Spring naar bijdragen

God Still Talking?


Aanbevolen berichten

Dus daarmee zeg je dat Hij het niet meer letterlijk kan?, of Hij kan het wel kan maar doet het niet?..

Want dan is mijn stelling nog net als in de intro: Misschien doet Hij het wel maar geloof jij het niet. knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Op verzoek - Vertaling van de teksten in het Nederlands op de eerst pagina.. heb m,n best gedaan, correcties zijn welkom, daarom laat ik de originele erboven staanknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waar heb ik beweerd dat dat niet nodig is?.. dat is wat mij betreft eerder vanzelfsprekend. Als teksten tegenspreken wat er in het woord van God (De Bijbel dus) staat, dan kun je het niet vertrouwen, en moet je er verre van blijven.

En als ze dat niet doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

true Mark.. maar letterlijk Gods stem verstaan is niet voor iedereen weggelegd, dat was in de Bijbel evenmin zo.

Verder denk ik niet dat ik er moeilijk over doe. Zoals je in de intro kunt lezen, geloof ik het.. En ook schreef ik dat ik het bewust voorzichtig inbracht, omdat ik weet wat voor reacties het kan veroorzaken.. en voilasmile.gif

Dat betekent dus niet dat ik niet serieus op de reacties in wil gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

true Mark.. maar letterlijk Gods stem verstaan is niet voor iedereen weggelegd, dat was in de Bijbel evenmin zo.

Is dat zo? Het oude testament was natuurlijk anders, de Heilige Geest was nog niet op iedereen uitgestort. Nu heeft iedere gelovige de Heilige Geest, en die spreekt tot ons.

Wat ik bedoel met moeilijk doen is dus dat ik de indruk heb dat veel mensen het nog een veel te zwaar beladen onderwerp vinden, en in die zin er moeilijk over doen als in dat het dus niet voor iedereen is weg gelegd, of dat het moeilijk is om Gods stem te verstaan e.d. Daar zit zeker een kern van waarheid in, maar ik geloof dat in theorie het niet eens een vraag zou hoeven zijn of iedere gelovige God tot hem/haar kan horen spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Amenknipoog_dicht.gif.. ik heb het ook over letterlijk God horen, en opschrijven wat je hoort. Zoals deze brieven en grote delen van de Bijbel zijn geschreven. Dat heb ik nog nooit meegemaakt, jij wel? smile.gif

Helemaal met je eens!.. mooi om te horen zeg. Helaas is het zo dat de meerderheid van "Zijn kinderen" daar hun oren voor hebben gesloten en hun hart hebben verstopt denk ik.

En zo komt in mijn mening ook uit wat er beschreven staat. "Het zal tegen het einde zo zijn als in de dagen van Noach".. dat kun je toepassen op brallen, drank, ontucht enz.. maar ook zeker op wat er in de harten van mensen omgaat in deze tijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Amen.. ik heb het ook over letterlijk God horen, en opschrijven wat je hoort. Zoals deze brieven zijn geschreven. Dat heb ik nog nooit meegemaakt, jij wel?
smile.gif

God spreekt op vele manieren:

- Een hoorbare stem (voor iedereen te horen, zie Mat. 3:17)

- Een innerlijke hoorbare stem (alleen jij hoort de stem)

- Een spontane gedachte/een plotselinge indruk (opeens aan een persoon denken, een bijbeltekst schiet door je hoofd, of een opmerkelijke gedachte van andere aard)

- Een beeld/visioen

Zo zijn er nog wel meer. Uiteraard kan God ook tot je hart spreken via gebeurtenissen of rechtstreeks door de Bijbel. God kan je openbaring geven over een bepaalde tekst, of een preek of bijbeltekst lijkt op speciaal voor jou te zijn op dat moment, dat is ook allemaal God.

Die laatste dingen heb ik sowieso wel vaak meegemaakt, de laatste 2 dingen in mijn rijtje ook wel regelmatig, de eerste 2 nog niet. Het probleem is dat onze westerse maatschappij ontzettend is gericht op ratio, en dat heeft ons heel veel gebracht, alleen soms werkt het ook tegen je, en dat is in dit geval zeker zo. Niet dat je je verstand overboord moet gooien met dit soort dingen, maar een zekere mate van overgave en dingen aannemen als kind is denk ik wel noodzakelijk.

Quote:
Helemaal met je eens!.. mooi om te horen zeg. Helaas is het zo dat de meerderheid van "Zijn kinderen" daar hun oren voor hebben gesloten en hun hart hebben verstopt.

En zo komt ook uit wat er beschreven staat. "Het zal tegen het einde zo zijn als in de dagen va Noach".. dat kun je toepassen op brallen, drank, ontucht enz.. maar ook zeker op wat er in de harten van mensen omgaat in deze tijden.

Misschien wel, maar ik richt me meer op mijn eigen relatie met God en hoe ik daarin kan groeien en in mijn omgeving een verschil kan uitmaken. Dan worden anderen vanzelf wel aangevuurd om ook op zoek te gaan naar God, of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog even ter illustratie, er zijn wel degelijk genoeg voorbeelden te vinden van God die spreekt in het Nieuwe Testament. Een aantal teksten (ter wille van de lengte van de post zet ik hier alleen de verwijzingen neer):

Handelingen 5:1-11 (hoe wist Petrus dat Ananias en zijn vrouw logen?)

Handelingen 9:1-9 (de bekering van Saulus)

Handelingen 9:10-16 (God spreekt tot Ananias over Saulus)

Handelingen 10:9-16 (God spreekt in een visioen tot Petrus over de heidenen)

Handelingen 10:19-20 (de Heilige Geest spreekt tegen Petrus)

Handelingen 11:27-28 (er wordt hier gesproken over profeten, en profeten profeteren = woorden van God ontvangen en doorgeven)

Handelingen 13:2 (de Heilige Geest spreekt tot sommige discipelen)

Handelingen 13:11 (hoe wist Paulus dat God de tovenaar blind zou maken?)

Handelingen 13:47 (Paulus citeert hier wat God volgens hem eerder tot hem heeft gesproken)

Handelingen 16:10 (Paulus krijgt een visioen en interpreteert dit als God die tegen hem spreekt)

Zo kan ik nog wel even doorgaan, ik ben pas bij Handelingen 16. Sowieso is als het goed is iedere christen het er over eens dat elk bijbel boek door God geïnspireerd is. Dat betekent niet dat het letterlijk de woorden van God zijn, maar wel dat de hand van de schrijvers als het ware beïnvloed is door God, zodat de dingen die er staan wel degelijk van God komen.

Vond het wel boeiend voor mezelf om dit nog even uit te zoeken, wellicht heeft iemand er nog wat aan knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi beschreven, ik vind dat je er wel een helder beeld van hebt. Ik heb ook niks gezegd over de door jou andere beschreven opties, ik richt me in deze topic simpelweg op de 2de in jouw lijstje.. En die optie vinden vele toch nog moeilijk te aanvaarden. Die laatste twee heb ik trouwens ook zelf meegemaakt. (Ik had een bepaalde droom gehad.. maar ik ben ben er nog steeds niet zo over uit of het als profetie o.i.d. was bedoeld)

De reden, waarom ik deze hele topic aanmaak, heb ik al beschreven in de intro.. maar wil ik toch nog wel eens ietsje uitgebreider aanhalen. Ik heb nu twee brieven gepost die wat aan de korte kant zijn, en van positieve aard.. weet dat er veel meer zijn.. knipoog_dicht.gif

Ik geloof dat in lijn met de Bijbel ons onder andere in deze brieven duidelijk wordt gemaakt dat de tijd aan het opraken is, en het tijd wordt om wakker te worden voor velen, eigenlijk iedereen.

Zulke dingen zet je niet zo makkelijk op een forum, maar als het echt zo is.. zou het ook belangrijk zijn dat mensen het horen. so there it is.


Samengevoegd:

Mooi lijstje inderdaad.. interessant om te lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...

http://trumpetcallofgodonline.com/index ... e_Children

Deze versen vatten vind ik wel mooi samen waarom God wel degelijk nog spreekt:

Amos 3:7 Voorzeker, de Here HERE doet geen ding, of Hij openbaart zijn raad aan zijn knechten, de profeten.

Matt 24:42 Wees dan waakzaam, want u weet niet op welk moment uw Heere komen zal.

43 Maar weet dit, dat als de heer des huizes geweten had in welke nachtwake de dief komen zou, hij waakzaam geweest zou zijn, en niet in zijn huis zou hebben laten inbreken.

1 Tess 5:1 Maar wat de tijden en de gelegenheden betreft, broeders, is het voor u niet nodig dat men u schrijft.

2 Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht. 3 Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.

4 Maar u, broeders, bent niet in duisternis, zodat die dag u als een dief zou overvallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze versen vatten vind ik wel mooi samen waarom God wel degelijk nog spreekt:

Amos 3:7 Voorzeker, de Here HERE doet geen ding, of Hij openbaart zijn raad aan zijn knechten, de profeten.

Matt 24:42 Wees dan waakzaam, want u weet niet op welk moment uw Heere komen zal.

43 Maar weet dit, dat als de heer des huizes geweten had in welke nachtwake de dief komen zou, hij waakzaam geweest zou zijn, en niet in zijn huis zou hebben laten inbreken.

1 Tess 5:1 Maar wat de tijden en de gelegenheden betreft, broeders, is het voor u niet nodig dat men u schrijft.

2 Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht. 3 Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.

4 Maar u, broeders, bent niet in duisternis, zodat die dag u als een dief zou overvallen.

Kan je dat een nader toelichten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor de volgelingen van Christus is het mogelijk Zijn stem te verstaan.

Joh. 10:3-4

Voor hem doet de deurwachter open en de schapen horen naar zijn stem en hij roept zijn eigen schapen bij name en voert ze naar buiten. Wanneer hij zijn eigen schapen alle naar buiten gebracht heeft, gaat hij voor ze uit en de schapen volgen hem, omdat zij zijn stem kennen

Joh. 10:16

Nog andere schapen heb Ik, die niet van deze stal zijn; ook die moet Ik leiden en zij zullen naar mijn stem horen en het zal worden één kudde, één herder.

Joh. 10:27

Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voor de volgelingen van Christus is het mogelijk Zijn stem te verstaan.

Is dat als reactie op mijn vraag? En is jouw verstaan mijn verstaan? En als dat niet gelijk is wek je dan nu de suggestie dat ik Christus niet volg?

Volgens mij heb je zijn reactie niet helemaal gelezen, er staat namelijk is het mogelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voor de volgelingen van Christus is het mogelijk Zijn stem te verstaan.

Is dat als reactie op mijn vraag? En is jouw verstaan mijn verstaan? En als dat niet gelijk is wek je dan nu de suggestie dat ik Christus niet volg?

Volgens mij heb je zijn reactie niet helemaal gelezen, er staat namelijk is het mogelijk.

Ik heb gelezen en ik stel vragen over zijn antwoord en de suggestie die hij wekt. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voor de volgelingen van Christus is het mogelijk Zijn stem te verstaan.

Is dat als reactie op mijn vraag? En is jouw verstaan mijn verstaan? En als dat niet gelijk is wek je dan nu de suggestie dat ik Christus niet volg?

Het was geen reactie op je vraag, maar een algemene opmerking naar aanleiding van het topic.

Het verstaan van God verschilt van gelovige tot gelovige.

Het is niet mijn bedoeling een suggestie te wekken dat iemand Christus niet zou volgen.

Ik geloof eerder dat volgelingen de versen als een belofte mogen zien en dat mensen over/bij zichzelf mogen zeggen: Ik bén een volgeling van Christus, dús ben ik in staat zijn stem te verstaan. Mensen die niet/weinig in staat zijn Zijn stem te verstaan, kunnen Hem erom bidden en Hem in geloof ervoor danken dat ze Zijn stem kunnen verstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe bedoel je dat precies? Ik geloof dat God op meerdere manieren spreekt, zowel bij het horen van het woord van God dat in de Bijbel staat, als door het horen van de stem van God door Zijn Geest in het hart van de gelovige. Het laatste moet uiteraard weer in lijn zijn met hetgeen in de Bijbel staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid