Spring naar bijdragen

Kijktip: EO Jong over zelfdoding


Aanbevolen berichten

Stil hier, en dat voor zulke zorgwekkende ontwikkelingen. Ik mag zelf blij zijn dat ik hier nog zit, bij mij begon het rond m'n tiende, iets later vertelde ik het aan mijn ouders maar die namen het niet heel serieus. Ik heb lieve ouders alleen was hun huwelijk meer een ramp, en ik heb het systeem altijd al koud en deprimerend gevonden, ik werd gedwongen om iemand te zijn die ik niet kon zijn. Ik had meer het gevoel dat de wereld beter af was zonder mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij blijft het een heel naar onderwerp, zeker om over te spreken. Ik ben vier vriendinnen verloren en momenteel gaat het met nog iemand niet goed. Als ik een goede dag heb zal ik de uitzending eens kijken..

Hopelijk kunnen we het voor elkaar krijgen dat mensen met zulke gedachten zich geliefd weten, zodat ze uiteindelijk niet de desastreuze beslissing nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat ligt eraan Henriëtte,

het kan een pijnlijke wond terug openhalen... of juist een deel antwoorden verschaffen. Ik vond het programma zelf te schreeuwerig naar mijn gevoel.. maar ik moet het nogeens terugzien op een uur dat ik niet te moe ben:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jep, dat komt dichtbij. Geen idee wat ik er over moet zeggen, maar het is wel een goede zaak dat er open over gesproken wordt. Dat is de beste manier om zelfdoding onder jongeren tegen te gaan.

Weet ik niet, het kan ook inspiratie geven met hele nare gevolgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mensen die echt niet kunnen worden wat ze horen te zijn, zijn de eerste die het spit delven. Ik vind ze niet zwak, dat is de wereld zelf al.

Het gaat niet zozeer om openheidheid maar meer om het taboe wat eromheen hangt, met dat taboe geef je mensen onbewust te kennen dat ze het niet waard zijn om het taboe te doorbreken. Gezien dat dit probleem steeds meer uit de hand loopt lijkt het mij dat er iets moet veranderen. Het is makkelijk om het af te schuiven op enkel de individuelen zelf en hun naasten, het is niet zo binair als het systeem, (zelf) haat is een gebrek aan liefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat ligt eraan Henriëtte,

het kan een pijnlijke wond terug openhalen... of juist een deel antwoorden verschaffen. Ik vond het programma zelf te schreeuwerig naar mijn gevoel.. maar ik moet het nogeens terugzien op een uur dat ik niet te moe ben:)

Ik wil het ook niet zien. Heeft bij mij niets met pijnlijkheid te maken maar dat ik dat soort dingen niet moet opzoeken omdat het nogal triggert. Te privé voor hier om er dieper op in te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat ligt eraan Henriëtte,

het kan een pijnlijke wond terug openhalen... of juist een deel antwoorden verschaffen. Ik vond het programma zelf te schreeuwerig naar mijn gevoel.. maar ik moet het nogeens terugzien op een uur dat ik niet te moe ben:)

Ik wil het ook niet zien. Heeft bij mij niets met pijnlijkheid te maken maar dat ik dat soort dingen niet moet opzoeken omdat het nogal triggert. Te prive om er hier verder over te gaan..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...

Als ik heel erlijk ben is deze presentator niet de geschikte persoon voor dit onderwerp.

Ik vond hem nogal bot overkomen, geen bewogenheidheid toen hij met de moeder sprak.

Ik herken heel veel ook van die blonde meid die al 2 pogingen heeft gedaan.....en de eenzaamheid spreekt boekdelen.

Het ergste is je omgeving die het niet begrijpt waarom jij zoiets zou doen, maar ook niet als je met "vrienden" er over zou spreken, want die zijn alleen maar met zichzelf bezig en dan??

Als je het zou vertellen zouden die mensen alleen maar zeggen:`Niet doen.` En dan??

Het doet mij pijn en verdriet dat mensen met deze diepe gevoelens van afwijzing, boosheid,zelfhaat,minderwaardigheid, wrok, haat...e.d. niet begrepen worden.

Ja je merkt dat het mij dieper raakt dan de gemiddelde.........om de simpele reden dat ik er ook vaak mee rondgelopen heb......nu zal ik het niet meer doen, vorig jaar 2010 was het wel heel erg en heb ik bevrijding van de machten van de dood gekregen.

Maar de eenzaamheid om uit die cirkel te gaan is zo zwaar en als God mij, liever gister dan vandaag zou terughalen, zou ik er geen problemen mee hebben.

En ik begrijp dat sommigen liever hun ogen sluiten voor deze realiteit en zij als het ware alleen hun eigen leven voor ogen hebben en aan huisje-boompje-beestje denken.

Lijkt een beetje op lang-leve-de-lol, ikke, ikke....en de rest kan stikken.....dat is overigens wel de tendens in het christenwereldje.

Als je al anders bent in het christenwereldje wordt je al met de nek aangekeken, bizar eigenlijk en niet zoals het hoort!!!!

De kerk van tegenwoordig is waardeloos en zijn goed in veroordelen i.p.v. echt liefhebben, echte belangstelling, echt alles delen, echt je broers en zussen kunnen vertrouwen........en ik zie alleen maar de houding van:`Hoe kan ik hier beter van worden.`

`Hoe kan ik hem het beste (mis)gebruiken om mijn doelen te bereiken.

Zo werelds als de pest de zwarte dood genoemd wordt.

Dat is ook de reden dat ik nergens meer heen ga, want je moet aan zoveel wetjes en regeltjes voldoen om erbij te horen en als je dat hebt gedaan zien ze je nog niet??!!

Ja verbazingwekkend!!!!

En ondertussen hebben ze niet door dat de andere kant al hun gemeente is binnengekomen met een andere Jezus, de engel des lichts, satan dus, zien ze niet!!!

De New Age Jezus heeft zijn intrede al gemaakt in zoveel van ondergenoemde kerken en ze zijn blind voor datgene wat hen het meeste misleidt.

Triest voor woorden........

Heb nu 3 bewegingen meegemaakt:

1. Pinkstergemeente,

2. Charismatische beweging,

3. Woord/voorspoedsleer.

En bij alle 3 heb ik alleen maar dikke ellende meegemaakt, ik weet niemand is perfect, maar waardering voor de ander ho maar.

Kom zelf uit het occulte, ben satanist geweest....was opgedragen door mijn moeder aan satan....zij was ook zo kapot door de Jappenkampen en de kampen na de onafhankelijkheid van Indonesië.

En nog steeds, al sinds ik rondom 1990 tot bekering kwam,is de lust om te leven afgenomen, raar eigenlijk he??

Mensen snapten mij niet, nu nog niet trouwens, ......het is zo erg om geen doelen meer in je leven te hebben.

En toch...merk ik dat Jezus mij vasthoudt, maar er gebeurd zo weinig in mijn ogen......

Dat zal Zijn liefde wel zijn die mij vasthoud en zegt door te gaan.

Ik begrijp er (bijtijden) niks meer van dat mensen zeggen Jezus te kennen, maar er niks mee doen!!

Dan vraag ik mij af:`Welke Jezus dien je dan??`

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik heel erlijk ben is deze presentator niet de geschikte persoon voor dit onderwerp.

Ik vond hem nogal bot overkomen, geen bewogenheidheid toen hij met de moeder sprak.

Hij zegt in het begin ook dat hij het zich moeilijk voor kan stellen dat iemand niet meer zou willen leven en hij heeft het nooit van dichtbij meegemaakt. Desondanks vind ik niet dat hij het heel slecht doet.

Ik herken heel veel ook van die blonde meid die al 2 pogingen heeft gedaan.....en de eenzaamheid spreekt boekdelen.

Het ergste is je omgeving die het niet begrijpt waarom jij zoiets zou doen, maar ook niet als je met "vrienden" er over zou spreken, want die zijn alleen maar met zichzelf bezig en dan??

Als je het zou vertellen zouden die mensen alleen maar zeggen:`Niet doen.` En dan??

Zelfdoding of een poging daar toe is ook heel heftig voor de omgeving. Vaak lijkt er niets aan de hand met de persoon omdat hij of zij het probeert te verbergen. Dan kan (een poging tot) zelfdoding echt als een klap zijn in het gezicht zijn van de naaste. Diegene zal waarschijnlijk in zelfverwijt vallen, want hoe heeft hij of zij dat niet kunnen zien aankomen? Als je ergens mee zit en je wilt een zelfmoord poging doen dan lijkt het mij dat juist je naaste omgeving niet de eerste mensen zijn waar je mee gaat praten omdat ze te dichtbij je staan en er erg van zouden schrikken. Daardoor weet de omgeving vaak niet hoe iemand zich echt voelt waardoor het moeilijk te begrijpen is, ook al nemen ze het wel serieus.

Vaak zijn ook de naasten niet de juiste mensen om iemand die levensmoe is in eerste instantie te helpen omdat ze zichzelf zouden kunnen gaan verwijten als er geen verbetering is. Natuurlijk kan de omgeving veel voor die persoon doen, maar er zal daarnaast ook zeker een hulpverlener ingeschakeld moeten worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid