Spring naar bijdragen

metal bands


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Kent iemand hier een christelijk band of artiest die een beetje gelijk is aan Rob Zombie (zoiets:
)? Ik vind Rob Zombie namelijk een geweldige artiest alleen is het niet bepaalt christelijk volgens mij.

Volgens deze site zou Stretch Armstrong een alternatief kunnen zijn.

Maar, ik ken het niet. Dus je zal zelf moeten bepalen of het echt een alternatief is ;)

Het is niet helemaal dezelfde stijl maar het klinkt best wel goed:

Vooral vanaf 1:00 :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kent iemand hier een christelijk band of artiest die een beetje gelijk is aan Rob Zombie (zoiets:
)? Ik vind Rob Zombie namelijk een geweldige artiest alleen is het niet bepaalt christelijk volgens mij.

Volgens deze site zou Stretch Armstrong een alternatief kunnen zijn.

Mochten ze Stretch Arm Strong bedoelen:

Dat is een hardcore-punk band en dat lijkt er voor geen meter op. :)

Christelijk vind ik het trouwens ook niet. Ze zijn trouwens ook niet anti-christelijk. Maar ze zaten gewoon toevallig bij een label waar veel christelijke bands in zitten en iig een aantal van de leden zijn christen, maar de teksten zijn niet religieus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dank je wel Morpho, voor je antwoord. Ik heb het niet zozeer over evangelisatiemetal, eerder over liefde in zijn pure vorm in de metal scene. Verder valt HB overigens sowieso af, naar mijn idee stralen ze niet echt wat uit. Ik ga de boel later even goed uitpluizen.

Als je HB niks vindt kun je de rest wel laten zitten :#

Het gaat me niet om het genre, maar om hun uitstraling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kent iemand hier een christelijk band of artiest die een beetje gelijk is aan Rob Zombie (zoiets:
)? Ik vind Rob Zombie namelijk een geweldige artiest alleen is het niet bepaalt christelijk volgens mij.

Volgens deze site zou Stretch Armstrong een alternatief kunnen zijn.

Mochten ze Stretch Arm Strong bedoelen:

Dat is een hardcore-punk band en dat lijkt er voor geen meter op.

Dat hoorde ik ook al. :Y

Is het trouwens 'slecht' om naar rob zombie te luisteren? Hij heeft namelijk nummers met titels als:lucifer rising en bij concerten zie je meestal wel een pentagram op het podium of 666 staan. Hier bijvoorbeeld op 3:55

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar zijn de meningen over verdeeld. De meningen lopen uiteen van "ach, dat is allemaal maar show en als het je niets doet en je geloof is sterk genoeg" tot "dat soort muziek en symbolen kan deuren in je geest openzetten voor het demonische" en alles er tussen in. Ik persoonlijk, na een ervaring met iets wat je echt een boze geest zou kunnen noemen, een ervaring gelinkt aan satanische metal muziek, zou je willen adviseren om er niet naar te luisteren. Ik luister zelf bijna geen metal meer omdat het merendeel danwel (al dan niet wannabe) satanisch is, over anti-theistische elementen bevat. Wat is belangrijker, naar te gekke muziek luisteren of je God dienen en je relatie met Hem niet in gevaar te brengen?

Maar goed, dat is mijn mening, er zullen vast wel andere volgen na deze post.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid