een uitleg die je bij een bepaalde tekst hebt gehad.

Ik kan wel een aantal teksten bedenken die mogelijk in die richting dachten, ik hoop dat ie er tussen zit, anders iets meer details van de tekst geven aub.

Gabriel

horen en doen (mat 7:24-27)

bidden en werken (2 Thes 3:1-5)

Jacobus 4:13-17

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat was idd de uitleg die ik bij een bepaald stukje had..

Bedankt voor de Bijbelverzen, maar helaas zitten ze er niet tussen.

Meer details kan ik me niet herinneren, ik zal het NT er nog eens op doorspeuren.

Kan best wezen dat het er helemaal niet instaat, toch weet ik het vrijwel zeker dat ik iets in die trant heb gelezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Mattheus 27 vanaf vers drie kunnen we lezen dat Judas berouw kreeg. ER staat niet dat hij om vergeving vroeg, maar wel dat hij zich daarna ophing...geen idee of hij daadwerkelijk vergeving vroeg.

Maar Jezus zou Jezus niet zijn, als hij Judas' zonden niet zou vergeven als die daarom vroeg. Aangezien we niet weten of Judas om vergeving vroegn, kunnen we geen uitspraak doen over het wel of neit vergeven zijn..

Later,

Jona

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:
Op zondag 26 september 2004 17:13:35 schreef gabriël het volgende:

[...]

Bedoel je de tekst uit Romeinen 10:14-16. Deze geeft de gedachte wel een beetje weer.

Of bedoel je de tekst uit Rom 2:17-21, geeft de gedachte vanuit een negatieve kant weer.

Ik hoop dat je hiermee snel genoeg geholpen bent.

Gabriël

Misschien is het voor andere zoekers handig als je de tekstinhoud weergeeft van de genoemde teksten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 26 september 2004 17:18:30 schreef JonathanV het volgende:

Hmm ik heb dacht ik ooit een keer een tekst gelezen dat hier ongeveer over gaat:

Je kan zelf wel alles vragen en bidden ervoor, maar als je het dan niet zelf probeerd heeft het weinig zin.

Aangezien je niet weet of iets direct in Gods wil ligt moet je het proberen en kom je er vanzelf achter of het Gods wil is..

Ik meende me te herinneren dat dit ergens in een van Paulus brieven stond, maar ik kan het nergens in het NT terugvinden.

Uiteraard stond het anders verwoord, dit hierboven is nog wat ik me er ongeveer over kan herinneren.

Misschien bedoel je de tekst uit Rom 8:26

En evenzo komt de Geest onze zwakheid te hulp; want wij weten niet wat wij bidden zullen naar behoren, maar de Geest zelf pleit voor ons met onuitsprekelijke verzuchtingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoi Oikie

Bedoel je een van deze teksten

Deuteronomium 22 vers 27 Vervloekt zij, die bij zijn zuster ligt, de dochter zijns vaders of de dochter zijner moeder! En al het volk zal zeggen: Amen.

leviticus 20 vers 17 En als een man zijn zuster, de dochter zijns vaders, of de dochter zijner moeder, zal genomen hebben, en hij haar schaamte gezien, en zij zijn schaamte zal gezien hebben, het is een schandvlek; daarom zullen zij voor de ogen van de kinderen huns volks uitgeroeid worden; hij heeft de schaamte zijner zuster ontdekt, hij zal zijn ongerechtigheid dragen

groets axioma

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

ik heb al een stukje gevonden timotheus 2...

maar er staat wel AL het egschrift God...en zo is er veel op aarde

En weet dit, dat in de laatste dagen ontstaan zullen zware tijden.

2 Want de mensen zullen zijn liefhebbers van zichzelven, geldgierig, laatdunkend, hovaardig, lasteraars, den ouderen ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig.

3 Zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, achterklappers, onmatig, wreed, zonder liefde tot de goeden,

4 Verraders, roekeloos, opgeblazen, meer liefhebbers der wellusten dan liefhebbers Gods;

5 Hebbende een gedaante van godzaligheid, maar die de kracht derzelve verloochend hebben. Heb ook een afkeer van deze.

6 Want van dezen zijn het, die in de huizen insluipen, en nemen de vrouwkens gevangen, die met zonden geladen zijn, en door menigerlei begeerlijkheden gedreven worden;

7 [Vrouwkens], die altijd leren, en nimmermeer tot kennis der waarheid kunnen komen.

8 Gelijkerwijs nu Jannes en Jambres Mozes tegenstonden, alzo staan ook deze de waarheid tegen; mensen, verdorven zijnde van verstand, verwerpelijk aangaande het geloof.

9 Maar zij zullen niet meerder toenemen; want hun uitzinnigheid zal allen openbaar worden, gelijk ook [die] van genen geworden is.

10 Maar gij hebt achtervolgd mijn leer, wijze van doen, voornemen, geloof, lankmoedigheid, liefde, lijdzaamheid.

11 [Mijn] vervolgingen, [mijn] lijden, zulks als mij overkomen is in Antiochie, in Ikonium [en] in Lystre; hoedanige vervolgingen ik geleden heb, en de Heere heeft mij uit alle verlost.

12 En ook allen, die godzaliglijk willen leven in Christus Jezus, die zullen vervolgd worden.

13 Doch de boze mensen en bedriegers zullen tot erger voortgaan, verleidende en wordende verleid.

14 Maar blijft gij in hetgeen gij geleerd hebt, en [waarvan] u verzekering gedaan is, wetende, van wien gij het geleerd hebt;

15 En dat gij van kinds af de heilige Schriften geweten hebt, die u wijs kunnen maken tot zaligheid, door het geloof, hetwelk in Christus Jezus is.

16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;

17 Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De eerste tekst die in me opkomt is:

18 Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; 19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn. (Openbaringen 22:18,19)

Alleen denk ik dat deze tekst alleen over het boek Openbaringen gaat en niet over de hele Bijbel.

[edit] P.S. Ann, de tekst die jij hierboven plaatste is 2 Timoteüs 3

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid