Spring naar bijdragen

Weerwolven: de peiling


Weerwolven?  

20 leden hebben gestemd

  1. 1. Weerwolven?

    • Ja!
      10
    • Grraawrrr...
      9
    • Ik ben burger!
      2


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 151
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

GM: Ursa

1. ilsefecit

2. WonderfulStar

3. Minifan

4. MarinusCopy

5. annzie

6. Chealder

7. tucker

8. Chappo

9. Pinkeltje

10. Archillion

11. Joëlle

12. Floes

Al een flinke club zo! @ Yrmahon: was dat nog een aanmelding?

Voor de verdeling dacht ik aan:

3x weerwolf

1x ziener

1x heks

1x jagert

1x cupido

5x burgerman

Wat denken jullie? Zullen we er nog een leuke functie bij doen of is het zo wel goed? Ik ga trouwens vanavond denk ik even wat uitgebreider de regels uitwerken zodat jullie daar alvast naar kunnen kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mmh..

Leuk idee, maar weet niet of het werkt...

Lichaamstaal is zoo belangrijk bij dat spel.

Maar nu kun je stiekem mensen op het verkeerde been zetten zonder dat iemand dat door heeft. Dus das weer een ander extra element in het spel dat het m.i. juist weer spannender maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In overleg met een Wakkerdam-veteraan (heeft al meerdere volle manen overleefd) heb ik toch bedacht het iets meer basic aan te pakken. Ik denk dat de cupido en de jager nog iets te ingewikkeld zijn voor beginnende spelers.

De verdeling wordt dan:

3x wolf

1x ziener

1x heks

7x burger

Link naar bericht
Deel via andere websites

Yesss, Yrmahon is de laatste die op het vlot van Medusa weet te klimmen. Ik ga er straks mee bezig en hoop het spel begin van de middag op te starten. :)

De Lijst ziet er nu zo uit:

GM: Ursa

1. ilsefecit

2. WonderfulStar

3. Minifan

4. MarinusCopy

5. annzie

6. Chealder

7. tucker

8. Chappo

9. Pinkeltje

10. Archillion

11. Joëlle

12. Floes

13. Yrmahon

Rollen:

3x wolf

1x ziener

1x heks

8x burger

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zijn wel voornamelijk nieuwe spelers hè :) Maar ik kan denk ik nog wel een plekje maken voor de jager. De drie weerwolven krijgen het zwaar genoeg zo, ze moeten al 10 burgers verorberen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om enige inzage te geven in mijn methodiek:

Ik heb nu dertien kaarten:

3 Azen voor 3 weerwolven

Ruiten H voor ziener

Klaver Q voor heks

Schoppen J voor jager

Harten 2 t/m 8 voor burgers

Voor elke speler trek ik uit deze stapel een kaart die diens rol bepaalt...

@ Hongerige Wolf: waarom doe jij eigenlijk niet mee? :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is dus niemand die nu burgemeester is, dat bepalen alle spelers dus zelf? Hoe werkt dat dan? Moet je je dan beschikbaar stellen als je burgemeester wilt zijn en dan moet iedereen stemmen op iemand anders dan jezelf en wie de meeste stemmen krijgt wordt de burgemeester? Als je burgemeester bent, blijf je dat dan voor één ronde en dan moet hij/zij een opvolger kiezen? Of wordt daar dan weer opnieuw over gestemd, of blijf je het hele spel burgemeester?

Wordt er elke ronde één speler uitgehaald of twee? De wolven kunnen namelijk iemand opeten, en de burgers kunnen iemand executeren. Zodra iemand dood is, wordt het dan bekend wat de rol van diegene was, of alleen als je een wolf executeert, of helemaal niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Chealder,

ik zal pogen je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden:

Er is dus niemand die nu burgemeester is, dat bepalen alle spelers dus zelf?

Na de eerste nacht wordt de burgemeester gekozen, die daarna deelneemt aan de eerste stemmingsronde. Er is dus geen stemmingsronde zonder burgemeester. :)

Hoe werkt dat dan? Moet je je dan beschikbaar stellen als je burgemeester wilt zijn en dan moet iedereen stemmen op iemand anders dan jezelf en wie de meeste stemmen krijgt wordt de burgemeester?

Goed dat je het zegt, je kunt idd niet op jezelf stemmen. Dat zal ik nog even toevoegen aan de regels. Degene die de meeste stemmen krijgt wordt idd burgemeester. Als twee of meer kandidaten evenveel (meeste) stemmen hebben, wordt er een herstemming gehouden tussen die kandidaten.

Als je burgemeester bent, blijf je dat dan voor één ronde en dan moet hij/zij een opvolger kiezen? Of wordt daar dan weer opnieuw over gestemd, of blijf je het hele spel burgemeester?

De functie van burgemeester is levenslang. :# Mocht je dus opgegeten of weggestemd worden als burgemeester, dan wijst de burgemeester een opvolger aan.

Wordt er elke ronde één speler uitgehaald of twee? De wolven kunnen namelijk iemand opeten, en de burgers kunnen iemand executeren. Zodra iemand dood is, wordt het dan bekend wat de rol van diegene was, of alleen als je een wolf executeert, of helemaal niet?

Minimaal twee per ronde inderdaad, afhankelijk van wat er verder in het spel gebeurt.

Als iemand gedood wordt wordt inderdaad zijn rol bekend gemaakt door de GM.

In de hoop alle vragen naar tevredenheid beantwoord te hebben,

verblijf ik,

de GM,

in mijn hutje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er kwam net al een vraag binnen over de setting. Denk aan 15e-16e eeuw: vroeg-modern. Dus niet meer de duistere Middeleeuwen, maar ook niet allerlei moderne techniek. Een kruitpistool kan nog net wel (daar werd immers ook Willem, wolf van Oranje mee gedood). Met zilveren kogels uiteraard.

Succes met het verzinnen van een karakter!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm... wat voor soort karakterbeschrijving zoek je eigenlijk? Alleen uiterlijk of ook karakter van diegene, en dat mag dus gewoon een verzonnen karakter zijn, of moeten we onszelf beschrijven als 15e-16e eeuws persoon? En ik neem aan dat we die hier moeten posten, of in het andere topic?

(Sorry voor alle vragen!)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou je hebt dus de situatie: Wakkerdam bereidt zich voor op het festival. Alle spelers zijn sowieso in het dorp aanwezig. Je kunt dus kiezen of je iemand bent die er altijd gewoond heeft, of iemand die op doorreis is, of een ander mysterieus figuur. Hoe je je karakter wilt vormgeven mag je helemaal zelf weten, desnoods doe je er een plaatje bij.

De functie van de karakters is een aankleding van het spel. Het echte spel gebeurt misschien wel achter de schermen; voor het verhalende element is het leuk om karakters te hebben. Dan heb je bijv. ook een plek waar je woont, activiteiten die je doet, dingen die je misschien wel verdacht maken... in het topic kun je dan de situatie en de gebeurtenissen bekijken vanuit het perspectief van jouw karakter.

Ik hoop dat dit een beetje helder is. Je karakter staat in principe los van je rol.

Om een voorbeeld te geven: jij bent Hansje de bakkersknecht en een andere speler is de bakker. Op een nacht wordt de bakker vermoord. Hansje moet nu de taak van de bakker overnemen maar tegelijk is hij verdacht: had hij dan niks gemerkt toen zijn meester werd aangevallen? Was hij... misschien zelf de weerwolf?

Op een verhalende manier kunnen ook de ziener en de heks gemakkelijker duidelijk maken wat ze weten, subtiel hintje hier en daar enzo...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid