Spring naar bijdragen

metal bands


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Is HB al genoemd trouwens? Dat vind ik ook wel een goede band, hoewel het qua muziek niet kan tippen aan seculiere bands in hetzelfde genre. Zelf luister ik ook Flyleaf, maar niet iedereen vindt dat metal. :P Verder heb je ook nog Norma Jean, volgens mij is dat ook een christelijke metal band, maar ik ben er niet helemaal zeker van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is HB al genoemd trouwens? Dat vind ik ook wel een goede band, hoewel het qua muziek niet kan tippen aan seculiere bands in hetzelfde genre.

Het draagt de naam metal, maar echt metal vind ik het nou ook weer niet :)

Verder heb je ook nog Norma Jean, volgens mij is dat ook een christelijke metal band, maar ik ben er niet helemaal zeker van.

NJ is metalcore, en is inderdaad christelijk :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik heb ook nog wel wat bands die volgens mij nog niet genoemd zijn,

becoming the archetype

august burns red

war of ages

in the midst of lions

Dat is allemaal *core, geen * metal.

maar van de 1e post van dit topic, waren bijna alle genoemde bands ook metalcore ;)

en metalcore is evengoed al een sub-categorie uit gewoon 'metal' maar dat maakt niet zo veel uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik heb ook nog wel wat bands die volgens mij nog niet genoemd zijn,

becoming the archetype

august burns red

war of ages

in the midst of lions

Dat is allemaal *core, geen * metal.
Extol en Slechtvalk zijn geen metalcore. Ja er zijn genre overlappingen en kruisbestuivingen, maar dat maakt metalcore geen metal. Net als industrial metal geen industrial is.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Ik blijf me verbazen over hoe mensen nog steeds de kapitalistische pseudo-individualiteit respecteren. Lees net een comment op Youtube dat Immortal "generic" en "overrated" is. Sorry maar Immortal is niet algemeen, het is origineel. Alle originele kunstwerken en uitvindingen lijken primitief en voor de hand liggend voor latere generaties. Kijk maar naar het wiel, voor ons lijkt het belachelijk simpel, maar de uitvinding ervan was misschien de belangrijkste in de menselijke geschiedenis. Of kijk naar Ingmar Bergman's films. Het is allemaal talk talk talk. Of lees Schuld en Boete van Dostojevski. Meneer pleegt een moord, krijgt spijt en geeft zichzelf aan bij de autoriteiten. Schijnbaar simpel en toch is het een van de belangrijkste boeken ooit.

In metal is het precies hetzelfde, Immortal is een van de titanen en revolutionairen die een nieuwe golf van black metal op gang bracht. Maar allemaal poser kindjes willen niet naar bands als Immortal, Celtic Frost en Sodom luisteren, en denken dat ze oh zo stoer en onafhankelijk zijn als ze luisteren naar van die kleine, obscure bandjes als Austere of Gris. Niet dat die slecht zijn, maar het zijn slechts afleidingen van de oerstof als Immortal. Niet te geloven hoe dom mensen zijn -O- Hoe kun je zeggen dat je van (black) metal houdt als je niet te uitvinders ervan kunt respecteren (H) Mensen (H)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vervolg: maar het is de algemene toestand van onze tijd, dat mensen geen oorspronkelijkheid en vaagheid aankunnen en willen dat alles wordt voorgekauwd. Bij originele muziek, literatuur, films etc, die primitief lijken, heb je juist fantasie en verfijnd gevoel nodig om het te waarderen. En dat is wel het laatste wat de moderne mens heeft. Dus willen mensen zo veel mogelijk toegevoegde waarde, koude drukte, special effects en pseudo-specifiteit zodat ze meteen als kinderen overweldigd en meegesleurd raken in plaats dat ze zelf aan de oerstof blootgesteld worden en daar zelf iets leuks van moeten maken voor zichzelf. Zielig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet te geloven hoe dom mensen zijn -O- Hoe kun je zeggen dat je van (black) metal houdt als je niet te uitvinders ervan kunt respecteren (H) Mensen (H)

Hoe kan je nou zeggen dat je van blackmetal houdt als je niet eens de uitvinder ervan kunt opnoemen :P

Immortal was niet de grondlegger van Immortal, maar Venom. Bathory is ook redelijk toonaangevend, maar is niet de grondlegger.

Daarbij, Immortal is 2nd wave. Pure black is 1st wave.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik schreef dit omdat ik een comment op Youtube las over Immortal, niet over Venom of Bathory.

Ik weet dat Immortal second wave is, maar het is wel een invloedrijke en vernieuwende band. Zeggen dat je van bm houdt en Immortal overrated noemen, is gewoon belachelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik schreef dit omdat ik een comment op Youtube las over Immortal, niet over Venom of Bathory.

Ik weet dat Immortal second wave is, maar het is wel een invloedrijke en vernieuwende band. Zeggen dat je van bm houdt en Immortal overrated noemen, is gewoon belachelijk.

Ja, maar daar reageer ik ook niet op. Waar ik op reageerde was dat jij Immortal de 'eer' toe wees als bedenkers van blackmetal, en je mensen dom vond omdat ze dat niet respecteerden :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zei niet dat ze de bedenkers waren. Ik had over over oerbands in het algemeen als Venom, Bathory, Celtic Frost en Immortal. Ik gebruikte Immortal alleen als een vertegenwoordiger voor de titanen. En grote dingen als een heel muziekgenre worden trouwens ook nooit in een keer bedacht, het is altijd een ontwikkeling. En Immortal is wel een van de bands die daar heel veel in heeft gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe kun je zeggen dat je van (black) metal houdt als je niet te uitvinders ervan kunt respecteren
Kan ik echt niet anders interpreteren. Snorry ;)

Het slaat niet specifiek op Immortal maar op belangrijke bands in het algemeen. En Immortal heeft veel gedaan om bm te ontwikkelen en definieren, dus het is niet onlogisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Theocracy is al gemeld; dat is wel de absolute toppert voor mij (heeft net een nieuw album ook: As the world bleeds. Super awesome!!!)

verder:

CAGE (wat heftiger, luister maar eens naar legion of demons)

Brian Head welch (ex-korn zanger die zich bekeerd heeft en zich voor Jezus wil inzetten. ook wel heftig).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid