Spring naar bijdragen

Wie naar de hemel voorJezus dood?


Aanbevolen berichten

Quote:

Hoeveel personen waren er voordat Jezus op aarde was gestorven al naar de hemel gegaan.

Wie behoorden daar onder andere toe?

Wij kunnen niets zeggen over wie er wel en niet naar de hemel zijn gegaan, daar wij niet in het hart van de mensen kunnen kijken en niet weten hoe God oordeelt (behalve rechtvaardig dan). En als je niet zeker weet wie er in de hemel is, kun je ook niet weten hoeveel mensen er in de hemel zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Geen. Die waren in het dodenrijk.

Nou ja, wie weet een Henoch ofzo, ik zou het verder ook niet weten. Maar normaal gesproken gingen mensen naar het dodenrijk.

Nouja, als je in het andere topic kijkt zei ik daar dat Jezus in het dodenrijk het Evangelie ging verkondigen zodat die mensen alsnog gered konden worden..

Oh wacht, vóór Jezus' dood.

Dan is het antwoord idd 'geen'.widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het dodenrijk, of in katholieke taal het voorgeborchte, was de plaats waar in elk geval de rechtvaardigen wachtten tot de hemel werd geopend. Volgens de traditie waren Henoch, Mozes en Elia echter alreeds naar de hemel opgevaren. Na zijn dood, zo leert een christelijke traditie, ging Jezus het dodenrijk binnen, verkondigde er het Evangelie en nam de rechtvaardigen mee naar de hemel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens de traditie waren Henoch, Mozes en Elia echter alreeds naar de hemel opgevaren. N

Hoe kan het dan dat Jezus zelf heeft gezegd in Joh 3:13 en 14

"Bovendien is geen mens tot in de hemel opgestegen dan hij die uit de hemel is neergedaadl, de zon des mensen...... zo moet ook de zoon des mensen omhoog geheven worden."

Daarom kon Jezus ook zeggen dat hij een plaats ging bereiden in de hemel.

Personen met een hemelse hoop moesten hierop wachten totdat hij terug zou komen om hun te ontvangen:

Joh 14:2,3:

"Want ik ga heen om een plaats voor u te bereiden. En wanneer ik heenga , kom ik terug en zal u thuis bij mij ontvangen opdat ook gij moogt zijn waar ik ben."

Kennelijk is er niemand naar de hemel opgestegen tot aan Jezus wederkomst.

Dat is gevaar als traditie plaats maakt voor het de waarheden in Gods woord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@JW1234: je hebt duidelijk een eigen mening hierover, maar hoe verklaar je dan de verzen in de Schrift over de opname van Henoch en Elia?

Overigens, Henoch werd 'weggenomen' en Elia 'meegenomen' met een vurige wagen. Jezus is wel degelijk als eerste 'opgestegen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

de profeet Eliyah heeft iemand uit de doden laten rijzen lang voor de komst van "jezus".. zorgt dat niet voor een probleem omdat hij normaal als "eerste" uit de dood opstond hoor ik overal?

Het is waar dat de profeet Elia door Gods kracht iemand uit de dood liet rijzen.

Het verschil met Jezus is dat de dood en opstanding van Jezus zowel de macht van de dood, als de macht van de zonde heeft verbroken.

In die zin is Jezus dood en opstanding uniek!

Link naar bericht
Deel via andere websites

geen is er voor Jezus opstaan uit de doden ten hemel gegaan.

ook Henoch, Elia en Mozes niet, ook de ouders van Maria niet. Zij allen waren wel volmaakt gestorven daar zij echter ook gezondigd hadden voordaat zij tot volmaaktheid kwamen hebben zij niet voor altijd De Wet vervuld en dat is de basis om naar de Hemel te gaan. en waardoor de poort van de Hemel weer geopend kon worden. Als men volmaakt sterft laat men geen lichaam van vlees en bloed(materie) achter. Het lichaam van vlees en bloed(materie) is een gevolg van de zondenvallen in de tuin van Eden.

+PAX

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ketterij! * verzamelt hout *

@ Serkan: ook Jezus zelf heeft zijn vriend Lazarus teruggeroepen uit het dodenrijk. Alleen, deze opstanding was slechts tijdelijk, net als de man die Elia door de kracht van God opwekte. Beiden moesten zij weer sterven. Jezus daarentegen leeft in eeuwigheid!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid