Spring naar bijdragen

Bob Dylan, Elvis, Johnny Cash


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 100
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Waarom voorzichtig met jazz?

Als er één muzieksoort is die van de duivel zou kunnen zijn, dan is dat wel jazz ... :Y

Zo heb ik geleerd van Larry Norman en dat is een autoriteit op dit gebied _O_

Voor zover ik weet heeft Larry Norman nooit impliciet gezegd dat jazz van de duivel is...

Maar WAAROM is jazz dan 'duivels'?

Grappig woord trouwens, duivel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

(waarom doen die youtube caps het niet? *grumble* )

Spreekt voor zich.

Als je kijkt naar zijn leven en de teksten, kan je toch niet met een right mind beweren dat hij een christen is?

come on...

Over elvis en cash, hmmzzzz misschien dat ze hier en daar een vage reference maken naar God of het christelijk geloof, maar denk niet dat het wedergeboren christenen zijn, vergeet ook niet dat 90% van de amerikanen denken christen te zijn door hun opvoeding op de christelijke cultuur.(en niet naar de kerk gaan en als duivels leven)

Toest alles en behoudt het goede, aan de vruchten zal je de boom herkennen.

P.s ben NIET tegen het luisteren van seculieren muziek, als je maar goed weet wat je aan het beluisteren bent, en het hoeft niet altijd over God te gaan.

Maar sommige seculiere muziek is zo duidelijk tegen God of tegen Bijbelse principes, dat ik die teksten haat, letterlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lach me ziek om dat pedante toontje in je berichten.

Heb je je overigens ooit in de oeuvres van deze artiesten verdiept? Zou je 's moeten doen. Daar schiet je meer mee op dan met het uithangen van het perfecte wedergeboren christentje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik lach me ziek om dat pedante toontje in je berichten.

Heb je je overigens ooit in de oeuvres van deze artiesten verdiept? Zou je 's moeten doen. Daar schiet je meer mee op dan met het uithangen van het perfecte wedergeboren christentje.

'' Dylan said in an interview for Newsweek, "Here's the thing with me and the religious thing. This is the flat-out truth: I find the religiosity and philosophy in the music. I don't find it anywhere else...I don't adhere to rabbis, preachers, evangelists, all of that. I've learned more from the songs than I've learned from any of this kind of entity.''

Truth hurts... Als je de Bijbel naast hun leven en teksten legt is het een duidelijke zaak...

Laat me raden, je bent ook geen christen(gebaseerd op je vijandige adhominem reactie)?

Geen probleem, maar je kan deze reacties verwachten op een christelijk forum.

Wens je het beste!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voor zover ik weet heeft Larry Norman nooit impliciet gezegd dat jazz van de duivel is...

Impliciet heeft hij het wel geïmpliceerd maar hij heeft het nooit expliciet geëxpliceerd.

Huhuh.

Ik bedoelde natuurlijk alleen maar impliciet ipv. nooit impliciet :wall:

Was er soort van niet helemaal bij met mijn hoofd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over elvis en cash, hmmzzzz misschien dat ze hier en daar een vage reference maken naar God of het christelijk geloof, maar denk niet dat het wedergeboren christenen zijn, vergeet ook niet dat 90% van de amerikanen denken christen te zijn door hun opvoeding op de christelijke cultuur.(en niet naar de kerk gaan en als duivels leven)

Ik betwijfel of Johnny Cash, die een duidelijke bekering claimde te hebben gehad (en dat lijken de feiten te bevestigen), dat dacht. En ik vind in Cash weldegelijk een christelijk geluid. Een christelijk geluid dat wellicht niet altijd theologisch even verfijnd is, maar een christelijk geluid dat ingekleurd wordt met de kleuren van echt leven en niet van zoetige liefigheden.

Geen flauw idee of hij daadwerkelijk wedergeboren was, maar dat oordeel is aan God, niet aan mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik lach me ziek om dat pedante toontje in je berichten.

Heb je je overigens ooit in de oeuvres van deze artiesten verdiept? Zou je 's moeten doen. Daar schiet je meer mee op dan met het uithangen van het perfecte wedergeboren christentje.

'' Dylan said in an interview for Newsweek, "Here's the thing with me and the religious thing. This is the flat-out truth: I find the religiosity and philosophy in the music. I don't find it anywhere else...I don't adhere to rabbis, preachers, evangelists, all of that. I've learned more from the songs than I've learned from any of this kind of entity.''

Truth hurts... Als je de Bijbel naast hun leven en teksten legt is het een duidelijke zaak...

Laat me raden, je bent ook geen christen(gebaseerd op je vijandige adhominem reactie)?

Geen probleem, maar je kan deze reacties verwachten op een christelijk forum.

Wens je het beste!

De waarheid doet me niet bepaald pijn. Zeker niet jouw selectieve benadering van die zogenaamde waarheid. Hij heeft wel meer gezegd. Ook veel dingen die weer keihard in tegenspraak zijn met bovenstaand citaat. Dylan is bovenal een enorm mysterie en dat is hij altijd geweest en waarschijnlijk blijft hij het altijd. (Overigens zijn zijn expliciet christelijke platen erg matig tot slecht.)

Mijn persoonlijke overtuiging heeft hier geen bal mee te maken. En jij, als christen, bent vooralsnog de koning van de subtiel gebrachte, maar even smerige ad hominempjes.

Bovendien zijn er nogal wat christenen in mijn nabije omgeving - en ook op dit forum - die godzijdank een wat ruimer referentiekader hebben dan jij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ kurt, er zijn niet voor niks reacties verwijderd, dus laat ik maar kort reageren.

De enige maatstaat en het enige referentie kader moet de Bijbel zijn.

Dat er veel andere ''christenen'' hier zijn die uit andere bronnen putten (en dit als gelijk of hoger gezag erkennen), so be it.

Dylan is bovenal een enorm mysterie en dat is hij altijd geweest en waarschijnlijk blijft hij het altijd.

dat heb je met zichzelf-tegensprekende linkse hippies.... (YY)

Link naar bericht
Deel via andere websites
De enige maatstaat en het enige referentie kader moet de Bijbel zijn.

Doet me goed, dit jeugdig enthousiasme. Nog niet gehinderd door de neiging tot nuancering, niet gebukt gaand onder de ballast van levenservaring, niet beperkt door overpijnzingen van eigen visies.

Ik ben gewoon een beetje jaloers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De enige maatstaat en het enige referentie kader moet de Bijbel zijn.

Doet me goed, dit jeugdig enthousiasme. Nog niet gehinderd door de neiging tot nuancering, niet gebukt gaand onder de ballast van levenservaring, niet beperkt door overpijnzingen van eigen visies.

Ik ben gewoon een beetje jaloers.

ignorance is bliss bedoel je...... ;)_:)__'>

Dus denigrerend impliceren dat je boven me staan of/en verder bent. Ook wel brutaal als je het beter dan God denkt te weten, over naief gesproken... zoals elders al gekopierd:

Dan is er de ‘evangelisch-reformatorische' visie. In deze opvatting worden gezag en inspira­tie met elkaar verbonden. Het laatste gezag rust in de Bijbel zelf. De Heilige Schrift is het Woord van God. Dit gezag wordt bevestigd door het getuigenis van de Heilige Geest in ons hart en niet door het gezag van de kerk of van het verstand. Verder is de openbaring van God in de Bijbel volledig en behoeft niet aangevuld te worden door de kerkelijke traditie. Deze openbaring is ook begrijpelijk en er mag geen onafhankelijk gezag toegekend worden aan het verstand. De traditie, de kerk en de individuele christen kunnen dwalen en doen dat ook, maar de Bijbel, het Woord van God, moet hen corrigeren.

Blijft toch een mooie korte omschrijving van mijn vooronderstellingen en referentiekader, en in dit geval een antwoord op maat voor jouw reactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook wel brutaal als je het beter dan God denkt te weten

Jouw mening = Gods mening?

Ik doelde op bijvoorbeeld:

overpijnzingen van eigen visies.

zie ook Gods reactie op Jobs vrienden, die heel mooi en lovend spraken over de Heer, maar er naast zaten:

job 42; 7 Nadat de HERE deze woorden tot Job gesproken had, sprak de HERE tot de Temaniet Elifaz: Mijn toorn is ontbrand tegen u en tegen uw beide vrienden, want gij hebt niet recht van Mij gesproken zoals mijn knecht Job.

zo zei paulus ook;

rom 11:

omdat ik wil voorkomen dat u op uw eigen inzicht afgaat.

Spr 3,5

Vertrouw op de HERE met uw ganse hart en steun op uw eigen inzicht niet.

Jouw mening = Gods mening

Domme en provocerende vraag. Het antwoord kan niet duidelijker worden gegeven dan in de quote die ik gaf over Bijbelvisie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Domme en provocerende vraag. Het antwoord kan niet duidelijk worden gegeven in de quote die ik gaf over Bijbelvisie.

Je conclusie dat ik dom ben, komt die van jou of van God?

Dat is zoals je kan lezen MIJN mening over die opmerking, niet jouw als persoon. Begrijpend nederlands.

Retoriek trucjes en semantiek trap ik niet in.

Wil je vriendelijk verzoeken ontopic te blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Domme en provocerende vraag. Het antwoord kan niet duidelijk worden gegeven in de quote die ik gaf over Bijbelvisie.

Je conclusie dat ik dom ben, komt die van jou of van God?

Dat is zoals je kan lezen MIJN mening over die opmerking, niet jouw als persoon. Begrijpend nederlands.

Dat kan ik helemaal niet lezen want je hebt een halve zin gebruikt. Er staat namelijk 'domme en provocerende vraag'. Als je duidelijker was geweest dan had je er 'ik vind dit..' of 'dit is een..' voor gezet.

Dán was je een stuk duidelijker geweest.

Retoriek trucjes en semantiek trap ik niet in.

Ongetwijfeld, aangezien dit je eigen techniek is.

Wil je vriendelijk verzoeken ontopic te blijven.

En ik wil jou vriendelijk verzoeken om wat minder voor God te spelen en mensen wat meer in hun waarde te laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid