Spring naar bijdragen

Ben ik nou echt zo vreemd?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 67
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Fantasy: cool

RPG: cool

EFF: cool

Terry Pratchett: erg cool

Fantasy is best hip tegenwoordig en ik zie er zelf weinig bezwaar tegen. Fantasy is fantasy, de werkelijkheid is de realiteit. Zolang je dat onderscheid weet te maken, is er niet zoveel aan de hand lijkt me.

Mensen vinden om te RPG'en is lastig. Ik denk dat je in een grote stad meer mensen zult vinden die dat leuk vinden en doen dan in een dorp. Zelf doe ik het op mijn studentenvereniging met een stel vrienden. Allemaal christelijk, dus we rpg'en best verantwoord :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
M.J., eerlijk gezegd vind ik het bepaald niet netjes zoals je nu over je dorp en je vrienden en vriendinnen spreekt. Ik geloof niet echt dat dat nog met christelijke bescheidenheid te maken heeft.
Dat soort kleine gemeenschappen kunnen erg beklemmend zijn en het hebben van dit soort hobby's is meestal dan meer een lust dan last. Op Credible lopen heel wat rare snuiters rond. Ik ben zelf geen bijzonder fan van fantasy (o.k. Ik heb zo goed als alles van Tolkien, volg Game of Thrones, en kan er oprecht van genieten). Bij mij houdt wel heel, héél erg snel op wanneer mensen op mijn werk of in de kroeg letterlijk uren kunnen praten over of het beter is Horde of Aliance is en op welke manier 'raiden' beter gedaan kan worden.

En dan ook nog klagen dat mensen hun zien als 'No-Lifers', sinds kort zit ik tussen twee fans van twee Marvel universes in. (WhatEVER!) Nee daar heb ik weinig mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als mensen dat gepraat behouden tot voetba is er opeens weinig aan de hand, ik hoor niemand over voetbal nerds enzo. :+

Niet dat ik niet snap wat je bedoeld hoor, ik kan daar ook niet zo goed tegen. Dan zou ik liever praten over de achtergronden

zeg maar, praten over de boodschap en analogieën, dat komt vaak helaas niet verder dan innerlijke dialogen met het mannetje

in de kooi.

Gelukkig ben ik geen rare snuiter ofzo.. :E

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als mensen dat gepraat behouden tot voetba is er opeens weinig aan de hand, ik hoor niemand over voetbal nerds enzo. :+

Niet dat ik niet snap wat je bedoeld hoor, ik kan daar ook niet zo goed tegen. Dan zou ik liever praten over de achtergronden

zeg maar, praten over de boodschap en analogieën, dat komt vaak helaas niet verder dan innerlijke dialogen met het mannetje

in de kooi.

Gelukkig ben ik geen rare snuiter ofzo.. :E

Ik vind je eigenlijk Alleen een rare snuiter omdat je jezelf zo veel neerzet als rare snuiter, ketter of kluizenaar.. Hoe dan ook, het is niet vreemd dat er niet gesproken wordt over voetbalnerds omdat het een breed in de samenleving geaccepteerd fenomeen is, wat de nerdfactor doet dalen.

Fantasyfootball daarentegen ...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind je eigenlijk Alleen een rare snuiter omdat je jezelf zo veel neerzet als rare snuiter, ketter of kluizenaar.. Hoe dan ook, het is niet vreemd dat er niet gesproken wordt over voetbalnerds omdat het een breed in de samenleving geaccepteerd fenomeen is, wat de nerdfactor doet dalen.

Fantasyfootball daarentegen ...

Persiflage, normaliteit is de eenheidsworst zodat mensen zelf zo min mogelijk rare snuiters zijn, massa's zijn makkelijker te reguleren als ze zich volgens de vaste regels leven van het rijk der robo-sapiens.

Alles is uniek. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind je eigenlijk Alleen een rare snuiter omdat je jezelf zo veel neerzet als rare snuiter, ketter of kluizenaar.. Hoe dan ook, het is niet vreemd dat er niet gesproken wordt over voetbalnerds omdat het een breed in de samenleving geaccepteerd fenomeen is, wat de nerdfactor doet dalen.

Fantasyfootball daarentegen ...

Persiflage, normaliteit is de eenheidsworst zodat mensen zelf zo min mogelijk rare snuiters zijn, massa's zijn makkelijker te reguleren als ze zich volgens de vaste regels leven van het rijk der robo-sapiens.

Alles is uniek. :Y

Iedereen denkt dat hij uniek is, zeer unieke gedachte.
Link naar bericht
Deel via andere websites

De uniciteit van het Eigene wordt gevormd door de interactie van het Andere en het Ganz-Andere. De identiteit, de holistische entiteit wordt gevormd in de interactie met grondwoorden van ik-jij en ik-het. Het verhouden tot, einde inzichzelf of niet. Ons verhouden tot de fenomenen is het ons verhouden tot onszelf.

ik zeg hier niks, pure associatie. Leuke woorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En ik doelde meer op het zingen van je eigen lied in plaats van te 'con'formeren aan het valse lied van het systeem, mensen durven geeneens meer met heel hun hart te zingen uit angst om erbovenuit te steken. Maar uiteindelijk zijn wij toch bezig met het zingen van onze eigen lied en helpen we degene die vals zingen om ook mooi mee te kunnen zingen in het universum. (uni vers) :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, Marklar.

Wat lul je nou? Je hebt het over het zingen van je eigen lied in het universum, en het vals zingen e.d. Dat is Melkor en niet Marklar. De Marklars hebben niets te maken met zingen en universum, Melkor wel.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen idee hoe ik daar bij kwam, maar ik vond het stiekem wel passend, misschien liet ik enkel zien dat de OP niet zo vreemd is. ;)

En trouwens, soms hebben degene die zo normaal zijn vreemde gewoontes, maar daar wordt niet echt naar gekeken omdat men er gewend aan is. :)

lol, dit gaat nergens meer over.

@ RaXz: ken je (het begin van) de Silmarillion?

Nee, ik lees vrij weinig en als ik leesboeken ga lezen dan pak ik vaak weer boeken van H.P. Lovecraft erbij.

Wat is er dan met dat begin?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach ik hoopte dat je het wel zou snappen. De Silmarillion van Tolkien is een verzameling van verhalen over Midden-Aarde, voorafgaand aan The Hobbit en LOTR. Het boek begint met een scheppingsverhaal: door middel van het zingen van een lied wordt de wereld geschapen door Eru Illuvatar en zijn dienaars, de Valar en Maiar. Eén van de Valar echter is eigenwijs en wil z'n eigen melodie zingen, tegen de wil van de god in. Later komt hij in conflict met de andere Valar en wordt hij gestraft. Dat is Melkor, de grote antagonist uit de verhalen van de Silmarillion en de 'baas' van Sauron.

Dit even in reactie over je opmerking over 'meezingen'.

Ontopic: ben je een beetje vreemd als je dit weet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah vandaar moest ik meteen aan Marklar denken, ik heet zelf Mark dus vandaar. ;)

Interessant trouwens, er zijn er zat in de wereld die liever niet hebben dat er in de naam van God wordt gezongen, dat is denk ik een soort knoflook voor hun. Zo zie je maar weer wat je uit fictieve verhalen kan halen voor informatie, allemaal te maken met de intentie die je hebt wat zulke interesses betreft. De een gebruikt het als een vlucht uit de wereld, en de ander weer om de wereld beter te leren kennen op een abstracte manier. Het is mij dan ook opgevallen dat je zelfs uit televisie reclames enorm veel informatie kan halen, terwijl het daar totaal niet voor is gemaakt, maar het wordt wel weer afgestemd op het gros. Dat is uiteraard maar een voorbeeld, ik bekijk alles liever van zoveel mogelijk kanten als dat kan. :)

Ontopic: ben je een beetje vreemd als je dit weet?

Wat ik pas echt vreemd vind is dat mensen gaan bepalen hoe anderen zich moeten gedragen, omdat het hoort, terwijl wij nog geeneens goed voor elkaar en de planeet kunnen zorgen, dat vind ik pas vreemd. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid