Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Bij het opruimen van de kast kwam ik nog de nodige oude mobiele telefoons tegen. Ze liggen al weer een poosje stof te happen en ik doe er niets meer mee. Op Internet eens gaan kijken hoe je daar goed vanaf kan komen en er is een GSM retour plan, waarnaar je gratis je oude telefoons kan opsturen. Mooi initiatief denk ik zo. Hebben jullie al je oude telefoon opgestuurd en wat vind je van dergelijke initiatieven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goede zaak. ik heb nog 4 oude mobieltjes, waarvan 2 stokoud en 2 goed bruikbaar. Misschien wil iemand die goeie nog hebben voor ik ze wegdoneer? Ze lijken me nog wel goed om te gebruiken en zonde om nu al gerecycled te worden voor wat grondstoffen. Beide zijn veel te kort gebruikt en alleen vervangen omdat ik van mijn werk een smartphone kreeg.

een sony W810i walkman phone (al 5 jaar oud, maar maar 1 jaar gebruikt en met kleuren scherm en mooie muziek mogelijkheid)

Deze heeft zich zo'n 3 jaar tussen de kampeerspullen verstopt, daarom is ie nauwelijks gebruikt...... :$:$ Was een fijne telefoon , ik baalde echt toen ik hem kwijt was.

werd vervangen door:

een Samsung E250 van 2,5 jaar oud (slide phone, dun, alles werkt en doet erg lang op een accu)

en die werd dus vervangen door mijn android foon (en die doe ik nooit meer weg! hij is perfect dus ik hoop hem over 5 jaar nog te gebruiken)

wie er een wil hebben, pm of mail maar. (gratis) ook prima voor een kind denk ik. De opladers zitten erbij, en van de samsung heb ik ook nog het doosje en zooi die je er bij krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben in vakantie geweest in Gambia en daar smeekte me zowat mijn oude mobiel te laten recyclen. Je moet zo zien: Chinezen zien Afrika als een groot afzetgebied voor welk product dan ook en drukken dus ook een grote stempel op het aanbod van mobiele telefoons in Afrika. Afrikanen hebben liever onze oude mobieltjes omdat die gewoon beter zijn dan de nieuwe Chinese mobieltjes.......

Link naar bericht
Deel via andere websites
Snake spelen? :P BELLEN NATUURLIJK!

Ik heb nog een heel oude mobiel, zonder kleurenscherm enzo, alleen maar omdat die oude snake zo leuk is :$.

edit: En waar ik dus niet mee bellen kan, omdat er geen werkende simkaart in zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat moeten Afrikanen met mobieltjes?

Ruilen voor kraaltjes.

Maar even serieus. Mobieltjes ziboejn best onmisbaar voor bijv. systemen als microkrediet, of landbouwverzekeringen voor kleine boertjes. Desondanks verslijt ik mijn mobieltjes altijd zelf.

precies. Mijn zusje promoveert op de invloed van media en technologie in Afrika en je moest eens weten wat Afrikanen met mobieltjes kunnen.

Ze heeft ooit een artikel geschreven over beltegoed. Dat schijnt daar als een soort bankrekening te fungeren, aangezien je voor een bankrekening een paspoort moet hebben en dat nogal een klus is in sommige Afrikaanse landen, wordt beltegoed als alternatief gebruikt. Dus moeder de vrouw sms't dan echt naar haar man, van joh maak eens 2 euro over zodat ik de groenteboer kan betalen.

Wat ik gezien heb daar, is ze bellen echt allemaal hoor.....maakt niet uit dat ze 30 euro per maand verdienen. Bellen zullen ze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid