Spring naar bijdragen

10 geboden, gebod 4


Aanbevolen berichten

Terecht is al opgemerkt dat de Mozaïsche wet (lees 10 geboden) niet gehouden hoeft te worden, het is namelijk met Christus aan de paal genageld. Dat geldt dus ook voor de Sabbat als rustdag op het eind van de werkweek.

MAAR we zitten in de grote rustdag van God en dienen het idee van de Sabbat (meditatie, geestelijke activiteiten, dankbaarheid jegens God etc.) elke dag te ondersteunen.

Christenen leven toch niet meer voor zichzelf maar voor God en Christus!

Lees dit interessante Schriftgedeelte eens..........

(Hebreeën 4:1-5) . . .Laten wij derhalve, aangezien er een belofte blijft [gelden] om zijn rust in te gaan, ervoor vrezen dat te eniger tijd iemand van U zou blijken achtergebleven te zijn. 2 Want ook aan ons is het goede nieuws bekendgemaakt, evenals aan hen; maar het woord dat werd gehoord, baatte hun niet, omdat zij niet door geloof verenigd waren met hen die wél hoorden. 3 Want wij die geloof hebben geoefend, gaan de rust wél binnen, zoals hij heeft gezegd: „Daarom heb ik in mijn toorn gezworen: ’Zij zullen mijn rust niet ingaan’â€, hoewel zijn werken sedert de grondlegging der wereld voleindigd waren. 4 Want op één plaats heeft hij over de zevende dag het volgende gezegd: „En God rustte op de zevende dag van al zijn werkenâ€, 5 en wederom op deze plaats: „Zij zullen mijn rust niet ingaan.â€

Grote Sabbatsrust (1000 jarig rijk van Christus).

(Hebreeën 4:8-10) . . .Want indien Jo̱zua hen in een plaats van rust had geleid, zou [God] later niet over een andere dag hebben gesproken. 9 Er blijft dus een sabbatsrust over voor het volk van God. 10 Want wie [Gods] rust is ingegaan, heeft ook zelf gerust van zijn eigen werken, zoals God van de zijne.

Groet,

Ed

Ik vind bovenstaande uitspraak:

Terecht is al opgemerkt dat de Mozaïsche wet (lees 10 geboden) niet gehouden hoeft te worden, het is namelijk met Christus aan de paal genageld. Dat geldt dus ook voor de Sabbat als rustdag op het eind van de werkweek

een interessant voorbeeld tot welke on-Bijbelse en absurde uitspraken bepaalde doctrines en volledig uit hun verband getrokken en verkeerd geïnterpreteerde Bijbelverzen kunnen leiden.

Want als we deze uitspraak mogen geloven dan zijn naast de Sabbat ook de negen andere geboden ( o.a. vloeken , stelen , moorden... ) ergens aan die paal genageld en hoeven dus ook niet gehouden te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 357
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bernard, als je zegt dat je de Mozaïsche wet wil houden dan geldt dat voor de gehele wet, inclusief de dagelijkse dierenoffers voor je zonden.

Je weet wat de Bijbel hierover zegt he, lees eens in.....

(Galaten 3:10-13) . . .Want allen die zich op werken der wet verlaten, zijn onder een vloek; er staat namelijk geschreven: „Vervloekt is een ieder die niet blijft in alle dingen die in de boekrol der Wet geschreven staan om ze te volbrengen.†11 Bovendien is het duidelijk dat door de wet niemand rechtvaardig verklaard wordt bij God, want „de rechtvaardige zal wegens geloof levenâ€. 12 De Wet nu hangt niet aan geloof, maar „hij die ze doet, zal erdoor levenâ€. 13 Christus heeft ons losgekocht van de vloek der Wet door voor ons in de plaats een vloek te worden, want er staat geschreven: „Vervloekt is een ieder die aan een paal is gehangen.â€

De Wet is door een onvolmaakte mens niet te houden, het is beter geloof in Jezus te oefenen,dit leidt tot redding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zei al dat ik aanwijzingen in de bijbel zie in de vorm van Openbaring in combinatie met die tekst van Handelingen. Dit wordt versterkt door de tekst van de Didache. Je kunt natuurlijk altijd om meer blijven vragen maar dit is wat ik weet en overtuigend vind.

Verder bedoel ik niet letterlijk dat je bij een sekte zit maar ik vind de stelling dat de bijbel het Woord van God is godslasterlijk. Johannes 1 is er duidelijk over: Jezus is het Woord van God.

Maar wat is de Bijbel dan als het niet het woord van God is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aanvulling Bernard, je hebt gelijk elementen van de Wet moeten zeker nog gehouden worden.

Niet stelen, moorden, overspel plegen, etc. natuurlijk dat is zonde, ook onder de Christelijke wet (het Nieuwe Verbond middels Jezus bloed).

Sterker nog als mensen de Wet houden dan accepteren ze Jezus' offer niet of hebben er geen kennis van of hebben er geen waardering voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sterker nog als mensen de Wet houden dan accepteren ze Jezus' offer niet of hebben er geen kennis van of hebben er geen waardering voor.

Bedoel je hiermee te zeggen dat (bijvoorbeeld) messiaanse Joden die koosjer eten, de sabbat houden, de Feesten vieren, talliet en kippa dragen etc. Jezus' offer niet accepteren, daar geen kennis van hebben en er geen waardering voor hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aanvulling Bernard, je hebt gelijk elementen van de Wet moeten zeker nog gehouden worden.

Niet stelen, moorden, overspel plegen, etc. natuurlijk dat is zonde, ook onder de Christelijke wet (het Nieuwe Verbond middels Jezus bloed).

Sterker nog als mensen de Wet houden dan accepteren ze Jezus' offer niet of hebben er geen kennis van of hebben er geen waardering voor.

En zodoende nemen wij ( de mensheid) het recht in eigen handen om te bepalen welke "elementen" van de Goddelijke basiswet er van die paal gevallen zijn en dus nog moeten onderhouden worden en welke "elementen" wij niet meer moeten onderhouden omdat ze blijkbaar aan die paal blijven hangen zijn!

Zo hebben wij dan wel een interessant handigheidje ontwikkeld om bepaalde "moeilijke" geboden, zoals het Sabbatsgebod (dat trouwens zoals alle andere basisgeboden reeds bij de schepping bestond)te omzeilen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ronaldo,

Je weet toch dat de meeste Joden nog steeds wachten op de komst van de Messias, hoe zie jij dat dan. Hebben ze volgens jou de Messias die in het jaar 29 door Johannes de Doper in de Jordaan is gedoopt en door God is gezalfd aanvaardt of niet.

Beste Bernard,

Ik omzeil niets maar wil bij de Bijbelse verklaringen blijven die duidelijk zeggen dat Christen zich niet meer aan de Wet van Mozes hoeven te houden.

Dit houdt niet in dat sommige van die wetten eeuwig durend zijn en altijd gelden ook nu.

Christus is toch niet niets gestorven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid