Spring naar bijdragen

Abraham..Jood/Christen/Moslim?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Walgelijke reacties, zie je hoe jullie reageren, echt respectloos!

Wat is er walgelijk aan. Ik hou jou met mijn voorbeeld een spiegel voor over de wijze waarop moslims bepaalde zaken uit het jodendom en christendom wegkapen om er vervolgens een moslimsticker op te plakken.

Mijn voorbeeldje geeft goed weer hoe jullie de aartsvader Abraham van de joden hebben gekaapt voor jullie eigen religie.

Dus waarom zou hetgeen jullie doen bij de joden en de christenen wel mogen, maar iemand die een eigen religie begint dat niet mogen??

Ik vind het juist walgelijk dat jullie je zo superieur voelen in vergelijking met andere religies dat jullie denken op alles het alleenrecht te hebben.

En als andere religies dat met jullie religie zouden doen, ja dan is de wereld van de moslims opeens te klein.!! muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jullie bespotten Allaah. De schepper. Jullie bespotten Profeten. De profeet Jezus zei Alaha. Oftewel Allaah. Zelfs de Christenen noemen God Allaah. En jullie vallen Hem aan. Een Moslim zou NOOIT God beledigen of 1 der profeten, wij zouden ook geen verzen van de bijbel bespotten omdat wij niet weten welke verzen afkomstig zijn van God en welke niet. Daarintegen jullie hebben geen respect beledigen de schepper. Wij groeien daar niet overheen, wij komen op voor de profeten en voor onze schepper.

wij bespotten God de Schepper niet, waar je die leugen nou weer vandaan hebt weet ik niet, misschien uit je wilde fantasie...

Profeten beledigen we ook niet, Mo is geen profeet, maar voldoet meer aan de beschrijving van een terrorist, dus dat telt ook niet.

"jullie" bespotten wel degelijk de bijbel, door het als onwaar te bestempelen, ook beledigen jullie de Schepper door Zijn Zoon niet te erkennen, ook beledigen jullie Zijn heilsplan, namelijk de kruisdood EN opstanding van Jezus Christus, door dit gewoon glashard te ontkennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja God is in het aramees Alaha, oftewel Allaah.

Beoordeel een geloof niet aan de hand van de mensen, en kijken naar de mensen die het geloof wel goed beleid.

Trouwens,christenen hebben ook nogal wat uitgemoord in de geschiedenis. maar goed hier houd ik het bij, want ik heb jullie niet beledigt maar jullie beledigen mij wel.

Heb je vijanden lief toch, nou zie er niks van?

Quote:

[...]

Nou de vruchten die ik zie van de Islam zijn vooral een totaal ontwricht midden Oosten, criminele jongeren (luisteren naar hun ouders?) en heel veel discriminatie als je geen moslim bent. Het christendom heeft naar mijn weten nog nooit voor complete anarchie gezorgd, protestanten en katholieken moorden elkaar nog steeds niet uit en christelijke jongeren zijn minder crimineel dan moslimjongeren. Tenzij je bitter lekkerder vindt dan zoet, kan je toch wel concluderen dat het christendom betere vruchten voortbrengt.

Oh en hoe weet jij dat Jezus Allah zei? Hij sprak Aramees hoor, geen arabisch.


Samengevoegd:

[...]

Misschien heeft Mo dat ook wel van ons overgenomen!
idea8.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat nou gejat, de oorsprong is hetzelfde, niks gejat.

Allaah heeft altijd die dingen bevolen.

Jullie zijn ziek en respectloos. En ga dus verder niet met jullie in gesprek.

[...]

Hahaha.. Moeilijk hè? Om de begripvolle geduldige tolerante moslim te moeten spelen terwijl je dat dus eigenlijk niet bent. Anders had je vanaf het begin wel gewoon op onze gewone argumenten gereageerd. Dan was je met ons in gesprek gegaan en had je elk argument zorgvuldig overwogen, getoetst en zonodig weerlegd. Maar dat deed je niet.

Maar nevermind, trek het je niet persoonlijk aan, neem een lekkere warme douche zodat je alles van je af kan spoelen en dan kan je lekker met een leeg hoofd gaan slapen en zullen wij niet door je dromen spoken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat nou gejat, de oorsprong is hetzelfde, niks gejat.

Allaah heeft altijd die dingen bevolen.

Jullie zijn ziek en respectloos. En ga dus verder niet met jullie in gesprek.

[...]

Mooi zijn we eindelijk van die valse aantijgingen en gespeelde verontwaardiging verlost!

Wellicht zou je een keer met een andere instelling een gesprek kunnen beginnen.

Je hebt dit namelijk allemaal over jezelf afgeroepen als ik heel eerlijk ben.

Maar goed waarschijnlijk besef je dat zelf niet, dat is nog het trieste van dit alles.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja God is in het aramees Alaha, oftewel Allaah.

Beoordeel een geloof niet aan de hand van de mensen, en kijken naar de mensen die het geloof wel goed beleid.

Trouwens,christenen hebben ook nogal wat uitgemoord in de geschiedenis. maar goed hier houd ik het bij, want ik heb jullie niet beledigt maar jullie beledigen mij wel.

Heb je vijanden lief toch, nou zie er niks van?

[...]

Ik zie je niet als vijand, meer als een onwetende!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vrij is onze Profeet van hetgeen jij beweerd.

Ga dat maar tegen die pedofielen zeggen van de kerk die jongetjes misbruiken. Dat is gebaseerd op feiten, wat jij verkondigt zijn slechts leugens!

[...]

dus Mo trouwde niet met een 7 jarig meisje, om haar vervolgens een jaar of 2/3 daarna te verkrachten? (consumeren wordt dat met een mooi woord genoemd)

een volwassen vent die een meisje van 10 naait is een smerige pedo, dat is het nu en in die tijd ook, evenals de priesters van de kerk waarnaar jij verwijst, het verschil is dat die betreffende priesters geen voorbeeld zijn binnen het christendom, als de de pijp uit gaan worden ze vergeten, de viespeuk waarnaar ik verwijs, heeft de islam gesticht en is het voorbeeld voor moslims.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat nou gejat, de oorsprong is hetzelfde, niks gejat.

Allaah heeft altijd die dingen bevolen.

Jullie zijn ziek en respectloos.

een erg hoog "jullie-gehalte" zit er in iedere post van jou, "jullie zijn zo slecht en ik ben zo goed, kijk, ik geef mezelf een schouderklopje."

het leuke is dat jij je helemaal loopt op te fokken en wij jou alleen maar uitlachen, je maakt jezelf namelijk enorm belachelijk door de manier waarop jij jezelf laat kennen hier...

ik ga zometeen lekker slapen, met een lach op mijn gezicht, jij ook?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom vinden jullie het gek dat Mohamed vrede zij met hem trouwde met Aicha op een vroege leeftijd, maar niet gek dat Maria trouwde op een vroege leeftijd.

4.8 Huwelijk tussen Jozef (90 JAAR) en Maria (12 JAAR)

In de "Catholic Encyclopedia" lezen wij:

"Toen Maria 12 tot 14 jaren oud was ginden de priesters van Judea aankondigen dat zij haar

aan een goede man wouden uithuwelijken. Jozef, die toen 90 jaar oud was, ging naar

Jeruzalem onder de kandidaten en God liet door een wonder zien dat God Jozef had

uitgekozen en twee jaar later vond de aankondiging plaats"."

Jullie wegen met 2 maten.

En dat doen jullie bij letterlijk alles!

Quote:

[...]

dus Mo trouwde niet met een 7 jarig meisje, om haar vervolgens een jaar of 2/3 daarna te verkrachten? (consumeren wordt dat met een mooi woord genoemd)

een volwassen vent die een meisje van 10 naait is een smerige pedo, dat is het nu en in die tijd ook, evenals de priesters van de kerk waarnaar jij verwijst, het verschil is dat die betreffende priesters geen voorbeeld zijn binnen het christendom, als de de pijp uit gaan worden ze vergeten, de viespeuk waarnaar ik verwijs, heeft de islam gesticht en is het voorbeeld voor moslims.


Samengevoegd:

Waar heb jij het nou weer over? Denk je dat ik me druk ga maken om jullie, ik wens alleen niet in gesprek te gaan met jullie op die manier, that's all.

Quote:

[...]

een erg hoog "jullie-gehalte" zit er in iedere post van jou, "jullie zijn zo slecht en ik ben zo goed, kijk, ik geef mezelf een schouderklopje."

het leuke is dat jij je helemaal loopt op te fokken en wij jou alleen maar uitlachen, je maakt jezelf namelijk enorm belachelijk door de manier waarop jij jezelf laat kennen hier...

ik ga zometeen lekker slapen, met een lach op mijn gezicht, jij ook?


Samengevoegd:

Maar goed, laatste woorden aan jullie. Moge de schepper jullie leiden naar de waarheid..ameen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mohamed wbidh is nou eenmaal een niet zo heel goed voorbeeld. Hij was op zijn zachts gezegd nogal een tegenpool van Jezus Christus (God de Zoon). Hij heeft nogal wat dingetjes op zijn naam staan die nu zonder meer voor een internationaal gerecht voor oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid niet zouden misstaan.


Samengevoegd:

Quote:

Waar heb jij het nou weer over? Denk je dat ik me druk ga maken om jullie, ik wens alleen niet in gesprek te gaan met jullie op die manier, that's all.

Is dit nu een afspraak?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik ga niet meer reageren op mensen die niet respectvol kunnen omgaan met andere en alleen kunnen beledigen. Op normale reacties zal ik reageren maar on-respectvolle reacties zal ik negeren.

En nu ben ik weg, wat beters doen dan met mensen communiceren die alleen kunnen beledigen.

Quote:

Mohamed wbidh is nou eenmaal een niet zo heel goed voorbeeld. Hij was op zijn zachts gezegd nogal een tegenpool van Jezus Christus (God de Zoon). Hij heeft nogal wat dingetjes op zijn naam staan die nu zonder meer voor een internationaal gerecht voor oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid niet zouden misstaan.


Samengevoegd:

[...]

Is dit nu een afspraak?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

aan de schrijfwijze te zien betwijfel ik of het uit een encyclopedie komt, ik kan me namelijk niet voorstellen dat men het in een dergelijk boek hebben over mensen die iets "wouden", maar goed, dat zijn details, uiteraard wel details die je verhaal bepaald geen kracht bij zetten.

gelukkig, de "jullie" is er weer, ik was al bang dat je het zou vergeten, maar gelukkig meet een moslim niet met 2 maten big-smile.gif

wederom de "jullie", het is echt je lievelingswoordje nietwaar?, kijk eens als je naar iemand wijst, met hoeveel vingers je eigenlijk naar jezelf wijst knipoog_dicht.gif

hoeveel laatste woorden krijgen we nog van je? je kunt het niet los laten he, je MOET gewoon het laatste woord hebben he, maar ik vrees dat je dat niet gaat lukken, ik zou zeggen, neem je verlies, verander je wachtwoord in iets dat je niet kunt onthouden en ga lekker op een islamforum verder knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

4.8 Huwelijk tussen Jozef (90 JAAR) en Maria (12 JAAR)

In de "Catholic Encyclopedia" lezen wij:

"Toen Maria 12 tot 14 jaren oud was ginden de priesters van Judea aankondigen dat zij haar

aan een goede man wouden uithuwelijken. Jozef, die toen 90 jaar oud was, ging naar

Jeruzalem onder de kandidaten en God liet door een wonder zien dat God Jozef had

uitgekozen en twee jaar later vond de aankondiging plaats"."

Ik ben inderdaad heel erg benieuwd waar je dit precies vandaan hebt. Deze zinnen lopen namelijk totaal niet. widegrin.gif En voor een lemma in een encyclopedie is het echt veel te beknopt... Daar komt nog bij dat je zegt dat dit uit een 'Catholic Encyclopedia' komt, wat lijkt te duiden op een Engelstalige encyclopedie, maar toch staat daar kennelijk een Nederlandse tekst in? Ik ben erg benieuwd of je ons een link kunt geven naar waar wij deze 'Catholic Encyclopedia' eventueel online kunnen vinden, of anders zouden kunnen bestellen.


Samengevoegd:

Het zou trouwens goed kunnen dat je die tekst van deze site geplukt hebt. Daar is het en vertaling en samenvatting van wat er oa op deze site is te vinden. Daar staat inderdaad informatie die hiermee overeen komt. Maar daar staat ook duidelijk aangegeven dat het om een apocrief geschrift gaat, een geschrift dus dat geen gezag heeft. Het gaat dan om het proto-evangelie van Jakobus, maar daar staat (mijns inziens) wel meer onzin in. Niet erg betrouwbaar dus. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, ik ga niet meer reageren op mensen die niet respectvol kunnen omgaan met andere en alleen kunnen beledigen. Op normale reacties zal ik reageren maar on-respectvolle reacties zal ik negeren.

En nu ben ik weg, wat beters doen dan met mensen communiceren die alleen kunnen beledigen.

[...]

Is niet beledigen, naar huidige maatstaven zouden de daden van Mohammed inderdaad een enkeltje den-haag hebben opgeleverd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het persoonlijk uit een artikel/boek die op mijn pc staat en geschreven is ter verdediging van Aishah en onze Profeet een weerlegging tegen de aantijgingen. Die link die je erbij gaf ja het komt ook daar vandaan maar kijk even hieronder er wordt ook een andere link erbij vermeld.

Er staat het volgende:"The priests announced through Judea that they wished to find in the tribe of Juda a respectable man to espouse Mary, then twelve to

fourteen years of age, Joseph, who was at the time ninety years old , went up to Jerusalem among the candidates; a miracle manifested the

choice God had made of Joseph, and two years later the Annunciation took place."

link + link

"St. Joseph was an old man at the time of marriage with the Mother of God."

link

Quote:

[...]

Ik ben inderdaad heel erg benieuwd waar je dit precies vandaan hebt. Deze zinnen lopen namelijk totaal niet.
widegrin.gif
En voor een lemma in een encyclopedie is het echt veel te beknopt... Daar komt nog bij dat je zegt dat dit uit een 'Catholic Encyclopedia' komt, wat lijkt te duiden op een Engelstalige encyclopedie, maar toch staat daar kennelijk een Nederlandse tekst in? Ik ben erg benieuwd of je ons een link kunt geven naar waar wij deze 'Catholic Encyclopedia' eventueel online kunnen vinden, of anders zouden kunnen bestellen.


Samengevoegd:

Het zou trouwens goed kunnen dat je die tekst van
site geplukt hebt. Daar is het en vertaling en samenvatting van wat er oa op
site is te vinden. Daar staat inderdaad informatie die hiermee overeen komt. Maar daar staat ook duidelijk aangegeven dat het om een apocrief geschrift gaat, een geschrift dus dat geen gezag heeft. Het gaat dan om het proto-evangelie van Jakobus, maar daar staat (mijns inziens) wel meer onzin in. Niet erg betrouwbaar dus.
flower.gif


Samengevoegd:

Christelijke Tradities

"Gebruikmakend van de natuurlijke aanleg, veronderstelde de Katholieke kerk dat de bepalende factor voor een huwelijk en het hebben van een sexuele relatie het begin van depubertijd was, en niet noodzakelijk een leeftijd"

"Using natural law logic, Catholic authorities argued that the decisive factor which determined a child's readiness for marriage and sexual

relations was the onset of puberty, and not necessarily age as such".

link

"De geslachtsgemeenschap die vóór echtelijke leeftijdsgrenzen of puberteit plaatsvond was niet noodzakelijk ongeoorloofd of een zonde. Integendeel, sommige priesters oordeelden dat geslachtsgemeenschap onder de leeftijd van 12 of 14 een kenmerk had van een huwelijk, zolang het geslachtsgemeenschap plaatsvond na het bereiken van de pubertijd. Nadat

geslachtsgemeenschap plaats had gevonden kon het huwelijk niet meer geannuleerd worden

"Sexual intercourse which took place before marital age limits or puberty was not necessarily illicit or sinful. On the contrary, some popes

ruled that intercourse below the age of twelve/fourteen had the effect of sealing a marriage contract, as long as such intercourse took place

after the age of discretion, which was seven. Once intercourse had taken place, the marriage could not be annulled".

link

"In canoniek recht, stelde de pubertijd de leeftijd van trouwen vast, terwijl het minimum leeftijd voor trouwen ZEVEN JAAR was.

"In canon law, puberty normally determines marriageable age, although the minimum age for marriage is seven years, "the age of reason",

when a child is deemed capable of consent".

link

St. Chrysostom waarschuwde ouders om te zorgen dat hun kinderen vroeg trouwen na hun pubertijd?

"St. Chrysostom warned parents to see to it that their children married soon after they reached the age of puberty".

link

"In oud Rome, onder de Heidenen en Christenen, vonden huwelijken in een vroeg stadium vaak plaats. Verlovingen vonden zelfs voor het pubertijd plaats, maar geslachtsgemeenschap zou niet plaats vinden na de menstruatie periode van het meisje. Volgens een historicus, het huwelijk en de leeftijdsverhouding verhouding tussen de man met zijn vrouw dat zijn dochter of zelfs kleindochter kon zijn, was geaccepteerd

"In ancient Rome, among both pagans and Christians, marriage at an early age was frequent. Betrothals often occurred even before

puberty, although the consummation of marriage through intercourse usually did not take place until after the girl first menstruation. Very

often, the age of discrepancy of marriage partners was great. According to one historian, matching of a man with a woman young

enough to be his daughter or even granddaughter was generally accepted.

link

"De vrouw moest van binnen de grotere familiecirkel (gewoonlijk in het begin van puberteit of rond 13 jaar) worden genomen om de zuiverheid van de familielijn te handhaven?

"The wife was to be taken from within the larger family circle (usually at the outset of puberty or around the age

of 13) in order to maintain the purity of the family line".

link

Het kan met zekerheid gesteld worden dat de bruid aanzienlijk jonger was dan de bruidegom, en zwangerschap zou kort na pubertijd volgen

"It is safe to assume the bride was considerably younger than the groom, and childbearing would have begun shortly after puberty". ("Life in Biblical Israel", Page 58).

link


Samengevoegd:

Degene die de Profeet beschuldigen, er is een boek geschreven ter verdediging van de Profeet en zijn huwelijk met aishah, degene die oprecht zijn en wijzer willen worden zie: link download het boek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om even in te gaan op dat stukje over een 12- tot 14-jarige Maria die getrouwd zou zijn met een 90-jarige Jozef: als ik het goed begrijp, werd er, toen Maria 12 tot 14 was, een man voor haar uitgekozen. Ze zijn echter pas 2 jaar later getrouwd, simpelweg omdat Maria als maagd zwanger werd en dat zou ze niet zijn als ze al voor die tijd getrouwd was. Dan was ze, toen ze trouwde, 14 tot 16 jaar oud. Lijkt me voor die tijd een redelijke leeftijd, en heel wat anders dan 7.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Jozef 90 was. Allereerst is het niet terug te voeren op de Bijbel: er wordt nérgens gezegd hoe oud hij was. Ten tweede werden mensen in die tijd nou eenmaal zelden 90 en ten derde, mannen van 90 zijn over het algemeen niet helemaal vruchtbaar meer en ik zie geen reden om aan te nemen dat het in die tijd anders was. Jozef en Maria hebben later meer kinderen gekregen, dus ik gok dat Jozef misschien 30-35 jaar was. Maar dat doet er niet toe, het voert redelijk off-topic om hier nog verder op door te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb het persoonlijk uit een artikel/boek die op mijn pc staat en geschreven is ter verdediging van Aishah en onze Profeet een weerlegging tegen de aantijgingen. Die link die je erbij gaf ja het komt ook daar vandaan maar kijk even hieronder er wordt ook een andere link erbij vermeld.

Dus om Aishah te verdedigen hebben ze in dat boek ook een gedeelte uit een 'Catholic Encyclopedia' erbij verzonnen? widegrin.gif Want geef nou zelf toe, jij ziet toch ook wel dat de tekst die je zelf geciteerd hebt, taalkundig gezien gewoon totaal niet loopt?

Quote:
Er staat het volgende:"The priests announced through Judea that they wished to find in the tribe of Juda a respectable man to espouse Mary, then twelve to

fourteen years of age, Joseph, who was at the time ninety years old , went up to Jerusalem among the candidates; a miracle manifested the

choice God had made of Joseph, and two years later the Annunciation took place."

+

Zoals ik hierboven al zei, als je naar die link gaat zul je zien dat ze daar verwijzen naar het proto-evangelie van Jakobus (zie ook wikipedia: link ). De Kerk heeft dat geschrift nooit als canoniek erkend. Het is dus niet meer dan een boek dat iemand heeft geschreven over voornamelijk Maria. Dat maakt niet dat het niet interessant is of opbouwend kan zijn. We nemen het in ieder geval niet onomstotelijk als waar aan. Er was iemand die dacht dat Maria 10-12 was en Jozef 90, dat is leuk, maar meer ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of het nu normaal was in die tijd om een kind van 9 te trouwen of niet, daarmee hoeft het nog niet acceptabel te zijn.

Kinderen van 9 zijn geestelijk ook niet rijp voor een huwelijk. Of zo'n kind nu menstrueert of niet(men zegt dat arabische meisjes in die tijd eerder begonnen met menstrueren)

Kinderen van 9 jaar zijn ook nog helemaal niet volgroeid, of ze nu eerder menstrueerden of niet(als dat al waar zou zijn)

Ik denk ook niet dat meisjes van 9 romantische fantasieën hebben over oude mannen van 54 jaar

Sommige islam-apologeten beweren dat het juist goed is geweest dat Mohammed een 9 jarig meisje huwde omdat Mohammed haar alles over de islam kon leren en Aisha met haar jonge leeftijd het voordeel zou hebben na Mohameds dood de islam zo lang mogelijk te kunnen prediken. Ook dat vind ik geen argument. Je kan leraar zijn dat vind ik ok maar daarbij hoef je toch geen seks te hebben??

Aanhangers van Mohammed beweren dat het huwen met een 9-jarig kind in die tijdsgeest past. Ik vind dat zelf een kulargument daar Mohammed een voorbeeldfunctie had

Een voorbeeldfunctie waarop nu een smet lijkt te rusten, als je de hadith leest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Of het nu normaal was in die tijd om een kind van 9 te trouwen of niet, daarmee hoeft het nog niet acceptabel te zijn.

Kinderen van 9 zijn geestelijk ook niet rijp voor een huwelijk. Of zo'n kind nu menstrueert of niet(men zegt dat arabische meisjes in die tijd eerder begonnen met menstrueren)

Kinderen van 9 jaar zijn ook nog helemaal niet volgroeid, of ze nu eerder menstrueerden of niet(als dat al waar zou zijn)

Ik denk ook niet dat meisjes van 9 romantische fantasieën hebben over oude mannen van 54 jaar

Sommige islam-apologeten beweren dat het juist goed is geweest dat Mohammed een 9 jarig meisje huwde omdat Mohammed haar alles over de islam kon leren en Aisha met haar jonge leeftijd het voordeel zou hebben na Mohameds dood de islam zo lang mogelijk te kunnen prediken. Ook dat vind ik geen argument. Je kan leraar zijn dat vind ik ok maar daarbij hoef je toch geen seks te hebben??

Aanhangers van Mohammed beweren dat het huwen met een 9-jarig kind in die tijdsgeest past. Ik vind dat zelf een kulargument daar Mohammed een voorbeeldfunctie had

Een voorbeeldfunctie waarop nu een smet lijkt te rusten, als je de hadith leest.

op zich dus niet vreemd dat in een land als SA zoveel opa's met kinderen trouwen, ze doen gewoon wat de "profeet" ze heeft voorgedaan.

In tegenstelling tot de pedofiele priesters waarnaar de moslims dan zo graag gaan wijzen, die volgen niet het voorbeeld van het belangrijkste Voorbeeld voor christenen maar die volgen gewoon hun eigen lusten.

Maar dat Moslims het nodig vinden om daarnaar te verwijzen als men de pedofiele praktijken van Mo aan de kaak stelt, geeft alleen maar aan dat ze er geen antwoord op weten, want stel dat er geen pedopriesters waren, wat was dan het verweer? dan was dutroux zeker een christen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

(Sommige mensen hier zijn walgelijk ik verbaas mij dat dit toegelaten wordt op dit forum, daar mijn reacties die normale inhoud bevatten altijd zonder pardon verwijderd worden en dit soort reacties doodleuk blijven staan, ik doel op de reacties van RAIN)

Ben blij dat er ook nog normale mensen zijn die normaal kunnen reageren.

Miepje18,was Jozef niet met Maria getrouwd volgens de BIJBEL "voordat" zij zwanger werd?

Matteüs 1

18 De geboorte van Jezus Christus geschiedde aldus. Terwijl zijn moeder Maria ondertrouwd was met Jozef, bleek zij, voordat zij gingen samenwonen, zwanger te zijn uit de heilige Geest. 19 Daar nu Jozef, haar man, rechtschapen was en haar niet in opspraak wilde brengen, was hij van zins in stilte van haar te scheiden.

21 Zij zal een zoon baren en gij zult Hem de naam Jezus geven. Want Hij is het, die zijn volk zal redden van hun zonden. 22 Dit alles is geschied, opdat vervuld zou worden hetgeen de Here door de profeet gesproken heeft, toen hij zeide:

23 Zie, de maagd zal zwanger worden en een zoon baren, en men zal Hem de naam Immanuël geven, hetgeen betekent: God met ons.

24 Toen Jozef uit zijn slaap ontwaakt was, deed hij, zoals de engel des Heren hem bevolen had en hij nam zijn vrouw tot zich. 25 En hij had geen gemeenschap met haar, voordat zij een zoon gebaard had. En hij gaf Hem de naam Jezus.

Quote:

Om even in te gaan op dat stukje over een 12- tot 14-jarige Maria die getrouwd zou zijn met een 90-jarige Jozef: als ik het goed begrijp, werd er, toen Maria 12 tot 14 was, een man voor haar uitgekozen. Ze zijn echter pas 2 jaar later getrouwd, simpelweg omdat Maria als maagd zwanger werd en dat zou ze niet zijn als ze al voor die tijd getrouwd was. Dan was ze, toen ze trouwde, 14 tot 16 jaar oud. Lijkt me voor die tijd een redelijke leeftijd, en heel wat anders dan 7.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Jozef 90 was. Allereerst is het niet terug te voeren op de Bijbel: er wordt nérgens gezegd hoe oud hij was. Ten tweede werden mensen in die tijd nou eenmaal zelden 90 en ten derde, mannen van 90 zijn over het algemeen niet helemaal vruchtbaar meer en ik zie geen reden om aan te nemen dat het in die tijd anders was. Jozef en Maria hebben later meer kinderen gekregen, dus ik gok dat Jozef misschien 30-35 jaar was. Maar dat doet er niet toe, het voert redelijk off-topic om hier nog verder op door te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid