Spring naar bijdragen

NBV als iPod Touch applicatie?


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben aan 't overwegen om een iPod Touch aan te schaffen. Mijn grootste overweging is zodat ik daar een Nederlandse bijbel op kan zetten. Ik sjouw iedere dag al met een Engelse bijbel (weliswaar compact, maar weegt toch extra en ik ben VEEL onderweg iedere dag) en een Nederlandse bijbel extra wordt me denk ik toch net iets te zwaar... Echter als ik de Engelse bijbel lees (ik ga naar een Engelse kerk, dus zal voornamelijk de Engelse bijbel mezelf eigen moeten zien te maken...) loop ik toch nog vaak tegen een hoop dingen aan, die voornamelijk veroorzaakt worden doordat ik de Engelse teksten niet snap of niet weet hoe ik ze moet interpreteren.

Dus ik dacht dat een Nederlandse bijbel op een lekkere lichte iPod Touch DE uitkomst zou bieden. Echter kwam ik daar wat bedrogen mee uit, want ik heb vanavond zitten spitten in iTunes en kan alleen de Statenvertaling vinden en ik wil de Nieuwe Bijbel Vertaling omdat:

a) de Statenvertaling voor mij als beginnend christen net wat te moeilijk is

B) ik al een grote Nederlandse studiebijbel hier heb en die is in de Nieuwe Bijbel Vertaling

Ik hoop echter stiekum toch dat ik niet goed genoeg gezocht heb... en mijn vraag is dan ook: weet iemand een bijbel voor de iPod Touch in de Nieuwe Bijbel Vertaling?

Ik hoor 't graag knipoog_dicht.gif God's zegen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet wel een programma die je op de iPhone kan gebruiken, maar ik weet niet of dat ook op een iPod Touch kan (die zijn toch bijna hetzelfde?). Dat programma heet Olive Tree. Je krijgt dan standaard de KJV maar je kunt extra bijbels kopen, waaronder ook meerdere Nederlandse, en ook de NBV.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet wel een programma die je op de iPhone kan gebruiken, maar ik weet niet of dat ook op een iPod Touch kan (die zijn toch bijna hetzelfde?). Dat programma heet Olive Tree. Je krijgt dan standaard de KJV maar je kunt extra bijbels kopen, waaronder ook meerdere Nederlandse, en ook de NBV.

Ik kan deze ook mijn mijn Ipod installeren smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok wat moet ik dan precies intikken in iTunes om aan de NBV te komen? KJV en/of Statenvertaling gaat niet zo'n succes worden voor een beginnend christen als ik (ik snap van beide versies echt bijzonder weinig... als mijn kerk geen NIV zou preken, zou ik alleen maar NLT en NBV hebben knipoog_dicht.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid