Spring naar bijdragen

U2 in de EO gids Visie


Aanbevolen berichten

Er werd een ingezonden brief gestuurd naar de Visie n.a.v. een artikel "Slijpsteen" in de Visie. Dit stond volgens mij in Visie nummer 15.

Daar werd de vraag gesteld of U2 een christelijke band is ja of de nee. In de brief correspondentie kwam naar voren dat Bono in 1989 gezegd heeft: Alles wat ik zeg is een leugen en in mijn muziek zing ik de waarheid. Een lied "Love Rescue Me" van het album Rattle & Humn zingt hij Psalm 23. Maar die verdraaid hij: Ja, al ga ik

In het dal van de schaduw

Ja, ik vrees geen kwaad

Ik heb vervloekt, uw stok en staf

Zij niet meer comfort me

Love Rescue Me

En volgens de schrijver zou een het lied met B.B. King "When Loves Comes To Town" zijn Heer aan het kruis nagelen als zondaar.

Ik was erbij toen zij kruisigden mijn Heer

Ik hield de schede als de soldaat trok zijn zwaard

Ik gooide de dobbelsteen toen zij doorstak zijn zijde

Maar ik heb gezien hou veroveren The Great Divide

Deze songtext heb ik via Google vertaling vertaald.

Toen Bono voor Bill Hybels op TV was vond ik dat hij een heel positief verhaal heeft over het Evangelie van Mattheüs. Maar goed wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Als je mijn leven volgt en daar stukjes uithaalt kom je misschien wel op een standpunt uit dat ik niet gelovig ben. Anderzijds worden de positieve songs benoemd van U2 van het Album "War" Psalm 40 en Magnificent van het nieuwste album "No Line On The Horizon". Het valt mij op dat op elk album van U2 hij over Jesus zingt!

http://pinballking.blogspot.com/2010/01 ... y-not.html

Waarschuwing van Witney Houston (zij maakt zelf gospel muziek)

http://truthquake.com/2011/01/03/whitne ... %93-watch/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat het google translate is merk ik ja. Wellicht kun je beter de originele teksten plaatsen zodat iemand die wel engels kan ze kan vertalen want google translate vertalingen slaan nergens op xD

Enneuhm. Wat is precies je punt? Of U2 christelijk is of niet? Vraag het de fans zou ik zeggen. Sommigen hebben een hekel aan dat gepreek tussen nummers en alstie preekt mag je denk ik toch wel zeggen dat Bono en daarmee U2 christelijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bono believes Jesus is NOT the only way:

“God’s Spirit moves through us and the world at a pace that can never be constricted by any one religious paradigm.â€

“Be wary of people who think theirs is the only way. Unilateralism before God is dangerous.â€

“Unless tolerance comes with fervor, you’ll see it (war) in the U.S.â€

Bono on Sin:

“Christian society is…colored by notions of sin and punishment.â€

“Somewhere in the back of the religious mind is this idea that we reap what we sow (that) is missing the entire New Testament and the concept of grace completely.â€

“Jesus Christ only speaks of judgment once. It is not all about the things that the church bangs on about. It is not about sexual immorality…â€

“…grace will replace karma; love will replace the strict laws…â€

Bono on David:

“David was a star, the Elvis of the Bible…with his lust for power, lust for women, lust for life…â€

Bridging All Faiths:

U2's 2005 Vertigo tour promoted Bono’s All-Faith agenda. The word “coexist†appeared on a giant screen—the “c†represented by the Islamic crescent, the “x†by the Star of David, and the ‘t†by the Christian cross. Then the big screen displayed the words, “EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG.†He led the audience in a chant “Jesus, Jew, Mohammed—All True!â€

bron: http://lightingtheway.blogspot.com/2007/11/bono-is-he-emergent-christian.html

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid