Spring naar bijdragen

Bob Dylan, Elvis, Johnny Cash


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 100
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dat kan ik helemaal niet lezen want je hebt een halve zin gebruikt. Er staat namelijk 'domme en provocerende vraag'. Als je duidelijker was geweest dan had je er 'ik vind dit..' of 'dit is een..' voor gezet.

Dán was je een stuk duidelijker geweest.

je snapt heel goed wat ik er schrijf.

BOT.

Je ego is groter dan je communicatieve vaardigheden :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat kan ik helemaal niet lezen want je hebt een halve zin gebruikt. Er staat namelijk 'domme en provocerende vraag'. Als je duidelijker was geweest dan had je er 'ik vind dit..' of 'dit is een..' voor gezet.

Dán was je een stuk duidelijker geweest.

je snapt heel goed wat ik er schrijf.

BOT.

Je ego is groter dan je communicatieve vaardigheden :)

oftopic en op de man. jammer!

wens je het beste.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ok. Nu praktisch? Waarom Dylan, Elvis of Cash niet? Of wel? Op basis van wat? Welke tekst, die totaal NIET anders te interpreteren?

Meneer Raido wacht op antwoord.

Kijk naar hun songteksten (allemaal, niet paar selecteren die met een vroom sausje zijn overgoten)

en kijk dan naar de Bijbel.

Aan de vruchten zal je dan de boom herkennen.

Efeziërs 4:20: 'Gij geheel anders!'

Link naar bericht
Deel via andere websites

oftopic en op de man. jammer!

wens je het beste.

Zoals ik al eerder stelde; je bent niet vies van je eigen techniek. Je speelt eerst op de man bij mij en verwijt me vervolgens dat ik op de man speel in mijn reactie.

Daarna beschuldig je mij van offtopic posten, waar je zelf mee begon en vervolgens laat je weten dat je me gaat negeren.

Erg jammer, zo'n houding. Erg slecht ook voor de sfeer op het forum, dat soort troll-gedrag. Vind je dat zelf eigenlijk christen-waardig?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ok. Nu praktisch? Waarom Dylan, Elvis of Cash niet? Of wel? Op basis van wat? Welke tekst, die totaal NIET anders te interpreteren?

Meneer Raido wacht op antwoord.

Kijk naar hun songteksten (allemaal, niet paar selecteren die met een vroom sausje zijn overgoten)

en kijk dan naar de Bijbel.

Aan de vruchten zal je dan de boom herkennen.

Efeziërs 4:20: 'Gij geheel anders!'

allemaal maar een paar niet _O-
Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat ik bedoelde was niet een paar woorden uit hun eouvre selecteren die christelijk lijken, en dan suggereren dat ze eigenlijk niet zo onchristelijk zijn(en de velen duidelijke teksten die direct tegen de Bijbel ingaan negeren.

Maar denk dat je wel wist waar ik op doelde.

Doe je zelf niet precies hetzelfde, een paar gedeelten uit hun oeuvre aanhalen die onchristelijk lijken en dan suggeren dat ze satan aanbidden en de gedeelten die wel duidelijk christelijk zijn negeren.

Alles kan twee kanten op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat ik bedoelde was niet een paar woorden uit hun eouvre selecteren die christelijk lijken, en dan suggereren dat ze eigenlijk niet zo onchristelijk zijn(en de velen duidelijke teksten die direct tegen de Bijbel ingaan negeren.

Maar denk dat je wel wist waar ik op doelde.

Doe je zelf niet precies hetzelfde, een paar gedeelten uit hun oeuvre aanhalen die onchristelijk lijken en dan suggeren dat ze satan aanbidden en de gedeelten die wel duidelijk christelijk zijn negeren.

Alles kan twee kanten op.

In dit geval niet, als christen kan je sommige dingen gewoon niet zeggen. Misschien in sommige gevallen als je nog weinig van de Bijbel weet en nog groeit in het geloof.

Daarom had ik het over al hun werk, geen moment opnames of selectieve stukjes. Ik was groot van van 2pac, kan je veel stukjes geven waar hij een vrome gelovige lijkt, maar als je al zijn hele werk beluisterd is het duidelijk, hij is geen wedergeboren christen.

Nogmaals, in een ander topic schreef ik al dat we best naar seculiere muziek kunnen luisteren, maar weet wel wat je luistert, toets alles en behoudt het goede.

We hoeven niet in elke situatie het kind met het badwater weg te gooien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat ik bedoelde was niet een paar woorden uit hun eouvre selecteren die christelijk lijken, en dan suggereren dat ze eigenlijk niet zo onchristelijk zijn(en de velen duidelijke teksten die direct tegen de Bijbel ingaan negeren.

Maar denk dat je wel wist waar ik op doelde.

Doe je zelf niet precies hetzelfde, een paar gedeelten uit hun oeuvre aanhalen die onchristelijk lijken en dan suggeren dat ze satan aanbidden en de gedeelten die wel duidelijk christelijk zijn negeren.

Alles kan twee kanten op.

In dit geval niet, als christen kan je sommige dingen gewoon niet zeggen. Misschien in sommige gevallen als je nog weinig van de Bijbel weet en nog groeit in het geloof.

Wanneer groei je nog in het geloof, als je steeds nieuwe dingen vind om af te keuren of als je gods schepping accepteert zoals die is en al het mooist kunt zien in plaats van het focussen op alles wat eventueel, misschien, kleine kans.. bladiebladiebla.. niet goed is. De mensen die ik echt respecteer en die volgens mij echt gegroeid zijn in hun geloof die laten zich op dit forum er niet steeds op voorstaan dat ze verschrikkelijk goed gelovig zijn.
Daarom had ik het over al hun werk, geen moment opnames of selectieve stukjes. Ik was groot van van 2pac, kan je veel stukjes geven waar hij een vrome gelovige lijkt, maar als je al zijn hele werk beluisterd is het duidelijk, hij is geen wedergeboren christen.
En jij natuurlijk wel wedergeboren en daarom beste christen die dat kan beoordelen, ijdelheid.
Nogmaals, in een ander topic schreef ik al dat we best naar seculiere muziek kunnen luisteren, maar weet wel wat je luistert, toets alles en behoudt het goede.

We hoeven niet in elke situatie het kind met het badwater weg te gooien.

Toetsen prima, maar sola scriptura is niet de persoon waar alles aan getoetst moet worden.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Wanneer groei je nog in het geloof, als je steeds nieuwe dingen vind om af te keuren of als je gods schepping accepteert zoals die is en al het mooist kunt zien in plaats van het focussen op alles wat eventueel, misschien, kleine kans.. bladiebladiebla.. niet goed is. De mensen die ik echt respecteer en die volgens mij echt gegroeid zijn in hun geloof die laten zich op dit forum er niet steeds op voorstaan dat ze verschrikkelijk goed gelovig zijn.

Nu leg je door suggestie mij woorden in de mond, nergen zeg ik verschrikkelijk goed gelovig te zijn, die die term klopt al niet Bijbels gezien, waarom heb jij het als ongevolige over Gods schepping accepteren? Waarom vergeet je Zijn Woord? Als je als ongelovige op een christelijk forum actief bent (waarom ontgaat me maar goed) waarom wil je dan zo graag over geloof, God en de schepping praten als je er niet in gelooft? Dat is het zelfde als dat ik op een foum ga posten over race-auto`s en er geen bal van snap, geen race auto heb en eigenlijk niks heb met die auto`s.

Steeds weer heb ik het over Gods woord, en de Bijbel die heeft het over volwassen zijn in het geloof, en de Bijbel geeft duidelijk richtlijnen en gradaties.

Niet sneaky op de man spelen door woorden in mijn mond te leggen en suggestie.

En jij natuurlijk wel wedergeboren en daarom beste christen die dat kan beoordelen, ijdelheid.

Aan de hand van de Bijbel kan ik dat ja. Niks ijdelheid.

Toetsen prima, maar sola scriptura is niet de persoon waar alles aan getoetst moet worden.

Mee eens de Bijbel is de maatstaaf.

En daar lopen we als gelovige die de Bijbel als compas heeft voor zijn leven, en ongelovige waar dat niet zo is, door onze vooronderstellingen langs elkaar heen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sola Scriptura iedereen die de grondslag van Credible respecteert is hier welkom. Niet-christenen kunnen net zo goed over wat in de Bijbel staat te discussiëren (vaak genoeg zelfs beter) als christenen dat kunnen. Over hun motivatie hoeven ze hier geen verantwoording af te leggen en als je daar nieuwsgierig naar bent kun je ze altijd een PB of een mail sturen. Een opmerking als "Niet sneaky op de man spelen door woorden in mijn mond te leggen en suggestie" kan in ieder geval niet. Als je al het idee hebt kun je altijd nog om uitleg vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sola Scriptura iedereen die de grondslag van Credible respecteert is hier welkom. Niet-christenen kunnen net zo goed over wat in de Bijbel staat te discussiëren (vaak genoeg zelfs beter) als christenen dat kunnen. Over hun motivatie hoeven ze hier geen verantwoording af te leggen en als je daar nieuwsgierig naar bent kun je ze altijd een PB of een mail sturen. Een opmerking als "Niet sneaky op de man spelen door woorden in mijn mond te leggen en suggestie" kan in ieder geval niet. Als je al het idee hebt kun je altijd nog om uitleg vragen.

Hij speelt wel openbaar op de man, en legt woorden/implicaties in mijn mond, dus reageer ik er op in het openbaar. niet met 2 maten meten.

als hij dit via mail doet, no problem...

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ kurt, er zijn niet voor niks reacties verwijderd, dus laat ik maar kort reageren.

De enige maatstaat en het enige referentie kader moet de Bijbel zijn.

Dat er veel andere ''christenen'' hier zijn die uit andere bronnen putten (en dit als gelijk of hoger gezag erkennen), so be it.

Dylan is bovenal een enorm mysterie en dat is hij altijd geweest en waarschijnlijk blijft hij het altijd.

dat heb je met zichzelf-tegensprekende linkse hippies.... (YY)

Bob Dylan heeft zich in de jaren zestig juist de woede van de hippies op het lijf gehaald. Maar goed. Het is zinloos om met jou te discussiëren. Dat je dat zelf niet door lijkt te hebben, zegt mij genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nu leg je door suggestie mij woorden in de mond, nergen zeg ik verschrikkelijk goed gelovig te zijn, die die term klopt al niet Bijbels gezien, waarom heb jij het als ongevolige over Gods schepping accepteren? Waarom vergeet je Zijn Woord? Als je als ongelovige op een christelijk forum actief bent (waarom ontgaat me maar goed) waarom wil je dan zo graag over geloof, God en de schepping praten als je er niet in gelooft? Dat is het zelfde als dat ik op een foum ga posten over race-auto`s en er geen bal van snap, geen race auto heb en eigenlijk niks heb met die auto`s.
Je kan race auto's geweldig vinden maar dat maakt je nog geen coureur, al wil je dat nog zo graag.

Net als met het geloof sommigen zijn geroepen en hebben een uitstekende exegese ze hebben daar een geweldig talent voor. Sommige denken dat talent te hebben maar falen keer op keer, net als met mensen die coureur willen worden met heel hun hart en ziel maar hun auto steeds in de grindbak parkeren. Uiteindelijk gaan die mensen iets anders doen in hun tak van sport en bijvoorbeeld zich meer bezig houden met de organisatie van races ofzo....

Steeds weer heb ik het over Gods woord, en de Bijbel die heeft het over volwassen zijn in het geloof, en de Bijbel geeft duidelijk richtlijnen en gradaties.

Niet sneaky op de man spelen door woorden in mijn mond te leggen en suggestie.

Waar precies, ik zeg volgens mij alleen maar dat ik respect heb voor de christenen die niet alleen woorden nodig hebben om christen te zijn. Niks op de man spelen aan volgens mij.
Mee eens de Bijbel is de maatstaaf.

En daar lopen we als gelovige die de Bijbel als compas heeft voor zijn leven, en ongelovige waar dat niet zo is, door onze vooronderstellingen langs elkaar heen.

Geen geloof aanhangen is iets anders dan ongelovig zijn, overigens denk ik niet dat je met je huidige opstelling veel mensen tot het christelijk geloof brengt. Je wenst of kunt niet discussiëren over de meest basale levensvragen, je roept alleen maar dat je op een andere golflengte zit omdat ik geen christen ben en daardoor niks kunt duidelijk maken. Dus ik moet eerst gelovig worden voor je met me kunt praten, dus gelovig worden zonder dat ik weet wat het inhoud (wat ik overigens wel weet) voor je me kunt bombarderen onder citaten? Als ik al christen zou worden dan zal er niets veranderen aan mijn houding ik zal nog steeds niet half internet bij elkaar copy en pasten.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Geen geloof aanhangen is iets anders dan ongelovig zijn, overigens denk ik niet dat je met je huidige opstelling veel mensen tot het christelijk geloof brengt. Je wenst of kunt niet discussiëren over de meest basale levensvragen, je roept alleen maar dat je op een andere golflengte zit omdat ik geen christen ben en daardoor niks kunt duidelijk maken. Dus ik moet eerst gelovig worden voor je met me kunt praten, dus gelovig worden zonder dat ik weet wat het inhoud (wat ik overigens wel weet) voor je me kunt bombarderen onder citaten? Als ik al christen zou worden dan zal er niets veranderen aan mijn houding ik zal nog steeds niet half internet bij elkaar copy en pasten.

heeft allemaal weinig te maken met bob dylan niet?

je kan geloven waar je in wilt, iedereen gelooft in iets ook atheisten, die geloven in de kracht van de mens en hun theorie.

ik doel natuurlijk op: Johannes 14,6

Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.

En we hebben het hier over het toetsen van deze mensen, dat doe ik als christen dus via de Bijbel, specifieke context en onderwerp. In R.L ben ik echt niet de hele dag met Bijbelteksten aan het strooien, zeker niet bij mensen die geen christen zijn, die hebben dat gewoon niet als referentiekader, dus heeft niet veel zin tot ze tot geloof komen, of interesse tonen.

BOT?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid