Spring naar bijdragen

Waar Adam en Eva als niet gezondigd


Aanbevolen berichten

Quote:

Waar zouden Adam en Eva naar toe zijn gegaan als ze niet gezondigd hadden?

Zouden ze op aarde gebleven zijn of naar de hemel zijn gegaan?

Geen idee, ik vermoed geleefd hebben zoals het straks zal zijn wanneer de nieuwe hemel en de nieuwe aarde er zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

dan hadden we idd samen met hem in het paradijs geleefd, maar ik denk dat we dan niet kinderen van God zouden staan en in de hemel is het nog mooier dan in het hof van Eden..

Dus aan de ene kant ben ik Adam en Eva wel dankbaar

Want nu staan we nog dichter bij God dan dat wij zouden staan

Daarom moeten we hem ook prijzen dat wij nu voor altijd bij Hem mogen zijn party.gifpray.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

dan hadden we idd samen met hem in het paradijs geleefd, maar ik denk dat we dan niet kinderen van God zouden staan en in de hemel is het nog mooier dan in het hof van Eden..

Dus aan de ene kant ben ik Adam en Eva wel dankbaar

Want nu staan we nog dichter bij God dan dat wij zouden staan

Daarom moeten we hem ook prijzen dat wij nu voor altijd bij Hem mogen zijn
party.gifpray.gif

hoe weet jij dan dat jij bij Hem bent ? "voel" je zoiets want gevoelens zijn bedriegelijk want voelen sommige mensen zich niet goed als ze een moord plegen terwijl dat voor anderen walgelijk is om te doen ? wie trekt er de grens in het goede of het juiste gevoel want de een voelt iets goed aan wat de andere slecht vindt ..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

hoe weet jij dan dat jij bij Hem bent ? "voel" je zoiets want gevoelens zijn bedriegelijk want voelen sommige mensen zich niet goed als ze een moord plegen terwijl dat voor anderen walgelijk is om te doen ? wie trekt er de grens in het goede of het juiste gevoel want de een voelt iets goed aan wat de andere slecht vindt ..

Wie gelooft zal hebben en gedoopt zal zijn zal behouden worden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar staat dat Adam en Eva al seks hadden in het Paradijs? Ze wisten immers niet dat ze naakt waren, dus hoe moet je dan seks hebben?

Verder zeg iemand dat de dood er dan niet zou zijn geweest. Maar waarom was er dan een LEVENSBOOM? Gewoon voor de sier?

Als ik Adam was geweest, zou ik eerst van die levensboom eten en dan van de boom van kennis van goed en kwaad.

Waarom werden Adam en Eva eigenlijk gestraft voor het eten van die vrucht? Ze hadden immers nog geen kennis van goed en kwaad?

Zo kun je nog duizend en een vragen stellen bij het letterlijk lezen van dit verhaaltje.

Nog een dan:

Waarom was God zo jaloers dat de mens nu als hun geworden was? Zo jaloers zelfs dat hij het land vervloekte waar de mens op moest zwoegen, en de vrouwen liet hij pijn lijden bij het baren van kinderen (wat overigens wel klopt, dieren werpen hun jongen vaak met gemak, en vrouwen hebben pijn).

En was het enige verschil in het Paradijs tussen God en de mens dat God kennis had van goed en kwaad?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waar staat dat Adam en Eva al seks hadden in het Paradijs? Ze wisten immers niet dat ze naakt waren, dus hoe moet je dan seks hebben?

Nou, als een man een vrouw heel leuk vind...Moet ik het je verder nog uitleggen of heb je je seksuele voorlichting inmiddels gehad?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Foppe:

Beetje respect graag, je hebt het over de Bijbel.

Ik denk niet dat God 'jaloers' was. Wel vind ik dat vers best raadselachtig. Iemand een goed uitleg? Wat je noemt over zwoegen en pijn lijden is de straf op de zonde, niet omdat God jaloers was. A&E waren immers in opstand gekomen tegen God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Nou, als een man een vrouw heel leuk vind...Moet ik het je verder nog uitleggen of heb je je seksuele voorlichting inmiddels gehad?

Ja, en dat kun je doen als je niet weet dat je naakt bent? Kun je wel heel lullig gaan doen, maar een beetje misplaatst. Dat heb je hopelijk ook wel door, ik ga het ook niet spellen voor je.

Quote:
Ik denk niet dat God 'jaloers' was. Wel vind ik dat vers best raadselachtig. Iemand een goed uitleg? Wat je noemt over zwoegen en pijn lijden is de straf op de zonde, niet omdat God jaloers was. A&E waren immers in opstand gekomen tegen God.

Hoe ik het lees is het zeker geen straf op zonde (dus geen gevolg) maar eerder dat God jaloers is op de mens dat hij en zij gelijk geworden zijn. Ik weet ook dat Christenen hier moeite mee hebben, zij willen geen god die jaloers is zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, en dat kun je doen als je niet weet dat je naakt bent?

Ja, Adam kon namelijk Eva zien en aanraken en vice versa. Dat zij zich niet bewust waren van zoiets als naaktheid, doet niets af aan het feit dat ze naakt waren.

Quote:

Kun je wel heel lullig gaan doen, maar een beetje misplaatst. Dat heb je hopelijk ook wel door, ik ga het ook niet spellen voor je.

Je kunt ook wat minder onnozel doen. En enig respect proberen op te brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Machi met je moeilijke naam,

als je niet WEET dat je naakt bent,hoe kan je dan de daad plegen? Als eens de daad proberen te doen, terwijl je niet WEET dat je naakt bent?

Want er wordt weleens gezegd dat men zich schaamde voor hun naaktheid. Maar er staat: MEN ZAG dat ze naakt waren.

Ik zal de statenvertaling er eens bij pakken:

7 Toen werden hun beider ogen geopend, en zij werden gewaar, dat zij naakt waren; en zij hechtten vijgeboombladeren samen, en maakten zich schorten.

Hier zie je het zelf. Ze waren dus altijd al naakt, maar hadden dat niet door in het Paradijs voor de zondeval. En als je niet weet dat je naakt bent, weet je ook niet dat de ander naakt is en dan kan de daad ook niet plaatsvinden. Simpel als dat.

Er is hier 1 die onnozel doet, en dat ben ik niet. Mag jij raden wie wel. Hopelijk kom je eruit. Succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Machi met je moeilijke naam,

als je niet WEET dat je naakt bent,hoe kan je dan de daad plegen? Als eens de daad proberen te doen, terwijl je niet WEET dat je naakt bent?

Nee, maar ik ken het onderscheid tussen naakt en gekleed. Adam en Eva niet.

Quote:

Want er wordt weleens gezegd dat men zich schaamde voor hun naaktheid. Maar er staat: MEN ZAG dat ze naakt waren.

Ik zal de statenvertaling er eens bij pakken:

7 Toen werden hun beider ogen geopend, en zij werden
gewaar
, dat zij naakt waren; en zij hechtten vijgeboombladeren samen, en maakten zich schorten.

Hier zie je het zelf. Ze waren dus altijd al naakt, maar hadden dat niet door in het Paradijs voor de zondeval. En als je niet weet dat je naakt bent, weet je ook niet dat de ander naakt is en dan kan de daad ook niet plaatsvinden. Simpel als dat.

Nee, niet zo simpel. Bewust zijn van naaktheid als een staat is iets anders dan je niet bewust zijn van dat je schaamstreek kunt zien en die van je partner.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Nee, maar ik ken het onderscheid tussen naakt en gekleed. Adam en Eva niet.

En wat bedoel je hiermee? In mijn ogen ben je teveel geconditioneerd en ziet daarom de kromme dingen niet die in Genesis staan.

Quote:
Nee, niet zo simpel. Bewust zijn van naaktheid als een staat is iets anders dan je niet bewust zijn van dat je schaamstreek kunt zien en die van je partner.

Dat is weer je in bochten wringen om het recht te laten zijn. Als ik mijn hoofd schuin houd bij de toren van Pisa, dan lijkt het ook recht. Maar scheef blijft het.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe ik het lees is het zeker geen straf op zonde (dus geen gevolg) maar eerder dat God jaloers is op de mens dat hij en zij gelijk geworden zijn. Ik weet ook dat Christenen hier moeite mee hebben, zij willen geen god die jaloers is zien.

Vergezochte exegese. Immers, zoals je ook uit het verhaal met de slang kunt opmaken gaan de mensen direct tegen God in door het woord van de slang voor waar aan te nemen. Door jezelf een God voor te stellen die uit jaloezie zo handelt, maak je God irrationeel terwijl de straf wel degelijk rechtvaardig is.

Overigens heb ik als christen geen moeite met een jaloerse God. In de wet staat ook dat God een afgunstige God is, Die het maar slecht verdraagt als je je aandacht aan iets anders geeft. Dat vind ik wel mooi juist. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid