Spring naar bijdragen

Keukenprins(ess)entopic [3]


Aanbevolen berichten

Vegetarisch recept:

Marokkaanse kikkererwtenstoof (3-4 personen)

Wat heb je nodig?

- Zak Oosterse wokgroente (400 gram)

- 1 pak couscous (275 gram)

- 3 el olijfolie

- 1 of 2 tl ras el hanout (specerijenmengsel, kan je in de supermarkt in een blikje kopen. Ik doe zelf altijd 3 tl, omdat ik van pittig eten houd)

- 1 blik tomatenblokjes (400 gram)

- 1 blik kikkererwten (400 gram, zelf doe ik altijd 2 blikken)

Hoe maak je het klaar?

- Bereid de couscous volgens de aanwijzingen op de verpakking

- Verhit de olijfolie in de koekenpan en bak de groenten 4 minuten. Voeg na het bakken de ras el hanout toe.

- Voeg de tomatenblokjes en de (uitgelekte) kikkererwten toe en stoof het geheel nog 3 min. Breng op smaak met peper.

- Verdeel de couscous over de borden.

- Schep de kikkererwtenstoof erbij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 996
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Vegetarisch recept:

Marokkaanse kikkererwtenstoof (3-4 personen)

Wat heb je nodig?

- Zak Oosterse wokgroente (400 gram)

- 1 pak couscous (275 gram)

- 3 el olijfolie

- 1 of 2 tl ras el hanout (specerijenmengsel, kan je in de supermarkt in een blikje kopen. Ik doe zelf altijd 3 tl, omdat ik van pittig eten houd)

- 1 blik tomatenblokjes (400 gram)

- 1 blik kikkererwten (400 gram, zelf doe ik altijd 2 blikken)

Hoe maak je het klaar?

- Bereid de couscous volgens de aanwijzingen op de verpakking

- Verhit de olijfolie in de koekenpan en bak de groenten 4 minuten. Voeg na het bakken de ras el hanout toe.

- Voeg de tomatenblokjes en de (uitgelekte) kikkererwten toe en stoof het geheel nog 3 min. Breng op smaak met peper.

- Verdeel de couscous over de borden.

- Schep de kikkererwtenstoof erbij.

Klinkt prima te doen :)
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben wel benieuwd of iemand hier nog lekkere recepten weet met zoete aardappel :)?

Gewoon lekker bakken!

Ik heb ze menigmaal geprobeerd , maar vindt onze winterwortelen een heel goede vervanging en veel goedkoper.

Eens een keer zo'n diepvries zak met blokjes van gekocht omdat deze in de aanbieding was. In de actifry gegooid maar we vonden het alle 2 niets... Natuurlijk zijn verse beter, maar zelfs dan is het niet voor ons weggelegd ben ik bang.

Het lijkt op een soort aardappel gekruist met een pompoen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Niet echt geschikt voor de actifry ,wat wilde je ermee bereiken dan?

Een maaltijd?

Stond op de verpakking dat het ervoor geschikt was. En het was gewoon niet onze smaak, de blokjes waren wel gewoon gaar :)

Gewoon vers...en lekker bakken of er een puree van maken. Ze zijn iets duurder dan gewone aardappels, maar ook veel gezonder! En je kan er ook meer mee;) Soep, frietjes, chipjes, of met groente samen:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vegetarisch recept:

Marokkaanse kikkererwtenstoof (3-4 personen)

Wat heb je nodig?

- Zak Oosterse wokgroente (400 gram)

- 1 pak couscous (275 gram)

- 3 el olijfolie

- 1 of 2 tl ras el hanout (specerijenmengsel, kan je in de supermarkt in een blikje kopen. Ik doe zelf altijd 3 tl, omdat ik van pittig eten houd)

- 1 blik tomatenblokjes (400 gram)

- 1 blik kikkererwten (400 gram, zelf doe ik altijd 2 blikken)

Hoe maak je het klaar?

- Bereid de couscous volgens de aanwijzingen op de verpakking

- Verhit de olijfolie in de koekenpan en bak de groenten 4 minuten. Voeg na het bakken de ras el hanout toe.

- Voeg de tomatenblokjes en de (uitgelekte) kikkererwten toe en stoof het geheel nog 3 min. Breng op smaak met peper.

- Verdeel de couscous over de borden.

- Schep de kikkererwtenstoof erbij.

Klinkt prima te doen :)

Is erg lekker en vult goed + gezond :).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
Een eeuwige studenten klasieker: Pasta Pesto? :P

Pasta/Penne koken, pesto erdoorheen en klaar...

Je kan het opvrolijken met wat cherrie tomaatjes, geroosterde pijnboompitjes, sla of wat je ook maar hebt liggen.

Voor de wel-vleeseters kan je er wat zalm bij gooien!

En voor de niet-vlees eters en anderen: Gooi er feta kaas in! En naast de cherrie tomaatjes smaakt komkommer ook erg goed in dat gerecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Een eeuwige studenten klasieker: Pasta Pesto? :P

Pasta/Penne koken, pesto erdoorheen en klaar...

Je kan het opvrolijken met wat cherrie tomaatjes, geroosterde pijnboompitjes, sla of wat je ook maar hebt liggen.

Voor de wel-vleeseters kan je er wat zalm bij gooien!

En voor de niet-vlees eters en anderen: Gooi er feta kaas in! En naast de cherrie tomaatjes smaakt komkommer ook erg goed in dat gerecht.

Feta kaas altijd goed, maar de (goedkopere) witte kaas is ook altijd fijn :).

Link naar bericht
Deel via andere websites

O heerlijk, pasta met pesto alleen al, is heerlijk en maak eens pesto van spinazie of van peterselie en dan in een potje kun je het lang bewaren.

Vandaag rode kool op oma's wijze met een gehaktbal op mijn wijze en voor mijn man, tuinbonen met veel bonenkruid en rijst en aardappelen en intussen een cake gebakken voor mijn moeder van 90 jaar en ik heb zelfgemaakte yoghurt waar ik van alles mee doe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Rood is de liturgische kleur voor Pinksteren. Deze kleur wordt gebruikt voor alle dagen waarop de Geest centraal staat. Rood is de kleur van het bloed, de liefde, het hart, het vuur.

Het vuur speelt op Pinksteren een grote rol:

Er verschenen aan hen een soort vlammen, die zich als vuurtongen verspreidden en zich op ieder van hen neerzetten, en allen werden vervuld van de heilige Geest (Handelingen 2,3).

Rode vruchten verwijzen naar ‘vruchtdragen’ in een geest van liefde.

Pinkstertulband met aardbeien

1,3 dl melk

225 g suiker

250 g bloem, gezeefd

3 theelepels bakpoeder

2 eiwitten

snuf zout

1 theelepel vanillesuiker

15 grote aardbeien

225 g poedersuiker

2 eetlepels boter of margarine

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Verhit de melk tot hij bijna kookt en laat hem dan afkoelen. Zeef suiker, bloem en bakpoeder drie maal en voeg het mengsel geleidelijk al kloppend aan de afgekoelde melk toe.

Klop de eiwitten ca. 2 minuten met wat zout en vanillesuiker tot de eiwitten niet meer verschuiven als je de kom schuin houdt. Schep het door het bloemmengsel.

Schenk het geheel in een niet ingevette tulbandvorm en bak die ca. 45 min in de oven tot hij goudbruin is en stevig aanvult. Laat hem omgekeerd afkoelen.

Prak 8 aardbeien met een vork en voeg wat suiker naar smaak toe.

Roer boter of margarine in een kom romig met de poedersuiker en voeg de geprakte aardbeien en sap toe tot er een smeerbaar mengsel is. Glazuur hiermee de tulband.

Leg er 7 aardbeien boven op als herinnering aan de gaven van de Geest.

Door Br. Victor uit Beproefde recepten uit de kloosterkeuken

http://www.sameneerlijketen.nl/pinkster ... aardbeien/

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid