Spring naar bijdragen

Bob Dylan, Elvis, Johnny Cash


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 100
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ze bedoelt dat jij bij lange na niet voldoet aan de maten waarmee je anderen meet. En soms, heel soms, kan zo'n offtopic opmerking wel eens gemaakt worden.

Heb in een topic waar het er wel over ging, uitgelegd dat die tekst uit mat 7 vaak word misbruikt.(hoe precies heb ik daar uitgelegd)

En ja die maat waar mee ik meet, de Bijbel, geldt ook voor sola.

P.s er is ook een verschil tussen oordelen, vermanen en waarschuwen.

BOT en zoek een topic waar het ontopic is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Muziek is satanisch vanwege de teksten? Mwah, meestal niet.

Hangt af van je definiëring van 'satanisch'. Als een tekst duidelijk tegen het Evangelie ingaat, bijvoorbeeld neerkomt op 'laten we eten en drinken, want morgen zullen we sterven' of een seksuele moraal predikt die duidelijk tegen de Bijbel ingaat, dan zou je dat 'satanisch' kunnen noemen. Niet de beste term en niet altijd even bewust, maar daar komt het wel op neer in een wereld zonder God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Muziek is satanisch vanwege de teksten? Mwah, meestal niet.

Hangt af van je definiëring van 'satanisch'. Als een tekst duidelijk tegen het Evangelie ingaat, bijvoorbeeld neerkomt op 'laten we eten en drinken, want morgen zullen we sterven' of een seksuele moraal predikt die duidelijk tegen de Bijbel ingaat, dan zou je dat 'satanisch' kunnen noemen. Niet de beste term en niet altijd even bewust, maar daar komt het wel op neer in een wereld zonder God.

Eens! Daarnaast is het ook gewoon zwart-wit op dat gebied. Hemel of Hel, leven of dood, We zijn kinderen van satan of God.

En dus in dt geval, als de muziek tegen God is of tegen Gods Woord, is de inhoud niet per defenitie satanisch, dat het direct tot satan is gericht of tot eer van satan is, onbewust, is een ieder die niet voor God is tegen Hem. Er is geen neutraal, er is geen zwitserland in deze zaken.

Kijk bijvoorbeeld eens naar MTV, luister naar de inhoud van de liederen daar en je zult vaak dit vinden:

15 Hebt de wereld niet lief en hetgeen in de wereld is. Indien iemand de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem. 16 Want al wat in de wereld is: de begeerte des vlezes, de begeerte der ogen en een hovaardig leven, is niet uit de Vader, maar uit de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, zo stellig is het nu ook weer niet... veel liedjes zijn gewoon neutraal of in de lijn van de Bijbel (ook al reppen ze er met geen woord over). Het gaat me vooral om de onderliggende moraal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eens! Daarnaast is het ook gewoon zwart-wit op dat gebied. Hemel of Hel, leven of dood, We zijn kinderen van satan of God.
onzin, het leven is grijs, dat is de moeilijk weg van geloof.
Daarnaast is het ook gewoon zwart-wit op dat gebied

Volgens de Bijbel, volgens het Christelijk geloof (van katholiek, calvinist tot pinkster) zijn er zeker wel zwart-wit elementen/concepten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Haha, zo stellig is het nu ook weer niet... veel liedjes zijn gewoon neutraal of in de lijn van de Bijbel (ook al reppen ze er met geen woord over). Het gaat me vooral om de onderliggende moraal.

Weet ik, ik heb ook wel seculiere muziek op mijn i-pod.

Ik doelde op de liederen die direct tegen God en Bijbelse principes ingaan (bijv sommige teksten van rcokers die echt direct tegen het geloof schoppen, tot r&b/rap video`s en teksten waar lust/seks , geweld en expliciet taalgebruik zeer duidelijk en letterlijk tegen de Bijbel ingaat. Dan is er geen sprake meer van grijs of neutraal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Haha, zo stellig is het nu ook weer niet... veel liedjes zijn gewoon neutraal of in de lijn van de Bijbel (ook al reppen ze er met geen woord over). Het gaat me vooral om de onderliggende moraal.

Weet ik, ik heb ook wel seculiere muziek op mijn i-pod.

Gij geheel anders?
Ik doelde op de liederen die direct tegen God en Bijbelse principes ingaan (bijv sommige teksten van rcokers die echt direct tegen het geloof schoppen, tot r&b/rap video`s en teksten waar lust/seks , geweld en expliciet taalgebruik zeer duidelijk en letterlijk tegen de Bijbel ingaat. Dan is er geen sprake meer van grijs of neutraal.
Dat klopt, maar je fulmineert tegen Cash, Elvis en Dylan dat het niets meer is dan muziek met af en toe een 'vroom sausje' en dat de rest niet valt onder 'Gij geheel anders'. (Dat is de impliciete boodschap).

Ja er is muziek die tegen de boodschap van de Bijbel in gaat. Van mij mag een mens echter zingen over 'want morgen sterven wij'. Het is de context, het hoe, is het een leeg oproepen tot langzame zelfmoord door drank, drugs en rock'n roll? Of is het verhalend, beschrijvend b.v.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gij geheel anders?

Weet je om welke muziek het gaat? Wat is er dan mis met bijv instrumentale muziek?

Zoals al gezegd in de reactie boven me is die quote totaal niet van toepassing.

Dat klopt, maar je fulmineert tegen Cash, Elvis en Dylan dat het niets meer is dan muziek met af en toe een 'vroom sausje' en dat de rest niet valt onder 'Gij geheel anders'. (Dat is de impliciete boodschap).

Ja er is muziek die tegen de boodschap van de Bijbel in gaat. Van mij mag een mens echter zingen over 'want morgen sterven wij'. Het is de context, het hoe, is het een leeg oproepen tot langzame zelfmoord door drank, drugs en rock'n roll? Of is het verhalend, beschrijvend b.v.

Hier hadden we het over de inhoud en songteksten/levenswijze van die idolen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gij geheel anders?

Weet je om welke muziek het gaat?

Wat doet dat er toe? Alleen de iPod is al bewijs van wereldgelijkvormigheid. De wereld heeft iPods, jij hebt een iPod dus je bent wereldgelijkvormig en niet geheel anders.
Wat is er dan mis met bijv instrumentale muziek?
de intentie van de muzikant. Maakt hij dit expliciet tot eer van God? Zo nee, dan mag het niet geluisterd worden want alles dient tot eer van God zijn.
Zoals al gezegd in de reactie boven me is die quote totaal niet van toepassing.
wel ja, wel nee..
Dat klopt, maar je fulmineert tegen Cash, Elvis en Dylan dat het niets meer is dan muziek met af en toe een 'vroom sausje' en dat de rest niet valt onder 'Gij geheel anders'. (Dat is de impliciete boodschap).

Ja er is muziek die tegen de boodschap van de Bijbel in gaat. Van mij mag een mens echter zingen over 'want morgen sterven wij'. Het is de context, het hoe, is het een leeg oproepen tot langzame zelfmoord door drank, drugs en rock'n roll? Of is het verhalend, beschrijvend b.v.

Hier hadden we het over de inhoud en songteksten/levenswijze van die idolen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat doet dat er toe? Alleen de iPod is al bewijs van wereldgelijkvormigheid. De wereld heeft iPods, jij hebt een iPod dus je bent wereldgelijkvormig en niet geheel anders.

Nu maakt je door overdrijving/hyperbool een karikatuur van mijn reactie. Je kan met een mes een broodje smeren of je buurman de keel door snijden, de kan via de tv en internet christelijke dingen doen, of normale dingen die nuttig/leuk zijn en niet zondig of deze dingen misbruiken. Op een i pod kan je christelijke muziek en preken zetten of etc etc etc.

de intentie van de muzikant. Maakt hij dit expliciet tot eer van God? Zo nee, dan mag het niet geluisterd worden want alles dient tot eer van God zijn.

Is dat jouw mening of een valse implicatie van mijn reacties? Wil je voor jezelf spreken en mij geen woorden in de mond leggen a u b.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij gebruikt je eigen woorden tegen je, lieve schat. Dat je dat zelf niet in lijkt te zien is bijzonder grappig, maar eigenlijk ook erg triest.

En wat is er mis met instrumentale muziek... Ik kan je heel wat instrumentale muziek van seculiere artiesten laten horen waar veel christenen van gaan schrikken - en wellicht ook terecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat doet dat er toe? Alleen de iPod is al bewijs van wereldgelijkvormigheid. De wereld heeft iPods, jij hebt een iPod dus je bent wereldgelijkvormig en niet geheel anders.

Nu maakt je door overdrijving/hyperbool een karikatuur van mijn reactie. Je kan met een mes een broodje smeren of je buurman de keel door snijden, de kan via de tv en internet christelijke dingen doen, of normale dingen die nuttig/leuk zijn en niet zondig of deze dingen misbruiken. Op een i pod kan je christelijke muziek en preken zetten of etc etc etc.

Er staat tot gij geheel anders? Hoe wil je dit anders interpreteren dan 'totaal anders' en 'totaal anders' is niet dat doen wat de wereld doet. Dus bijvoorbeeld 'muziek luisteren op een ipod'. Natuurlijk is dit voor mij een overdrijving, ik probeer enerzijds uit te vogelen wat 'gij geheel anders' voor jou betekend en aan de andere kant een tegenstrijdigheid in je eigen denken aan te tonen.
de intentie van de muzikant. Maakt hij dit expliciet tot eer van God? Zo nee, dan mag het niet geluisterd worden want alles dient tot eer van God zijn.

Is dat jouw mening of een valse implicatie van mijn reacties? Wil je voor jezelf spreken en mij geen woorden in de mond leggen a u b.

Ik probeer je gedachtengangen te volgen en te begrijpen, dat is niet heel moeilijk, het is niet dat je van de hak op de tak springt. Alleen de gevolgtrekkingen op basis van Bijbelteksten ontgaat mij nogal. Ik vroeg jou om expliciet duidelijk te maken wat er mis is met Bob Dylans muziek, wat er mis is met Johny Cashs muziek en met Elvis Presleys muziek.

Dan kom jij aan met iets wat zich beroept op mijn eigen kunnen en interpretatie van de Bijbel. (Ik moet de teksten maar eens lezen van deze artiesten én Gij geheel anders in mijn achterhoofd houden). Dat is niet expliciet. Daarna gaat het over het satanische karakter van muziek, bijvoorbeeld op MTV. (Waar ik Cash, Dylan en Presley niet direct mee associeer. Goed, ik kijk dan ook geen MTV).

Daarna wordt de levenswijze van deze personen er bij gehaald (MTV-idolen? of Cash, Dylan en Presley, alle drie geen idolen voor mij). Wanneer ik je er dan wat overdreven op wijs dat instrumentale muziek helemaal niet 'neutraal' is (dat lees ik in jou woorden) is het een valse implicatie van jou reacties.

Mag Mozart? Mag Beethoven? (Ze maakten ook instrumentale muziek). Mag Blotted Science? Mag Red Sparrowes?

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik probeer enerzijds uit te vogelen wat 'gij geheel anders' voor jou betekend en aan de andere kant een tegenstrijdigheid in je eigen denken aan te tonen.

Het gaat er over uit welk heidens en zondig leven de efeziers kwamen, en nadat ze tot geloof kwamen dat oude leven af legde en Zich op God/Jezus richten.

Hun maatstaven zijn immers heel andere dan die, welke de heidenen er op na houden.

Dat kan je door vertalen naar de handel en wandel van de genoemde artiesten, ook de songlyrics want waar het hart vol van is...

Ef 4,20

Maar gij geheel anders: gij hebt Christus leren kennen.

Gewoon kijken het zei tegen wie, met welke bedoeling, achtergrond, context, grondtekst als er onduidelijkheid is over een woord of de structuur van een zin, etc etc.

En als je weet wat er werd bedoeld dan kan je het door vertalen naar 2011, en de principes toepassen op het besproken topic.

Mag Mozart? Mag Beethoven? (Ze maakten ook instrumentale muziek). Mag Blotted Science? Mag Red Sparrowes?

Zie die gegeven maatstaaf, maar waarom vraag je het aan mij? dat is tussen jou en God, ik geef alleen mijn mening over deze dingen(wat niet ongewoon is op een forum).

Uit je rijtje ken ik alleen de eerste twee, ongezien er geen sprake is van een boodschap die direct tegen Bijbelse principes ingaan, why not? sterker nog, beethoven heb ik ook op mijn i-pod en de beste man was een christen dacht ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik probeer enerzijds uit te vogelen wat 'gij geheel anders' voor jou betekend en aan de andere kant een tegenstrijdigheid in je eigen denken aan te tonen.

Het gaat er over uit welk heidens en zondig leven de efeziers kwamen, en nadat ze tot geloof kwamen dat oude leven af legde en Zich op God/Jezus richten.

Hun maatstaven zijn immers heel andere dan die, welke de heidenen er op na houden.

Dat kan je door vertalen naar de handel en wandel van de genoemde artiesten, ook de songlyrics want waar het hart vol van is...

Ef 4,20

Maar gij geheel anders: gij hebt Christus leren kennen.

Gewoon kijken het zei tegen wie, met welke bedoeling, achtergrond, context, grondtekst als er onduidelijkheid is over een woord of de structuur van een zin, etc etc.

En als je weet wat er werd bedoeld dan kan je het door vertalen naar 2011, en de principes toepassen op het besproken topic.

Als jij dit schrijft, waarom gooi de afgelopen paar weken overal het gij geheel anders tussendoor? Waar hun hart vol van is weet ik niet. Waar hun mond vol van is, soms (ik kan alleen afgaan op hun muziek). Het gros van de niet-klassieke/niet-instrumentale muziek loopt niet over van seks, drugs, overspel, moord en schuddende tieten.
Mag Mozart? Mag Beethoven? (Ze maakten ook instrumentale muziek). Mag Blotted Science? Mag Red Sparrowes?
Zie die gegeven maatstaaf, maar waarom vraag je het aan mij? dat is tussen jou en God, ik geef alleen mijn mening over deze dingen(wat niet ongewoon is op een forum).

Uit je rijtje ken ik alleen de eerste twee, ongezien er geen sprake is van een boodschap die direct tegen Bijbelse principes ingaan, why not? sterker nog, beethoven heb ik ook op mijn i-pod en de beste man was een christen dacht ik.

Mozart was componist met een rock'n roll levensstijl waar je u tegen kunt zeggen. Beethoven werd doof doordat hij naar de hoeren ging en daar syfillis kreeg. Blotted Science is een instrumentale progressive death metal band, Red Sparrowes een post-metal band, zwaar aangezette gitaren, uitgesponnen soundscapes en allerhande geluiden en drumroffels.

Eerlijk gezegd vind ik dat jij je er erg snel en erg makkelijk vanaf doet. Eerst zeg je dat alles zwart of wit is en dat er géén grijs gebied is. Geen grijs gebied, is ook geen grijs gebied voor instrumentale muziek. Het is met jou woorden voor God of tegen God. Alle instrumentale muziek is dus óf voor God óf tegen God, uitgaande van een consistente overtuiging zoals je dat heb tentoongespreid.

Nu is het opeens tussen mij en God en dus niet zwart/wit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik probeer enerzijds uit te vogelen wat 'gij geheel anders' voor jou betekend en aan de andere kant een tegenstrijdigheid in je eigen denken aan te tonen.

Het gaat er over uit welk heidens en zondig leven de efeziers kwamen, en nadat ze tot geloof kwamen dat oude leven af legde en Zich op God/Jezus richten.

Hun maatstaven zijn immers heel andere dan die, welke de heidenen er op na houden.

Dat kan je door vertalen naar de handel en wandel van de genoemde artiesten, ook de songlyrics want waar het hart vol van is...

Ef 4,20

Maar gij geheel anders: gij hebt Christus leren kennen.

Gewoon kijken het zei tegen wie, met welke bedoeling, achtergrond, context, grondtekst als er onduidelijkheid is over een woord of de structuur van een zin, etc etc.

En als je weet wat er werd bedoeld dan kan je het door vertalen naar 2011, en de principes toepassen op het besproken topic.

Als jij dit schrijft, waarom gooi de afgelopen paar weken overal het gij geheel anders tussendoor? Waar hun hart vol van is weet ik niet. Waar hun mond vol van is, soms (ik kan alleen afgaan op hun muziek). Het gros van de niet-klassieke/niet-instrumentale muziek loopt niet over van seks, drugs, overspel, moord en schuddende tieten.
Mag Mozart? Mag Beethoven? (Ze maakten ook instrumentale muziek). Mag Blotted Science? Mag Red Sparrowes?
Zie die gegeven maatstaaf, maar waarom vraag je het aan mij? dat is tussen jou en God, ik geef alleen mijn mening over deze dingen(wat niet ongewoon is op een forum).

Uit je rijtje ken ik alleen de eerste twee, ongezien er geen sprake is van een boodschap die direct tegen Bijbelse principes ingaan, why not? sterker nog, beethoven heb ik ook op mijn i-pod en de beste man was een christen dacht ik.

Mozart was componist met een rock'n roll levensstijl waar je u tegen kunt zeggen. Beethoven werd doof doordat hij naar de hoeren ging en daar syfillis kreeg. Blotted Science is een instrumentale progressive death metal band, Red Sparrowes een post-metal band, zwaar aangezette gitaren, uitgesponnen soundscapes en allerhande geluiden en drumroffels.

Eerlijk gezegd vind ik dat jij je er erg snel en erg makkelijk vanaf doet. Eerst zeg je dat alles zwart of wit is en dat er géén grijs gebied is. Geen grijs gebied, is ook geen grijs gebied voor instrumentale muziek. Het is met jou woorden voor God of tegen God. Alle instrumentale muziek is dus óf voor God óf tegen God, uitgaande van een consistente overtuiging zoals je dat heb tentoongespreid.

Nu is het opeens tussen mij en God en dus niet zwart/wit.

ik geef alleen mijn mening over deze dingen(wat niet ongewoon is op een forum).
En ik ben van mening dat je mening nogal inconsistent en niet radicaal is, terwijl je wel zo klinkt.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Mozart was componist met een rock'n roll levensstijl waar je u tegen kunt zeggen. Beethoven werd doof doordat hij naar de hoeren ging en daar syfillis kreeg

Zelfs al dat zo zou zijn, heeft dat geen invloed op het feit dat die muziek zelf niet een onBijbelse boodschap brengt.

Eerlijk gezegd vind ik dat jij je er erg snel en erg makkelijk vanaf doet. Eerst zeg je dat alles zwart of wit is en dat er géén grijs gebied is. Geen grijs gebied, is ook geen grijs gebied voor instrumentale muziek. Het is met jou woorden voor God of tegen God. Alle instrumentale muziek is dus óf voor God óf tegen God, uitgaande van een consistente overtuiging zoals je dat heb tentoongespreid.

Nu is het opeens tussen mij en God en dus niet zwart/wit.

Nee, er is wel een grijs gebied, en de christen moet het zelf toetsen en het is tussen hun geweten en de Heer. Maar er is wel zwart/wit als het gaat om sommige specifieke voorbeelden die direct en overduidelijk aanvallen zijn tegen God of de bijbel.

Excuses als ik het onduidelijk hebt vertaald in mijn reacties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mozart was componist met een rock'n roll levensstijl waar je u tegen kunt zeggen. Beethoven werd doof doordat hij naar de hoeren ging en daar syfillis kreeg

Zelfs al dat zo zou zijn, heeft dat geen invloed op het feit dat die muziek zelf niet een onBijbelse boodschap brengt.

Het is toch niet tot eer van God gemaakt?
Link naar bericht
Deel via andere websites
Mozart was componist met een rock'n roll levensstijl waar je u tegen kunt zeggen. Beethoven werd doof doordat hij naar de hoeren ging en daar syfillis kreeg

Zelfs al dat zo zou zijn, heeft dat geen invloed op het feit dat die muziek zelf niet een onBijbelse boodschap brengt.

Het is toch niet tot eer van God gemaakt?

Latig te zeggen met instrumentale muziek, kan de woorden niet toetsen. Maar de mattaus passion(waar dan als voorbeeld wel tekst is) is duidelijk pro en niet contra het christelijk geloof.

Daar toets ik het op, het eindproduct.

Zo heb ik van sommige niet christelijke artiesten sommige nummers express van mijn i-pod gegooid, en sommige laten staan, zo kan ik me best voor stellen dat een christen sommige liedjes van Bob dylan op zn i-pod heeft bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelfs al dat zo zou zijn, heeft dat geen invloed op het feit dat die muziek zelf niet een onBijbelse boodschap brengt.

Het is toch niet tot eer van God gemaakt?

Latig te zeggen met instrumentale muziek, kan de woorden niet toetsen. Maar de mattaus passion(waar dan als voorbeeld wel tekst is) is duidelijk pro en niet contra het christelijk geloof.

Daar toets ik het op, het eindproduct.

Zo heb ik van sommige niet christelijke artiesten sommige nummers express van mijn i-pod gegooid, en sommige laten staan, zo kan ik me best voor stellen dat een christen sommige liedjes van Bob dylan op zn i-pod heeft bijvoorbeeld.

De Mattheus Passion is dan ook niet van Beethoven, maar van Bach. Voor velen het absolute bewijs dat God bestaat. Hoe kijk jij aan tegen het spelen van de Christusrol in de Mattheus?
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid