Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Al in gebruik genomen door iemand? Ik heb mijn hyves profiel ervoor weggedaan dit weekend. Tis nog niet veel bijzonders, maar een kennis van me gaf al aan dat het meer kan als facebook.

ik heb het wel maar zie het nut er nog niet helemaal van in.. blijf dus vooral trouw aan facebook denk ik..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aan de ene kant willen mensen zo min mogelijk persoonlijke gegevens prijsgeven aan de overheid. Aan de andere kant geven ze zonder blikken en blozen diezelfde gegevens en nog véél meer prompt aan allerlei grote en machtige bedrijven die daarvoor relatief gezien slechts een kleinigheidje teruggeven. Want die gegevens zijn natuurlijk een ware goudmijn voor marketeers, bedrijven en uiteindelijk natuurlijk ook voor overheden. En allemaal heel vrijwillig gegeven door miljoenen internetgebruikers. En als het om het verzamelen van gegevens gaat, is Google natuurlijk de grote wereldkampioen vandaag de dag. Dankzij Google weet én ziet je toekomstige baas al meer over jou dan je lief is, voordat je er ook maar gesolliciteerd hebt. Een site als deze is dan natuurlijk de logische volgende stap, zodat Google die persoonlijke gegevens zelfs nog een stukje overzichtelijker op een eigen site heeft staan.

Maar ik kan me wel voorstellen dat zulke sites leuk zijn en een aanvulling op bestaande vriendschappen, verkeringen, familiebanden of zakenrelaties. Alleen, weet wat de prijs daarvoor is en weet daarom wat je op internet zet en wat niet. Zeker bij Big Google, die niet alleen heel veel weet, maar ook alles onthoudt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb even gekeken, het leek me leuk om te proberen, maar de laatste twee zinnen van RobertF waren dus precies de reden dat ik me niet aangemeld heb.

Bij het aanmaken van een profiel stond een onheilspellende omschrijving, ik weet de exacte woorden niet meer maar het kwam er op neer dat wat je in je profiel zette goed googlebaar was, en dat dat ook de bedoeling was.

In tegenstelling tot andere sociale netwerksites waar je nog privacyinstellingen kunt opgeven, al zullen deze ook niet 100% toereikend zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, ik houd het zelf bij Facebook denk ik. Ik vind het wat ver gaan als je digitale sociale netwerk gekoppeld is aan alles wat je online doet, zoals mailen of bloggen. Misschien ook wel weer handig juist, maar je ligt nog verder op straat zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

I'm old skool en dat blijf ik voorlopig nog wel eventjes :) Dus geen smoelenboek, hyves, twitter of wat dan ook. Mensen mogen me aanspreken, bellen, mailen of het is niet interessant genoeg en dan hoef ik het niet te weten. (woow, ik klink chagrijnig :# )

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik vind de dingen van google meestal beter dan de dingen van de concurrenten. Wat dat betreft heb ik er wel vertrouwen in. Maar nodig heb ik google+ niet. Ik gebruik sociale netwerken niet zoveel, twitter nauwelijks, hyves nooit gehad en facebook, ach failbook, dat gebruik ik voornamelijk om verjaardagen te onthouden. "Oh is die en die woensdag jarig? goed dat ik het weet, dan kan ik hem/haar een felicitatie sturen")

Hier kun je overigens het privacy beleid van google+ nalezen. Misschien dat iemand met meer kennis hierover dan ik het ook in begrijpelijke jip en janneke taal kan samenvatten?

https://www.google.com/intl/nl/+/policy/

Link naar bericht
Deel via andere websites
pas maar op met al die zogenaamde sociale netwerken.

ze weten bijna alles van je, meer dan je over jezelf weet.

linkedin gebruikt tegenwoordig je foto's van je profiel voor reclame doeleinden.. staat standaart aan als toegestaan in je profiel.

Als het goed is nu niet meer.

Ik heb ook Google+ geactiveerd, maar ik ben er nog niet enthousiast over...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid