Spring naar bijdragen

Wordt Christelijke muziek geweerd?


Aanbevolen berichten

Quote:

Die genres zijn echter vrij obscuur en underground en discussie lijkt vooral te gaan over de hitlijsten. Dat in bepaalde scenes goede christelijke bands zijn die tot de top van dat genre behoren, ontken ik niet.
smile.gif

De TS zegt daar vrij weinig over in de TS. smile.gif

Dus, Olorin, wilde je het over hitlijsten hebben (top40 enzo, of ook over andere christelijke muziek? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de eerste plaats gaat het topic over christelijke muziek in verhouding met de mainstream popmuziek zoals die in dergelijke hitlijsten te vinden zijn.

Maar ik heb opzich geen bezwaar als het gesprek wat breder gaat dan enkel de mainstream popmuziek, zolang het wel te maken heeft met de vraag of christelijke muziek geweerd zou worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mij interesseert dat ook weinig. Daar staat de vraag of het christelijk is of niet volledig los van.

Maar er wordt in de mainstream en in de underground genoeg goede muziek gemaakt. In absolute aantallen zijn er natuurlijk veel minder geode christelijke bands dan seculiere bands en ik vermoed dat het in verhouding ook in het voordeel van de seculiere muziek uitpakt. Bepaalde genres kennen wel opmerkelijk veel goede christelijke bands (hardcore en metalcore bijvoorbeeld).

Ik vind het onderscheid tussen 'christelijke muziek' en 'seculiere muziek' tamelijk arbitrair en in veel gevallen volslagen onzinnig. Liever heb ik een antwoord op de vraag of iets me negatief beïnvloedt of niet (en daar heb ik de hulp van anderen niet bij nodig).

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid