Spring naar bijdragen

Weerwolven: de peiling


Weerwolven?  

20 leden hebben gestemd

  1. 1. Weerwolven?

    • Ja!
      10
    • Grraawrrr...
      9
    • Ik ben burger!
      2


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 151
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Sola Scriptura, je mag er best wat van zeggen, maar kijk niet gek op als anderen vinden dat je zeurt. Verder is dit topic om animo te checken, niet om discussie nummer zoveel over (vermeend) occultisme te starten. Verder tref jij me als iemand die vindt dat iedereen het met je eens moet zijn. Nou, niet dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eerst anderen de les lezen over christelijke moralen en het volgende moment anderen uitschelden en over ze oordelen en het afdoen als een grapje?

Matt 7:3.

Deze tekst word te pas en te onpas misbruikt om mensen de mond te snoeren.

Kan er 5 andere teksten tegenover zetten, maar wil niet schermen met teksten uit de context in een offtopic discussie, zou zeggen maak er een topic over, en ik zal je met liefde die tekst in de juiste context en betekenis uitleggen.

Dit is hetzelfde als die andere tekst misbruiken, waar Jezus tegen die vrouw zegt; ‘Waar zijn ze? Heeft niemand u veroordeeld?’ ‘Niemand, heer,’ zei ze. ‘Ik veroordeel u ook niet,’ zei Jezus.

Maar dan vergeten ze de context. Dat de farizeers die vrouw als val gebruikte om hem te pakken, alsof Jezus dus niks met zonde en veroordeling te maken wil hebben.

En die mensen laten dan ook de zin die er DIRECT nakomt weg; Ga naar huis, en zondig vanaf nu niet meer.’

Zo is het ook met die mat 7 tekst als je die uit de context neemt, en de Bijbel laat buikspreken...dat is dus een cheapshot! rejected...

BOT, en maak maar een topic over oordelen, zodat het hier geen side-topic word.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hihi. Jij begint een offtopic discussie, en als je in het nauw wordt gedreven ga je er niet verder op in omdat het een offtopic discussie is. Grappig. :)

Oh en: 'het wordt' stam +t

Onzin je leest niet goed, ik zeg dat ik hier VEEL over kan en wil zeggen, maar niet in DIT topic.

Je mag van mij je cheerleader reactie`s wel achterwege laten.

En aanvallen op de vorm ipv de inhoud, in dit geval spelling is een zwaktebod en doet niks af van de inhoud. AD HOMINEM!

MAAR misschien kan ik wel minder snel typen in mijn enthausiasme en de spelling even controleren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oh, en de language on the forum is Nederlands. Dus het is not needed om overal te pas and the unpas Engels door te haspelen. Dat wilde ik ook nog even off my chest.

Heb je er echt last van of begrijp je het niet?

In beide gevallen zal ik dan mijn taalgebruik aanpassen om geen aanstoot te geven, maar ik waag het te betwijfelen, en denk ik dat dit gewoon ''zoeken'' is.

Via skype en secondlife praat ik soms uren achter elkaar engels, dus kan soms door elkaar gaan, maar zie anderen het ook doen, dus dan ook die regel door de MODS voor iedereen.

:D

Link naar bericht
Deel via andere websites
warningM.pngAdmod note:
Topic ontdaan van off-topic gedrag. Wil je het hebben over het wel of niet occult zijn en mogen spelen van een spel kan dat in een ander topic, dat is niet aangemaakt, omdat er geen touw aan vast te knopen was. Hier verder met de peiling en bespreking van de interesse van dit initiatief.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil wel meedoen, ben wel erg benieuwd hoe dat zal gaan. In het echt geniet ik altijd van dit spel. Echt heerlijk, lekker door mensen heen prikken, ze inschatten en ze dan keihard proberen voor te liegen en te manipuleren :) Altijd leuk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik wil wel meedoen, ben wel erg benieuwd hoe dat zal gaan. In het echt geniet ik altijd van dit spel. Echt heerlijk, lekker door mensen heen prikken, ze inschatten en ze dan keihard proberen voor te liegen en te manipuleren :) Altijd leuk.

Ja, ik zit me zelf ook even te beraden wat de verschillen zijn. Dit is de eerste keer dat ik het via een forum probeer te organiseren. Mocht je nog tips hebben, laat het me weten. :)

Het grootste verschil is natuurlijk dat je niet direct in een groep zit en elkaar aan kunt kijken en observeren. Vaak zijn mensen namelijk herkenbaar in veranderd gedrag: bijvoorbeeld iets zenuwachtiger of gespannen als ze weerwolf zijn. Daar staat tegenover dat er via een forum allerlei intriges onderling kunnen zijn doordat mensen elkaar berichten kunnen sturen. Zo kunnen ze niet alleen plannen smeden maar ook elkaar voor de gek houden. Daarnaast ligt op een forum de nadruk veel meer op het geschrevene; daarom is het juist leuk er een RPG-element aan te verbinden dat men speelt binnen een bepaald thema en vanuit een bepaald karakter.

Deelnemers weerwolven:

GM: Ursa

1. ilsefecit

2. WonderfulStar

3. Minifan

4. MarinusCopy

5. annzie

6. Chealder

7. tucker

8. Chappo

In principe hebben we nu acht mensen dus kunnen we een spel starten. Maar er kunnen nog meer mensen mee doen! Als er één of twee meer mensen meedoen kan het ook uit de cupido een rol te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Top, dan hebben we er 10! Ik denk aan 2x weerwolf, ziener, heks (- en +), cupido, jager, vier burgers. Als je nog commentaar hebt, geef gerust. Het is dan vooral afhankelijk hoe snel het spel gaat. Stel, in een worst-kaas scenario: de weerwolven eten de jager op. De jager was onderdeel van het stelletje, en zijn geliefde sterft uit liefdesverdriet. De heks besluit hem te laten doden en iemand anders te vergiftigen. Ook de jager schiet iemand neer. Na de eerste ronde zijn er dan nog zes spelers over! :# Kan best toch?

Ik ga dan waarschijnlijk dinsdag bezig met de verdeling van rollen, een (verdere) uiteenzetting van de regels en daarna hebben jullie dan twee dagen de tijd om een karakter te bedenken en te introduceren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Top, dan hebben we er 10! Ik denk aan 2x weerwolf, ziener, heks (- en +), cupido, jager, vier burgers. Als je nog commentaar hebt, geef gerust.

Ik ga dan waarschijnlijk dinsdag bezig met de verdeling van rollen, een (verdere) uiteenzetting van de regels en daarna hebben jullie dan twee dagen de tijd om een karakter te bedenken en te introduceren.

- en + ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
- en + ?

Ja, dat is afhankelijk van hoe je het wilt spelen. Ik heb ook vaak gespeeld dat de heks alleen één keer iemand in leven kan houden. Probleem is, net als bij de jager, dat de heks niet per se weet wie te doden, en zo het spel kan verstoren.

Aan de andere kant, via dit spelsysteem heeft de heks genoeg ruimte om 'onderzoek te doen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid