Spring naar bijdragen

Online Alpha cursus??


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik wil graag een Alpha Cursus doen, maar zoals een aantal mensen wel zullen weten woon ik momenteel in Zuid-Korea. Het punt is dat ze hier wel Alpha Cursussen geven, maar heb tot nu toe alleen Koreaans-talige cursussen hier kunnen vinden... en ik ken amper Koreaans, dus dat gaat 'm niet echt worden. Heb al een balletje opgegooid bij m'n eigen (Engelstalige) kerk om een Alpha Cursus te organiseren, maar volgens hen was daar niet voldoende animo voor. Heb verder ook geen andere Engelstalige Alpha Cursussen in Korea kunnen vinden not_happy.gif

Nu is mijn vraag: weet iemand of er een mogelijkheid is om een online Alpha Cursus te doen? Dat zou me echt uit de brand kunnen helpen...

God's zegen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heb je misschien iets aan deze site:
?

Op die manier heb je niemand om je vragen aan te stellen, terwijl dat juist het prettige is met een Alpha Cursus. Met die Waarom Jezus cursus heb je dat wel, dan kun je zowel via de chat als via de email je vragen stellensmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

de waarom je zus cursus kan ik ook aan raden, veel goeds over gehoord

Maar wat als je geen zus hebt?


Samengevoegd:

Zelfs werd ik overigens geweigerd voor deze cursus, ik denk omdat ik bij het opgeven had gezegd dat ik christelijk ben opgevoed. Maar dit is alweer een paar jaar geleden, misschien doen ze nu minder lullig.

widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

He wat gek ik heb m ook gedaan terwijl ik al lang en breed katholiek geworden was, deels uit nieuwgierigheid mar ik heb een erg leuke en super leerzame uitwisseling gehad met mijn contactpersoon. En nog een tip: dat boekje van de alpha cursus wordt heeeel veel en goedkoop op MP aangeboden!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zelfs werd ik overigens geweigerd voor deze cursus, ik denk omdat ik bij het opgeven had gezegd dat ik christelijk ben opgevoed. Maar dit is alweer een paar jaar geleden, misschien doen ze nu minder lullig.

widegrin.gif

Daar wordt je idd door geweigerd ja. Maar als je christelijk bent opgevoed leer je ook niet echt iets nieuws op die cursus dus dan is het uiteindelijk ook zo erg nietsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Eh... in Korea, vroeg je?

Als je in Seoul zou komen (of bent) zou je eens bij Myeongdong Cathedral kunnen vragen (de Engelse RK viering was altijd om 09.00 op zondag, als ik me goed herinner, in de ruimte rechts op het terrein, naast de winkel).

Ook kun je in Sogang University eens gaan vragen, direkt rechts naast de kerk op het terrein zitten paters die prima Engels spreken.

Seoul is groot, misschien is er daar toch animo?

zr. Madeleine

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid