Spring naar bijdragen

Abraham..Jood/Christen/Moslim?


Aanbevolen berichten

@ Serkan, ik houd me bezig met zoveel Noachidische weg is èèn van die dingen.

Als christen vind ik dat wij christenen ook wat moeten weten van het jodendom. En als ik mensen tegenkom die mij iets vertellen wat ik intressant vind. Zoek ik naar meer info.

Zo kom je ook teksten tegen van messiaans belijdende joden. wat ik nooit wist is dat er ook een groep Jezus moslims bestaan!! Maar goed dat is weer wat offtopic.

Als ik deze bijbel tekst lees, zou ik denken Abraham is een jood:"

Dit is het verbond, dat u zult onderhouden tussen Mij en tussen u en tussen uw nakomelingen na u: besnijd bij u al het mannelijke....En het zal het verbondsteken tussen Mij en tussen u zijn

Maar ook als ik in het NT lees lijkt het soms dat Abraham word gezien als ware christen.

Wat duidelijk is, is dat hij het geloofde in èèn God....

Ik zelf geloof dat hij Joods was, hij is een verbond aangegaan met God en heeft zich laten besnijden.

De islam is een samen raapsel van verschillende religies, met heel wat cultuur erin. Abraham kan nooit een Moslim zijn geweest. Jezus was Joods...Abraham was zijn voorvader:" Abraham was een voorvader van Jezus Christus; Abraham was de stamvader van het Joodse volk. Jezus de stichter van het Christendom.. dus Abraham was Joods christelijk knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Ik zelf geloof dat hij Joods was, hij is een verbond aangegaan met God en heeft zich laten besnijden.

De islam is een samen raapsel van verschillende religies, met heel wat cultuur erin. Abraham kan nooit een Moslim zijn geweest. Jezus was Joods...Abraham was zijn voorvader:" Abraham was een voorvader van Jezus Christus; Abraham was de stamvader van het Joodse volk. Jezus de stichter van het Christendom.. dus Abraham was Joods christelijk

Het Christendom is ook een samenraapsel van allerlei religies, met heel wat cultuur erin. Het jodendom overigens ook.

En Joods Christelijk is een lachertje. Geloof je dan ook dat iemand Christelijk Moslim kan zijn?

Het Christendom en het Jodendom zijn twee heel verschillende religies, al zeggen Christenen vaak van niet.

En nee, ik ga er geen bewijs voor leveren. Dat is hetzelfde als bewijs leveren voor een ronde Aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

mensen mensen, jullie willen Aramees bewijs zien dat wil ik wel geven maar dan zeg ik twee dingen;

1) ik open een nieuw apart-topic want het is hier onoverzichtelijk aan het worden..

2) ik wil niet dat men direct kritiek gaat geven maar alles onderzoekt van het Aramees dat betekent dat ik liefst geen propaganda wil lezen om het Aramese NT zwart te maken van anti-aramese nt websites (geloof me, er zijn er die zeggen dat de Aramese vertalers duivelaanbidders zijn gewoon omdat ze van thuis uit Aramees spreken en de niet-sprekers wilden laten kennismaken ermee.. zulke dingen wil ik niet lezen) p.s. het is door zulke websites te zien dat ik overtuigd was dat het Aramees op bevooroordeelde haat stoot bij christenen die dat nt niet kennen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Nu weer BOT



Geen geruzie over het wel/niet leveren van bewijs. Of wel leveren, of niet maar maak dan ook geen beweringen als je niet bereid bent ze te ondersteunen. Nieuwe topics aanmaken ben je natuurlijk vrij in. Maar hier graag weer inhoudelijk op het onderwerp reageren.

Admod note: Offtopic Posts verwijderd + de posts die bovenstaande ^ negeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het Christendom is ook een samenraapsel van allerlei religies, met heel wat cultuur erin. Het jodendom overigens ook.

En Joods Christelijk is een lachertje. Geloof je dan ook dat iemand Christelijk Moslim kan zijn?

Het Christendom en het Jodendom zijn twee heel verschillende religies, al zeggen Christenen vaak van niet.

En nee, ik ga er geen bewijs voor leveren. Dat is hetzelfde als bewijs leveren voor een ronde Aarde.

Er zit veel van het jodendom verweven in het christendom en ja in belgie bestaat een groep Jezus moslims google maar effe.

Maar dat is niet gek daar Jezus zelf Joods was.

Bij de Islam ligt het anders....dat is meer zo iets van een beetje van mohammed (moorden, trouwen met kinderen, en ga zo maar door) met heel veel teksten over liefde uit andere H gschriften. Maar helaas in de verkeerde context. Om da te roepen dat de Bijbel, thora verdraait zijn....

Tssssss Yeah right


Samengevoegd:

maar goed voor alle duidelijkheid om deze reden en vele meer kan Abraham NOOOIIIIT een moslim zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites

wil je het makkelijkste antwoord ooit? (met bronvermelding puh2.gif)

de Bijbel. lees en leer. abraham was een voorvader van Jezus. Jezus was een jood.

er is weldegelijk iets als christenlijke joden. mesiasbelijdende joden. mensen die het oude geloof wat God ond gegeven heeft willen behouden maar wel erkennen dat we vergeven zijn door maar 1 persoon. Jezus.

Abraham was geen Moslim. asbraham was namelijk een steunpilaar waarop dit geloof (het christendom) gebouwd is.

simpel zat nu kan je theorieen blijven bedenken. je kan ook aanvaarden dat wij andere dingen geloven en het niet constant maar goed lopen te praten wat jij geloofd en dat gelijk of zelfs boven mijn geloof stellen.

je zit op een christenlijk forum. Jezus, God en de Heilige geest zijn hier de waarheid. en hoe hard je er ook aan probeert te wrikken. dat blijft zo.

ga je straks nogmeer bijbelse personen omtoveren tot moslims? dan ken ik er nog wel een paar smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dan moet brabbeldasje dat er in het vervolg even bijzetten
puh2.gif
En even opletten dat sommige topics meerdere pagina's hebben zoals deze
puh2.gif

Mee eens, maar ze is natuurlijk nog best nieuw hier, inburgeren kost tijd he big-smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

noooooooiitt geen

Dubbele ontkenning engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weer een lading offtopic posts weg gehaald. Graag op het volgende onderwerp reageren.

Quote:

(Voor de Christenen die wel normaal kunnen communiceren/antwoorden en graag mijn vraag willen en kunnen beantwoorden.)

Mijn onbeantwoorde vraag:

Wij als Moslims geloven dat de Profeet Abraham een \"Moslim\" was, het woord Moslim betekend iemand die zich overgeeft aan God/Allaah. Abraham gaf zich over aan de wil van God. Dat maakt hem volgens ons een ware Moslim.

De Bijbel en de Thorah kwamen pas na Abraham, als Abraham geen Moslim was (iemand die zich overgeeft aan God) wat was hij dan wel. Als er wordt gezegd Christen of Jood hoe is dat in verband te leggen met het feit dat die begrippen pas vele jaren later ontstonden.

Admod note: BOT

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het hokje 'moslims' werd inderdaad pas populair nadat Mo in z'n grot op wat verhalen had lopen broeden, een paar honderd jaar na Jezus' dood en kruisiging. Ik denk dan ook niet dat Abraham zichzelf 'moslim' noemde.

Sterker nog, daar ben ik vrij zeker van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het hokje 'moslims' werd inderdaad pas populair nadat Mo in z'n grot op wat verhalen had lopen broeden, een paar honderd jaar na Jezus' dood en kruisiging. Ik denk dan ook niet dat Abraham zichzelf 'moslim' noemde.

Sterker nog, daar ben ik vrij zeker van.

Zou het een mogelijkheid zijn dat Abraham zichzelf "mens" noemde of klinkt dat erg raar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Probleem is dat jullie mijn punt niet begrijpen.

Als ik jullie vraag was Abraham iemand die zich overgaf aan de wil van God, wat antwoorden jullie dan? Ja toch.

Nou dat is in 1 woord samen te vatten namelijk MOSLIM.

Want dat is de betekenis van het woord Moslim.

Quote:

Het hokje 'moslims' werd inderdaad pas populair nadat Mo in z'n grot op wat verhalen had lopen broeden, een paar honderd jaar na Jezus' dood en kruisiging. Ik denk dan ook niet dat Abraham zichzelf 'moslim' noemde.

Sterker nog, daar ben ik vrij zeker van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Barbara, als het zo duidelijk voor je is, wat is dan het punt dat je wilt maken? Wat wil je dan nog bewijzen? Wat is het doel van dit topic als je zelf jouw waarheid hebt? Het ontgaat me nl. volledig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Probleem is dat jullie mijn punt niet begrijpen.

Als ik jullie vraag was Abraham iemand die zich overgaf aan de wil van God, wat antwoorden jullie dan? Ja toch.

Nou dat is in 1 woord samen te vatten namelijk MOSLIM.

Want dat is de betekenis van het woord Moslim.

[...]

Waarom wil je dan per se dat we dit bevestigen? Als de betekenis van moslim voor jou is 'iemand die zich overgeeft aan de wil van God', dan was Abraham inderdaad een zogenaamde moslim.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Probleem is dat jullie mijn punt niet begrijpen.

Ik vind de vraagstelling in de openingspost dan ook bijzonder beroerd.

Buiten dat impliceer je nu dat christenen en joden de wil van God niet volgen en moslims wel.

Maar dat is dan ook je uiteindelijke punt, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid