Spring naar bijdragen

Waarom christelijke muziek?


Aanbevolen berichten

Ik denk dat de gemiddelde user hier wel eens christelijke muziek luistert. Dat kan variëren van psalmen tot extreme metal.

Van welke christelijk genre, band of nummer heb je speciale gevoelens bij? Waarom?

Is er een verschil tussen muziek die je luistert omdat je dat mooi vind en het luisteren van christelijke muziek? En waarom luister je christelijke muziek?

Ik ben benieuwd smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Verschillend, van Johnny Cash tot ZAO, van JS Bach tot Woven Hand.

Christelijke muziek die ik luister kan zijn omdat ik het gewoon mooie muziek vind. Zp is er muziek waar ik niet van weet in hoeverre dat echt 'christelijke muziek' is of gewoon seculiere muziek door een stel christenen gemaakt. Bij bepaalde muziek kan de tekst een aspect zijn van waarom ik de muziek mooi vind. Dat is overigens bij zowel seculiere als christelijke muziek het geval. Wat dat betreft verschilt de reden waarom ik naar christelijke muziek luister niet met waarom ik naar andere soorten muziek luister.

Ik luister naar bepaalde christelijke muziek omdat het mooie muziek is en de teksten mooi zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik luister vooral christelijke muziek, omdat ik vanaf vroeger uit best kritisch ben geweest naar bands. Ik wilde namelijk geen muziek luisteren die tegen mijn geloof in ging. En aangezien dat vaak voor wil komen bij de genres die ik toen luisterde was ik gewoon kritisch.

Ik ben me erg gaan verdiepen in christelijke muziek en nu luister ik het nog steeds, terwijl ik nu ook gewoon seculiere muziek luister. Ben alleen nog wel kritisch, omdat ik geen zin heb ik anti-boodschappen zeg maar.

Daarbij komt het naar mijn mening zo uit dat de christelijke bands in mijn genres(hardcore, metalcore, emocore, screamo, etc.) ook de betere bands zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Vroeger was ik heel streng voor mezelf wat betreft christelijke muziek.

De laatste tijd luister ik eigenlijk bijna geen christelijke muziek meer, vooral omdat de kwaliteit vaak te wenschen overlaat. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, vooral op metalgebied zijn de christelijke bands vaak de betere. Maar voor de rest... Kom op, nen bandje als *insert christian rock band* vs. Led Zeppelin bijvoorbeeld...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik luister muziek die ik goed vind en het interesseert me geen reet welke afkomst de bands, bandleden of artiesten hebben. Natuurlijk speelt de inhoud wel mee. Als ik de inhoud stuitend, triest of debiel vind, luister ik er liever niet naar of ik moet het nog wel grappig vinden.

Zo komt het voor dat ik vrij extreme anti-christelijke bands en Lady Gaga draai terwijl ik net zo makkelijk overstap op Wovenhand of 16 Horsepower of The Listening (hoewel ik die Edwards, van Wovenhand en 16 Horsepower, wel een eng en bekrompen ventje vind).

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dat is dus de reden waarom ik mij weiger te associëren met een stroming, duivelse muziek is mij ook niet vreemd. En dan nog, wat als iemand een goede boodschap heeft en niet Christelijk is? Evangelisatie kan je ook zien als het brengen van een goede boodschap, daarvoor hoeft men niet een stroming aan te hangen, zelfs kinderen kunnen volwassenen nog wat leren. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het staat hier verdacht vaak achtergrond muziek te spelen. Taizé draai ik regelmatig, maar die deuntjes spelen ook zonder boxjes regelmatig in m'n hoofd af.

Voor de rest van Smith en Mark, al hoef ik die manier van worship niet echt de muziek weet me soms te raken. Maar met hetzelfde genot kan ik luisteren naar Pater Moeskroen die toch af en toe een nuance weten te leggen zonder echt kwetsend te zijn:)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen ik nog niet zolang tot bekering was gekomen zat ik bij een goede vriend in de bus, die Larry Norman op had staan. Ik luisterde naar de tekst en voelde een zeer warme en diepgaande blijheid: hij zong over een vriend van mij! Wat mij betreft: daarom christelijke muziek.

Maar, zoals RaXz al zegt, iedere muziek met een weldoordachte boodschap (al ben ik het er soms niet mee eens) heeft wat mij betreft iets aantrekkelijks.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid