Spring naar bijdragen

Abraham..Jood/Christen/Moslim?


Aanbevolen berichten

Quote:

Abraham en zelfs Adam waren Moslims. Islam is geen nieuwe religie. Alle profeten kwamen met dezelfde boodschap "Dat er maar 1 God is en dat we alleen Hem moeten aanbidden" De Thawraat&Indjil en Quran zijn allemaal van dezelfde God afkomstig. Islaam betekend o.a volledige overgave aan God. Abraham is een Pure Monotheïst, Jezus ook, en alle andere profeten. Profeten die zich overgaven aan de wil van God oftewel in het arabisch Muslimeen. Maar om het echt te begrijpen moet je weten wat de woorden Islaam&Moslims betekenen. Dan begrijp je waarom we de Profeten Moslims noemen.


Samengevoegd:

Maar de vraag was aan jullie, als Abraham niet iemand was die zich overgaf aan de wil van God? wat was hij dan wel?

Abraham was een jood, en geen moslim.

Maar als jij wil geloven dat Abraham een moslim was ga gerust je gang, waarom zou ik daar tegenin gaan? Jij wil dat nu eenmaal geloven dus geloof dat maar.

Helaas zullen de joden maar ook christenen dit niet van je aannemen. Omdat Mohammed de manier van bidden gejat heeft van de joden wil niet zeggen dat de aartsvaders van de joden nu opeens moslim zijn.

Jij draait het helemaal om.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Abraham en zelfs Adam waren Moslims. Islam is geen nieuwe religie. Alle profeten kwamen met dezelfde boodschap "Dat er maar 1 God is en dat we alleen Hem moeten aanbidden" De Thawraat&Indjil en Quran zijn allemaal van dezelfde God afkomstig. Islaam betekend o.a volledige overgave aan God. Abraham is een Pure Monotheïst, Jezus ook, en alle andere profeten. Profeten die zich overgaven aan de wil van God oftewel in het arabisch Muslimeen. Maar om het echt te begrijpen moet je weten wat de woorden Islaam&Moslims betekenen. Dan begrijp je waarom we de Profeten Moslims noemen.


Samengevoegd:

Maar de vraag was aan jullie, als Abraham niet iemand was die zich overgaf aan de wil van God (in 1 woord Muslim) wat was hij dan wel?

Welnee, dat zie je verkeerd.

Ik ben de laatste profeet, en Adam, Abraham en Mohammed waren gewoon allemaal Hieronymi(mijn volgelingen.) met terugwerkende kracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Welnee, dat zie je verkeerd.

Ik ben de laatste profeet, en Adam, Abraham en Mohammed waren gewoon allemaal Hieronymi(mijn volgelingen.) met terugwerkende kracht.

Dan abrogeren we gewoon de teksten waarin Mohammed zichzelf de laatste profeet noemt of zegel der profeten, en vervangen die met de teksten die jij schrijft over je profeetschap en het klopt weer precies knipoog_dicht.gif

Helemaal conform de islamitische leer der abrogatie knipoog_dicht.gif

Prachtig gevonden Ol Mothknipoog_dicht.gif Mohammed deed inderdaad hetzelfde!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar de vraag was aan jullie, als Abraham niet iemand was die zich overgaf aan de wil van God (in 1 woord Muslim) wat was hij dan wel?

Dat deed Abraham, en zoals bepaalde strijders in de reconquista en kruisvaarders dat ook deden.

Ok, met hun goede bedoelingen waren er mensen die natuurlijk dwaalden. Ik denk dat ook al hadden ze bedoeling om voor God te sterven, dat God niet blij was dat ze nogal wat mensen hadden afgeslacht.

Maar goed, als het om overgave gaat waren diverse kruisvaarders echte moslims. Nu kun je natuurlijk extra voorwaarden stellen, zoals dat je pas moslim bent als je het juiste dingen gelooft. Maar dat zou betekenen dat Mohamed geen moslim is. Immers, hij had het ware geloof verkeerd begrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

dan stel ik voor dat iedereen die vanaf nu Ol Moth beledigt of gemeen tegen hem doet gestenigd wordt, onthoofden mag ook, bij gebrek aan stenen.

Maargoed, Barbara negeert stelselmatig vergelijkingen waarmee ik en anderen met mij duidelijk maken dat de betekenis van het woord moslim, verschilt van wat moslims vinden dat het betekent.

nee Abraham was geen moslim, omdat moslim "volger van de islam" betekent, de islam is pas veel later verzonnen door een meneer die (misschien wel onder invloed van geestverruimende middelen, niet helemaal ongebruikelijk in die streek) meende een engel te hebben gesproken, dus nee, abraham was geen moslim.

Maar verder sluit ik mij aan bij Dannyr, geloof lekker wat je wilt geloven, ik wil daar wel nog 1 ding aan toevoegen: hou je geloof lekker voor je en vervuil Credible daar niet mee, je begint mensen hier behoorlijk te irriteren...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

dan stel ik voor dat iedereen die vanaf nu Ol Moth beledigt of gemeen tegen hem doet gestenigd wordt, onthoofden mag ook, bij gebrek aan stenen.

Maargoed, Barbara negeert stelselmatig vergelijkingen waarmee ik en anderen met mij duidelijk maken dat de betekenis van het woord moslim, verschilt van wat moslims vinden dat het betekent.

nee Abraham was geen moslim, omdat moslim "volger van de islam" betekent, de islam is pas veel later verzonnen door een meneer die (misschien wel onder invloed van geestverruimende middelen, niet helemaal ongebruikelijk in die streek) meende een engel te hebben gesproken, dus nee, abraham was geen moslim.

Maar verder sluit ik mij aan bij Dannyr, geloof lekker wat je wilt geloven, ik wil daar wel nog 1 ding aan toevoegen: hou je geloof lekker voor je en vervuil Credible daar niet mee, je begint mensen hier behoorlijk te irriteren...

Het hoeven niet eens geestverruimende middelen te zijn. Er zijn ook vermoedens dat hij wellicht een bepaalde vorm van epilepsie had, waarbij je visioenen krijgt als je een aanval hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het hoeven niet eens geestverruimende middelen te zijn. Er zijn ook vermoedens dat hij wellicht een bepaalde vorm van epilepsie had, waarbij je visioenen krijgt als je een aanval hebt.

dat behoort ook nog tot de mogelijkheden uiteraard, misschien was hij inderdaad niet kwaadaardig, maar echt ziek, dan kon hij er dus niks aan doen, zo had ik het nog niet bekeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het blijft natuurlijk wel aangenaam dat iedereen die God aanbidt al moslim is. Dan is het immers ook volstrekt niet nodig om je tot de islam te bekeren, daar je al moslim bent als je één God aanbidt. En dat doen christenen en joden. Waarom moslims hier dan ons willen komen bekeren begrijp ik niet. Wij zijn al bekeerd en zullen daarom evenals bij het oordeel niet tot de verliezers horen, want wij zijn immers moslims. Net zoals Abraham dat was.

Scheelt toch weer een heel gedoe met boerka's en stenen, moet ik zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe kan Abraham Jood zijn terwijl het jodendom pas na hem ontstaan is?

En alleen christenen gaan toch naar de hemel en zijn de gelovigen volgens jullie, dan valt abraham er toch buiten?

Quote:

[...]

Abraham was een jood, en geen moslim.

Maar als jij wil geloven dat Abraham een moslim was ga gerust je gang, waarom zou ik daar tegenin gaan? Jij wil dat nu eenmaal geloven dus geloof dat maar.

Helaas zullen de joden maar ook christenen dit niet van je aannemen. Omdat Mohammed de manier van bidden gejat heeft van de joden wil niet zeggen dat de aartsvaders van de joden nu opeens moslim zijn.

Jij draait het helemaal om.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het blijft natuurlijk wel aangenaam dat iedereen die God aanbidt al moslim is. Dan is het immers ook volstrekt niet nodig om je tot de islam te bekeren, daar je al moslim bent als je één God aanbidt. En dat doen christenen en joden. Waarom moslims hier dan ons willen komen bekeren begrijp ik niet. Wij zijn al bekeerd en zullen daarom evenals bij het oordeel niet tot de verliezers horen, want wij zijn immers moslims. Net zoals Abraham dat was.

Scheelt toch weer een heel gedoe met boerka's en stenen, moet ik zeggen.

Als je het zo uitlegd is het misschien nog praktisch ook die gedachtegang van Barbara. Ik kan gewoon christen blijven en dan nog ben ik eigenlijk een moslim knipoog_dicht.gif

van die praktische kant had ik het nog nooit bekeken

Scheelt barbara ook meteen weer een hoop werk om ons te bekeren knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het blijft natuurlijk wel aangenaam dat iedereen die God aanbidt al moslim is. Dan is het immers ook volstrekt niet nodig om je tot de islam te bekeren, daar je al moslim bent als je één God aanbidt. En dat doen christenen en joden. Waarom moslims hier dan ons willen komen bekeren begrijp ik niet. Wij zijn al bekeerd en zullen daarom evenals bij het oordeel niet tot de verliezers horen, want wij zijn immers moslims. Net zoals Abraham dat was.

Scheelt toch weer een heel gedoe met boerka's en stenen, moet ik zeggen.

pfff waarom kon ik dat nou weer niet bedenken...

Bedankt RobertF, voor deze verhelderende woorden, dus de propaganda is helemaal niet nodig, ook de bekeringsdrang is totaal overbodig, dat zal Barbara wat typwerk schelen zeg! big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe kan Abraham Jood zijn terwijl het jodendom pas na hem ontstaan is?

En alleen christenen gaan toch naar de hemel en zijn de gelovigen volgens jullie, dan valt abraham er toch buiten?

[...]

Fout... Abraham stond aan het begin van de ontstaansgeschiedenis vh jodendom, en heeft daar zeker invloed op gehad, en maakt zelfs onderdeel uit van die ontstaansgeschiedenis van het jodendom!

Maar hoe kan hij uberhaubt moslim zijn geweest?, dit geloof is pas vele eeuwen later ontstaan, en pas veel later heeft Mohammed met terugwerkende kracht beweerd dat Abraham dan ook moslim moet zijn geweest.

Tsja een hoop gekunstel eerlijk gezegd, en niet erg geloofwaardig!

Ik kan ook wel een nieuw geloof gaan oprichten laten we zeggen het visioenisme

Ik kan dan ook wel zeggen dat Mohammed de eerste visioenist was omdat hij op dezelfde wijze visioenen van God kreeg zoals de gelovige visioenisten dat ook krijgen

Mohammed was dus helemaal geen moslim, Mohammed was een visioenist!! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Walgelijke reacties, zie je hoe jullie reageren, echt respectloos!

Maar beledigen van de Profeten is niet nieuws.

"Er kwam tot degenen, die voor hen waren, geen boodschapper of zij zeiden: 'Dit is een tovenaar of een bezetene'." soera Az Zaariyaat, vers 52)

"Of zeggen zij: hij heeft het bedacht. Zeker niet, maar zij geloven niet. Laten zij dan met een overeenkomstig bericht komen, als zij waarachtigen zijn. "(Surah at-Toer 52: 33-34]

En als hij (Mohammed) een paar woorden had verzonnen in Onze Naam, dan zouden Wij hem met kracht hebben gegrepen. En dan zouden Wij zijn halsslagader doorgesneden hebben. En niemand van jullie zou dat voor hem verhinderd kunnen hebben.Â(Soerat al-Haaqqah: 44-47)

"Zij wensen het licht van Allah door hun mond te doven, maar Allah belet dit. Hij zal zijn licht vervolmaken, zelfs al mogen de ongelovigen er afkeer van hebben." (soera At Tauba, vers 32)

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat is er precies walgelijk? dat we aantonen dat jouw stellingen nergens op slaan? je geloof is gebaseerd op een boel leugens? of omdat je gewoon je zinnetje niet krijgt? in dat geval stel ik voor dat je het beste gewoon kunt gaan huilen.

Wat betreft de profeten, Mo was geen profeet, dat is hij ook niet en zal hij ook nooit worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Walgelijke reacties, zie je hoe jullie reageren, echt respectloos!

Misschien veroorzaak je daar zelf wel een deel van. Jij gaat namelijk niet in op reacties die gegeven worden op jou, negeert goede argumenten die gegeven worden of ontkent ze zelfs glashard. Dan is het voor ons nog moeilijk om je serieus te nemen.

Trouwens, hoe beledigd zouden wij (christenen) ons wel niet moeten voelen als we de Quran lezen. Of als mensen grapjes maken over God of Jezus. Maar wij zijn daar in 2000 jaar wel overheen gegroeid denk ik. Wat dat betreft heeft de islam nog 600 jaar te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jullie moeten eens in de bijbel lezen wat de tekenen zijn van een valse profeet, bijv. tekenen die niet uit komen. Dat een valse profeet zou dood gaan. Mohammed vrede zij met hem heeft 23 jaar de Islaam gepredikt.Een valse profeet kan je herkennen aan z'n vruchten. De vruchten die de islaam met zich mee brengt zijn de beste vruchten die er bestaan. De islaam leert goed te zijn voor je buren, niet te stelen, niet je ouders ongehoorzaam te zijn en zo kan ik nog lang doorgaan. Dus volgens de bijbel moet de Profeet Mohammed vrede zij met hem wel een ware profeet zijn.


Samengevoegd:

Jullie bespotten Allaah. De schepper. Jullie bespotten Profeten. De profeet Jezus zei Alaha. Oftewel Allaah. Zelfs de Christenen noemen God Allaah. En jullie vallen Hem aan. Een Moslim zou NOOIT God beledigen of 1 der profeten, wij zouden ook geen verzen van de bijbel bespotten omdat wij niet weten welke verzen afkomstig zijn van God en welke niet. Daarintegen jullie hebben geen respect beledigen de schepper. Wij groeien daar niet overheen, wij komen op voor de profeten en voor onze schepper.

Quote:

[...]

Misschien veroorzaak je daar zelf wel een deel van. Jij gaat namelijk niet in op reacties die gegeven worden op jou, negeert goede argumenten die gegeven worden of ontkent ze zelfs glashard. Dan is het voor ons nog moeilijk om je serieus te nemen.

Trouwens, hoe beledigd zouden wij (christenen) ons wel niet moeten voelen als we de Quran lezen. Of als mensen grapjes maken over God of Jezus. Maar wij zijn daar in 2000 jaar wel overheen gegroeid denk ik. Wat dat betreft heeft de islam nog 600 jaar te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een valse profeet kan je herkennen aan z'n vruchten. De vruchten die de islaam met zich mee brengt zijn de beste vruchten die er bestaan.

dus de beste vruchten zijn moord, beroving, kleine meisjes die verkracht worden door oude viespeuken...

laat me raden, je eet ook graag rotte appels?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vrij is onze Profeet van hetgeen jij beweerd.

Ga dat maar tegen die pedofielen zeggen van de kerk die jongetjes misbruiken. Dat is gebaseerd op feiten, wat jij verkondigt zijn slechts leugens!

Quote:

[...]

dus de beste vruchten zijn moord, beroving, kleine meisjes die verkracht worden door oude viespeuken...

laat me raden, je eet ook graag rotte appels?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jullie moeten eens in de bijbel lezen wat de tekenen zijn van een valse profeet, bijv. tekenen die niet uit komen. Dat een valse profeet zou dood gaan. Mohammed vrede zij met hem heeft 23 jaar de Islaam gepredikt.Een valse profeet kan je herkennen aan z'n vruchten. De vruchten die de islaam met zich mee brengt zijn de beste vruchten die er bestaan. De islaam leert goed te zijn voor je buren, niet te stelen, niet je ouders ongehoorzaam te zijn en zo kan ik nog lang doorgaan. Dus volgens de bijbel moet de Profeet Mohammed vrede zij met hem wel een ware profeet zijn.

Nou de vruchten die ik zie van de Islam zijn vooral een totaal ontwricht midden Oosten, criminele jongeren (luisteren naar hun ouders?) en heel veel discriminatie als je geen moslim bent. Het christendom heeft naar mijn weten nog nooit voor complete anarchie gezorgd, protestanten en katholieken moorden elkaar nog steeds niet uit en christelijke jongeren zijn minder crimineel dan moslimjongeren. Tenzij je bitter lekkerder vindt dan zoet, kan je toch wel concluderen dat het christendom betere vruchten voortbrengt.

Oh en hoe weet jij dat Jezus Allah zei? Hij sprak Aramees hoor, geen arabisch.


Samengevoegd:

Quote:

Vrij is onze Profeet van hetgeen jij beweerd.

Ga dat maar tegen die pedofielen zeggen van de kerk die jongetjes misbruiken. Dat is gebaseerd op feiten, wat jij verkondigt zijn slechts leugens!

[...]

Misschien heeft Mo dat ook wel van ons overgenomen! idea8.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat nou gejat, de oorsprong is hetzelfde, niks gejat.

Allaah heeft altijd die dingen bevolen.

Jullie zijn ziek en respectloos. En ga dus verder niet met jullie in gesprek.

Quote:

[...]

het lullige is dat de islam dit gejat heeft van het christendom, wat niet moeilijk te bewijzen is uiteraard...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid