Spring naar bijdragen

Meta-topic Weerwolven III


Aanbevolen berichten

Ik wil alvast peilen voor een derde potje weerwolven met mij als Game Master.

Ik overweeg nog wat rollen in te voegen van bijv. de kaart uitbreidingsset wat ik wel wil overleggen in dit topic.

Het spel zal met een spelersgroep van 15-20 spelers plaatsvinden. Je kan je hiervoor alvast inschrijven.

Ik zou wel willen vragen of je actief mee zou willen doen als je inschrijft.

Voor de mensen die al een potje achter de rug hebben of bezig zijn, vinden jullie de actie-perioden te kort op elkaar vallen of wel goed zo?

De setting zal een Germaanse stam zijn in de vroeg Romeinse tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik ben er wel over uit dat ik de actieperioden wel wil verlengen. Ik zal morgen wel even een voorstel maken van de actieperioden en nieuwe rollen.

Tot dusver:

Gamemaster: Ol Moth

Spelers:

1. Ursa

2. Bonaventura

3. Machiavelli

4. Floes

5. Josephina

6. MarinusCopy

7. WonderfulStar

8. Archillion

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voorlopige rollen vanuit de vorige potjes. Voor wie nieuw is en dit topic pas net leest. Morgen werk ik nog eventuele nieuwe rollen uit en maak ik even een tijdschema.

Rollen (met regels):

GameMaster (GM)

Alwetende leider en coördinator van het spel. Via deze persoon worden de stemmingen gedaan en hij/zij bepaalt ook de deadlines voor overleg en stemrondes. De GameMaster verzint ook een leuke aankleding van het spel. Uitslagen en aankondigingen worden ook door deze persoon gedaan.

Weerwolf

Afhankelijk van de hoeveelheid deelnemers zijn er twee à drie weerwolven actief. De weerwolven kiezen elke nacht een slachtoffer uit om die te verorberen.

* Kunnen de weerwolven geen keuze maken, dan wordt er niemand verorberd die nacht.

Burger

In principe zijn alle spelers burgers (hun rollen zijn verborgen). Degenen die burger zijn, zijn onwetende slachtoffers zonder speciale krachten. Sorry.

Ziener

De ziener mag eenmaal per nacht vragen een rol te bekijken. Hij weet dan welke rol iemand heeft en kan dat gebruiken in het spel.

Heks

De heks krijgt éénmaal per nacht te zien wie de weerwolven gaan ombrengen en kan kiezen diegene in leven te houden. Ook kan zij een drankje brouwen waardoor iemand doodgaat. Beide kan zij/hij slechts één keer doen.

* Nadat de heks zijn/haar krachten heeft gebruikt is diegene een gewone burger.

Burgemeester

De burgemeester heeft een openbare rol. De burgemeester is vooral van belang omdat hij/zij een doorslaggevende stem heeft. Zijn er dus op meerdere mensen stemmen uitgebracht en hebben twee of drie mensen hetzelfde aantal stemmen dan bepaalt de burgemeester wie er gelyncht wordt. Oppassen dat de burgemeester geen weerwolf is...

* Als de burgemeester gedood wordt (gelyncht danwel opgegeten, vergiftigd of neergeschoten) dient hij zelf een opvolger te kiezen.

Jager

De jager kan met zijn laatste inspanningen nog één iemand doodschieten. Als hij dus wordt opgegeten of gelyncht kan hij nog eenmaal wraak nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben er wel over uit dat ik de actieperioden wel wil verlengen. Ik zal morgen wel even een voorstel maken van de actieperioden en nieuwe rollen.

Tot dusver:

Gamemaster: Ol Moth

Spelers:

1. Ursa

2. Bonaventura

3.

4. Floes

5. Josephina

6. MarinusCopy

7. WonderfulStar

8. Archillion

Mijzelf geschrapt. Vind het wel leuk, maar ga het de komende weken te druk hebben om goed te kunnen meespelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De actie perioden worden wel verlengd he. Het zal sowieso een wat langer en dynamischer potje worden en minder gehaast. En de startdatum staat ook nog niet vast.

Ik heb de rollen die ik wil implementeren al uitgewerkt en ik denk dat het een mooie balans is. Ik zal ze vanavond voorstellen.

Voorlopige Deelnemers:

1. Ursa

2. Bonaventura

3. Annzie

4. Floes

5. Josephina

6. MarinusCopy

7. WonderfulStar

8. Archillion

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid