Spring naar bijdragen

Abraham..Jood/Christen/Moslim?


Aanbevolen berichten

Ik maak mijn standpunt duidelijk en vroeg me af hoe jullie dat zien maar goed, van mij mag het topic wel op slot want ik denk dat ieder zijn zegje heeft gedaan en er niet veel meer valt te zeggen hierover smile.gif


Samengevoegd:

Even correctie

Dat is niet de betekenis voor mij, dat is de betekenis gewoon van het woord Moslim. Zogenaamde Moslim bestaat overigens niet, of het is iemand die zich overgeeft aan God of dat is iemand niet, zogenaamd overgeven aan de wil van God dat kan niet.

Quote:

[...]

Waarom wil je dan per se dat we dit bevestigen? Als de betekenis van moslim voor jou is 'iemand die zich overgeeft aan de wil van God', dan was Abraham inderdaad een zogenaamde moslim.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Barbara: ik denk je je eraan moet wennen dat wij de definities van woorden gebruiken zoals ze in het woordenboek staan. Of je nu wil of niet, moslim is voor ons 'een aanhanger van de islam'.

Verder denk ik dat je gelijk hebt dat er niet veel meer te zeggen valt hierover.. Iedereen heeft zijn zegje gedaan en de meeste mensen zijn het wel min of meer met elkaar eens dus tenzij er nu ineens een spectaculair nieuw inzicht gepubliceerd wordt denk ik dat we de vraag van TS afdoende beantwoord hebbensmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik maak mijn standpunt duidelijk en vroeg me af hoe jullie dat zien maar goed, van mij mag het topic wel op slot want ik denk dat ieder zijn zegje heeft gedaan en er niet veel meer valt te zeggen hierover
smile.gif


Samengevoegd:

Even correctie

Dat is niet de betekenis voor mij, dat is de betekenis gewoon van het woord Moslim. Zogenaamde Moslim bestaat overigens niet, of het is iemand die zich overgeeft aan God of dat is iemand niet, zogenaamd overgeven aan de wil van God dat kan niet.

[...]

De vraag is hoe breed jij het begrip: moslim interpreteert. Zoals al eerder is gezegd vinden christenen en joden ook dat ze zich overgeven aan de wil van God. Maar een christen of jood is dan nog geen moslim in de zin dat men de koran volgt of de leer van Mohammed nastreeft.

Een Jood geeft zich over aan God

Een christen geeft zich over aan God

Een moslim geeft zich over aan God.

Maar een Jood of een Christen is daarmee nog geen moslim. Dus waar ligt de grens volgens jou in hoeverre je bijvoorbeeld een jood die zich houdt aan de Thora en de Tenach en andere joodse boeken en wetten een moslim kan noemen?

Een jood accepteert namelijk Mohammed niet als profeet, en gaat ook niet naar de moskee(maar Synagoge) en ook beschouwen ze de koran niet als het woord van God.

Toch geven ook joden zich over aan God, en volgen heel veel van Zijn wetten, nog strenger dan christenen.

Zijn christenen/joden dan volgens jouw definitie van het begrip: moslim toch moslim?, maar zonder het zich bewust te zijn? En ondanks dat ze niet in de koran(en andere islamitische boeken) geloven en de profeet Mohammed niet als profeet zien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid