Spring naar bijdragen

Christenen vs Moslims


Aanbevolen berichten

Quote:

En redetwist niet anders dan op de beste wijze met de Lieden van de Schrift, behalve met de onrechtplegers onder hen. En zegt: ,,Wij geloven in wat aan ons is neergezonden en in wat aan jullie is neergezonden; en onze God en jullie God is één, en wij hebben ons aan Hem overgegeven? - Soerat al-Ankaboet (De spin) 29, vers 46.

Ik zet alleen vraagtekens bij het gedeelte waar staat: dan op de beste wijze

Jij reageert meestal nogal vooringenomen. Jij weet het ons christenen altijd goed te vertellen hoe fout ons geloof is. Als ik je dan van goed onderbouwde repliek bedien ga je lopen mekkeren en het slachtoffer spelen.... en zeur je "ze zijn niet lief voor mij!"

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 444
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

God heeft bepaald dat de ongelovige naar de Hel gaan, zijn niet mijn woorden, ik zeg alleen wat de Quran ons leert waar de woorden van God staan.

Ah een wilders aanhanger.
bye.gif

I'm out.

Ach!

Dit laat alleen jouw onvermogen zien om uberhaubt een zinnige discussie te voeren.

-Eerst zogenaamd christenen uitleggen hoe fout ze het wel niet hebben.

-vervolgens bedien ik je van repliek en blijft er weinig van je 'argumenten' (zover je het argumenten kan noemen) over.

- En daarna is het weer die bekende slachtofferrol en de staart tussen de benen

Ja heel leuk en discussie met moslims. Maar goed als je hier al met de verkeerde intenties komt en met simplistische oneliners ons wel even denkt te kunnen overtuigen van ons ongelijk dan krijg je dat.

Zo simpel zijn we hier nu eenmaal ook weer niet knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

En redetwist niet anders dan op de beste wijze met de Lieden van de Schrift, behalve met de onrechtplegers onder hen. En zegt: ,,Wij geloven in wat aan ons is neergezonden en in wat aan jullie is neergezonden; en onze God en jullie God is één, en wij hebben ons aan Hem overgegeven? - Soerat al-Ankaboet (De spin) 29, vers 46.

Waar het hier om gaat is dat Bonaventura voor leugenaar wordt uitgemaakt terwijl de feiten die hij noemt over Mohammed die moorden pleegde en moorden beraamde op dissidenten gewoon uitgebreid worden beschreven in de Soenna Hadith, jou als moslim wellicht een bekend boek?

Dus iemand voor leugenaar uitmaken terwijl hij gewoon feiten benoemd die in jullie eigen geloofsboeken staan vind ik niet zo netjes. Dus waarom zijn dat dan leugens volgens jou?

Ik heb de genoemde passages uit de soenna hadith, dus mij neem je niet in de maling. Zonodig citeer ik ze hier om gewoon aan te tonen op grond van jullie eigen boeken dat Mohammed inderdaad moorden pleegde, dan kan iedereen hier op credible nalezen wat er over staat geschreven. Niks leugenachtigs aan, of je moet beweren dat de soenna hadith een leugenachtig boek is.

Dus mocht je mij ook voor leugenaar willen uitmaken dan zou ik daar voorzichtig mee zijn. Ik weet weldegelijk wat er in deze overleveringen van de profeet geschreven staat, dus je strooit mij echt geen zand in de ogen, en zal er zeker niet mee wegkomen als je mij een leugenaar noemt. We zullen dan eens zien of het inderdaad allemaal leugens zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
God bepaald wie er wel of niet naar de hel gaan. Maar geen enkele christen zou iemand die kritiek heeft op het christendom zeggen dat hij of zij naar de hel gaat.

Helaas, dit is de werkelijkheid niet.

Sinds ik me niet meer in de kerk laat zien heb ik al geregeld mensen over de vloer gehad. Daarbij waren veel mensen die mij waarschuwden dat ik dan naar de hel ging (omdat ik anders geloof, niet omdat ik niet naar de kerk ging overigens).

Mensen zien de waarheid in hun eigen religie niet zo scherp als de waarheid in andere religies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Danny plaats maar even die Hadith dan. smile.gif

Zou ze graag willen lezen.

Maar je moet niet zo hypocriet doen. Want we in het OT lezen is niet zo vrolijk. God die tegen Mozes en anderen zegt om hele volkeren te moorden, o,a kinderen en vrouwen.

En aangezien Jezus God is volgens jou en altijd heeft bestaan, dan was het Jezus dus die deze opdrachten gaf aan Mozes en andere profeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hallo propje,

In onze ogen zijn alle mensen gelijk, een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, een Chinees is niet beter dan een Fransman.

Jij gelooft toch dat een Christen beter is in de zin van zijn geloof dan een Moslim? De Christen gelooft het goede en de Moslim niet?

Zo is dat in de Islam ook zo, maar de mens is gelijk, niemand is minder door zijn huidskleur.

Ik respecteer jou ook en andere Christenen, ik zie jullie als gelijke medemens, maar ik ben het niet eens met jouw geloof net zoals jij het niet eens bent met de mijne.

ik geloof dat alle mensen gelijk zijn, allemaal even zondig en slecht.. Wat ik vaak hoor over jullie geloof is dat er in jullie religie twee 'soorten' mensen zijn.. de moslims en de niet-moslims.. en dat deze laatste groep 'minder' is, oftwel lager in rangorde zou staan.. Maar dat klopt dus niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Danny plaats maar even die Hadith dan.
smile.gif

Zou ze graag willen lezen.

-Sahieh Moeslim 3:4436 p.990-991 Mohammed roept hier op tot de moord op Ka b bin Ashraf

-En Boechari Volume 4, Boek 52, Nr 271

Ook hier roept Mohammednogmaals op wie er klaar is om Ka b bin Ashraf te doden

-Boechari Volume 5, Boek 59, nr 370 De moord op Aboe Rafi

en zo kan ik nog wel even doorgaan

Quote:
Maar je moet niet zo hypocriet doen. Want we in het OT lezen is niet zo vrolijk. God die tegen Mozes en anderen zegt om hele volkeren te moorden, o,a kinderen en vrouwen.

Dat is in het OT gebeurd omdat Israel nog een volk in ontwikkeling was. Maar Jezus in het NT kwam met een boodschap van vrede en heeft nog nooit iemand vermoord zoals Mohammed.

Quote:

En aangezien Jezus God is volgens jou en altijd heeft bestaan, dan was het Jezus dus die deze opdrachten gaf aan Mozes en andere profeten.

Jezus= God de Zoon, daarnaast heb je ook nog God de Vader en God de Heilige Geest.

En je mist het gegeven dat je het hier hebt over de begintijd van het joodse volk, er golden nog harde wetten omdat het volk van Israel nog een ruwe steen was die geslepen moest worden.

Maar als Mohammed na Jezus beweerd een profeet te zijn en opeens weer predikt dat je mag moorden, terwijl Jezus leert je rechterwang toe te keren dan geloof ik niet dat Mohammed dezelfde boodschap als Jezus verkondigde.

Jezus riep nooit op om anderen te vermoorden. Mohammed deed dat wel!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Juist! En ze zeggen dan altijd dat was Mozes, Jezus is zo NIET dat is het oude-testament, zelfs ik heb het nooit zo bekeken, hun zien Jezus als God, dus dan heeft Jezus die opdrachten aan Mozes gegeven.

Ezechiel 9:5-6) Maar tot die anderen zeide Hij voor mijn oren: Gaat door, door de stad achter hem, en slaat, ulieder oog verschone niet, en spaart niet! Doodt ouden, jongelingen en maagden, en kinderkens en vrouwen, tot verdervens toe;

En dan vallen ze onze geliefde Profeet Mohamed vrede zij met hem. Die gestuurd is als barmhartigheid naar de werelden.

Kijk naar jullie eigen boeken!

En Dannyr jij zegt Jezus (God de zoon) dus met andere woorden hij beveelde niet die geboden? Dan spreek je toch niet meer van 1 God. Dan spreek jij nu over 3 goden met hun eigen taken.

Quote:

Danny plaats maar even die Hadith dan.
smile.gif

Zou ze graag willen lezen.

Maar je moet niet zo hypocriet doen. Want we in het OT lezen is niet zo vrolijk. God die tegen Mozes en anderen zegt om hele volkeren te moorden, o,a kinderen en vrouwen.

En aangezien Jezus God is volgens jou en altijd heeft bestaan, dan was het Jezus dus die deze opdrachten gaf aan Mozes en andere profeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Juist! En ze zeggen dan altijd dat was Mozes, Jezus is zo NIET dat is het oude-testament, zelfs ik heb het nooit zo bekeken,
hun
zien Jezus als God, dus dan heeft Jezus die opdrachten aan Mozes gegeven.

= zij zien!

Quote:

Nog wat andere verzen:

Numeri 31:17) Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft. Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven.

Ezechiel 9:5-6) Maar tot die anderen zeide Hij voor mijn oren: Gaat door, door de stad achter hem, en slaat, ulieder oog verschone niet, en spaart niet! Doodt ouden, jongelingen en maagden, en kinderkens en vrouwen, tot verdervens toe;

En dan vallen ze onze geliefde Profeet Mohamed vrede zij met hem. Die gestuurd is als barmhartigheid naar de werelden.

Kijk naar jullie eigen boeken!

Ach ik heb dat al eens toegelicht. Het joodse volk was een volk in ontwikkeling. Van een barbaarse zaken werd het een volk wat naarmate ze hun weg met God bewandelden een volk wat net als een klein kind volwassen werd met als hoogtepunt de komst van Jezus die een leer van liefde en vrede verkondigde.

Daarintegen bleef Mohammed mensen uitmoorden en zie je die ontwikkeling dus niet in de koran. Mohammed kwam niet zoals Jezus om te leren om je rechterwang toe te keren, maar Mohammed bleef gewoon doorgaan met moorden zelfs nadat Jezus iets heel anders leerde.

Wat dat betreft zijn Mohammeds daden een grote schande als je ze vergelijkt met de liefdevolle boodschap die Jezus verkondigde.

In geen enkel opzicht is Mohammed beter dan Jezus in dat opzicht


Samengevoegd:

Quote:

En Dannyr jij zegt Jezus (God ze zoon) dus met andere woorden hij beveelde niet die geboden? Dan spreek je toch niet meer van 1 God. Dan spreek jij nu over 3 goden met hun eigen taken.

[...]

God de Zoon/God de Vader/ en God de Heilige Geest=God

Alle 3 vormen ze de ene drie-enig God en alle 3 hebben ze verschillende taken ja. Maar het zijn niet 3 goden, maar alle 3 vormen zij God.

God heeft zelf besloten Zich in 3 personen te openbaren en samen zij ze 1 God, en zijn het niet 3 losse goden zoals jij beweerd!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus kwam om de rechterwang toe te keren?

Jezus zei: (Mattheus 10:34) Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

Geen vrede maar het ZWAARD!

Quote:

[...]

= zij zien!

[...]

Ach ik heb dat al eens toegelicht. Het joodse volk was een volk in ontwikkeling. Van een barbaarse zaken werd het een volk wat naarmate ze hun weg met God bewandelden een volk wat net als een klein kind volwassen werd met als hoogtepunt de komst van Jezus die een leer van liefde en vrede verkondigde.

Daarintegen bleef Mohammed mensen uitmoorden en zie je die ontwikkeling dus niet in de koran. Mohammed kwam niet zoals Jezus om te leren om je rechterwang toe te keren, maar Mohammed bleef gewoon doorgaan met moorden zelfs nadat Jezus iets heel anders leerde.

Wat dat betreft zijn Mohammeds daden een grote schande als je ze vergelijkt met de liefdevolle boodschap die Jezus verkondigde.

In geen enkel opzicht is Mohammed beter dan Jezus in dat opzicht


Samengevoegd:

[...]

God de Zoon/God de Vader/ en God de Heilige Geest=God

Alle 3 vormen ze de ene drie-enig God en alle 3 hebben ze verschillende taken ja. Maar het zijn niet 3 goden, maar alle 3 vormen zij God.

God heeft zelf besloten Zich in 3 personen te openbaren en samen zij ze 1 God, en zijn het niet 3 losse goden zoals jij beweerd!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gedreigd met een mes op je keel?

Daarom zijn er zeker zoveel mensen die zich bekeren naar de Islam? Voornamelijk Christenen en vrouwen, vrouwen die kiezen voor het ''vrouw onderdrukkende'' geloof.

Juist...

ach zo zijn er gedwongen bekeringen, of zoals met de tsunami in Indonesië, dat men zich onder het puin liggend kon bekeren tot de islam of mocht verrekken.

Of misschien doel je op vrouwen die ineens verliefd worden op een moslim en maar gewoon nadoen wat hij doet om hem gunstig te stemmen? Moet je eens kijken wat er van het “geloof†van die vrouw overblijft als de relatie over is.

Quote:
Je moet eens normaal gedragen. Ik snap niet dat een moderator dit tollereert.

wat ik niet snap is dat deze propagandagolf van een stelletje (…..) zo lang getolereerd wordt op dit CHRISTELIJK!! forum.

Als het aan mij had gelegen hadden jullie al lang op de ban gestaan zodat de rust weder keert voor de christelijke jongen, waar dit forum voor bestemd is.

Quote:

Ik snap niet dat er geen moderator is die ingrijpt?

ik ook niet, zie boven, wat mij betreft waren jullie al lang opgeduveld van hier.

Quote:
Dit is onrespectvol, ik beledig ook niemand van het Christendom.

dat doe je wel met je propaganda hier op een christelijk forum.

Quote:

Maar je moet niet zo hypocriet doen. Want we in het OT lezen is niet zo vrolijk. God die tegen Mozes en anderen zegt om hele volkeren te moorden, o,a kinderen en vrouwen.

oke, gaan we weer:

oude testament: geweld, veel geweld, zware straffen, harde straffen.

Nieuwe testament, Jezus Christus, die liefde predikte, vergeving en die de straf voor alle mensen droeg, zodat er niet meer zo zwaar gestraft hoefde te worden.

Vervolgens het “zegel der profetenâ€:

Moorden, onthoofden, beroven, kinderen verkrachten (maar er eerst even mee trouwen, dan mag het blijkbaar)

zeg nou maar niet dat het van die kinderen niet waar is, in landen als Saoedi Arabië volgen ze graag het voorbeeld van Mo en zie je ook opa's die trouwen met kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik over hem begin te vertellen, komt er geen eind aan, vandaar de link, geselecteerd op onderwerp. Want als ik moet uitleggen wie Mohammed was dan weet ik niet wat ik precies moet vertellen omdat er veel over te vertellen valt. Maar blijkbaar nemen jullie alleen info van haat-sites die anti Mohammed zijn, en als betrouwbare info over hem jullie benaderd dan keren jullie de rug toe en willen jullie het niet lezen.

Als je echt een eerlijk oordeel over hem wil vellen lees zijn biografie, en oordeel niet voordat je iemand kent en eigenlijk niks over die persoon af weet.

Quote:

Nee dank je, ik wil het graag van jou horen. Met websites strooien kunnen we allemaal wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als ik over hem begin te vertellen, komt er geen eind aan, vandaar de link, geselecteerd op onderwerp.

Ik had een zeer specifieke en korte vraag. Het lijkt me dat die vraag in een aantal regels wel te beantwoorden is. Dan kun je verder al je evangeliserende meuk weglaten, dat scheelt een hele hoop vertellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is de vraag, als ik het antwoord weet zal ik later proberen te beantwoorden, moet er nu even vandoor, etenstijd.

Quote:

[...]

Ik had een zeer specifieke en korte vraag. Het lijkt me dat die vraag in een aantal regels wel te beantwoorden is. Dan kun je verder al je evangeliserende meuk weglaten, dat scheelt een hele hoop vertellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat onze schepper ons het volgende opdraagt.

(al-ahzaab)33.56. Voorwaar, Allah geeft Barmhartigheid en Zijn engelen smeken om vergeving voor de Profeet. O jullie die geloven smeekt om genade voor hem en spreekt de vredewens over hem uit.

En de Profeet vrede zij met hem heeft gezegd:''De egoïst, is de gene die geen zegening over mij uitspreekt wanner mijn naam wordt genoemd in zijn bijzijn.'' (Ahmad, at-Thirmidhi, an-Nasa'i)

En nu ben ik echt weg. Hoop dat je wat hebt aan het antwoord en dat het duidelijk is.

Quote:

[...]

Je kan toch teruglezen op een forum?

Maar goed dan, hier komt de vraag nog een keer:

Vanwaar altijd dat 'vrede zij met hem' achter zijn naam?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja zo zie jij het natuurlijk weer.

Wij dienen de Profeet te volgen, en hem te gehoorzamen.

Allaah heeft ons opgedragen om zegeningen over hem uit te spreken. En Allah heeft ons op gedragen de Profeet te gehoorzamen.

Jullie willen gewoon zondige vandaar dat jullie zo blij zijn waarschijnlijk met "een verlossingsleer"

en houden niet van allerlei geboden en verboden.

Quote:

Goed, het wordt dus erbij vermeldt omdat hij het zelf afgedwongen heeft. Dat past wel een beetje bij een krijgsheer idd.

Ik realiseer me weer eens hoe blij we eigenlijk wel niet mogen zijn met Christus als verlosser en niet onder de tirannie van een of ander persoon hoeven te staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Whaha, weet je Barbara? Wij hebben twee geboden waar we ons aan moeten houden. En dat zijn de moeilijkste die er zijn. Dat staat hier in Marcus 33:36-40

36 'Meester, wat is het grootste gebod in de wet' 37 Hij antwoordde: 'Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. 38 Dat is het grootste en eerste gebod. 39 Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. 40 Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja zo zie jij het natuurlijk weer.

Dat heb je goed, zo zie ik dat.

Quote:
Wij dienen de Profeet te volgen, en hem te gehoorzamen.

Daar ben ik geenszins van overtuigd.

Quote:
Allaah heeft ons opgedragen om zegeningen over hem uit te spreken. En Allah heeft ons op gedragen de Profeet te gehoorzamen.

God heeft mij dat niet opgedragen.

Quote:
Jullie willen gewoon zondige vandaar dat jullie zo blij zijn waarschijnlijk met "een verlossingsleer"

en houden niet van allerlei geboden en verboden.

Ik ben een vrij mens in Christus ja. Ik kan het je aanraden om het juk van dwang en geweld van je af te gooien en uit vrije wil te kiezen voor Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid