Spring naar bijdragen

Wat geloof jij over Jezus?


Geloof jij dat Jezus God is?  

40 leden hebben gestemd

  1. 1. Geloof jij dat Jezus God is?

    • Ja
      47
    • Nee, ben Christen
      8
    • Nee, heb ander geloof
      10
    • Ik twijfel
      0
    • geen idee
      1


Aanbevolen berichten

Hi mensen,

Er is mij verteld dat als je een Christen wilt zijn je moet geloven dat Jezus God is, nu heb ik me aangemeld op verschillende christelijke fora's en sommige die zichzelf Christenen noemen geloven dat Jezus NIET God is.

Mijn vraag is nu, degene die NIET geloven dat Jezus God is maar zichzelf wel Christen noemen, onder welke groep/groepering vallen die, buiten de Jehovah getuigen om dan.

Zijn er hier ook mensen die zichzelf Christenen noemen maar niet geloven dat Jezus, God is, zoja, ik vraag me af wat die dan precies geloven. Hoe ze Jezus zien en ik heb ook een vraag aan hen. Namelijk het volgende;

In de bijbel wordt iedereen "zonen van de allerhoogste" genoemd oa. in psalmen.

Waarom wordt in Hebreeuwen 1:2 een verschil gemaakt tussen de Profeten en de zoon, want eigenlijk worden de profeten indirect toch ook zonen genoemd bijv. in het volgende vers.

Psalmen 82:6 Ooit heb ik gezegd: U bent goden,

zonen van de Allerhoogste, allemaal.

Kan iemand mij uitleggen vanwaar dat onderscheid, ik hoop dat iemand voor mij een uitleg hierover heeft.

Groetjes,

Barbara van Loo

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 209
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Vanwege bepaalde redenen moest ik het opnieuw openen.

Ik wacht nog af op inhoudelijk reacties, als je geen inhoudelijke reactie hebt reageer dan beter niet. En nee dit is niet voor islam-propaganda, dus wees maar niet bang.

Ik wacht af op een reactie van Christenen die NIET geloven dat Jezus God is, hopelijk kunnen ze mijn vragen beantwoorden.

Ik zie dat iemand op me poll heeft gereageerd met als antwoord Nee ben Christen, wie is deze persoon, kan je misschien mijn vragen beantwoorden?

Gr, Barbara

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus is het woord van God...de Zoon van God..Dat maakt het niet meteen God zelf..

Voorbeeld, ik heet Jan..Ik heb een been..Die is onderdeel van mij..Maar mijn been is niet Jan...

Jezus is een onderdeel van God die vlees is geworden. Hij is wel goddelijk maar niet God zelf. Anders zou Hij niet constant praten over zijn Vader. (Vader=voortbrenger)

Als Jezus God zou zijn dan zou God gestorven zijn aan het kruis..Wie richt hem dan op?? Want dan zou God dood zijn geweest..

De bijbel zegt dat Jezus aan de rechterhand van God zit.. Zit God aan de rechterhand van God? Is God schizofreen en praat Hij met Zichzelf?

Even stof tot nadenken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je antwoord. Zou jij misschien mijn vraag kunnen beantwoorden in de openingspost betreffende het vers in Psalm. En zou je me kunnen vertellen, tot welke groepering/groep jij je rekent. Ben je een Jehovah getuigen of iets anders, zo niet kun je me vertellen bij welke stroming je hoort.

Trouwens je zegt hier in je reactie "Jezus is een onderdeel van God die vlees geworden is" volgens mij staat dat haaks op hetgeen dat je daarvoor zegt namelijk dat Jezus NIET God is. Degene die geloven dat Jezus God is, geloven dat God, vlees geworden is in de persoon Jezus. Dus verklaar je nader?

Quote:

Jezus is het woord van God...de Zoon van God..Dat maakt het niet meteen God zelf..

Voorbeeld, ik heet Jan..Ik heb een been..Die is onderdeel van mij..Maar mijn been is niet Jan...

Jezus is een onderdeel van God die vlees is geworden. Hij is wel goddelijk maar niet God zelf. Anders zou Hij niet constant praten over zijn Vader. (Vader=voortbrenger)

Als Jezus God zou zijn dan zou God gestorven zijn aan het kruis..Wie richt hem dan op?? Want dan zou God dood zijn geweest..

De bijbel zegt dat Jezus aan de rechterhand van God zit.. Zit God aan de rechterhand van God? Is God schizofreen en praat Hij met Zichzelf?

Even stof tot nadenken
smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat bedoel je precies?

Oh, een logisch geintje. In sommige systemen kun je met een niet-bestaande categorie uitspraken doen die toch geldig zijn.

Vb.:

'vogels zonder vleugels'

'marsmannetjes'

'Christenen die niet geloven in de Triniteit'

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Misschien is het wel de matrix die jou laat denken dat de meest simpele oplossing ook de correcte is?

creepy widegrin.gif


Samengevoegd:

Quote:

Ik wacht nog af op inhoudelijk reacties, als je geen inhoudelijke reactie hebt reageer dan beter niet.

Maak je vraag dan eens helder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat ik van de Christenen die Jezus wel als God zien, wel ongeveer weet hoe ze dat vers in hebreeen 1:2 uitleggen, o.a omdat er verschillende sites zijn van bijbelseversen met uitleg erbij, maar van Christenen die niet geloven dat Jezus God is bestaat zoiets niet naar mijn wete dus ben ik dus benieuwd naar hun uitleg erover. Gewoon uit interesse.

Quote:

Waarom ben je eigenlijk zo geïnteresseerd in mensen die Jezus wel belangrijk vinden maar hem niet als God zien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Jezus is het woord van God...de Zoon van God..Dat maakt het niet meteen God zelf..

Voorbeeld, ik heet Jan..Ik heb een been..Die is onderdeel van mij..Maar mijn been is niet Jan...

Jezus is een onderdeel van God die vlees is geworden. Hij is wel goddelijk maar niet God zelf. Anders zou Hij niet constant praten over zijn Vader. (Vader=voortbrenger)

Als Jezus God zou zijn dan zou God gestorven zijn aan het kruis..Wie richt hem dan op?? Want dan zou God dood zijn geweest..

De bijbel zegt dat Jezus aan de rechterhand van God zit.. Zit God aan de rechterhand van God? Is God schizofreen en praat Hij met Zichzelf?

Even stof tot nadenken
smile.gif

inderdaad. Want een onchristelijke weergave smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vragen zijn dus:

1.Zijn hier Christenen die geloven dat Jezus NIET God is, zoja, dan zou ik graag willen weten hoe zij Jezus zien. En tot welke stroming zij dan behoren.

2. In de bijbel in psalmen 82:6 wordt iedereen "zonen van de allerhoogste" genoemd. In Hebreeuwen 1:2 wordt een verschil gemaakt tussen de Profeten en de zoon.

Door dat vers in psalmen worden profeten indirect ook "zonen" genoemd, dus ik vraag me af waarom dat verschil tussen Profeten en de Zoon. En hoe dat vers uitgelegd wordt.

Quote:

[...]

creepy
widegrin.gif


Samengevoegd:

[...]

Maak je vraag dan eens helder.


Samengevoegd:

Ik vind het nogal tegenstrijdig.

Je kan niet zeggen dat God vlees geworden is, en tegelijkertijd zeggen dan dat Jezus niet God is.

Juist degene die geloven dat Jezus God is, geloven dat hij vleesgeworden is, dus ik begrijp deze hele reactie eigenlijk niet van die persoon.

Quote:

[...]

inderdaad. Want een onchristelijke weergave
smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bedankt voor je antwoord. Zou jij misschien mijn vraag kunnen beantwoorden in de openingspost betreffende het vers in Psalm. En zou je me kunnen vertellen, tot welke groepering/groep jij je rekent. Ben je een Jehovah getuigen of iets anders, zo niet kun je me vertellen bij welke stroming je hoort.

Trouwens je zegt hier in je reactie "Jezus is een onderdeel van God die vlees geworden is" volgens mij staat dat haaks op hetgeen dat je daarvoor zegt namelijk dat Jezus NIET God is. Degene die geloven dat Jezus God is, geloven dat God, vlees geworden is in de persoon Jezus. Dus verklaar je nader?

[...]

Voor wat betreft psalmen..God bepaalt wie wel of niet Zijn kind is..Het nieuwe testament zegt dat wij zijn aangenomen als kinderen. (Wij=Echte Christenen)

Heel simpel..Je moet God niet gaan vergelijken met een mens. Mensen hebben vaders en moeders en kinderen op een natuurlijke manier. God heeft geen vrouw nodig en geeft een andere definitie aan het idee "Kind , vader en zoon/dochter"

Ik zit niet in een stroming..Dat suggereert dat het een afsplitsing is van het origineel. Ik hou me liever bij het origineel. Zoals de kerk in Handelingen.

Nogmaals..Een onderdeel van iemand of iets maakt het niet hetzelfde als het iets in het geheel. Mijn arm is niet Jan, mijn Been ook niet. En als ik (Als God) ervoor kies mijn been een persoon te maken dan is het nog steeds niet hetzelfde als Ikzelf.. Nogmaals , je moet God niet beperken tot wat je denkt te kennen over vaders en moeders en kinderen. Het hemelse zit heel anders in elkaar.

Feitje: Het woord drieeenheid komt niet in de bijbel voor. Wel dat Jezus zegt dat Hij en de Vader één zijn. En dat de Heilige Geest één is met hun. Mijn vrouw en ik zijn ook een eenheid. Ben ik dan mijn vrouw? De broeders en zusters in de bijbel waren één met Jezus.

Johannes 17:

20 ¶ En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor degenen, die door hun woord in Mij geloven zullen.

21 Opdat zij allen een zijn, gelijkerwijs Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons een zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.

22 En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij een zijn, gelijk als Wij Een zijn;

Jezus en God zijn in eenheid..Ze zijn niet hetzelfde..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Mijn vragen zijn dus:

1.Zijn hier Christenen die geloven dat Jezus NIET God is, zoja, dan zou ik graag willen weten hoe zij Jezus zien. En tot welke stroming zij dan behoren.

Nee. Die zijn hier niet. Op dit forum komen jonge mensen die nog zoekende zijn, en de beheerders van dit forum hebben jaren geleden besloten dat het voor die bezoekers niet dienstig is als onduidelijkheid bestaat over wat precies wel of niet christelijk is. Op dit forum geldt dan ook een verbod, dat veelal goed wordt gehandhaafd door de crew, om iets christelijk te noemen dat het niet is. Zowel jouw vraag, als de reactie van Saint Eve zijn dus schendingen van die regel. Het ligt voor de hand dat de crew dus zal ingrijpen op niet al te lange termijn. Hoewel je het nooit zeker weet natuurlijk. Daarom tot die tijd: wie niet gelooft in één God in drie Personen, waarvan iedere Persoon volledig God is, is geen christen. Sorry.

Quote:
2. In de bijbel in psalmen 82:6 wordt iedereen "zonen van de allerhoogste" genoemd. In Hebreeuwen 1:2 wordt een verschil gemaakt tussen de Profeten en de zoon.

Door dat vers in psalmen worden profeten indirect ook "zonen" genoemd, dus ik vraag me af waarom dat verschil tussen Profeten en de Zoon. En hoe dat vers uitgelegd wordt.

Maar je wilde alleen uitleg van Jehovah's Getuigen of anderen die zichzelf wel christelijk noemen, maar op dit forum nadrukkelijk niet als zodanig worden aangeduid?

Quote:
Ik vind het nogal tegenstrijdig.

Ach, een door God zelf via Gabriël aan Mohammed gedicteerd boek dat vol fouten zit vind ik dan weer tegenstrijdig. En?

Quote:
Je kan niet zeggen dat God vlees geworden is, en tegelijkertijd zeggen dan dat Jezus niet God is.

Juist degene die geloven dat Jezus God is, geloven dat hij vleesgeworden is, dus ik begrijp deze hele reactie eigenlijk niet van die persoon.

[...]

Deze persoon geeft dan ook een onchristelijke weergave.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid