Spring naar bijdragen

Complottheorie Illuminati


Complottheorie onzin?  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Complottheorie onzin?

    • ja, bangmakerij
      14
    • nee
      5


Aanbevolen berichten

Illuminati in de hedendaagse cultuur

In veel hedendaagse populaire complottheorieën spelen 'de Illuminatii' een rol. De illuministen werden gepopulariseerd door de roman The Illuminatus! Trilogy van Robert Anton Wilson & Robert Shea. Dit boek inspireerde een Duitse hacker in de jaren 1980 tot de schuilnaam \"Hagbard Celine\" (een personage uit het boek). Deze hacker brak in in verscheidene Amerikaanse computersystemen. Hij vond kort daarna de dood op een enigszins mysterieuze manier; volgens de Duitse politie was het zelfmoord. Clifford Stoll schreef hierover een boek vanuit het Amerikaanse perspectief met de titel \"Het Koekoeksei\" (1989). In Duitsland werd er een \"fact-fiction\" boek over geschreven dat op zijn beurt verfilmd werd, zie 23 - Nichts ist so wie es scheint.

De Illuminaten van Beieren worden genoemd in het boek De slinger van Foucault van Umberto Eco. Daarnaast komen illuministen voor in de eerste Tomb Raider film, Deus Ex en in het boek Het Bernini Mysterie van Dan Brown, dat verfilmd werd: Angels & Demons (mei 2009). Er is ook een kaartspel gebaseerd op de complottheorieën rond de Illuminati.

Enkele christenen koesteren sterke weerstand tegen de Illuminati, vooral zij die de groep zien als de grondlegger van de Nieuwe Wereld Orde (NWO), die de macht over de hele wereld zou willen verkrijgen. Dit zal volgens deze christenen het machtsimperium van de antichrist zijn.

Er zijn 13 bloedlijnen op deze wereld die afstammen van oude Egyptische pharaoh's, die familie's bezitten banken, Staten! (Vaticaan, Private Corporation of London, District of Colombia), de media en legers.

De 3 M'en. (Money, Media & Military)

13 bloedlijnen, de namen van die families zijn:

Astor

Bundy

Colins

DuPont

Freeman

Kennedy

Li (china)

Onassis

Reynolds

Rockefeller

Rothschild (!!)

Russell

Van Duyn

Die families vertakking allemaal in andere families zoals bijvoorbeeld Bush die banden had met de Windsor familie, die voor 1914 Saxe-Weimar-Coburg-Gotha heette, en die had leden in Adam Weishaupts Illluminati, kom ik zo op.

Daaronder zitten ook de families van Disney, Krupp, McDonald, Stuart (!) en PaySeur (!).

Merovinger zit ook vertakt in deze familie. Merovinger is de link naar Europa, Britsche Koningsrijk. Vroeger Merovech (Franse).

Deze mensen zijn allemaal inteelt. Waarom?

Ze hebben een fortuin vergaard om U tegen te zeggen, door middel van banken:

Federal Reserved Banking system. Die heeft geen reserves, die heeft jouw (belastings)geld en laat jou dat weer lenen tegen interest. Ze verdienen dus dubbel aan jouw geld. (Alle banken ter wereld zijn hieraan gelinkt).

Omdat ze niet willen dat "buitenstaanders" van "gewoon" bloed dit geld in handen krijgen trouwen ze met dichtbije familieleden. Daarom mogen mensen uit een koningshuis ook niet "zomaar" met iemand trouwens. Heeft niets met traditie te maken, maar met geld.

Ok, ik zei dus net Illuminati.

Illuminati was een geheim genootschap gestart door Adam Weishaupt in Ingolstadt Bavaria.

Zijn doel was om controle te krijgen over het bank-systeem. Samen met Mayer Amschel Rothschild maakt hij in 1774 plannen.

Plannen die ongeveer zo gegaan zijn:

Stealthy & systematically conquest all Nations by bankrupting them, 1-by-1.

Zij zijn begonnen met geld printen in 1776 (Amerikaanse Dollars met die piramide erop, 13 piramide lagen, onderaan de piramide staat 1776).

De Illuminati is opgeheven omdat hun plannen op 1 of andere manier gelekt waren, ergens eind jaren 1780.

Maar dat is NA Adam Weishaupt toegang kreeg tot de FreeMasons (waar George Washington lid van was). FreeMasons en Illuminati laat ik dus even voor wat ze zijn.

Ik zal nog even wat belangrijke bedrijven noemen, die jullie zelf kunnen onderzoeken..

The Royal Institute of International Affairs (RIIA)

The Council of foreign Relations (zusterbedrijf van RIIA)

The Bilderberg Group

The Club of Rome

The Trilateral Commision

The United Nations

Dit zouden zogenaamde "Roundtable Groups" zijn. (belangrijke namen: Cecil Rhodes & Alfred Milner)

(als je het niet gelooft, is dat best logisch want dat is de bedoeling juist, je moet je hoofd onder het zand houden als een struisvogel voor een roofdier. Een roofdier die je geld wilt hebben in dit geval.)

Ze willen dus al het geld hebben, zodat wij afhankelijk worden van hun omdat we geld nodig hebben. Als we eenmaal afhankelijk zijn van hun kunnen zij doen wat ze willen omdat wij niet tegen hun durven opkomen want dan krijg je geen geld, of iets in die richting.

Ze zullen 1 wereld maken (zeg maar een uitgebreide EU) met 1 leider.

Nooit afgevraagd waarom geld virtueel geworden is en op pasjes staat? Jouw geld wat op de bank staat is er niet, dat hebben die eigenaren, je komt ook bij hun in de schuld te staan, elke keer als je geld leent van de bank leen je belastingsgeld waar al BTW over betaalt is, geld wat al naar hun is gegaan. Rente over je geleende geld moet je ook weer aan hun betalen.

Veel lening-reclames zijn er ook tegenwoordig, en reclames over: "klein bedrag? Pinnen mag!"

Bron: link

link

Ik ben benieuwd wat jullie van deze theorie vinden. Wat is jouw mening over deze theorie. Geloof jij in deze theorie. Waarom wel of waarom niet? 9/11 inside job of klinkklare onzin?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Quote:

Of het een complot is weet ik niet. Een feit is dat diegene die de banken en de media beheersen in feite alle macht in de wereld hebben.

Media: gedeeltelijk. Banken: nee.

Echt hoor, op het moment dat nog maar 10 procent van de mensen geld heeft, denk je dan niet dat die andere 90 procent diensten en producten gaan ruilen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Media: gedeeltelijk. Banken: nee.

Echt hoor, op het moment dat nog maar 10 procent van de mensen geld heeft, denk je dan niet dat die andere 90 procent diensten en producten gaan ruilen?

Op zich heb je gelijk dat als mensen het vertrouwen opzeggen in een valuta banken de grip op het monetaire systeem kwijtraken, en of dat goed of juist slecht is kan je op verschillende manieren bekijken.

Nu is het zo dat wij allemaal slaven zijn van de banken. Zonder schuld bestaat er immers geen geld. Geld is gedekt door schuld en heeft alleen maar bestaansrecht door steeds nieuwe schulden te creeëren. Dus op deze manier zijn wij hardwerkende mensen slaven van de (centrale) banken.

Banken produceren immers helemaal niks. Ze zetten een geldpers aan en iedereen is zo gek om zich helemaal uit de naad te werken voor al dat papier met wat getallen erop waarvan men ons heeft wijsgemaakt dat het koopkracht heeft. Men maakt onbewust of bewust slaven van ons.

Wat dat betreft hebben banken heel veel macht. Met niets dan alleen maar gebakken lucht kunnen ze jouw huis invorderen als je hun hypotheek niet betaald.

Het geld wat de bank jou leent is niets meer of minder dan gebakken lucht, en toch kan de bank van jou eisen dat als jij die gebakken zelfgecreeërde lucht van de bank niet binnen een bepaalde tijd terugbetaald ze jouw huis kunnen invorderen wat wel een echt waardevol object is wat je kan aanraken.

Banken zijn dus de enige instanties die dit legaal mogen doen met gebakken lucht.

Wat dat betreft hebben ze veel macht. Ze kunnen namelijk iets wat natuurkundig helemaal niet kan, en ze mogen dat ook nog legaal doen.

Dus als je het hebt over mensen met ontzettend veel macht zijn dat oa ook bankiers. En of het allemaal een complot is weet ik natuurlijk niet. Als er zoiets bestaat als de Illuminatie zou het logisch zijn als ze de banken en de bankwereld zouden domineren want dan heb je meer macht over de mensen dan je denkt. Los van het feit dat je er stinkend rijk mee kan worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@DannyR: ik heb het nergens over goed of slecht gehad. Tuurlijk zullen we allemaal keihard schrikken als álle banken ineens instorten, of een paar rijken ons proberen te dwingen om iets te doen voor geld. Maar dan zijn zelfs de tokkies slim genoeg om te bedenken dat je misschien ook best een stuk koe kunt ruilen voor een brood. Ga naar de intratuin, plunder de zaadjesafdeling en je bent al bijna zelfvoorzienend (als je een tuintje hebt dan). Dus als je écht bang bent dat er zoiets gaat gebeuren als in de OP: zorg dat je ruilwaar hebt/kan maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zich heb je gelijk dat als mensen het vertrouwen opzeggen in een valuta banken de grip op het monetaire systeem kwijtraken, en of dat goed of juist slecht is kan je op verschillende manieren bekijken.

Nu is het zo dat wij allemaal slaven zijn van de banken. Zonder schuld bestaat er immers geen geld. Geld is gedekt door schuld en heeft alleen maar bestaansrecht door steeds nieuwe schulden te creeëren. Dus op deze manier zijn wij hardwerkende mensen slaven van de (centrale) banken.

Banken produceren immers helemaal niks. Ze zetten een geldpers aan en iedereen is zo gek om zich helemaal uit de naad te werken voor al dat papier met wat getallen erop waarvan men ons heeft wijsgemaakt dat het koopkracht heeft. Men maakt onbewust of bewust slaven van ons.

Wat dat betreft hebben banken heel veel macht. Met niets dan alleen maar gebakken lucht kunnen ze jouw huis invorderen als je hun hypotheek niet betaald.

Het geld wat de bank jou leent is niets meer of minder dan gebakken lucht, en toch kan de bank van jou eisen dat als jij die gebakken zelfgecreeërde lucht van de bank niet binnen een bepaalde tijd terugbetaald ze jouw huis kunnen invorderen wat wel een echt waardevol object is wat je kan aanraken.

Banken zijn dus de enige instanties die dit legaal mogen doen met gebakken lucht.

Wat dat betreft hebben ze veel macht. Ze kunnen namelijk iets wat natuurkundig helemaal niet kan, en ze mogen dat ook nog legaal doen.

Dus als je het hebt over mensen met ontzettend veel macht zijn dat oa ook bankiers. En of het allemaal een complot is weet ik natuurlijk niet. Als er zoiets bestaat als de Illuminatie zou het logisch zijn als ze de banken en de bankwereld zouden domineren want dan heb je meer macht over de mensen dan je denkt. Los van het feit dat je er stinkend rijk mee kan worden.

Daarom is het ook belangrijk om niet afhankelijk te zijn van het wereldse systeem, maar afhankelijk te zijn van Gods voorziening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@DannyR: ik heb het nergens over goed of slecht gehad. Tuurlijk zullen we allemaal keihard schrikken als álle banken ineens instorten, of een paar rijken ons proberen te dwingen om iets te doen voor geld. Maar dan zijn zelfs de tokkies slim genoeg om te bedenken dat je misschien ook best een stuk koe kunt ruilen voor een brood. Ga naar de intratuin, plunder de zaadjesafdeling en je bent al bijna zelfvoorzienend (als je een tuintje hebt dan). Dus als je écht bang bent dat er zoiets gaat gebeuren als in de OP: zorg dat je ruilwaar hebt/kan maken.

Uiteraard is het zeker handig om altijd ruilwaar te hebben, en wat zaadjes en dan een moestuin beginnen zou inderdaad niet een slecht idee zijn.

Probleem is dat ik zie dat maar bepaalde mensen echt profiteren van ons monetaire systeem zoals dat nu bestaat. En als er al zoiets als de Illuminatie bestaat dan zouden er zeker illuminatie onder deze profiteurs kunnen bestaan. Dit systeem zit zo inelkaar dat als je aan de top staat er heel veel van profiteert, en sta je onderaan dan val je uit de boot en heb je een groot probleem.

Dus ons huidge monetaire systeem zou wel in lijn zijn met wat ik lees over de illuminatie die de macht wil hebben op elk terrein.

Als je als enige instantie de macht krijgt om elk bedrag wat de burger je leent met 10 te vermenigvuldigen en over dat vermenigvuldigde bedrag 9% rente te heffen dan heb je een ultiem privilege.

Laten banken een dergelijk privilege hebben. Er zijn maar weinig organisaties die dat mogen. Dus wie weet is dit systeem door illuminaten bedacht.

uiteindelijk zijn er manieren om je er tegen te verzetten, maar dat brengt wel risico's met zich mee.


Samengevoegd:

Quote:

In zo'n complot geloof ik niet. Wel is het zo dat lenen niet slim is
knipoog_dicht.gif

1 stelregel van mij persoonlijk is om zo min mogelijk schuld bij anderen te hebben. Je moet ervoor zorgen dat jij altijd aan de kant staat van degene die incasseert en zo min mogelijk aan de kant van degene die elke maand een bedrag moet betalen.


Samengevoegd:

Quote:

En over de gebeurtenissen 9/11? inside job of geen inside job.

Persoonlijk zou het mij niet verbazen als dit het geval was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

1 stelregel van mij persoonlijk is om zo min mogelijk schuld bij anderen te hebben. Je moet ervoor zorgen dat jij altijd aan de kant staat van degene die incasseert en zo min mogelijk aan de kant van degene die elke maand een bedrag moet betalen.

sjoerule.gif

Spr 22,7b

de man die leent, is een knecht van de uitlener.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]
sjoerule.gif

Spr 22,7b

de man die leent, is een knecht van de uitlener.

Prachtig dat je dit ook nog met een bijbeltekst kan ondersteunen knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Vooral de dreiging van terrorrisme in Nederland wat door de media wordt verspreid daar moet ik altijd om lachen. Pure bangmakerij en paniekzaaien wat men doet. Als men het weer eens in het nieuws heeft over een mogelijk terrorrismedreiging in Nederland dan zapp ik meestal gewoon door en denk ik "ach daar heb je ze weer!!" En tot op heden zijn er geen gebouwen opgeblazen of vliegtuigen op de ambassades gestort...dus het zal allemaal wel meevallen hier.

Maar je ziet toch dat zulke berichtgeving werkt. Voor 11 september hadden waarschijnlijk veel meer mensen geprotesteert tegen oa de vingerafdruk die men vraagt bij het aanvragen van een paspoort. Nu laten de meeste mensen zich dit soort onzinnige maatregelen gewoon welgevallen, men zegt dan vaak dat als het onze 'veiligheid' kan waarborgen tegen oa terrorrisme het geen kwaad kan.

Helaas zullen ook dat soort maatregelen helemaal geen veiligere samenleving opleveren. Totaal nutteloos. Maar intussen is men wel databanken aan het opzetten met onze biometrische kenmerken en gegevens, en niemand heeft zicht wat er verder met deze gegevens gebeurd en welke individuen inzage krijgen in deze gegevens. Dit soort maatregelen zorgen er alleen maar voor dat bepaalde individuen meer controle krijgen over ons, en maken onze samenleving niet veiliger.

Voor 11 september had waarschijnlijk 3 kwart van de Nederlanders zich hiertegen verzet. Nu volgen we echter slaafs de overheid. Zelf ben ik inmiddels bezig met een bezwaarprocedure en daarnaast ook nog met de aanvraag van een rijbewijs zonder voertuigenvermelding zodat ik die kan gebruiken om me te legitimeren.

Aan mij hebben ze een goeie wat dat betreft knipoog_dicht.gif

ps geloof zeker niet alles wat de media zegt. Niet alles wat je hoort op het nieuws staat altijd gelijk aan de waarheid. Wil niet zeggen dat alles onzin is, maar als je alles zomaar slikt als zoete koek zonder het zelf te controleren kan je weleens verkeerd voorgelicht worden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof helemaal niks van complottheorieën, simpelweg omdat ze nergens op zijn gebaseerd. Neem nou deze zin:

Quote:

Ze zullen 1 wereld maken (zeg maar een uitgebreide EU) met 1 leider.

Dit stuk haalt als voorbeeld de Europese Unie aan, maar de Europese Unie is nauwelijks één te noemen. Ja, Europese landen hebben een aantal bevoegdheden gegeven aan de Europese Unie, waardoor ze over bepaalde dingen minder te zeggen hebben. Maar Europese landen kunnen die bevoegdheden ook weer zo terugnemen als ze dat willen, dus ze hebben zelf de macht.

Sterker nog, als het gaat om de echt belangrijke beslissingen in Europa, is het nog altijd ieder land voor zich. Het is nog altijd ontzettend moeilijk om de EU goed te laten functioneren, simpelweg omdat ze uit zoveel landen bestaat die allemaal hun rechten niet op willen geven.

Dus als het al niet lukt om van Europa één te maken, is het een illusie om te denken dat er een wereldregering in de maak is. Door de globalisering zijn we op economisch gebied afhankelijker van elkaar geworden en werken we misschien meer samen (hoewel er vroeger ook al veel werd samengewerkt). Maar een wereldregering? Die is er bij lange na niet. Het lukt nog niet eens om een klimaatakkoord te sluiten met verschillende landen.

Verder is de grote reden waarom in de politicologie complottheorieën niet serieus genomen worden, omdat ze niet falsifieerbaar zijn. Met andere woorden: je kunt nooit bewijzen dat ze niet kloppen.

Wat er ook gebeurt, aanhangers van complottheorieën zien het als bewijs dat hun theorie klopt. Als er een raar teken op televisie verschijnt wat in de verte op het Illuminatiteken lijkt, is dit een bewijs dat de Illuminati de macht hebben. Als dit teken niet op tv te zien, is het een bewijs dat de Illuminati voorzichtiger is geworden. Als er beroemdheden zijn die in complottheorieën geloven, is dit een bewijs dat die complottheorieën kloppen. Maar als blijkt dat heel veel mensen er niet in geloven, dan is dat een bewijs dat mensen worden gemanipuleerd.

Complottheorieën zijn wat dat betreft puur een geloof. En ik geloof er niet in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Moraal van het verhaal is iig wel: wordt niet te afhankelijk.

Juist, of je nu wel of niet in complotten geloofd zorg ervoor dat bepaalde organisaties of individuen niet teveel controle over jou en je leven krijgen.

Dat is al een hell of a job als je een nagaat hoeveel systemen die door andere mensen zijn bedacht al flink wat controle over vele facetten van je leven hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid