Spring naar bijdragen

Welk boek lees je?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 358
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Poeh, respect hoor Michiel! Ergens tussen deel 4 en deel 5 hield ik het voor gezien...

En dat waren nog niet eens de ergste :# Van deel zes tot en met pakweg negen was het een lange lijdensweg waarin er vrijwel niets gebeurde.

Ja, vanaf deel 10 ging het eindelijk weer richting het einde. :P Met Sanderson vind ik het minder goed geworden en wordt het in mijn ogen hier en daar wat afgeraffeld, ben benieuwd naar het laatste deel.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, vanaf deel 10 ging het eindelijk weer richting het einde. :P Met Sanderson vind ik het minder goed geworden en wordt het in mijn ogen hier en daar wat afgeraffeld, ben benieuwd naar het laatste deel.

Dat is ook waar, maar ik weet nu tenminste wel hoe de serie eindigt vóórdat ik de dertig passeer. Ik ben nu al 12 jaar bezig en vind het onderhand wel tijd worden :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, vanaf deel 10 ging het eindelijk weer richting het einde. :P Met Sanderson vind ik het minder goed geworden en wordt het in mijn ogen hier en daar wat afgeraffeld, ben benieuwd naar het laatste deel.

Dat is ook waar, maar ik weet nu tenminste wel hoe de serie eindigt vóórdat ik de dertig passeer. Ik ben nu al 12 jaar bezig en vind het onderhand wel tijd worden :+

:# Eindelijk een einde, las deze week de blog van Sanderson en hij heeft vertraging, het wordt niet eerder dan maart volgend jaar. -O-
Link naar bericht
Deel via andere websites

De bieb is fijn!

Ik ben sinds een tijdje weer lid, en samen met mijn mams gaan we elke drie weken een tas vol boeken halen en brengen. Heerlijk!

Ik lees nu ´Scheepsjongen´ van John Boyne. Leuke taal, en leuke avonturen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De bieb is inderdaad super.

Vorige zomer was de bibliotheek alleen op Maandag, Woensdag en Donderdag open en elke keer fietste ik 15 kilometer om nieuwe boeken te gaan halen. :) ZO heb ik 1 keer 13 boeken op Donderdag meegenomen (Waaronder de hele serie van de aardkinderen) en op Maandag kon ik er al 9 terugbrengen |P Alleen jammer dat vanaf volgend jaar ik moet gaan betalen voor een abonnement -O-

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind die serie van aardkinderen best goed. Ik heb nu de eerste drie gelezen en misschien dat ik deze vakantie de vierde ga lezen. Ik was er al een keer in begonnen, maar ik vond het best saai. Dat is namelijk het deel waar de lange reis wordt gemaakt en sowieso vind ik dat sommige stukken in haar boek wat saai zijn. Te gaat soms te veel in op hoe iets gebeurde, bijvoorbeeld hoe een klopsteen gemaakt werd ofzo en dat leest dan niet echt lekker door.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lees nu Roma, van Steven Saylor. Een leuk boek dat fantasie, bestaande mythen en geschiedenis van de stad Rome op een mooie manier aan elkaar weeft. Het verhaal volgt de stambomen van 2 fictieve families gedurende een jaar of duizend, waarbij steeds ook historische personen en gebeurtenissen gebruikt worden. (Vanaf de eerste koningen tot Julius Caesar en Gaius Octavius (de latere keizer Augustus van Lukas 2:1 )

Wat ik vooral heel leuk vind is hoe de schrijver een mythe pakt en daar een leuke 'zo zou het gebeurd kunnen zijn' bij verzint. Voorbeeld. Romulus en Remus, de mythische stichters van Rome zouden door een wolvin zijn gezoogd. In dit verhaal zijn het gewoon weeskinderen, die door een echtpaar zonder kinderen uit de laagste sociale klasse werden geadopteerd. 'Wolfin' zou dan een scheldnaam zijn die hun pleegmoeder naar haar hoofd kreeg geslingerd.... et voila....(een hondertal jaren later) de mythe...

Saylor heeft een hele massa historische romans geschreven, dus ik kan voorlopig nog vooruit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Momenteel lees ik De schaduw van de wind, van Carlos Ruiz Zafón. Suuuuperspannend verhaal over een jongen die het levensmysterie van een vergeten schrijver probeert op te lossen. Het speelt zich af tijdens de eerste helft van de 20e eeuw in Barcelona. Wel een ingewikkeld boek op sommige punten! Er gebeurt zoveel in, maar dat maakt het wel weer een boek dat je met meer plezier vaker kan lezen. Hierna ga ik gelijk door met het vervolg erop :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik lees nu Roma, van Steven Saylor. Een leuk boek dat fantasie, bestaande mythen en geschiedenis van de stad Rome op een mooie manier aan elkaar weeft. Het verhaal volgt de stambomen van 2 fictieve families gedurende een jaar of duizend, waarbij steeds ook historische personen en gebeurtenissen gebruikt worden. (Vanaf de eerste koningen tot Julius Caesar en Gaius Octavius (de latere keizer Augustus van Lukas 2:1 )

Wat ik vooral heel leuk vind is hoe de schrijver een mythe pakt en daar een leuke 'zo zou het gebeurd kunnen zijn' bij verzint. Voorbeeld. Romulus en Remus, de mythische stichters van Rome zouden door een wolvin zijn gezoogd. In dit verhaal zijn het gewoon weeskinderen, die door een echtpaar zonder kinderen uit de laagste sociale klasse werden geadopteerd. 'Wolfin' zou dan een scheldnaam zijn die hun pleegmoeder naar haar hoofd kreeg geslingerd.... et voila....(een hondertal jaren later) de mythe...

Saylor heeft een hele massa historische romans geschreven, dus ik kan voorlopig nog vooruit.

Cool, klinkt gaaf! Ik ga daar ook maar eens naar op zoek denk ik!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Binnenkort weer eens de bieb overvallen en weer wat luchtige lectuur in huis halen naast alle examenstof. Overigens ben ik erg blij met de bieb hier in de stad: veel goedkoper dan in NL en een vrij uitgebreide en diverse collectie:) Al moet ik voor sommige series naar de kinderafdeling en dat snap ik niet helemaal soms (H)

Iemand nog een leuk boek in de spotlights?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je jezelf wilt testen op pure wilskracht: Anna Karenina van Tolstoj. Een mooi verhaal, maar het is op zijn Russisch opgeschreven: veel informatie die eigenlijk niet zo boeiend is voor het verhaal zelf. Ik ben na twee maanden op de helft, maar het verhaal is toch boeiend genoeg om het boek niet helemaal weg te leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Momenteel lees ik De schaduw van de wind, van Carlos Ruiz Zafón. Suuuuperspannend verhaal over een jongen die het levensmysterie van een vergeten schrijver probeert op te lossen. Het speelt zich af tijdens de eerste helft van de 20e eeuw in Barcelona. Wel een ingewikkeld boek op sommige punten! Er gebeurt zoveel in, maar dat maakt het wel weer een boek dat je met meer plezier vaker kan lezen. Hierna ga ik gelijk door met het vervolg erop :)

Supermooi hè!

Je brengt me op een idee, na de serie die ik nu lees, ga ik die er weer eens lekker bij pakken.

Ik lees nu weer de serie van Terry goodkind (ik lees overigens boeken bijna altijd vaker dan één keer). Ik ben nu bezig in het vijfde boek, Soul of the Fire. Het zijn echt mooie boeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid